Goedemorgen,
Ik ben nog niet zo lang kicks aan het maken en ik ben eigenlijk al vrij snel begonnen met het (proberen) te maken van (de sound van) gated kicks. Echter is hier weinig tot niets over te vinden, dus doe ik alles op mijn eigen gehoor. De manier waarop ik ze (probeer) te maken is dan waarschijnlijk ook echt waardeloos: ik maak namelijk geen gebruik van een gate, maar ik stuur de echo van mijn kick met een volume automation. Is het überhaupt mogelijk om hier het gewenste resultaat mee te krijgen van een 'normale' gated kick (ik neem even als voorbeeld Blademasterz - One Blade)?
Als er verder nog tips zijn omtrent een soortgelijke kick, dan hoor ik ze graag. Mijn tail (de reverb) heb ik heel lichtelijk gedistort en een flinke highcut gegeven rond de 100hz (eventueel kan ik hier nog een mid/high layer aan toevoegen).
Edit: wellicht dat ik dit in het verkeerde topic vraag. Ik dacht dat het voor alle vragen omtrent producen was en alle vragen omtrent studio hardware en software. Maar nu ik al op bevestig heb gedrukt, denk ik dat het misschien toch voor alleen maar hardware en software is
.