Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 41  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 12:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Ik dacht dat de virus B ook zo'n plugin had waarmee je alles kan bedienen :oh:

Hier is je preset xd
http://www30.zippyshare.com/v/37675999/file.html


Is dat dan niet zo? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 12:36 
 
Hardtraxx Addict

Ow wel dan?

Uit het stukje van Stigmata komt het over alsof de Virus B geen plugin heeft :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 13:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Ow wel dan?

Uit het stukje van Stigmata komt het over alsof de Virus B geen plugin heeft :P


er is een controller surface ja. maar die zuigt ballen met konthaar :thumbdown: :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 13:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dit is mijn studio(tje)
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 14:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dynamix schreef:
dit is mijn studio(tje)
Afbeelding


lekker strak... maareuh... loose the HiFi speakers.. die verneuken je mix... echt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 14:55 
 
Hardtraxx Elite

haha die speakers zien er veel beter uit dan mijn 40 euro logitech setje :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 15:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
haha die speakers zien er veel beter uit dan mijn 40 euro logic setje :$


het gaat hier niet om de looks hé, maar om de meest vlakke weergave
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 16:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja ben aan het rondkijken ben aan het twijfelen tussen krk of genelec
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 17:09 
 
Hardtraxx Addict

Dynamix schreef:
ja ben aan het rondkijken ben aan het twijfelen tussen krk of genelec


Je kunt ook eens kijken naar de KRK VXT serie (ipv de KRK rokit).
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 21:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SMH schreef:
Stigmata schreef:
Dynamix schreef:
dit is mijn studio(tje)
Afbeelding


lekker strak... maareuh... loose the HiFi speakers.. die verneuken je mix... echt...

Die speakers verneuken helemaal niks, er valt prima te producen op speakers als dit. Het gaat ook niet zozeer om de apparatuur die je hebt. Naar mijn idee geilen hier teveel mensen op de apparatuur maar het gaat tenslotte om de muziek.

Natuurlijk is er een grens en zou ik niet op 20 euro speakertjes producen, maar dit lijken mij wel redelijke speakers. Zolang elk geluid in die mix op die speakers goed klinkt, en de uiteindelijke track ook op die speakers goed klinkt, valt het prima recht te trekken als je de uiteindelijke track bijvoorbeeld wat meer hoog nodig heeft of bijvoorbeeld wat meer mono moet klinken.

Tot slot zou ik je track eventjes beluisteren met bijvoorbeeld Apple oordopjes, of Beats by Dre of iets dergelijks (hoeft niet te duur). Het gaat er uiteindelijk om dat het op zoveel mogelijk systemen (oordopjes, hoofdtelefoons, autoradios, andere hifi speakers, speakers in een club) goed klinkt.

Het is allemaal een kwestie van trial en error, maar na verloop van tijd begin je steeds meer te snappen hoe de track op jouw speakers moet klinken zodat het overal goed klinkt. (Probeer veel met andere tracks te vergelijken)


Oke, voor dat ik begin.. dit is niet om te bitchen of te zeuren.....

Kort gezegd.... het maakt enorm veel verschil wat voor monitors je heb staan. Ik zeg expres monitors omdat er een groot verschil zit tussen monitors en speakers. hoewel ik met je eens bent dat je op HiFi speakers kunt produceren, zullen dat soort speakers nooit een reëel beeld geven van wat je aan het doen bent. Dit werkt alleen als je je zelf nog muzikaal aan het ontdekken bent.

De rede hiervoor is simpel. een HiFi speaker is er voor gemaakt om "warm" te klinken. dit is niet iets wat je wilt als je aan het producen, mixen (nee, geen DJ mix) of masteren bent. een HiFi speaker zit daar bij meestal ook nog eens op een bijbehorende toren.. vaak hebben dat soort torens een sub-mega-boom-bass functie... dat helpt niet. Je wilt juist dat je speakers een zo vlak mogelijke sound geven. je wilt de fouten in je mix kunnen vinden. Als het dan op die vlakke monitors goed klinkt....

Ik wil je deze link dan ook graag aanbieden. Dit is een mooi stukje Nederlands leesvoer waar je veel aan kunt hebben. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523491.

en geilen op apparatuur en gear.. sorry, daar kan ik het niet mee eens zijn.
Als je doelt op het korte filmpje dat ik gepost heb.. geloof me, alles is budget. Ik ben 33. ben een ambtenaar en heb ook nog een gezin en een hypotheek te betalen. dus nee, hoewel ik ook wel een Ti-2, Genelec's,JP8080,Minibrute en Nordlead 4 zou willen hebben..

Maar in principe is Sylenth, Massive, Drumazon en wat EQ's n'shit alles wat ik aan "apparatuur" nodig heb.

maar ik dwaal af.........

nogmaals, dit is niet om te bitchen. Het is wat ik in de loop van de jaren heb geleerd.
Als je het er niet mee eens wil zijn, even goeie vrienden.

zo.... en nu ga ik op vakantie............ tot over 2,5 week!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2013 15:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Naar mijn mening vind ik dat je gerust op apparatuur mag 'geilen'. Sommigen doen dit op auto's anderen weer op een bloed mooie vrouw. Het is tenslote je studio waar je veel tijd in door brengt, zo'n omgeving maak je toch naar je wens? Maar goed dat is mijn mening.

Deels ben ik het met je eens SMH het gaat uit eindelijk op de productie die je levert, maar wat Chiel al aangeeft je zult nooit een goede 'kwaliteit' prodcutie leveren. Hoe goed je ook met VST's of andere dingen om kunt gaan.
Het kosten mij ook even tijd om dit allemaal te beseffen..
Ik probeer verder niet te haten of wat dan ook ik kies verder niemands kant, maar als iemand uit eindelijk zegt ik produceer prima met de speakers die ik nu heb dan hoor je mij niet! ;).

En zeg nou toch eerlijk word niemand hier nou een beetje warm van:

Afbeelding

Het gaat verder om de studio niet de artiest. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2013 20:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik produceer nu al 8jaar op deze speakers, ik ben er wel van overtuigd (ik ga de krk vxt8 kopen) dat je met "echte" studio monitoren, veel beter kwaliteit hebt dan met deze gewonen speakers.
ik ben er ook vast van overtuigd wat nu in mijn oren goed klinkt op deze speaker , op de krk totaaaaaaaaaal anders gaat klinken, en misschien wel slechter.
maar ik doe deze aankoop alleen omdat ik een eerlijk geluid wil, ik heb ook ondervonden dat ik op deze speakers enorm veel laag heb, terwijl ik mijn track in men auto speel met subwoofer totaal geen bass heb.
en hier op deze speaker moet ik laag soms bijna miniem zetten omdat ze veel te hard knallen.
Ik volg het punt wel van SMH over het geilen van appatatuur, ik denk dat er veel gewoon apparatuur kopen omdat één of ander "echte" producer het ook heeft.
dat is het zelfde wat ik bedoelde in de kick topic, de meeste vinden een kick slecht omdat die niet gelijkt op die van headhunterz of weet ik welke producer.
dit heeft niet echt met dit topic te maken , maar is het zelfde principe.
studio monitors zullen wel helpen, maar zoals hier gezegd word, het is wat je er mee doet.
greetz Dynamix
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2013 23:14 
 
Hardtraxx Addict

SchizeQ schreef:
SMH schreef:

En nog een klein weetje: Coarsection produced ook op computer speakertjes, probeer jij (ik neem aan dat je produced?) of iemand hier op het forum dat niveau te bereiken en dan praten we wel weer verder.



All Coarsection stuff is produced on old PC(2GB RAM :P), no hardware, and poor pc speakers/headphones :P

And how often do you have to feed your hamster?
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2013 16:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SMH schreef:
FabienNieto schreef:
Naar mijn mening vind ik dat je gerust op apparatuur mag 'geilen'. Sommigen doen dit op auto's anderen weer op een bloed mooie vrouw. Het is tenslote je studio waar je veel tijd in door brengt, zo'n omgeving maak je toch naar je wens? Maar goed dat is mijn mening.

Deels ben ik het met je eens SMH het gaat uit eindelijk op de productie die je levert, maar wat Chiel al aangeeft je zult nooit een goede 'kwaliteit' prodcutie leveren. Hoe goed je ook met VST's of andere dingen om kunt gaan.
Het kosten mij ook even tijd om dit allemaal te beseffen..
Ik probeer verder niet te haten of wat dan ook ik kies verder niemands kant, maar als iemand uit eindelijk zegt ik produceer prima met de speakers die ik nu heb dan hoor je mij niet! ;).

En zeg nou toch eerlijk word niemand hier nou een beetje warm van:

Afbeelding

Het gaat verder om de studio niet de artiest. :$

Volgens mij snappen jullie mijn redenering niet, op elke speaker, gekleurd of niet, is het mogelijk om een strakke afmix te krijgen, of het nou goed gaat klinken op een ander systeem is maar de vraag. Daarom zei ik dat het handig is om zoveel mogelijk met andere tracks te vergelijken en ze als referentie te gebruiken.

Kijk, elke track, bijvoorbeeld een Headhunterz plaat klinkt op elk systeem anders. Ondanks de nog zo goede mastering, klinkt het gewoon anders. Dat is een ding wat niet op te lossen valt. Maar als je je eigen track net zoveel hoog geeft, net zoveel mid, en laag als bijvoorbeeld een Headhunterz track, zou je het goed kunnen laten klinken op andere systemen, zolang je maar veel blijft vergelijken met andere tracks.

Daarom vertelde ik ook dat je het beste je mix ook even zou kunnen controleren, en aanpassen op bijvoorbeeld Apple oordopjes. Zodat je zeker weet dat het op oordopjes ook goed klinkt.

En wat je zelf al zei, het gaat om de uiteindelijke productie, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar in mijn ogen zijn mensen hier veel te veel met de apparatuur bezig, als je kijkt op welk niveau sommige mensen hier zitten. Bijvoorbeeld in het eigen productie topic; mensen die geen één fatsoenlijke sound in hun productie hebben zitten, maar wel een Access Virus TI aan willen schaffen, terwijl ze geen flauw benul hebben wat synthesis eigenlijk inhoudt.

Maar geloof mij, op elke beetje fatsoenlijke hifi speaker valt een strakke afmix te krijgen. Zolang je de track maar niet op een ander systeem gaat beluisteren. ;)


Ik ben misschien wat te hard van stapel gelopen maar ik bedoelden het verder echt niet verkeerd of haterlijk. Het is ook maar net waar je het fijnste meer werkt. Maar wat bedoel je met 'zolang je het maar niet op een ander systeem gaat beluisteren'?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2013 22:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hij kan een strakke afmix op zijn speakers krijgen, maar zodra je dit bijv in de auto gaat luisteren klinkt het totaal anders en kan het zijn dat de afmix niet meer straks is.
Als je je eigen speakers echt goed "kent" dan is het inderdaad mogelijk om op hifi speakers een redelijke mix neer te zetten die ook nog redelijk op andere speakers klinkt. Het ligt er aan hoe goed je jouw eigen apparatuur kent.

Ik heb een hele lange tijd krk rp6's gehad, op een gegeven moment wist ik dat ze iets teveel mid hebben en dat ik heel er op het sub gedeelte en het hoog 8 t/m 18khz.
Ik heb nu een aantal maanden een paar Eve Audio monitoren maar ik moet nog steeds op sommige dingen letten. Dit betekend niet dat de speakers slecht zijn, ik ben gewoon weg het krk geluid gewend.
Vandaar inderdaad altijd een paar referentie tracks bij de hand hebben om je afmix mee te vergelijken.
Het helpt inderdaad als je "betere" monitoren hebt aangezien ze een vlakkere weergaven hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2013 09:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skatzow schreef:
Hij kan een strakke afmix op zijn speakers krijgen, maar zodra je dit bijv in de auto gaat luisteren klinkt het totaal anders en kan het zijn dat de afmix niet meer straks is.
Als je je eigen speakers echt goed "kent" dan is het inderdaad mogelijk om op hifi speakers een redelijke mix neer te zetten die ook nog redelijk op andere speakers klinkt. Het ligt er aan hoe goed je jouw eigen apparatuur kent.

Ik heb een hele lange tijd krk rp6's gehad, op een gegeven moment wist ik dat ze iets teveel mid hebben en dat ik heel er op het sub gedeelte en het hoog 8 t/m 18khz.
Ik heb nu een aantal maanden een paar Eve Audio monitoren maar ik moet nog steeds op sommige dingen letten. Dit betekend niet dat de speakers slecht zijn, ik ben gewoon weg het krk geluid gewend.
Vandaar inderdaad altijd een paar referentie tracks bij de hand hebben om je afmix mee te vergelijken.
Het helpt inderdaad als je "betere" monitoren hebt aangezien ze een vlakkere weergaven hebben.


Klopt ben ik het volledig mee eens. ik heb een setje krk 8 de man van de winkel vertelden mij dst je de track op meerdere speakers moest beluisteren, bijvoorbeeld in de auto. Dus ik kan me terug vinden in je verhaal!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2013 15:21 
 
Hardtraxxer

Hallo allen! ik heb even met smart alle reacties gelezen :D Erg vermakelijk !

OT: Ik moet toegeven dat ik ongeveer 3 jaar bezig ben geweest met een uitvoer naar hifi speakers, was naar mijn mening niks verkeerd aan etc
sinds kort ben ik overgestapt naar een variant van studio monitors, en ik moet gewoon zeggen dat ik mezelf gewoon 3 jaar lang in de zeik heb genomen..
Producties waar ik van dacht dat ze top klonken via de hifi set waren in 1 klap verwaarloosd door die nieuwe monitors..
Nu ik op de nieuwe monitors werk is heel anders! Het is idd een vlakker geluid wat inhoud minder basstonen sub tonen etc. Maar het eindresultaat is zoveel
malen beter.. Zuiverder zowiezo! en wanneer je de productie omzet naar een ander uitvoer mogelijkheid gaat er dus niks meer verloren.

Ik begrijp ook best dat mensen die normale speakers gebruiken tevreden zijn met het geluid wat ze produceren,
maar je moet echt begrijpen dat wanneer je op studio monitors gaat werken, jezelf een enorme boost geeft!
Buiten alles moet je het natuurlijk zelf weten waar jij je het fijnste bij voelt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2013 15:28 
 
Hardtraxxer

wij zijn nu trouwens zelf ook bezig met de bouw van een geluidsdichte studio In een studio haha !

Studio ruimte was er al, en deze week beginnen met het geraamte :clap: !

Schets:

Afbeelding

De ruimtes tussen de dwarsbalken wordt opgevult met isolatie, en daartegen komen aan beide zijden gipsplaten!

als iemand nog tips heeft horen wij dat graag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2013 19:28 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Vind het altijd maar apart, dat mensen eerst een dikke studio gaan bouwen en veel apparatuur gaan aanschaffen en dan pas leren producen.

Teminste dit leidt ik af van een van de snippets van V2Madness.
Weet niet precies hoelang je/jullie bezig zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2013 20:42 
 
Hardtraxx Veteran

Als jij het geld/tijd/ruimte ervoor had, zou jij het niet doen dan? Ik snap het wel dat je je eigen plekkie wil bouwen en dat een zolderkamertje dan niet voldoet. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2013 22:34 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

chicken schreef:
Als jij het geld/tijd/ruimte ervoor had, zou jij het niet doen dan? Ik snap het wel dat je je eigen plekkie wil bouwen en dat een zolderkamertje dan niet voldoet. :)


oke Joost.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2013 09:16 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
Vind het altijd maar apart, dat mensen eerst een dikke studio gaan bouwen en veel apparatuur gaan aanschaffen en dan pas leren producen.

Teminste dit leidt ik af van een van de snippets van V2Madness.
Weet niet precies hoelang je/jullie bezig zijn?


Het is niet de bedoeling om een 'dikke' studio te gaan bouwen, en dan te leren produceren :)
Produceren doen we al wat langer, idd voorheen op een zolderkamer. Alleen zijn we nu in een situatie gekomen waarbij we aan andere mensen moeten denken en hiervoor een aparte ruimte moeten bouwen. (namenlijk een kantoorpand)
En over die snippet? ik ben benieuwd welke je bedoel want wij hebben er bewust voor gekozen om nog geen snippets online te zetten.
Tenzij je de YC remix bedoeld? want dat is totaal niet relevant aan ons werk waar we ons nu mee bezig houden..
Let me know!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2013 10:02 
 
Hardtraxx Veteran

Wat voor kantoorpand kunnen jullie je studio bouwen en hoe zijn jullie eraan gekomen? Ben wel benieuwd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2013 12:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Afbeelding
Daar is mijn 'studio' dus :P

Echt ik ben zo jaloers op bijna iedere studio die ik hier zie. :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2013 14:28 
 
Hardtraxxer

chicken schreef:
Wat voor kantoorpand kunnen jullie je studio bouwen en hoe zijn jullie eraan gekomen? Ben wel benieuwd!


Het is via 'Ad Hoc' leegstand beheer. Enige is dat je er binnen een maand uitgezet zou kunnen worden wanneer er plannen voor het pand zijn.
Maar als je je een beetje verdiept in de gemeente plannen, zijn wij er dus achter gekomen dat dit in ons geval sowieso nog 2 jaar gaat duren!
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 41  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner