Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 13:17 
 
Hardtraxxer

Ik zit met een (vind ik zelf) groot probleem...

Ik wil studiomonitoren gaan aanschaffen, met een budget van rond de €400,- maar 500 mag ook.
Ik had zelf eerst de KRK RP8 op het oog, maar ik lees hier dat die meer bedoeld is voor grote ruimtes, en ik produce niet in een grote ruimte. Daarom zat ik te denken aan de RP6'en, maar die schijnt ook weer tegen te vallen... Iemand andere alternatieven? Want ik kom er echt niet uit...

Het budget is bedoeld voor een set...

Alvast Bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 14:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bakker Fijnebol schreef:
Ik zit met een (vind ik zelf) groot probleem...

Ik wil studiomonitoren gaan aanschaffen, met een budget van rond de €400,- maar 500 mag ook.
Ik had zelf eerst de KRK RP8 op het oog, maar ik lees hier dat die meer bedoeld is voor grote ruimtes, en ik produce niet in een grote ruimte. Daarom zat ik te denken aan de RP6'en, maar die schijnt ook weer tegen te vallen... Iemand andere alternatieven? Want ik kom er echt niet uit...

Het budget is bedoeld voor een set...

Alvast Bedankt!

Ik heb de KRK RP6'en nu al een paar maanden
en ik moet zeggen dat ik nog geen minuut spijt heb gehad van de aankoop.
Het zijn wel mijn eerste studiomonitoren ooit,
dus misschien hebben andere mensen die meer ervaring hebben met studiomonitoren een andere mening.
Maar ik ben er heel content van! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 14:47 
 
Hardtraxx Addict

Bakker Fijnebol schreef:
Ik zit met een (vind ik zelf) groot probleem...

Ik wil studiomonitoren gaan aanschaffen, met een budget van rond de €400,- maar 500 mag ook.
Ik had zelf eerst de KRK RP8 op het oog, maar ik lees hier dat die meer bedoeld is voor grote ruimtes, en ik produce niet in een grote ruimte. Daarom zat ik te denken aan de RP6'en, maar die schijnt ook weer tegen te vallen... Iemand andere alternatieven? Want ik kom er echt niet uit...

Het budget is bedoeld voor een set...

Alvast Bedankt!


Ik heb de rp8 en heb ook geen grote ruimte en ze bevallen echt goed. Heb ze al een jaar of 5 denk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 19:19 
 
Hardtraxxer

Bakker Fijnebol schreef:
Ik zit met een (vind ik zelf) groot probleem...

Ik wil studiomonitoren gaan aanschaffen, met een budget van rond de €400,- maar 500 mag ook.
Ik had zelf eerst de KRK RP8 op het oog, maar ik lees hier dat die meer bedoeld is voor grote ruimtes, en ik produce niet in een grote ruimte. Daarom zat ik te denken aan de RP6'en, maar die schijnt ook weer tegen te vallen... Iemand andere alternatieven? Want ik kom er echt niet uit...

Het budget is bedoeld voor een set...

Alvast Bedankt!


waarom zouden de rp6's tegenvallen? :p je moet gewoon kijken wat je nodig hebt, de krk serie is sowiso goed, op een klein kamertje kom je al goed toe met de rp5's of rp6's, rp8's kunnen natuurlijk ook op een kleine kamer hoor, maar het bied gewoon geen echte meerwaarde als je niet in een goede ruimte zit met goede isolatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 21:07 
 
Hardtraxxer

@ Momentum

Daar heb je een punt. Ik zit nu heel erg te twijfelen tussen RP6 of RP5... Ik heb voornamelijk een eerlijk geluid nodig, met een goede weergave van het laag. Qua budget komt het beter in de buurt van de RP5jes(heb het budget helaas moeten bijstellen), maar als de RP6'en beter zijn zullen het toch die moeten worden. Ik hoor van een hoop mensen dat de 5jes niet genoeg bass hebben, maar weet niet of dit waar is, aangezien ik hier ook een hoop positiefs over de RP5-serie lees...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 23:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

6 heeft meer dan genoeg bass! Fijn om te produceren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2012 18:01 
 
Hardtraxxer

Ga eerdaags even wat nieuwe monitoren bestellen :)
Ik zit te denken aan de M-Audio BX8 D2,

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

Iemand die mij wat meer over deze speakers kan vertellen?,
Bijv. of versterker handig bij is etc. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2012 22:41 
 
Hardtraxx Addict

Als het actieve monitors zijn heb je geen versterker nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2012 10:06 
 
Hardtraxx Elite

zouden de Event 20/20 BAS v3 geschikt zijn als studio monitoren?
staat nml bij dat het referentie monitoren zijn, en iets over de totale harmonische vervorming:
totale harmonische vervorming @ 90dB SPL, 1m, 500-7000 Hz: 0.08%
- totale harmonische vervorming @ 90dB SPL, 1m, 200-20.000 Hz: 0.2%
- totale harmonische vervorming @ 90dB SPL, 1m, <200 Hz: 1.5%
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2012 17:55 
 
Hardtraxx Addict

Ik zit al maanden te twijfelen welke monitoren ik nou zal kopen, en als ik naar de specs en prijs kijk van de M-Audio BX8 D2, lijken die toch het beste.
Maar specs alleen zeggen ook niet alles dus ben benieuwt wie hier de zelfde heeft en welke min punten eraan zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2012 22:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Ik zit al maanden te twijfelen welke monitoren ik nou zal kopen, en als ik naar de specs en prijs kijk van de M-Audio BX8 D2, lijken die toch het beste.
Maar specs alleen zeggen ook niet alles dus ben benieuwt wie hier de zelfde heeft en welke min punten eraan zitten.

Waar wil je ze voor gebruiken en wat wil je uitgeven? De M-Audio staan niet zo goed bekend als studio monitors zover ik weet...

Heb zelf als t goed is eind deze week eindelijk een setje studio monitors! Setje Yamaha HS80M :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2012 22:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Joeyvg schreef:
Ik zit al maanden te twijfelen welke monitoren ik nou zal kopen, en als ik naar de specs en prijs kijk van de M-Audio BX8 D2, lijken die toch het beste.
Maar specs alleen zeggen ook niet alles dus ben benieuwt wie hier de zelfde heeft en welke min punten eraan zitten.

Waar wil je ze voor gebruiken en wat wil je uitgeven? De M-Audio staan niet zo goed bekend als studio monitors zover ik weet...

Heb zelf als t goed is eind deze week eindelijk een setje studio monitors! Setje Yamaha HS80M :thumbsup:


Topdingen die HS80's. Heb er zeker geen spijt van dat ik die toendertijd heb gekocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2012 00:18 
 
Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
Joeyvg schreef:
Ik zit al maanden te twijfelen welke monitoren ik nou zal kopen, en als ik naar de specs en prijs kijk van de M-Audio BX8 D2, lijken die toch het beste.
Maar specs alleen zeggen ook niet alles dus ben benieuwt wie hier de zelfde heeft en welke min punten eraan zitten.

Waar wil je ze voor gebruiken en wat wil je uitgeven? De M-Audio staan niet zo goed bekend als studio monitors zover ik weet...

Heb zelf als t goed is eind deze week eindelijk een setje studio monitors! Setje Yamaha HS80M :thumbsup:


Ik wil ze voornamelijk gaan gebruiken voor het producen van hardstyle (natuurlijk :P ) en dan op mijn slaapkamer :)
Wil aan de monitoren ong. 400 uitgeven (dus zonder de geluidskaart).

Heb even gegoogeld op de Yamaha HS80M, en lees veel positive reviews :)
Prijs is dan wel iets hoger dan dat ik wil uitgeven (500 euro voor 2 bij bax) maar als ze echt veel beter zijn dan de Krk's/M-audio dan kan ik natuurlijk wel wat meer uitgeven :)

Laat anders even weten wat je van de HS80M vind als je ze binnen hebt ? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2012 15:03 
 
Hardtraxx Addict

Joeyvg schreef:
TakkU schreef:
Joeyvg schreef:
Ik zit al maanden te twijfelen welke monitoren ik nou zal kopen, en als ik naar de specs en prijs kijk van de M-Audio BX8 D2, lijken die toch het beste.
Maar specs alleen zeggen ook niet alles dus ben benieuwt wie hier de zelfde heeft en welke min punten eraan zitten.

Waar wil je ze voor gebruiken en wat wil je uitgeven? De M-Audio staan niet zo goed bekend als studio monitors zover ik weet...

Heb zelf als t goed is eind deze week eindelijk een setje studio monitors! Setje Yamaha HS80M :thumbsup:


Ik wil ze voornamelijk gaan gebruiken voor het producen van hardstyle (natuurlijk :P ) en dan op mijn slaapkamer :)
Wil aan de monitoren ong. 400 uitgeven (dus zonder de geluidskaart).

Heb even gegoogeld op de Yamaha HS80M, en lees veel positive reviews :)
Prijs is dan wel iets hoger dan dat ik wil uitgeven (500 euro voor 2 bij bax) maar als ze echt veel beter zijn dan de Krk's/M-audio dan kan ik natuurlijk wel wat meer uitgeven :)

Laat anders even weten wat je van de HS80M vind als je ze binnen hebt ? :)


Ik zou in ieder geval niets kopen zonder het zelf gehoord te hebben. Ga naar een winkel en beluister de monitoren die je wat lijkt (en eventueel nog andere) neem cd mee met nummers waarvan jij weet hoe ze horen te klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2012 15:12 
 
Hardtraxxer

En hoe hoort het te klinken dan? ;) Vrijwel iedereen die voor het eerst monitoren koopt komt van een zwaar bass overpowered HiFi systeem af. Kan je imo beter puur op de specs en reviews uitzoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2012 17:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heb de Yamaha HS80M binnen! Tot dusver erg onder de indruk van deze monitoren! Klinken super, laag is goed aanwezig maar niet teveel, zoals bij de KRK's wel het geval is. Klinkt gewoon heel erg strak!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 23:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ben hier niet heel erg in thuis maar ik ben nu in bezit van een Logitech z632.
Nu ben ik van plan om jawel de KRK's aan te gaan schaffen, denk zelf de RP6-serie zit nu in een kamer van 3 bij 6 meter. En wat heb je er allemaal bij nodig? versterker, kabels ed :)

Dank,
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 10:33 
 
Hardtraxx Addict

Fusionmania schreef:
Ben hier niet heel erg in thuis maar ik ben nu in bezit van een Logitech z632.
Nu ben ik van plan om jawel de KRK's aan te gaan schaffen, denk zelf de RP6-serie zit nu in een kamer van 3 bij 6 meter. En wat heb je er allemaal bij nodig? versterker, kabels ed :)

Dank,


Versterker is niet nodig. Kabels om de speakers aan de computer te sluiten wel. De stroomtoevoer kabels voor de speakers zitten er gewoon bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2012 14:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Fusionmania schreef:
Ben hier niet heel erg in thuis maar ik ben nu in bezit van een Logitech z632.
Nu ben ik van plan om jawel de KRK's aan te gaan schaffen, denk zelf de RP6-serie zit nu in een kamer van 3 bij 6 meter. En wat heb je er allemaal bij nodig? versterker, kabels ed :)

Dank,


Versterker is niet nodig. Kabels om de speakers aan de computer te sluiten wel. De stroomtoevoer kabels voor de speakers zitten er gewoon bij.

Thanks, ben nu m'n hele kamer aan het strippen en daarbij heb ik ook noppenschuim gekocht, die moeten gewoon achter mij tegen de muur toch? :P

Oja, weet iemand waar je zulke gave muur decoraties kan halen of zijn die custom made? :)
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2012 15:56 
 
Hardtraxx Addict

Haha dat is geen decoratie maar dat is voor de akoestiek. Weet de site niet meer waar je die dingen kunt kopen. Als je het echt top wilt hebben, moet je niet zomaar in het wilde weg wat dingen ophangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2012 17:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Die houten dingen zijn de Wave Wood panelen van Vicoustics! Zijn idd akoestische panelen. Dingen zijn niet echt goedkoop, en ik kan je niet aanraden om ze te kopen omdat je t toevallig mooi vind staan ;) je moet die dingen op de juiste plek plaatsen, en dan ook weer de juiste panelen gebruiken. Doe je dat niet, dan gooi je eigenlijk je geld weg
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 01:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Die houten dingen zijn de Wave Wood panelen van Vicoustics! Zijn idd akoestische panelen. Dingen zijn niet echt goedkoop, en ik kan je niet aanraden om ze te kopen omdat je t toevallig mooi vind staan ;) je moet die dingen op de juiste plek plaatsen, en dan ook weer de juiste panelen gebruiken. Doe je dat niet, dan gooi je eigenlijk je geld weg

Oke, thanks zal er nog even over nadenken, heb de site ook al ondertussen gevonden :).
http://www.acoustifix.nl/vicoustic-vico ... -1690.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 12:38 
 
Hardtraxxer

Zijn geen goedkope dingen zeg :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 12:41 
 
Hardtraxx Addict

Ja en ook vrij nutteloos als je ruimte sowieso qua akoestiek kut is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 13:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Ja en ook vrij nutteloos als je ruimte sowieso qua akoestiek kut is.

Mwah, niet helemaal waar... Als je geen volledige akoestische behandeling kan doen (muren isoleren) is dit een vrij makkelijke manier om de akoestiek van je kamer te verbeteren...
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner