Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2012 09:45 
 
Hardtraxx Addict

Je hoeft ze ook niet vol open te zetten he. Maar ga wel van te voren eens luisteren in de winkel.

Je kan met een kabel van tulp naar minijack de speakers aansluiten. Heb dan in het begin ook even gedaan, maar wel kort erna een externe geluidskaart gekocht en de speakers met gebalenceerde jacks aangesloten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2012 10:11 
 
Hardtraxxer

Ik heb de rp5's en zelfs die gaan nooit op maximum vermogen omdat het gewoon te luid is dan.

Ik denk voor een gewone kamer dat je best kiest tussen de rp5's en de rp6's, meer vermogen heb je echt niet nodig. Als je een echt goede geisoleerde studio ruimte hebt kan je dan gaan voor de rp6 of de rp8's.

zoals ik eerder al zei, je kan veel beter rp'5s hebben met monitorpads en een beetje goede isolatie, dan voor het zelfde geld rp8's gewoon op je tafel te zetten.

aan de andere kant, als je je track eens wilt horen zoals hij in een zaal zou klinken kom je qua bass idd wat tekort bij de rp5's, je zal de bass niet zo voelen enzo... maar dat hoeft geen probleem te zijn voor het producen zelf: om je oren te sparen zet je ze dan toch best niet al te luid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2012 10:35 
 
Hardtraxx Addict

momentum schreef:
Ik heb de rp5's en zelfs die gaan nooit op maximum vermogen omdat het gewoon te luid is dan.

Ik denk voor een gewone kamer dat je best kiest tussen de rp5's en de rp6's, meer vermogen heb je echt niet nodig. Als je een echt goede geisoleerde studio ruimte hebt kan je dan gaan voor de rp6 of de rp8's.

zoals ik eerder al zei, je kan veel beter rp'5s hebben met monitorpads en een beetje goede isolatie, dan voor het zelfde geld rp8's gewoon op je tafel te zetten.

aan de andere kant, als je je track eens wilt horen zoals hij in een zaal zou klinken kom je qua bass idd wat tekort bij de rp5's, je zal de bass niet zo voelen enzo... maar dat hoeft geen probleem te zijn voor het producen zelf: om je oren te sparen zet je ze dan toch best niet al te luid.


Ik zet ze ook totaal niet hard. Toen ik in de winkel ging luisteren heb ik de rp5, 6 en 8 geluisterd. Je moet je speakers altijd wel leren gebruiken. Ik vond de rp5 toen echter erg tegenvallen (ik was toen ook van plan die te gaan halen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2012 15:45 
 
Hardtraxxer

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar goede monitors voor mij als beginnende producer.
Ik ben uitgekomen op de KRK 6 g2 actieve studio monitors . (link van de monitors http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... ml#reviews )

nu is mijn vraag hoe kan ik het beste geluid uit die boksen krijgen?
welke kabels en wat zou een goede geluidskaart zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2012 16:08 
 
Hardtraxx Addict

Wat is je budget en waar moet de geluidskaart aan voldoen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2012 17:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heb nog een vraag trouwens, komen de RP5's (nieuw) met een digitale COAX? ik heb die uitgang ook op m'n pc zitten namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2012 19:15 
 
Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
ik zat er misschien ook aan te denken om monitoren te kopen maar ik heb al een goede Sony 5.1 set
heb ik dan wel monitoren nodig?


Dat is wel aan te raden. Die geluidsset kleuren het geluid erg. Ik heb ook lange tijd op een 5.1 setje gewerkt, maar heb nooit spijt gehad dat ik monitors heb gekocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2012 19:36 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Wat is je budget en waar moet de geluidskaart aan voldoen?


Ja liefst niet hoger als 100 euro .
Maar ik wil wel het beste geluid uit de monitors halen .
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2012 22:42 
 
Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Heb nog een vraag trouwens, komen de RP5's (nieuw) met een digitale COAX? ik heb die uitgang ook op m'n pc zitten namelijk.


Nee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2012 16:56 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb net KRK RP5's binnen, aangesloten en wel, fantastische apparaten, maar hoe vind ik nu m'n échte sweet-spot?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 17:16 
 
Hardtraxxer

Heb je ze nieuw of 2dehands gekocht?
Ik wil ze ook halen maar twijfel of ik ze nieuw of 2dehands zou kopen
want kot toch wel veel geld^^

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 17:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Ik heb net KRK RP5's binnen, aangesloten en wel, fantastische apparaten, maar hoe vind ik nu m'n échte sweet-spot?


Je moet een driehoek vormen tussen jou en je 2 speakers, verder moeten ze op oorhoogte staan, je hoort het snel genoeg of je goed zit. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 17:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

xypes schreef:
Heb je ze nieuw of 2dehands gekocht?
Ik wil ze ook halen maar twijfel of ik ze nieuw of 2dehands zou kopen
want kot toch wel veel geld^^

gr


Ik heb ze nieuw gekocht. Het prijsverschil met 2e hands is momenteel niet zo groot en had geen geduld om te wachten tot ik er toevallig eens tegen aan liep. Daarnaast heb je met nieuwkoop natuurlijk altijd de garantie dat ze niet opgeblazen/verkeerd gebruikt zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 22:47 
 
Hardtraxxer

bwhah 2ehands 150€, nieuw 300€, is toch wel wat meer geld dus ik ga het eens bekijken :P

gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 00:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

xypes schreef:
bwhah 2ehands 150€, nieuw 300€, is toch wel wat meer geld dus ik ga het eens bekijken :P

gr


Ik heb deze set bij bax-shop gekocht voor €243, dus totaal 121,50/stuk. Goedkoper dan op de 2ehands sites staat, en ik hoef er niet voor naar een of andere uithoek van 't land te reizen, daar heb ik ook geld voor over :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 13:25 
 
Hardtraxxer

Is waar en 123€ is niet veel geld nee...
Dus maar eens kopen dan :)
Maar euhm waar zie jij dit dan? Vind ze alleen aan 150€ p/s op hun site
(was misschien een aanbieding ofzo :O?)

Bedankt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 14:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

xypes schreef:
Is waar en 123€ is niet veel geld nee...
Dus maar eens kopen dan :)
Maar euhm waar zie jij dit dan? Vind ze alleen aan 150€ p/s op hun site
(was misschien een aanbieding ofzo :O?)

Bedankt :thumbup:


http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

Let op, hier zitten geen kabels bij (los kopen) en ook heb je natuurlijk een audio interface nodig om het beste gebalanceerde geluid te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 14:06 
 
Hardtraxxer

dus nog is 10€ kabels, nog is 20€ mousepads fzo :D
En wat is een audio interface :O?

gr Xypes
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 14:28 
 
Hardtraxx Addict

Audio interface is geluidskaart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2012 14:34 
 
Hardtraxxer

Ah dus een gewone externe geluidskaart dus^^
Hehe al die termen, ken ze niet! Maar dat heb ik toevallig al om
op te nemen dus daar heb ik geluk mee^^

Bedankt alvast :)

gr Xypes
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 16:54 
 
Hardtraxx Elite

ben van plan om deze zomer studio monitoren te halen, de M-Audio BX8 lijken mij wel goed, iemand ervaring? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 17:41 
 
Hardtraxxer

Deze komen nieuw uit, ze willen hiermee concureren met KRK 6's!

http://www.adam-audio.com/en/pro-audio/ ... escription

Ongeveer dezelfde prijs en iets betere qualiteit :)

JE ziet maar of je er iets aan hebt, komen in de nazomer uit!

gr Xypes
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 19:39 
 
Hardtraxxer

@tijntjuh120, Bas hier op het forum heeft ze ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 20:07 
 
Artiest

xypes schreef:
Deze komen nieuw uit, ze willen hiermee concureren met KRK 6's!

http://www.adam-audio.com/en/pro-audio/ ... escription

Ongeveer dezelfde prijs en iets betere qualiteit :)

JE ziet maar of je er iets aan hebt, komen in de nazomer uit!

gr Xypes


Wat heeft een mens eigenlijk aan een monitor die tot 50.000 kHz kan? Zie het vaker, maar een abnormaal persoon zal toch niet verder gaan dan tussen de 20 en 25... plus dat de woofer 5 inch is en de RP6 is 6 inch, wat toch een paar Hz zal schelen, lijkt niet veel, maar kan significant verschillen als het gaat om producen van electronische muziek. Dus je betaald iets meer voor teveel onnodig Hz in het hoge en levert iets in in het laag, ik ken het geluid van de Adam verder niet dus kan ze niet vergelijken, maar op papier lijkt me dat een minder slimme investering dan de RP6. Zijn wel betere monitoren die de concurrentie in die prijsklasse aan gaan (op papier) denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2012 09:25 
 
Hardtraxx Addict

tijntjuh120 schreef:
ben van plan om deze zomer studio monitoren te halen, de M-Audio BX8 lijken mij wel goed, iemand ervaring? :)


Ik heb zelf 2x BX8 D2, ben er erg tevreden over. In de BX8A versie schenen foutjes kwa soldeerwerk etc. te zitten, in de ''V2'' versie zou dat dus verholpen moeten zijn. Heb zelf nergens last van, dus dat zit wel goed.

Kwa geluid; niets anders dan lof. Al is het m'n 1e setje monitoren, ik zou echt niet meer anders kunnen. Elk ander setje speakers (monitoren uitgesloten), klinken als je deze speakers gewend bent gewoon slecht. :drool:

Natuurlijk wil ik zo nu en dan ook eens flink kunnen beuken op m'n kamer, dat gaat ook prima. 8 inch is echt een fijn formaatje en de druk etc. achter de bass is echt prima, lekkerder dan ik verwacht had!

Wel raad ik je aan direct een audio interface erbij aan te schaffen. Zelf heb ik gezien mijn budget gekozen voor een Lexicon Alpha. Erg goedkoop, maar in vergelijking met een onboard geluidskaart, vind ik het verschil echt gigantisch. Het geluid klinkt zoveel voller. Je word helemaal gek als je dan ook nog eens met FLACjes aan de gang gaat! :love:
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner