Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2010 14:38 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Hallo allemaal,

Nieuw op het forum, dus ik zal me even voorstellen.

Het zal waarschijnlijk niet veel meer dan 4 jaar geleden zijn dat ik voor het eerst hardstyle heb gehoord. Ik was 14, en was de jumpstyle (wat toen een hele rage was) beu gehoord en zocht naar iets beter.
Een maat van me gaf me een cd cadeau, en sindsdien luister ik dus hardstyle. Ik was (en ben nog steeds) grote fan van Headhunterz en Noisecontrollers, maar ik heb al zoveeeel goeds gehoort dat het geen zin heeft om daar een opsomming van te maken :D

Ongeveer een half jaar geleden (kan ook iets meer zijn) dacht ik... waarom zou ik het niet eens zelf proberen? mixen, producen?
Ik downloadde fruity loops en virtual dj en ging wat aan de slag. Snel bleek dat ik het producen leuker vond dan mixen, en heb ik me daar mee bezig gehouden.

In het begin maakte ik wat techno met standaard presets van verschillende plug ins. Hardstyle vond ik te moeilijk, en ik had het gevoel dat ik het genre wat ik zo graag hoor aan het verpesten was als ik het probeerde x)
Techno/ trance lukte eerlijk gezegt zelfs redelijk goed op die manier, maar het was niet wat ik wou.
Na een tijdje besloot ik me er eens ECHT aan te zetten. Ik heb me wat proberen te verdiepen in het programeren van leads, kicks, bas,...
Dit lukt uiteraart nog niet vlot na een maand of twee, maar na lange tijd heb ik voor mezelf een paar basispresets kunnen maken waarop ik verder kan bouwen voor verschillende sounds.

Het leuke is dat ik al enkele melo's had gemaakt vroeger, die nu een stuk origineler klinken omdat ik mijn eigen sounds programmeer. Hier onder volgt een stukje waar ik nu aan bezig ben.
Alleen de 2de lead is een preset van junglist, maar die wordt ook nog vervangen door een eigen sound.

Ik zou ook heel graag willen beginnen met mixen, maar ik spendeer zoveel tijd aan producen dat ik er toch geen tijd voor zou hebben EN ik heb het geld nog niet om goed materiaal te kopen (ik ben pas 18, dus ik heb nog tijd om te werken, materiaal aan te schaffen,...)

Anyway, Hier zijn 33 seconden hardstyle.
Lead is geprogrammeert met Junglist. De 2de lead is een preset van junglist, maar daar wordt nog aan gewerkt. Punch en bas met 3xosc.
Met de bas heb ik overigens het meeste problemen, zeker om een fatsoenlijke intro te maken.
BTW: zet de volume knop goed open, het is vrij stil omgezet naar mp3
http://www46.zippyshare.com/v/34859125/file.html

Commentaar is zeker welkom. Liever nu dan wanneer t al bijna af is :D (aan de bas wordt nog gewerkt)

Moest er iemand wat van de oude trance, techno willen horen dat kan ook :P

En dan ten slotte voor de geïnteresseerden; Ik woon in Tienen, België. Producers/ Dj's in van uit de buurt, laat iets horen :thumbup:

Nog vragen? stel ze gerust!

Grtz

Basic Beatz
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2010 15:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

welkom :beer:

en die track van je is waardeloos :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2010 16:10 
 
Donateur
Avatar gebruiker

NoiseHunterZ schreef:
welkom :beer:

en die track van je is waardeloos :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2010 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yow!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2010 16:41 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

NoiseHunterZ schreef:
welkom :beer:

en die track van je is waardeloos :D


hoezo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2010 17:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basic_Beatz schreef:
NoiseHunterZ schreef:
welkom :beer:

en die track van je is waardeloos :D


hoezo?


wat je usernaam al zegt, een beetje basis toontjes en niet echt bijzonder dus
maar wel welkom op het forum! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2010 17:46 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Oxbow schreef:
Basic_Beatz schreef:
NoiseHunterZ schreef:
welkom :beer:

en die track van je is waardeloos :D


hoezo?


wat je usernaam al zegt, een beetje basis toontjes en niet echt bijzonder dus
maar wel welkom op het forum! ^^


haha dat ik op zo korte tijd nog niet vernieuwend zou zijn had ook nooit gedacht hoor haha :D xD
daarbij ist nog maar de basis...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2010 18:27 
 

welkom. :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2010 17:47 
 
Donateur

Welkom hier
Forumoverzicht » Off-topic » Welkom!