Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2016 23:50 
 
Hardtraxx Elite

The Venator schreef:

Werkt prima hier anders.


Bij mij niet. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2016 11:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb een probleem met Fabfilter pro Q2. Ik heb deze gebruikt in een project in Fruity Loops 10. Blijkbaar is dat niet het slimste wat ik kon doen want nu kan ik dat project niet meer opnemen en loopt hij vast. Hij geeft aan: "The VST3 plugin Fabfilter Pro-Q2 can't be found, please make sure it's propperly installed." Maar wat ik ook probeer, hij blijft dit aangeven. Het gekke is ook dat als ik alles van Fabfilter verwijder en uninstal, dat hij in nieuwe projecten nog steeds die plugin kan laden. :huh: Opnieuw installeren werkte dus ook niet.

Iemand het zelfde probleem gehad en het weten op te lossen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2016 12:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Ik heb een probleem met Fabfilter pro Q2. Ik heb deze gebruikt in een project in Fruity Loops 10. Blijkbaar is dat niet het slimste wat ik kon doen want nu kan ik dat project niet meer opnemen en loopt hij vast. Hij geeft aan: "The VST3 plugin Fabfilter Pro-Q2 can't be found, please make sure it's propperly installed." Maar wat ik ook probeer, hij blijft dit aangeven. Het gekke is ook dat als ik alles van Fabfilter verwijder en uninstal, dat hij in nieuwe projecten nog steeds die plugin kan laden. :huh: Opnieuw installeren werkte dus ook niet.

Iemand het zelfde probleem gehad en het weten op te lossen?


Jep, in menig project al.. En die projecten kan ik dus niks meer mee en vaak zijn het de projecten die ik bijna klaar heb :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2016 15:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha hier dus ook. Heb wel een soort backup projectje maar die is aardig ver terug in de tijd. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2016 17:42 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb een probleem met Asio4All, wanneer ik deze instel als audio in FL studio, crasht mijn computer.

Iemand enig idee hoe dit mogelijk/op te lossen is?


Alvast bedankt voor de reactie's. :thumbup:

Resurrector
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2016 16:09 
 
Hardtraxxer

Ik weet niet precies waar ik deze vraag moet posten dus doe ik het maar hier.

Ik moet voor school een eind werkstuk maken om überhaupt centraal eind examen te mogen doen begin mei.
Het onderzoek gaat over gehoorschade bij jongeren.

Nou moet ik voor dat werkstuk een onderzoek doen en een algemene enquête is hier 1/3 deel van. Zouden jullie deze enquête in kunnen vullen hier: https://docs.google.com/forms/d/1afU3FN ... 0/viewform

Het zou ontzettend helpen, alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2016 18:02 
 
Hardtraxx Elite

Berg schreef:
Ik weet niet precies waar ik deze vraag moet posten dus doe ik het maar hier.

Ik moet voor school een eind werkstuk maken om überhaupt centraal eind examen te mogen doen begin mei.
Het onderzoek gaat over gehoorschade bij jongeren.

Nou moet ik voor dat werkstuk een onderzoek doen en een algemene enquête is hier 1/3 deel van. Zouden jullie deze enquête in kunnen vullen hier: https://docs.google.com/forms/d/1afU3FN ... 0/viewform

Het zou ontzettend helpen, alvast bedankt!

Ingevuld, heel benieuwd naar het resultaat, hou je ons op de hoogte? Vind het namelijk een erg interessant onderwerp.

Oh en als je wil dan meer mensen hem invullen kun je denk ik het beste even een topic starten in algemeen of in off-topic, weet niet welke het beste daarvoor is, zie bij beide nog wel eens een enquête verschijnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2016 09:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Berg schreef:
Ik weet niet precies waar ik deze vraag moet posten dus doe ik het maar hier.

Ik moet voor school een eind werkstuk maken om überhaupt centraal eind examen te mogen doen begin mei.
Het onderzoek gaat over gehoorschade bij jongeren.

Nou moet ik voor dat werkstuk een onderzoek doen en een algemene enquête is hier 1/3 deel van. Zouden jullie deze enquête in kunnen vullen hier: https://docs.google.com/forms/d/1afU3FN ... 0/viewform

Het zou ontzettend helpen, alvast bedankt!




Job done,.......
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2016 19:01 
 
Hardtraxxer

Bedankt voor alle reacties tot nu toe :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2016 21:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Een vraagje, ik heb sinds kort 2 beeldschermen alleen ik zou graag wat instellingen willen aanpassen. het 2e beeldscherm hangt boven mijn normale beeldscherm en ik zou graag met mijn muis via boven en onder het scherm in willen komen, dit kan ik instellen alleen dan kan ik Fruity Loops niet uitrekken naar het 2e scherm.
Ik zou dus graag via de bovenzijde naar het 2e scherm toe gaan maar wel op beide schermen Fruity Loops en het liefst de toolbars (Play, Stop, options etc.) in het onderste (het hoofdscherm) willen behouden.

Ik gebruik Windows 7 dus ik hoor graag van jullie of dit mogelijk is, bij voorbaat dank :) :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2016 12:34 
 
Artiest

Hmm, ik denk dat dat niet kan.

Wat je wel zou kunnen doen is alles wat je op het bovenste scherm wil (mixer, analyzers etc.), te 'detachen' zodat je ze gewoon naar boven kan slepen.

Dit doe je door in de mixer of plugin op het pijltje voor instellingen te drukken en dan 'Detached', hierdoor kun je hem vrij bewegen (buiten FL)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2016 18:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lunatic schreef:
Hmm, ik denk dat dat niet kan.

Wat je wel zou kunnen doen is alles wat je op het bovenste scherm wil (mixer, analyzers etc.), te 'detachen' zodat je ze gewoon naar boven kan slepen.

Dit doe je door in de mixer of plugin op het pijltje voor instellingen te drukken en dan 'Detached', hierdoor kun je hem vrij bewegen (buiten FL)

Nice dit is idd een goed idee! alleen ik zit nu met het volgende probleem dat ik hem niet naar het 2e scherm kan slepen, maar een klein stukje :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2016 18:44 
 
Hardtraxxer

Freqmaniak schreef:
Gebruiken jullie ook studio headphones? Ik ben van plan om een paar te gaan kopen maar ken niemand die ze echt gebruikt. Wil ze voornamelijk voor muziekproductie gebruiken (hardstyle).

Op internet staat veel over de beyerdynamic dt-770. Iemand hier ervaringen mee/ andere tips?

Bedankt voor jullie reacties alvast!!


Heb zelf de Beyerdynamic DT-770 pro. Echt heel goed! Heb helaas geen andere gehad, dus daar kan ik niet over oordelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2016 18:47 
 
Hardtraxxer

ThaBomba. schreef:
Wat weten jullie van MIDI keyboards? Ik ben van plan om er eentje aan te schaffen. Helaas weet ik hier totaal niks van af, hoe de workflow met zo'n ding is en of je alle knopjes die op sommige aanwezig is gaat gebruiken.

Nu zag ik op Headhunterz zijn instagram dat hij de "AKAI LPK25" steeds voor zijn laptop heeft staan. Deze is slechts 5 tientjes. Hier zit bijvoorbeeld geen pitch wheel op. Gebruik je die wel? Of doe je alsnog alles d.m.v. automation clips als je er eentje voor je neus hebt staan.


Ik heb zelf een midi keyboard, ik kan geen piano spelen, maar zou echt niet meer zonder keyboard kunnen. Ik gebruik hem zelf puur gewoon om een random noot in te toetsen als ik bvb een synth aan het tweaken ben.

Voordelen hiervan zijn:

1. Als je een knop tweakt, hoef je niet bvb terug op je daw te klikken om weer geluid te horen afspelen, je kunt zelfs je daw minimalizeren en je kunt nog steeds de geluiden afspelen met je keyboard.
2. Omdat je het virtuele toetsenbord uitschakelt, heb je veel meer shortcuts / key functies tot je beschikking die ook je workflow weer zal maximaliseren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2016 19:36 
 
Artiest

Ventrue schreef:
Lunatic schreef:
Hmm, ik denk dat dat niet kan.

Wat je wel zou kunnen doen is alles wat je op het bovenste scherm wil (mixer, analyzers etc.), te 'detachen' zodat je ze gewoon naar boven kan slepen.

Dit doe je door in de mixer of plugin op het pijltje voor instellingen te drukken en dan 'Detached', hierdoor kun je hem vrij bewegen (buiten FL)

Nice dit is idd een goed idee! alleen ik zit nu met het volgende probleem dat ik hem niet naar het 2e scherm kan slepen, maar een klein stukje :/


Hmm dat is raar daar weet ik ook zo snel geen antwoord op :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2016 00:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mijn broertje is heel erg benieuwd op jullie nog tips hebben voor het maken van een goede punch voor een hardstyle kick?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2016 18:59 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

PvO Hardstyle schreef:
Mijn broertje is heel erg benieuwd op jullie nog tips hebben voor het maken van een goede punch voor een hardstyle kick?


In principe hoeft een punch niet dezelfde kick te zijn als waar je tail vandaan komt. Je moet alleen zorgen dat hij goed past bij de tail qua sound, je moet ze ook goed 'samensmelten' zodat het een geheel klinkt.

Je kan dus gewoon een korte 909 pakken en deze distorten tot je een dikke punch krijgt, deze 'blend' je dan samen met de tail en eventuele punch die daar in zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2016 19:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zijn er hier mensen die hun DAW en plugins op een externe HDD hebben staan? Wil dit zelf proberen omdat ik voor namelijk op mn laptop werk, maar ook af en toe op mn desktop aan de slag wil
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2016 19:57 
 
Artiest

Casp schreef:
Zijn er hier mensen die hun DAW en plugins op een externe HDD hebben staan? Wil dit zelf proberen omdat ik voor namelijk op mn laptop werk, maar ook af en toe op mn desktop aan de slag wil


Geen ervaring mee, maar zou in principe gewoon moeten kunnen. De DAW zelf weet ik niet, maar je kan je pluginfolder in je DAW gewoon verwijzen naar een plugin folder op je HDD.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2016 09:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Casp schreef:
Zijn er hier mensen die hun DAW en plugins op een externe HDD hebben staan? Wil dit zelf proberen omdat ik voor namelijk op mn laptop werk, maar ook af en toe op mn desktop aan de slag wil


Dat gaat helaas niet lukken ben ik bang. er worden aparte registerwaardes e.d. geplaatst op het systeem waar de Hdd aan hangt. als je je daw dan op een ander systeem wil starten zullen deze waarden als niet gevonden worden beschouwd. dit zal het starten dan ook voorkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2016 18:45 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Stigmata schreef:
Casp schreef:
Zijn er hier mensen die hun DAW en plugins op een externe HDD hebben staan? Wil dit zelf proberen omdat ik voor namelijk op mn laptop werk, maar ook af en toe op mn desktop aan de slag wil


Dat gaat helaas niet lukken ben ik bang. er worden aparte registerwaardes e.d. geplaatst op het systeem waar de Hdd aan hangt. als je je daw dan op een ander systeem wil starten zullen deze waarden als niet gevonden worden beschouwd. dit zal het starten dan ook voorkomen.


Als je dit wilt voorkomen zul je alles op je HDD moeten zetten, dus ook je DAW. Je kunt hem gewoon installeren zoals je dat normaal zou doen. Ik heb dit wel eens gedaan toen ik nog naar school ging, werkt prima zolang je niet met plugins werkt die zoals Stigmata zegt registerwaardes gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2016 17:39 
 
Hardtraxxer

Hi all,

Ik heb het volgende probleem... het is nu al de 2e keer is een jaar tijd dat wanneer ik een recent project file (FL Studio) open, opeens de gehele mixer kaal is. Hiermee bedoel ik dat alle mixer-presets opeens verdwenen zijn, de plugin's staan alleen nog wel ingesteld op het goede mixer-channel.

Iemand enig idee? Ben echt radeloos en nijg af te stappen van FL :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2016 19:12 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

LukeInfinite schreef:
Hi all,

Ik heb het volgende probleem... het is nu al de 2e keer is een jaar tijd dat wanneer ik een recent project file (FL Studio) open, opeens de gehele mixer kaal is. Hiermee bedoel ik dat alle mixer-presets opeens verdwenen zijn, de plugin's staan alleen nog wel ingesteld op het goede mixer-channel.

Iemand enig idee? Ben echt radeloos en nijg af te stappen van FL :/


Welke versie?
64bit of 32bit?
Welke plugins gebruik je zoal op je mixer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2016 23:21 
 
Hardtraxxer

32bit op een 64bit windows, geen idee of het uitmaakt :huh:

Hap uit de plugins die ik gebruik op de mixer:

KarmaFX Filter
Kickstart
Gehele Lexicon pakket
FabFilter Pro Q2
Ohmicide
Schope
Gtune
TapeStop
LFOtool
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2016 20:41 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

LukeInfinite schreef:
32bit op een 64bit windows, geen idee of het uitmaakt :huh:

Hap uit de plugins die ik gebruik op de mixer:

KarmaFX Filter
Kickstart
Gehele Lexicon pakket
FabFilter Pro Q2
Ohmicide
Schope
Gtune
TapeStop
LFOtool


Probeer Ohmicide eens extern te draaien en kijk of het probleem zich ooit nog voor doet.

Dit kan op de volgende manier:
In de wrapper van je plugin (in dit geval ohmicide) op instellingen klikken dan op processing en daarna 'bridged' aanvinken.
Afbeelding
Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner