Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2017 23:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik gebruik Ableton en met collabs FL studio.
Ableton is echt een aparte daw als je het vergelijkt met Cubase,FL, Studio one e.d.
Je handelingen zijn net iets anders en voor mij is het fijn dat ik echt kan doen wat ik wil doen qua routings/eigen Fx/synths racks bouwen e.d.
De piano roll / looks zijn echt wel minder maar het is ook begonnen als een Live tool.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2017 21:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoi, ik heb waarschijnlijk een heel domme vraag maar toch.

Ik ben net begonnen met proberen te producen nu na veel filmpjes en dergelijke zit ik met de vraag of er voor melodie echt niets anders opzit dan nexus te kopen of ben ik helemaal verkeerd?

Thomas
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2017 23:04 
 
Hardtraxx Elite

Er zijn meerdere plug-ins voor melodieën te maken oa; Sylenth 1, Serum, Dune 2 of Spire.
Ik zal vast een zeker nog wel een paar plugins vergeten, maar zelf zou ik voor Serum of Sylenth 1 gaan :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2017 00:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sylenth 1 is ook best wel duur voor maar een beetje mee rond te klojen :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2017 11:18 
 
Hardtraxxer

IPlayOnADesktop schreef:
Sylenth 1 is ook best wel duur voor maar een beetje mee rond te klojen :p


Moet je even van die lieve piraten vragen bij de baai aan het water.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2017 19:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sylenth1 en Nexus zijn niet noodzakelijk, maar leveren je wel heel snel en makkelijk de karakteristieke Hardstyle sound op doordat deze plugins enorm veel worden gebruikt in Hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2017 20:52 
 
Hardtraxx Addict

Sylenth1 heeft sinds kort (net als Serum) een optie om per maand te betalen.

Citaat:
You can purchase Sylenth1 and pay in monthly installments of only €9.95 Euro, until the full amount has been reached. We will send your license within minutes after the first payment is received, so you can start using Sylenth1 right away!

The subscription can be paused (suspended) any time you like, but that'll also deactivate your license (until the subscription is re-enabled). When you have paid all installments, the subscription stops and you keep the full license!



Misschien wel interessant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2017 09:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Goedemorgen,

Ik ben nog niet zo lang kicks aan het maken en ik ben eigenlijk al vrij snel begonnen met het (proberen) te maken van (de sound van) gated kicks. Echter is hier weinig tot niets over te vinden, dus doe ik alles op mijn eigen gehoor. De manier waarop ik ze (probeer) te maken is dan waarschijnlijk ook echt waardeloos: ik maak namelijk geen gebruik van een gate, maar ik stuur de echo van mijn kick met een volume automation. Is het überhaupt mogelijk om hier het gewenste resultaat mee te krijgen van een 'normale' gated kick (ik neem even als voorbeeld Blademasterz - One Blade)?

Als er verder nog tips zijn omtrent een soortgelijke kick, dan hoor ik ze graag. Mijn tail (de reverb) heb ik heel lichtelijk gedistort en een flinke highcut gegeven rond de 100hz (eventueel kan ik hier nog een mid/high layer aan toevoegen).

Edit: wellicht dat ik dit in het verkeerde topic vraag. Ik dacht dat het voor alle vragen omtrent producen was en alle vragen omtrent studio hardware en software. Maar nu ik al op bevestig heb gedrukt, denk ik dat het misschien toch voor alleen maar hardware en software is :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2017 18:56 
 
Hardtraxxer

Ik ben opzoek naar een choir vocal sample, die veel gebruikt wordt in breaks. (b-front, hard driver, digital punk etc.)

Ik heb wel een aantal kontakt libary's gevonden maar ik krijg hier niet het juiste effect mee (misschien dat het aan mij licht).
Iemand die mij een goede libary of een sample(pack) kan aanraden?

Ik weet dat er in omnisphere een zit Krijg hem alleen niet aan de praat
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2017 17:59 
 
Hardtraxx Elite

Hallo mensen, ik ben opzoek naar een goede externe geluidskaart
Bedrag 200/250 euro
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2017 23:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb zelf de Focusrite 2i2, Prima ding!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2017 00:03 
 
Hardtraxxer

Skatzow schreef:
Heb zelf de Focusrite 2i2, Prima ding!


Sluit ik me volledig bij aan! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2017 13:27 
 
Hardtraxxer

Vraagje over Cubase.. Is het mogelijk om een versie 2de hands van iemand over te nemen, ik krijg zijn eLicencer erbij inclusief inloggegevens van zijn account.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2017 13:33 
 
Hardtraxxer

Skatzow schreef:
Heb zelf de Focusrite 2i2, Prima ding!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2017 20:05 
 
Hardtraxxer

Sinds kort heb ik een probleem met Sylenth1 , als ik de plugin start en op iets druk in de plugin crasht heel fl studio. Opnieuw installeren helpt niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2017 21:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gondrez schreef:
Sinds kort heb ik een probleem met Sylenth1 , als ik de plugin start en op iets druk in de plugin crasht heel fl studio. Opnieuw installeren helpt niet.


Heb ik ook jarenlang gehad. Herinstallatie (zelfs van Windows) heeft mij nooit geholpen en ook verschillende versies van Sylenth proberen maakte geen verschil. Nu met een nieuwe computer is het verholpen.

Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je een minder legale versie van Sylenth draait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2017 08:30 
 
Hardtraxxer

Afgelopen weekend een clean install van OSX gedaan omdat ik deze computer vanaf nu alleen voor produceren wil gebruiken. Dus, Logic Pro X (10.3.2) etc. geïnstalleerd, om vervolgens aan een stel plug-ins te beginnen. Nu is het probleem dat geen enkele plug-in terug te vinden is in de plug-in manager, behalve Sylenth. Zelfs freeware plug-ins zoals Xfer OTT of iZotope Ozone Imager laden gewoon niet.

In het verleden issues gehad met 32 VS 64-bit, daarvoor 32Lives gekocht. Zelfs daar worden alle geïnstalleerde plug-ins niet gevonden. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Zijn er compatibility issues met Logic Pro X 10.3.2 bekend, corrupte /plug-in folder? Ik heb echt geen flauw idee en wil weer graag aan de gang! :D

Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2017 13:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Weet iemand waar je prima brass samples kan halen zoals die veel worden gebruikt bij Moombahton?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2019 09:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Uber mega super bump.

Heeft iemand ervaringen met een (hardstyle) producer cursus? Ik wil mezelf graag een kickstart geven door een dergelijke cursus te gaan volgen. Ik merk dat ik zelf moeite heb om thuis eraan te beginnen omdat ik dus echt niks weet. D.m.v. een cursus op wekelijkse basis, met wellicht ook huiswerk etc.,hoop ik sneller dingen te leren en daar op verder te borduren. Er is in ieder geval een groot aanbod met ook veel prijsverschil.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen/meningen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2019 11:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Roan schreef:
Uber mega super bump.

Heeft iemand ervaringen met een (hardstyle) producer cursus? Ik wil mezelf graag een kickstart geven door een dergelijke cursus te gaan volgen. Ik merk dat ik zelf moeite heb om thuis eraan te beginnen omdat ik dus echt niks weet. D.m.v. een cursus op wekelijkse basis, met wellicht ook huiswerk etc.,hoop ik sneller dingen te leren en daar op verder te borduren. Er is in ieder geval een groot aanbod met ook veel prijsverschil.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen/meningen zijn.



Geen ervaring mee. Maar naar mijn idee kan je zo enorm veel kennis van het internet af halen dat het me beter lijkt eerst even daar mee in te gaan dan meteen zo'n cursus te volgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2019 13:24 
 
Hardtraxxer

Roan schreef:
Uber mega super bump.

Heeft iemand ervaringen met een (hardstyle) producer cursus? Ik wil mezelf graag een kickstart geven door een dergelijke cursus te gaan volgen. Ik merk dat ik zelf moeite heb om thuis eraan te beginnen omdat ik dus echt niks weet. D.m.v. een cursus op wekelijkse basis, met wellicht ook huiswerk etc.,hoop ik sneller dingen te leren en daar op verder te borduren. Er is in ieder geval een groot aanbod met ook veel prijsverschil.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen/meningen zijn.


Naar mijn mening is de beste Cursus Tutorials kijken, dit proberen na te maken. Voor mij is de beste leer manier geweest om tutorials na te maken. tevens aan knoppen draaien zodat je hoort wat het doet. Er zijn zoveel goede tutorials te vinden. Ik heb bijvoorbeeld heel veel aan de tutorials gehad die je kunt kopen van 789ten.com.
Ik zou het zo proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 21:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Verwijderd
Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner