Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2013 10:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Heb je niet te veel voices in gebruik bij je eerste probleem?


Moet die toch aankunnen??
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2013 10:34 
 
Hardtraxx Addict

Hard Society schreef:
Phase 2 schreef:
Heb je niet te veel voices in gebruik bij je eerste probleem?


Moet die toch aankunnen??


Te veel voices niet he. Ti kan maar aantal voices aan. Dus als jij 3 leads met maximaal aantal voices gebruikt zou het best kunnen dat dat niet aan kan. Ti snow heeft 50 voices.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2013 17:03 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo,

ik heb laatst Sylenth1 gekocht, legaal dus, maar na een paar dagen begon die standaard skin toch wel te irriteren, en ik had op internet een andere gezien, sylenth1 black. Gedownload, geïnstalleerd en alles gedaan zoals het moest, maar telkens als ik de plugin gebruik krijg ik om de minuut 'Thank you for using this demo' te horen. In het begin ging het nog wel, maar ik begin me er nu wel mateloos aan te irriteren. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit probleem kan fixen? Ik heb nu zelfs tot overmaat van ramp al een cracked license gedownload, maar zelfs die werkt niet.

-Rick
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2013 18:26 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

DJRickTibbeh schreef:
Hallo,

ik heb laatst Sylenth1 gekocht, legaal dus, maar na een paar dagen begon die standaard skin toch wel te irriteren, en ik had op internet een andere gezien, sylenth1 black. Gedownload, geïnstalleerd en alles gedaan zoals het moest, maar telkens als ik de plugin gebruik krijg ik om de minuut 'Thank you for using this demo' te horen. In het begin ging het nog wel, maar ik begin me er nu wel mateloos aan te irriteren. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit probleem kan fixen? Ik heb nu zelfs tot overmaat van ramp al een cracked license gedownload, maar zelfs die werkt niet.

-Rick


Nooit, maar dan ook nooit beginnen aan dingen als 'Sylenth.1 black, blue of green' Dit is allemaal troep en kan malware bevatten.

Hetgeen wat je kan doen is:

- Je sylenth.1 verwijderen
- opnieuw installeren met de originele installer en elicenser(als die erbij zit, of in ieder geval je license)
- een skinpack zoeken en downloaden, om hem vervolgens zelf te vervangen.

Ik snap trouwens niet waarom je je ergert aan de skin van Sylenth.1?

Maargoed, probeer dit eens zou ik zeggen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2013 19:17 
 
Hardtraxx Newbie

The Venator schreef:
Nooit, maar dan ook nooit beginnen aan dingen als 'Sylenth.1 black, blue of green' Dit is allemaal troep en kan malware bevatten.

Hetgeen wat je kan doen is:

- Je sylenth.1 verwijderen
- opnieuw installeren met de originele installer en elicenser(als die erbij zit, of in ieder geval je license)
- een skinpack zoeken en downloaden, om hem vervolgens zelf te vervangen.

Ik snap trouwens niet waarom je je ergert aan de skin van Sylenth.1?

Maargoed, probeer dit eens zou ik zeggen :)


Ik heb het geprobeerd en ty, het werkt! Ik erger me aan de basic skin omdat ik de naam van de preset niet kan zien in het gewone menu, of is daar misschien ook een oplossing voor?

EDIT: Hoe convert ik de Preset (banks) van de black skin naar de normalen? Ik heb al geprobeerd de presets op te slaan (appart of in bank) maar de standaard versie wil ze niet laden, enig idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2013 19:26 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik heb dat probleem nog niet eerder gezien, dus ik zou het niet weten.
Bedoel je zoiets? https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... bqBKrMK61A
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2013 12:59 
 
Hardtraxx Newbie

The Venator schreef:
Ik heb dat probleem nog niet eerder gezien, dus ik zou het niet weten.
Bedoel je zoiets? https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... bqBKrMK61A


Nop, ik gebruik de nieuwste versie al...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 16:43 
 
Hardtraxxer

Hai.

Tijdje geleden een hele opname set gekocht en alles erop en eraan.
Nu ben ik bezig met het schrijven van teksten die ik wil gaan opnemen.
Heb alleen een klein dingetje.. Mijn stem is lang niet goed om een track mee op te vullen..

Dus ik ben opzoek naar een plug-in om opgenomen vocalen mee aantepassen

Kan iemand mij hiermee helpen? :)

Grtz
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 16:47 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

OfficialNDR schreef:
Hai.

Tijdje geleden een hele opname set gekocht en alles erop en eraan.
Nu ben ik bezig met het schrijven van teksten die ik wil gaan opnemen.
Heb alleen een klein dingetje.. Mijn stem is lang niet goed om een track mee op te vullen..

Dus ik ben opzoek naar een plug-in om opgenomen vocalen mee aantepassen

Kan iemand mij hiermee helpen? :)

Grtz


Je kunt sowieso meerdere layers van je vocals gebruiken, naar beneden pitchen etc. Ook kun je met vocoders spelen, en met eq. Er is niet echt een specifieke plugin om vocals te manipuleren, je kunt het overal mee doen. Het mooiste is een filter of een vocoder. Distortion werkt ook, met mate.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 23:30 
 
Hardtraxxer

Ik heb het probleem dat met producen in Cubase de cpu het vrij snel moeilijk krijgt. Ik heb het draaien in windows 7 op een laptop met pentium p6200 2,13 ghz met 4 gb intern geheugen. Normaal zou het toch soepel moeten draaien hierop? Wel gebruik ik tot noch toe de standaard moederbord geintegreerde geluidskaart, maar wel aangestuurd via asio4all. Is het mogelijk dat het probleem een stuk minder zou zijn met een externe geluidskaart, of heeft de laptop toch een te zwakke processor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 01:02 
 
Hardtraxx Addict

OfficialNDR schreef:
Hai.

Tijdje geleden een hele opname set gekocht en alles erop en eraan.
Nu ben ik bezig met het schrijven van teksten die ik wil gaan opnemen.
Heb alleen een klein dingetje.. Mijn stem is lang niet goed om een track mee op te vullen..

Dus ik ben opzoek naar een plug-in om opgenomen vocalen mee aantepassen

Kan iemand mij hiermee helpen? :)

Grtz


Als je stem niet goed is krijg je dat niet top met een plugin. Vocal moet in de basis al wel goed klinken is mijn ervaring.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 18:06 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

soundstreamer schreef:
Ik heb het probleem dat met producen in Cubase de cpu het vrij snel moeilijk krijgt. Ik heb het draaien in windows 7 op een laptop met pentium p6200 2,13 ghz met 4 gb intern geheugen. Normaal zou het toch soepel moeten draaien hierop? Wel gebruik ik tot noch toe de standaard moederbord geintegreerde geluidskaart, maar wel aangestuurd via asio4all. Is het mogelijk dat het probleem een stuk minder zou zijn met een externe geluidskaart, of heeft de laptop toch een te zwakke processor?


Ik denk dat dit aan je processor ligt. Wanneer je sound gaat kraken en stotteren ligt het aan je latency (geluidskaart). Wanneer je cpu erg omhoog schiet ligt dit aan de procossor of het ram geheugen.
Heb je al bij taakbeheer > prestaties gekeken? en in processen of her meer is dan alleen cubase wat veel gehugen/cpu neemt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 21:57 
 
Hardtraxxer

Dan ligt het inderdaad dus aan de geluidskaart, want het is dus kraken en stotteren wat ie doet. Ik dacht dus dat dit met de cpu te maken had, maar dat is dus niet zo. Bedankt voor het antwoord hoor, dan zal ik aan een andere geluidskaart moeten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 10:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

soundstreamer schreef:
Dan ligt het inderdaad dus aan de geluidskaart, want het is dus kraken en stotteren wat ie doet. Ik dacht dus dat dit met de cpu te maken had, maar dat is dus niet zo. Bedankt voor het antwoord hoor, dan zal ik aan een andere geluidskaart moeten :)


Je hebt hele geinige Berhinger lapflop USB audio interface's voor een appel en een ei..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 10:31 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
soundstreamer schreef:
Ik heb het probleem dat met producen in Cubase de cpu het vrij snel moeilijk krijgt. Ik heb het draaien in windows 7 op een laptop met pentium p6200 2,13 ghz met 4 gb intern geheugen. Normaal zou het toch soepel moeten draaien hierop? Wel gebruik ik tot noch toe de standaard moederbord geintegreerde geluidskaart, maar wel aangestuurd via asio4all. Is het mogelijk dat het probleem een stuk minder zou zijn met een externe geluidskaart, of heeft de laptop toch een te zwakke processor?


Ik denk dat dit aan je processor ligt. Wanneer je sound gaat kraken en stotteren ligt het aan je latency (geluidskaart). Wanneer je cpu erg omhoog schiet ligt dit aan de procossor of het ram geheugen.
Heb je al bij taakbeheer > prestaties gekeken? en in processen of her meer is dan alleen cubase wat veel gehugen/cpu neemt?


CPU gebruik via taakbeheer zal alleen geen 100% aangeven ook al zit je daw wel aan 100%. Dat is mijn ervaring. CPU gebruik kun je vaak in de daw zelf zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2013 18:57 
 
Hardtraxxer

@Stigmata Ik zit er eigenlijk aan te denken om over een tijdje een Pioneer XDJ-R1 aan te schaffen aangezien ik ook wil beginnen met draaien. Deze heeft als het goed is ook een ingebouwde interface welke ik ook meteen voor producen zou kunnen gebruiken( neem ik aan). En anders ga ik denk ik voor een Lexicon Omega Studio interface, ik denk dat dit een hele mooie interface is om mee te beginnen en van daaruit langzaam uit te breiden met randapparatuur.

@Phase 2 De CPU wordt in Cubase bij mij niet volledig gebruikt zag ik, dus het ligt inderdaad aan de geluidskaart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2013 20:35 
 
Hardtraxx Addict

soundstreamer schreef:
@Stigmata Ik zit er eigenlijk aan te denken om over een tijdje een Pioneer XDJ-R1 aan te schaffen aangezien ik ook wil beginnen met draaien. Deze heeft als het goed is ook een ingebouwde interface welke ik ook meteen voor producen zou kunnen gebruiken( neem ik aan). En anders ga ik denk ik voor een Lexicon Omega Studio interface, ik denk dat dit een hele mooie interface is om mee te beginnen en van daaruit langzaam uit te breiden met randapparatuur.

@Phase 2 De CPU wordt in Cubase bij mij niet volledig gebruikt zag ik, dus het ligt inderdaad aan de geluidskaart.


Ik heb over die lexicon gehoord dat het echt een kut interface is. Misschien is daar op het internet nog meer over te vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2013 21:15 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

De Lexicon Alpha is idd een kut interface, de Omega is daarentegen een grote verbetering. Ik zelf heb een Focusrite Scarlett 2i2 en ook op internet wordt deze als beste 'budget' interface bestempeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2013 21:25 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
De Lexicon Alpha is idd een kut interface, de Omega is daarentegen een grote verbetering. Ik zelf heb een Focusrite Scarlett 2i2 en ook op internet wordt deze als beste 'budget' interface bestempeld.


Eensch.

Wil je meer aansluitingen net als de Omega, zou je naar de Focusrite Scarlett 2i4 kunnen kijken. De Omega is al vrij oud en tegenwoordig zijn er betere alternatieven, vooral voor dat geld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2013 19:42 
 
Hardtraxx Veteran

Ik heb een iMac met een Focusrite Scarlett 2i4 en 2x KRK RP8 G2. Vanaf vandaag gaat de linker speaker opeens een stuk zachter dan de rechter terwijl gisteravond alles nog goed was. Heb ook nergens aangezeten. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Heb nu de ene speaker op +6 dB staan en de andere op -4 dB dus dat kan niet de bedoeling zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2013 20:55 
 
Hardtraxxer

Dan zal ik toch eens gaan rondkijken naar die focusrite interface. Kan iemand mij overigens vertellen of het technisch mogelijk is om de interface van die Pioneer XDJ-R1 te gebruiken bij producen? Enige nadeel zou sowieso zijn dat uitbreiden met randapparatuur natuurlijk lastiger zal zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2013 21:07 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

PierrePruuk schreef:
Ik heb een iMac met een Focusrite Scarlett 2i4 en 2x KRK RP8 G2. Vanaf vandaag gaat de linker speaker opeens een stuk zachter dan de rechter terwijl gisteravond alles nog goed was. Heb ook nergens aangezeten. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Heb nu de ene speaker op +6 dB staan en de andere op -4 dB dus dat kan niet de bedoeling zijn.


Misschien is de kabel kapot/los? Probeer eens de kabels om te wisselen, als het probleem blijft bij dezelfde monitor sluit je ze even omgekeerd aan, dus link op rechts en rechts op links.

Als het alleen bij 1 monitor is weet je dat het aan de monitor ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2013 21:10 
 
Hardtraxx Addict

PierrePruuk schreef:
Ik heb een iMac met een Focusrite Scarlett 2i4 en 2x KRK RP8 G2. Vanaf vandaag gaat de linker speaker opeens een stuk zachter dan de rechter terwijl gisteravond alles nog goed was. Heb ook nergens aangezeten. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Heb nu de ene speaker op +6 dB staan en de andere op -4 dB dus dat kan niet de bedoeling zijn.


Check even of er een verschil tussen rechts en links zit in uitsturing van geluid op je pc. Dit kun je doen met software van interface. Als dat gewoon gelijk is zou ik kabels van speakers wisselen. Misschien is een kabel kapot.

Het is idd niet de bedoeling dat je de ene harder als de andere zet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 18:16 
 
Hardtraxx Veteran

Dank voor jullie reacties. Had eerst alleen de kabels op de interface omgeruild, toen bleef het probleem hetzelfde (ook bij dezelfde speaker). Nu de kabels 'helemaal' omgeruild en nu is het probleem verholpen :huh: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 21:29 
 
Hardtraxx Addict

Wissel je kabels nu eens terug naar het oorspronkelijk was. Het kan zijn dat een jackplug niet helemaal goed erin zat en daardoor slecht contact maakte.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner