Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2013 18:24 
 
Hardtraxx Newbie

@Stigmata waar kan ik CPU-Parking uitzetten dan? En als ik upgrade naar 4GB dan kan ik dus hoogst waarschijnlijk meer plugins te gelijk draaien?

@Phase het is een prima PC, alleen tijdens produceren gaat die het een beetje opfokken. Exporteren heb ik ook al gedaan maar inderdaad dat werkt klote, daarom zoek ik naar een andere oplossing haha!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2013 18:51 
 
Hardtraxx Addict

Audio-Shaker schreef:
@Stigmata waar kan ik CPU-Parking uitzetten dan? En als ik upgrade naar 4GB dan kan ik dus hoogst waarschijnlijk meer plugins te gelijk draaien?

@Phase het is een prima PC, alleen tijdens produceren gaat die het een beetje opfokken. Exporteren heb ik ook al gedaan maar inderdaad dat werkt klote, daarom zoek ik naar een andere oplossing haha!


Ik denk dat die 2 gb niet heel veel gaat oplossen. Het zal wel wat doen, maar CPU zal ook zeker bij wat zwaardere projecten problemen geven. Nu is 2 gb niet duur dus het proberen wel waard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2013 21:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Audio-Shaker schreef:
@Stigmata waar kan ik CPU-Parking uitzetten dan? En als ik upgrade naar 4GB dan kan ik dus hoogst waarschijnlijk meer plugins te gelijk draaien?

@Phase het is een prima PC, alleen tijdens produceren gaat die het een beetje opfokken. Exporteren heb ik ook al gedaan maar inderdaad dat werkt klote, daarom zoek ik naar een andere oplossing haha!


Ik denk dat die 2 gb niet heel veel gaat oplossen. Het zal wel wat doen, maar CPU zal ook zeker bij wat zwaardere projecten problemen geven. Nu is 2 gb niet duur dus het proberen wel waard.



Ik ben het weer met Phase2 eens. Hoewel ik moet waarschuwen dat die 2 gb wel iets zal helpen. maar verwacht geen wonderen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2013 12:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Klopt inderdaad, zoals ik al zei is een upgrade van alleen de CPU niet genoeg omdat je dan weer een bottleneck in het geheugen hebt. En vice versa.

Beste lijkt me ook gewoon investeren in een nieuwe machine. i5/i7 CPU (ga niet alle varianten noemen) en 4+GB geheugen zouden moeten volstaan.

Is het trouwens alleen FL11 dat 'extended memory' ondersteund?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2013 14:38 
 
Hardtraxx Addict

evasive schreef:
Klopt inderdaad, zoals ik al zei is een upgrade van alleen de CPU niet genoeg omdat je dan weer een bottleneck in het geheugen hebt. En vice versa.

Beste lijkt me ook gewoon investeren in een nieuwe machine. i5/i7 CPU (ga niet alle varianten noemen) en 4+GB geheugen zouden moeten volstaan.

Is het trouwens alleen FL11 dat 'extended memory' ondersteund?


Wat is extended memory? Meer dan 4 gb intern?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2013 17:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
evasive schreef:
Klopt inderdaad, zoals ik al zei is een upgrade van alleen de CPU niet genoeg omdat je dan weer een bottleneck in het geheugen hebt. En vice versa.

Beste lijkt me ook gewoon investeren in een nieuwe machine. i5/i7 CPU (ga niet alle varianten noemen) en 4+GB geheugen zouden moeten volstaan.

Is het trouwens alleen FL11 dat 'extended memory' ondersteund?


Wat is extended memory? Meer dan 4 gb intern?


niet in een 32bit omgeving. de windows kernel kan niet meer dan 3.8GB intern geheugen aanspreken.. period..
de extenden memory versie kan, (zoals ik het lees) meer dan de standaard 2 gB toewijzen aan FL.
Nu is het natuurlijk afhankelijk van wat er al in je geheugen ge-cached is. Windoes wil geheugen, en alle andere applicaties en achtergrond processen ook. en daar bij, Stel dat je FL 3 gb kunt laten toewijzen aan fl.. zodra je iets anders opent, een browser of weet ik veel wat. moet die ingeladen worden in het geheugen. en als er niet genoeg vrije ruimte is gaat windows die maken. oftewel.. weg vrijgemaakt geheugen.
dat extended memory is leuk, maar niet echt functioneel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2013 21:04 
 
Hardtraxx Addict

Als je optimaal gebruik wilt maken van geheugen moet je alles in 64bit draaien en genoeg geheugen in je pc doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2013 01:04 
 
Hardtraxx Addict

Audio-Shaker schreef:
Goeiedag,

Ik heb een vraag over PC Hardware. Ik produceer in FL10 en heb vaak een hoop soft synths te gelijk draaien. Tot een bepaalde hoeveelheid gaat dit goed. Maar vaak als ik een lead of screech ga maken gebruik ik meerdere soft synths te gelijk en dan zit ik vaak al in een groot project te werken. Op dat moment gaat het fout en begint m'n geluid te kraken en te haperen etc. Boven in FL studio zie je ook mijn CPU meter helemaal uitslaan naar 99/100.

Ik denk dat dit komt vanwege lage pc specificaties dus daarom hier een aantal gegevens van mijn pc.

Moederboard: ASUSTeK Computer Inc. P5B-V
CPU: Intel Core 2 Duo E6600
RAM: 2GB
HDD: 1TB
Externe geluidskaart: Focusrite 2i2

Mijn vraag nu aan jullie is, kan ik dit probleem verhelpen d.m.v. hogere CPU of RAM aan te schaffen?
Of ligt het aan instellingen die niet goed staan op mijn PC?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Greetz


Je CPU, moederbord en ram is eigenlijk wel aan vervanging toe. Een oudere Core 2 Duo is leuk om wat te experimenteren in FL, maar zodra je echt full tracks gaat maken gaat deze het zeker niet trekken.

Wil je voor "relatief" weinig geld een flinke upgrade doen, kom je aan zoiets:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 25856%5D=1
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2013 09:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Als je optimaal gebruik wilt maken van geheugen moet je alles in 64bit draaien en genoeg geheugen in je pc doen.


Het ligt iets genuanceerder dan dat ;) Maar in de stelling heb je gelijk....
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2013 20:45 
 
Hardtraxxer

ik ben op zoek naar een vaste pc met een goede processor en genoeg geheugen maar ik wil er niet te veel aan besteden, weet iemand een pc die geschikt zou zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 00:03 
 
Hardtraxx Addict

Syztrax schreef:
ik ben op zoek naar een vaste pc met een goede processor en genoeg geheugen maar ik wil er niet te veel aan besteden, weet iemand een pc die geschikt zou zijn?


Kun je nog iets vager zijn? Haha

Wat is je budget? Wat gebruik je zoal aan vst's en dergelijke?

Als je budget het toe laat zou ik niet te veel besparen op pc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2013 01:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb hier een oudere i5 2500k met 8gb geheugen en dat werkt nogsteeds als een speer.
Werk niet echt bepaald cpu vriendelijk en heb nog nooit problemen gehad. Wat wel scheelt is een goede geluidskaart.
Wil je een geheel nieuwe pc of wil je een oude upgraden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 10:04 
 
Hardtraxx Newbie

Goeiemorgen allemaal! Ik heb een vraagje, ik ben al even bezig met het maken van een kick(hardstyle) dit doe ik in fl studio. Nou ben ik best ver al met het maken alleen gister heb ik het project gesaved alleen hij haperde heel erg (misschien door de vele plugins) maar vervolgens startte ik het project opnieuw op en tijdens het inladen van alle plugins liep hij vast. De tweede keer probeerde ik het nogmaals en toen kwam er te staan dat de buzz effect adapter problemen had. Ik was bijna klaar met de kick en heb er veel tijd ij gestoken dus zou het enorm zonde vinden als ik opnieuw moet beginnen dus alsjeblieft HELP! :cry: Weet iemand waar het probleem ligt als hij zo erg hapert misscien in de instellingen of iets anders. Alvast bedankt voor de mensen die me opweg kunnen helpen!

Groetjesss richard
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 10:25 
 
Hardtraxx Addict

richlooij schreef:
Goeiemorgen allemaal! Ik heb een vraagje, ik ben al even bezig met het maken van een kick(hardstyle) dit doe ik in fl studio. Nou ben ik best ver al met het maken alleen gister heb ik het project gesaved alleen hij haperde heel erg (misschien door de vele plugins) maar vervolgens startte ik het project opnieuw op en tijdens het inladen van alle plugins liep hij vast. De tweede keer probeerde ik het nogmaals en toen kwam er te staan dat de buzz effect adapter problemen had. Ik was bijna klaar met de kick en heb er veel tijd ij gestoken dus zou het enorm zonde vinden als ik opnieuw moet beginnen dus alsjeblieft HELP! :cry: Weet iemand waar het probleem ligt als hij zo erg hapert misscien in de instellingen of iets anders. Alvast bedankt voor de mensen die me opweg kunnen helpen!

Groetjesss richard


Wat geeft CPU gebruik aan in FL? Kan ook zijn dat fl problemen heeft en dat je fl opnieuw moet installeren.

Haperingen en kraken in het project kan buffer lengte zijn, maar dit zou dan geen opstartproblemen moeten geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 10:55 
 
Hardtraxx Newbie

Phase 2 schreef:
richlooij schreef:
Goeiemorgen allemaal! Ik heb een vraagje, ik ben al even bezig met het maken van een kick(hardstyle) dit doe ik in fl studio. Nou ben ik best ver al met het maken alleen gister heb ik het project gesaved alleen hij haperde heel erg (misschien door de vele plugins) maar vervolgens startte ik het project opnieuw op en tijdens het inladen van alle plugins liep hij vast. De tweede keer probeerde ik het nogmaals en toen kwam er te staan dat de buzz effect adapter problemen had. Ik was bijna klaar met de kick en heb er veel tijd ij gestoken dus zou het enorm zonde vinden als ik opnieuw moet beginnen dus alsjeblieft HELP! :cry: Weet iemand waar het probleem ligt als hij zo erg hapert misscien in de instellingen of iets anders. Alvast bedankt voor de mensen die me opweg kunnen helpen!

Groetjesss richard

Wat geeft CPU gebruik aan in FL? Kan ook zijn dat fl problemen heeft en dat je fl opnieuw moet installeren.

Haperingen en kraken in het project kan buffer lengte zijn, maar dit zou dan geen opstartproblemen moeten geven.

Waar kan ik het CPU gebruik in fl studio vinden of controleren en de bufferlengte? Ik ben daar nog helemaal niet echt bekend mee ofzo. Kijk ik kan fl studio gewoon openen alle projecten verder ook alleen het project waarmee ik met de kick bezig ben niet. Ik heb er nooit eerder last van gehad ook en heb mn kick project bijna klaar en nu pas krijg ik deze problemen terwijl hij het verder prima deed gedurende mijn project.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 12:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

richlooij schreef:
Phase 2 schreef:
richlooij schreef:
Goeiemorgen allemaal! Ik heb een vraagje, ik ben al even bezig met het maken van een kick(hardstyle) dit doe ik in fl studio. Nou ben ik best ver al met het maken alleen gister heb ik het project gesaved alleen hij haperde heel erg (misschien door de vele plugins) maar vervolgens startte ik het project opnieuw op en tijdens het inladen van alle plugins liep hij vast. De tweede keer probeerde ik het nogmaals en toen kwam er te staan dat de buzz effect adapter problemen had. Ik was bijna klaar met de kick en heb er veel tijd ij gestoken dus zou het enorm zonde vinden als ik opnieuw moet beginnen dus alsjeblieft HELP! :cry: Weet iemand waar het probleem ligt als hij zo erg hapert misscien in de instellingen of iets anders. Alvast bedankt voor de mensen die me opweg kunnen helpen!

Groetjesss richard

Wat geeft CPU gebruik aan in FL? Kan ook zijn dat fl problemen heeft en dat je fl opnieuw moet installeren.

Haperingen en kraken in het project kan buffer lengte zijn, maar dit zou dan geen opstartproblemen moeten geven.

Waar kan ik het CPU gebruik in fl studio vinden of controleren en de bufferlengte? Ik ben daar nog helemaal niet echt bekend mee ofzo. Kijk ik kan fl studio gewoon openen alle projecten verder ook alleen het project waarmee ik met de kick bezig ben niet. Ik heb er nooit eerder last van gehad ook en heb mn kick project bijna klaar en nu pas krijg ik deze problemen terwijl hij het verder prima deed gedurende mijn project.


Je kunt de DLL van buzz effect adapter even verplaatsen naar een andere folder.
Start je project op, en FL zal dan melden dat ie de DLL niet kan vinden. Als FL dan helemaal niet start, is je project corrupt en houd het op..
Als ie wel start, kun je je project onder een andere naam opslaan. dan de DLL terugzetten en hopen op het beste..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 13:10 
 
Hardtraxx Newbie

Okee ik ga het even proberen als ik thuis ben Stigmata thnx alvast alleen hoe bedoel je mijn project corrupt? In wat voor zin bedoel je dat? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 16:43 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb gekeken alles doet het ieder project behalve degene waar ik mee bezig was bij het laden loopt ie vast dus wat is een aanrader in dit geval?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 17:40 
 
Hardtraxx Addict

richlooij schreef:
Ik heb gekeken alles doet het ieder project behalve degene waar ik mee bezig was bij het laden loopt ie vast dus wat is een aanrader in dit geval?

Ja dan is je project file fucked up. Daar is niets aan te doen. Ik sla altijd onder meerdere files op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 10:43 
 
Hardtraxx Newbie

Phase 2 schreef:
richlooij schreef:
Ik heb gekeken alles doet het ieder project behalve degene waar ik mee bezig was bij het laden loopt ie vast dus wat is een aanrader in dit geval?

Ja dan is je project file fucked up. Daar is niets aan te doen. Ik sla altijd onder meerdere files op.

Ooooh nee dat meen je niet dat is echt kut want dit was mn eerste echt goede kick :cry:
Wat bedoel je met dat je ze op slaat onder meerdere files? In ieder geval bedankt alvast voor jullie nuttige info!;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 12:04 
 
Hardtraxx Addict

richlooij schreef:
Phase 2 schreef:
richlooij schreef:
Ik heb gekeken alles doet het ieder project behalve degene waar ik mee bezig was bij het laden loopt ie vast dus wat is een aanrader in dit geval?

Ja dan is je project file fucked up. Daar is niets aan te doen. Ik sla altijd onder meerdere files op.

Ooooh nee dat meen je niet dat is echt kut want dit was mn eerste echt goede kick :cry:
Wat bedoel je met dat je ze op slaat onder meerdere files? In ieder geval bedankt alvast voor jullie nuttige info!;)


Ik heb bijvoorbeeld project 121. Ik sla regelmatig tussendoor op maar ook vaak save as en dan project naam maken die 121 2 heet bijvoorbeeld. en datums erachter. Als je mijn project map van track 121 ziet dan staan er meerdere project files in. Mocht er eentje crashen dan kan ik terugpakken naar een oudere en dan ben ik maar een klein beetje verloren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 12:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:

Ik heb bijvoorbeeld project 121. Ik sla regelmatig tussendoor op maar ook vaak save as en dan project naam maken die 121 2 heet bijvoorbeeld. en datums erachter. Als je mijn project map van track 121 ziet dan staan er meerdere project files in. Mocht er eentje crashen dan kan ik terugpakken naar een oudere en dan ben ik maar een klein beetje verloren.


daarom vind ik cubeest ook zo heersend.. lang leve de back up files!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 13:23 
 
Hardtraxx Addict

Stigmata schreef:
Phase 2 schreef:

Ik heb bijvoorbeeld project 121. Ik sla regelmatig tussendoor op maar ook vaak save as en dan project naam maken die 121 2 heet bijvoorbeeld. en datums erachter. Als je mijn project map van track 121 ziet dan staan er meerdere project files in. Mocht er eentje crashen dan kan ik terugpakken naar een oudere en dan ben ik maar een klein beetje verloren.


daarom vind ik cubeest ook zo heersend.. lang leve de back up files!!


Ja ik weet eigenlijk niet of S1 dat ook heeft. Mijn files crashen overigens ook vrijwel nooit van S1. Heb dat in de tijd dat ik Fl gebruikte wel vaker gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2013 21:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb een aantal vragen/problemem met mijn Virus Ti Snow:

Op het moment dat ik alle 3 mijn outputs activeer via F11, dus (USB1 L+R, USB2 L+R, USB3 L+R)
en ik maak dus bv. 3 MIDI kanalen aan met daarin random noten, maakt niet uit pakt hij ze nooit alle 3 tegelijk.

Zodra ik er twee heb gaat het goed maar doe ik mijn 3e erbij, valt het geluid weg of pakt die er maar 1 tegelijk in plaats van 3.. Echt vaag want soms hoor ik ineens random tussendoor een van de andere erbij komen, maar nooit gewoon hoe het hoort... :/

Nog iets:

Ook heb ik vaker dat wanneer ik gewoon een random preset laat lopen met wat noten erin, dat bv ineens de pitch veranderd en ben er al achter gekomen dat sommige knoppen van me MIDI Keyboard gelinkt staan met de Virus. Een aantal controllers zijn schijnbaar standaard gelinkt aan de Virus. Nu wil ik dat uitzetten, ik wordt er gek van als ik iedere keer alles handmatig terug wil zetten.

Af en toe zet ik hem dan weer goed (bv. de Pitch op +0) en ineens schiet die bv. weer naar een andere waarde terwijl ik absoluut niet aan de knoppen zit..

Iemand hier ervaringen mee bij zijn TI of andere hardware??

:surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2013 21:57 
 
Hardtraxx Addict

Heb je niet te veel voices in gebruik bij je eerste probleem?
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner