Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2013 19:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben me al aan het oriënteren op bax inderdaad. Daar kwam ik op deze uit http://www.bax-shop.nl/inbouw-geluidska ... tails.html

Volgens mij een best redelijke en niet al te duur. Qua aansluitingen heb ik niet echt voorkeuren. Heb in principe alleen een jack uitgang nodig om op mijn externe volume knop aan te sluiten. Maar extra outputs zijn altijd wel makkelijk natuurlijk op het moment dat je ze wel een keer nodig hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2013 21:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hmm, staat niet bij hoeveel bit/khz hij aankan. Op zich niet zo'n probleem als je "begint" maar waarom geen usb geluidskaart? Zijn een stuk populairder waardoor er meer over te vinden is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2013 11:55 
 
Hardtraxx Addict

roalddb schreef:
Ik ben me al aan het oriënteren op bax inderdaad. Daar kwam ik op deze uit http://www.bax-shop.nl/inbouw-geluidska ... tails.html

Volgens mij een best redelijke en niet al te duur. Qua aansluitingen heb ik niet echt voorkeuren. Heb in principe alleen een jack uitgang nodig om op mijn externe volume knop aan te sluiten. Maar extra outputs zijn altijd wel makkelijk natuurlijk op het moment dat je ze wel een keer nodig hebt.


Ik zou eerder gaan voor zoiets:

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2013 11:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Volgens mij zijn dit voor mij beide prima interfaces maar welke nou beter is weet ik niet.
Welke is volgens jullie beter en waarom?

Ik heb hier momenteel een nanopatch volumeknop staan. Wanneer ik een audio-interface aansluit kan ik
deze nanopatch dan gewoon ertussen laten of kan dat niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2013 12:10 
 
Hardtraxx Addict

roalddb schreef:
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/focusrite-scarlett-2i2-usb-audio-interface/product-details.html

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Volgens mij zijn dit voor mij beide prima interfaces maar welke nou beter is weet ik niet.
Welke is volgens jullie beter en waarom?

Ik heb hier momenteel een nanopatch volumeknop staan. Wanneer ik een audio-interface aansluit kan ik
deze nanopatch dan gewoon ertussen laten of kan dat niet?


Waarom zou je die volumeknop nog gebruiken als je interface hebt.

Ik zou voor de steinberg gaan. Sommige hebben bij die focusrite last dat die de connectie met de computer ineens kwijt is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2013 00:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat is natuurlijk erg computer afhankelijk (Dat is het voordeel van Apple) maar over het algemeen zul je met beide geluidskaarten geen problemen ondervinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2013 10:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben van plan de PreSonus Audiobox Studio Set aan te schaffen.. Is het het waard of heeft iemand hier ervaring mee? Doen of niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2013 20:50 
 
Hardtraxx Addict

Ik heb recent twee mashups gemaakt en nu bezig met de derde. Om mijn nieuwe mashup unieker en vetter te maken wil ik verdergaan dan alleen losse elementen uit allerlei tracks samen te samplen tot een nieuwe compositie. Ik wil er kick rolls in verwerken, maar heb geen flauw idee hoe zoiets te maken. Zou iemand me uit kunnen leggen hoe of wat ik moet doen en eventueel een voorbeeld kunnen laten zien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2013 20:01 
 
Hardtraxx Addict

phoenix schreef:
Ik heb recent twee mashups gemaakt en nu bezig met de derde. Om mijn nieuwe mashup unieker en vetter te maken wil ik verdergaan dan alleen losse elementen uit allerlei tracks samen te samplen tot een nieuwe compositie. Ik wil er kick rolls in verwerken, maar heb geen flauw idee hoe zoiets te maken. Zou iemand me uit kunnen leggen hoe of wat ik moet doen en eventueel een voorbeeld kunnen laten zien?


Niemand die het weet? :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2013 00:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Een kickroll kun je in elke daw er onder plakken. de vraag is alleen of dit klinkt en of je het zover kunt bewerken dat het er ook in past. Weet niet of dit ook echt je vraag is maar eigenlijk is het best simpel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2013 08:17 
 
Hardtraxx Addict

Skatzow schreef:
Een kickroll kun je in elke daw er onder plakken. de vraag is alleen of dit klinkt en of je het zover kunt bewerken dat het er ook in past. Weet niet of dit ook echt je vraag is maar eigenlijk is het best simpel?


nee, ik bedoelde hoe kan ik een kick roll maken met een gesampelde kick. kickrolls zelf zijn bijna niet uit een track te sampelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2013 10:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja daar doelde ik ook op. Ik zou zelf een kick pakken daarmee in ableton een kickroll van maken, track in ableton laden en dan de kickroll er onder plaatsen.(met de benodigde eq e.d.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 15:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Laatste tijd heb ik echt te maken met een inspiratieloze dip, heb een aantal opzetjes, maar kom ik dan niet verder mee. Heb ik echt sinds een lange tijd al niks afgemaakt, ben mega-perfectionistisch en hoe simpel iets klinkt, zoals 'maak het gewoon af of ga gewoon door' werkt niet zo eenvoudig bij iemand die perfectionistisch is..

Weet dat ik genoeg kan om een lekkere track neer te zetten, maar dat blijven steken is toch wel het ergste wat een producer kan hebben.

Heb sinds oktober elke maandag en dinsdag vrij puur om muziek te maken, gelukkig merk ik wel verschil, nu heb ik wat meer tijd, maar als zo een dag 's ochtends al tegen zit ga je je aan jezelf lopen ergeren..

Iemand tips/ervaringen om te delen?

>.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 15:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hard Society schreef:
Laatste tijd heb ik echt te maken met een inspiratieloze dip, heb een aantal opzetjes, maar kom ik dan niet verder mee. Heb ik echt sinds een lange tijd al niks afgemaakt, ben mega-perfectionistisch en hoe simpel iets klinkt, zoals 'maak het gewoon af of ga gewoon door' werkt niet zo eenvoudig bij iemand die perfectionistisch is..

Weet dat ik genoeg kan om een lekkere track neer te zetten, maar dat blijven steken is toch wel het ergste wat een producer kan hebben.

Heb sinds oktober elke maandag en dinsdag vrij puur om muziek te maken, gelukkig merk ik wel verschil, nu heb ik wat meer tijd, maar als zo een dag 's ochtends al tegen zit ga je je aan jezelf lopen ergeren..

Iemand tips/ervaringen om te delen?

>.<

Ligt er maar net aan hoe flexibel je baan is maar ik zou zeggen, gewoon de dagen vrijnemen wanneer je er echt zin in hebt? Vaste dagen lijken me helemaal niet fijn werken, het lijkt me juist leuk te kunnen werken wanneer je er zin in hebt! :) (en met werken bedoel ik uiteraard producen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 15:34 
 
Hardtraxx Addict

Hard Society schreef:
Laatste tijd heb ik echt te maken met een inspiratieloze dip, heb een aantal opzetjes, maar kom ik dan niet verder mee. Heb ik echt sinds een lange tijd al niks afgemaakt, ben mega-perfectionistisch en hoe simpel iets klinkt, zoals 'maak het gewoon af of ga gewoon door' werkt niet zo eenvoudig bij iemand die perfectionistisch is..

Weet dat ik genoeg kan om een lekkere track neer te zetten, maar dat blijven steken is toch wel het ergste wat een producer kan hebben.

Heb sinds oktober elke maandag en dinsdag vrij puur om muziek te maken, gelukkig merk ik wel verschil, nu heb ik wat meer tijd, maar als zo een dag 's ochtends al tegen zit ga je je aan jezelf lopen ergeren..

Iemand tips/ervaringen om te delen?

>.<


Niet te veel over nadenken. Soms heb je een dipje of lukt iets even niet. Dat is zeker frustrerend, maar leg de track even weg. Ga je een paar dagen later weer verder met de track heb je best kans dat het dan ineens wel lukt. Geforceerd produceren heeft ook geen zin, daar komt niets uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 15:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Jarva: Ik heb elke maandag en dinsdag al vrij en dat is wel prima voor mij, alleen vindt het dan zo zonde als er niks uit komt. Heb je eindelijk vrij en dan nog grrrr... >.<

@Phase 2: Ja heb ik meerdere malen gedaan, lijkt wel of laatste tijd altijd geforceerd zit te produceren... Soms heb je van die momenten denk je heee dat gaat lekker en dan toch is het niet helemaal naar je zin en ga eigenlijk weer terug naar stap 1. WORDT ER WERKELIJK GEK VAN xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 16:41 
 
Hardtraxxer

Hard Society schreef:
@Jarva: Ik heb elke maandag en dinsdag al vrij en dat is wel prima voor mij, alleen vindt het dan zo zonde als er niks uit komt. Heb je eindelijk vrij en dan nog grrrr... >.<

@Phase 2: Ja heb ik meerdere malen gedaan, lijkt wel of laatste tijd altijd geforceerd zit te produceren... Soms heb je van die momenten denk je heee dat gaat lekker en dan toch is het niet helemaal naar je zin en ga eigenlijk weer terug naar stap 1. WORDT ER WERKELIJK GEK VAN xd

wat ik altijd doe is gewoon andere dingen doen totdat ik er zelf weer zin in heb, als ik er zin in heb krijg ik haast altijd wel iets gedaan, dan duurt het maar wat langer om iets te maken.
wat ook misschien kan helpen is gewoon aan iets nieuws beginnen, een beetje expirimenteren, misschien vind je dan wel iets dat vet erbij kan klinken
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 17:35 
 
Hardtraxxer

@hardsociety een bekend probleem! haha! het gene wat ik meestal doe is of gewoon lekker wat nieuwe track luisteren.. tracks ontleden van drum tot fx, dit helpt meestal wel om iets nieuws te bedenken..
iets anders is miss een nieuw project te openen en te starten in een andere stijl, dan vanzelf krijg ik altijd weer een geniale ingeving om te verwerken in het eerdere project!

en buiten dat.. soms is het gewoon verstandig alles uit te zetten en er een nachtje over te slapen ;)
Ik werk trouwens ook vaak fijner met alle lichten uit en een rustgevende led strip enkel aan te zetten. Zorgt ervoor dat ik iets meer weg ben van de 'buitenwereld' en wat meer focus heb voor het project :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 17:42 
 
Hardtraxx Addict

Hard Society schreef:
@Jarva: Ik heb elke maandag en dinsdag al vrij en dat is wel prima voor mij, alleen vindt het dan zo zonde als er niks uit komt. Heb je eindelijk vrij en dan nog grrrr... >.<

@Phase 2: Ja heb ik meerdere malen gedaan, lijkt wel of laatste tijd altijd geforceerd zit te produceren... Soms heb je van die momenten denk je heee dat gaat lekker en dan toch is het niet helemaal naar je zin en ga eigenlijk weer terug naar stap 1. WORDT ER WERKELIJK GEK VAN xd


Even een tijdje niet produceren. Als je er geen plezier in hebt schiet het ook niet op. Als je dan toch bezig wilt zijn ga dan sounds maken ofzo. Pak je melodie die je leuk vindt en dan synths maken bijvoorbeeld. Of kicks maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2013 15:08 
 
Hardtraxx Newbie

Goeiedag,

Ik heb een vraag over PC Hardware. Ik produceer in FL10 en heb vaak een hoop soft synths te gelijk draaien. Tot een bepaalde hoeveelheid gaat dit goed. Maar vaak als ik een lead of screech ga maken gebruik ik meerdere soft synths te gelijk en dan zit ik vaak al in een groot project te werken. Op dat moment gaat het fout en begint m'n geluid te kraken en te haperen etc. Boven in FL studio zie je ook mijn CPU meter helemaal uitslaan naar 99/100.

Ik denk dat dit komt vanwege lage pc specificaties dus daarom hier een aantal gegevens van mijn pc.

Moederboard: ASUSTeK Computer Inc. P5B-V
CPU: Intel Core 2 Duo E6600
RAM: 2GB
HDD: 1TB
Externe geluidskaart: Focusrite 2i2

Mijn vraag nu aan jullie is, kan ik dit probleem verhelpen d.m.v. hogere CPU of RAM aan te schaffen?
Of ligt het aan instellingen die niet goed staan op mijn PC?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Greetz
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2013 15:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Audio-Shaker schreef:
Goeiedag,

Ik heb een vraag over PC Hardware. Ik produceer in FL10 en heb vaak een hoop soft synths te gelijk draaien. Tot een bepaalde hoeveelheid gaat dit goed. Maar vaak als ik een lead of screech ga maken gebruik ik meerdere soft synths te gelijk en dan zit ik vaak al in een groot project te werken. Op dat moment gaat het fout en begint m'n geluid te kraken en te haperen etc. Boven in FL studio zie je ook mijn CPU meter helemaal uitslaan naar 99/100.

Ik denk dat dit komt vanwege lage pc specificaties dus daarom hier een aantal gegevens van mijn pc.

Moederboard: ASUSTeK Computer Inc. P5B-V
CPU: Intel Core 2 Duo E6600
RAM: 2GB
HDD: 1TB
Externe geluidskaart: Focusrite 2i2

Mijn vraag nu aan jullie is, kan ik dit probleem verhelpen d.m.v. hogere CPU of RAM aan te schaffen?
Of ligt het aan instellingen die niet goed staan op mijn PC?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Greetz


Gebruik je toevallig heel veel ReFX nexus layers, die laat de boel nog wel eens hard oplopen. http://www.youtube.com/watch?v=vF8XNJ1f6HY Oplossing daarvoor staat in de comments. "Go to the Wrapper Settings, "Processing" then uncheck "Ensure Processor State in plugin callback." This should do."

Je kunt ook bij je Audio instellingen je bufferlengte wat hoger zetten en proberen je sounddevice te wijzigen (Asio4All). Daarnaast is er de optie om FL studio te draaien met "extended memory" scheelt ook e.a.

Mocht dat niet werken, tsja je hardware is inderdaad aan de oude kant. Alleen het kopen van een nieuwe CPU lijkt me niet voldoende omdat je voor dat type moederboard al één van de betere hebt. Het geheugen blijft ook een bottleneck, 2GB is tegenwoordig niet zo veel meer (zeker niet als je windows7 draait) dat moet zeker 4GB zijn.

Hoop dat je er uit komt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2013 15:35 
 
Hardtraxx Addict

Audio-Shaker schreef:
Goeiedag,

Ik heb een vraag over PC Hardware. Ik produceer in FL10 en heb vaak een hoop soft synths te gelijk draaien. Tot een bepaalde hoeveelheid gaat dit goed. Maar vaak als ik een lead of screech ga maken gebruik ik meerdere soft synths te gelijk en dan zit ik vaak al in een groot project te werken. Op dat moment gaat het fout en begint m'n geluid te kraken en te haperen etc. Boven in FL studio zie je ook mijn CPU meter helemaal uitslaan naar 99/100.

Ik denk dat dit komt vanwege lage pc specificaties dus daarom hier een aantal gegevens van mijn pc.

Moederboard: ASUSTeK Computer Inc. P5B-V
CPU: Intel Core 2 Duo E6600
RAM: 2GB
HDD: 1TB
Externe geluidskaart: Focusrite 2i2

Mijn vraag nu aan jullie is, kan ik dit probleem verhelpen d.m.v. hogere CPU of RAM aan te schaffen?
Of ligt het aan instellingen die niet goed staan op mijn PC?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Greetz


Ligt ook aan FL. Vanaf FL11 wordt multicore pas ondersteund volgens mij. Dus je kunt FL11 eerst proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2013 16:34 
 
Hardtraxx Newbie

Tnx voor jullie reply's

@Phase2 Wat houdt multicore precies in?

@evasive nee ik gebruik bijna nooit ReFX Nexus. Voor lead's meestal 4x Massive of sylenth1. Ik zal het een en ander gaan proberen met mijn audio instellingen. Ik draai windows7, een upgrade van m'n geheugen naar 4gb is dus best een must? Denk jij dat dit ook het probleem van het kraken wegneemt/verminderd?

Tnx!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2013 16:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Audio-Shaker schreef:
Tnx voor jullie reply's

@Phase2 Wat houdt multicore precies in?

@evasive nee ik gebruik bijna nooit ReFX Nexus. Voor lead's meestal 4x Massive of sylenth1. Ik zal het een en ander gaan proberen met mijn audio instellingen. Ik draai windows7, een upgrade van m'n geheugen naar 4gb is dus best een must? Denk jij dat dit ook het probleem van het kraken wegneemt/verminderd?

Tnx!


zoals ik het lees, ja.. 4gb is een must op een 32bibt machine. kijk alleen al naar wat windows opslurpt.
Kijk ook even of je CPU niet perongeluk CPU-Parking aan heeft staan. dat moet uit.

Maar ben het met @evasive eens.. je hardware.. is wat..ouder
Je kunt natuurlijk ook nog gaan bouncen om gegeheugen vrij te maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2013 16:47 
 
Hardtraxx Addict

Audio-Shaker schreef:
Tnx voor jullie reply's

@Phase2 Wat houdt multicore precies in?

@evasive nee ik gebruik bijna nooit ReFX Nexus. Voor lead's meestal 4x Massive of sylenth1. Ik zal het een en ander gaan proberen met mijn audio instellingen. Ik draai windows7, een upgrade van m'n geheugen naar 4gb is dus best een must? Denk jij dat dit ook het probleem van het kraken wegneemt/verminderd?

Tnx!


Een processor met meerdere cores. Jij hebt een dual core (dus twee cores). Ik zou een nieuwe pc kopen. Een oude pc is het meestal niet waard om nog in te investeren.

Bouncen zoals Stig aangeeft kan ook. Dat scheelt ook altijd wat, maar echt fijn werkt het niet.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner