D
3 posts member since 2015
last seen Aug 2015
hallo,

Ik zou mezelf wel ff voorstellen, mijn naam is kevin en wil proberen samen met me maat (raw)hardstyle produceren.
Heb hier alleen wel enkele vragen over, ook qua financiƫn van ons aangezien ons budget niet meer als 100 euro per maand is van beide kanten.

zoals ik net zei willen we proberen (raw)hardstyle te produceren. Ons idee was om eerst gewoon ff simpel om te leren qua daws etc magixs te kopen. dit is echter voor tijdelijk. Ook willen we als we die progamma hebben gekocht ff rondkijken voor drumpad en keyboard. weten enkele van jullie goeie keyboard en/of drumpad binnen het budget van 100 euro?

Als we alles een beetje opgestart hebben willen we ook FL, cubase etc. aanschaffen. welke raden jullie aan voor (raw)hardstyle producing? zelf hebben wij wel eens :$ een gecrackte versie van FL geprobeerd. hierin konden wij beide wel redelijk mee onderweg. alleen het probleem is dat me maat erg slecht is in engels. maar dit kan ik hem alsnog wel wat dingen in leren. maar het is wel fijner als er ook een DAW is die in het nederlands is. zijn die ook aanwezig?

Zijn samples gebruiken en mixen een soort van valsspelen onder het producen? tis voor ons wel makkelijker om te beginnen met sampeling om uiteindelijk een nummer te maken. maar ik lees op verschillende website en forum dat de ene het een beetje luiheid vind en de andere het wel vind meevallen. hoe is jullie mening hierover.

dit is mischien voor de zaken vooruit lopen (weet het ben erg toekomst gericht). Maar in onze lokale polder (noordoostpolder) is in een discotheek zo af en toe een dj contest. ook willen wij als we enkele nummers in elkaar hebben geproduceert bezig gaan om daar eens wat te gaan draaien. alleen hebben wij geen idee hoe en wat je daarvoor nodig hebt. soms lees ik dat je dan een demo in elkaar moet flantsen en dan zonder software? maar hoe gaat dit precies? want heb je gewoon 2 draaipanelen en kunnen die dan opnemen ofzo? of gaat dit gewoon via pc?

de liefde voor de muziek is er zowieso wel. en samen hebben we ook al enkele feesten gepakt. waaronder Project n50 in mijn geboorteplaats en ook kingdance. waaronder meer Thera, Chain reaction en JoS heeft gedraaid. Sindsdien is de idee om samen muziek te maken alleen maar gegroeid. ook daarbij kunnen we zowieso melodie onderscheiden wat hoog en laag is etc.

hopelijk hebben jullie even tijd om dit te lezen en mogelijk ook antwoorden kunnen geven,

groetjes kevin en dimitri
Hardtraxx Elite
2146 posts member since 2015
last seen Sep 2019
Welkom,

voor je vragen kun je beter hier terecht:
https://hardtraxx.com/producers-corner/
https://hardtraxx.com/dj-s-corner/
S
Welkom :D
Hardtraxx Crew
11820 posts member since 2013
last seen Jun 2026
Welkom :)
O
Ik ben nog niet zo van de forums dus als je vragen hebt contact me maar via mn pagina https://www.facebook.com/OminouxMusic

Wat ik aan zou raden om aan te schaffen is een degelijke pc, audio interface & een paar studio monitoren, meer heb je eigenlijk niet nodig en zeker niet als je net begint (naar mijn mening dan).

De DAW maakt niet veel uit voor welke stijl muziek je wilt produceren, zolang je maar een goeie workflow erin hebt, engels is overigens wel aardig vereist want tutorials, plugins etc zijn vaak helemaal engels.

Samplen bestaat al sinds het begin van muziek, het is bijv (naar mijn mening) niet erg om een random geluid te samplen en daar bijv een screech uit te maken, wat ik niet zou aanraden is een kick uit een track samplen of te wel "rippen" aangezien een kick de kern van hardstyle is.

In clubs is de setup 9 van de 10 de beste pioneer gear, 2x cdj 2000 & djm 900, snap niet helemaal wat je hier mee bedoelt "want heb je gewoon 2 draaipanelen en kunnen die dan opnemen ofzo?" maar voor zulke dingen kan je me altijd nog bereiken via mn fb pagina.

Hopelijk heb je iets aan deze reactie, en ohja Welkom :D
Hardtraxx Veteran
10319 posts member since 2008
last seen Aug 2026
hallo en welkom....leuk verhaal alleen drama grammatica :$
Hardtraxx Veteran
11323 posts member since 2008
AniThing wrote:hallo en welkom....leuk verhaal alleen drama grammatica :$
Kan er anders geen lijn in vinden :lol:

Welkom anyway :thumbup:
Hardtraxx Elite
2256 posts member since 2015
last seen Mar 2025
Is dikestyle serieus jullie artiestennaam?
Welkom trouwens :clap:
Hardtraxx Veteran
10319 posts member since 2008
last seen Aug 2026
Unknown wrote:
AniThing wrote:hallo en welkom....leuk verhaal alleen drama grammatica :$
Kan er anders geen lijn in vinden :lol:

Welkom anyway :thumbup:

ik moest soms een zin 4x overnieuw lezen xd