Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2016 12:53 
 

Ik zie overal tutorials over distorted kickrums, maar hoe pak je een kick aan zoals die oude josh & wesz kicks met een harde kick, bijna geen tail, en een triplet reverse erachter (dus dus pas na 266ms op 150bpm komt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2016 21:09 
 
Artiest

stefaneke schreef:
Ik zie overal tutorials over distorted kickrums, maar hoe pak je een kick aan zoals die oude josh & wesz kicks met een harde kick, bijna geen tail, en een triplet reverse erachter (dus dus pas na 266ms op 150bpm komt)


Dit gaat in principe op de zelfde manier. Alleen met minder- en subtielere distortion. Een reverse maak ik altijd door de tail te pakken en te reversen (duh). Of je hem als een triplet wil hebben of strak op een halve, kun je zelf makkelijk proberen d.m.v. slepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2016 12:56 
 
Hardtraxx Newbie

Wanneer ik Cubase 8.5 opstart en VST inlaad en noten speel, hoor ik geluid! Maar zodra ik er een YouTube filmpje naast wil houden voor het kijken van een tutorial of iets dergelijks hoor ik in Cubase niks meer zodra ik wat speel(2 schermen op 1 PC). Heb al het een en ander geprobeerd. Wil graag tegelijkertijd het filmpje kunnen afspelen en toe kunnen passen in het programma zelf.

Iemand enig idee? ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2016 21:08 
 
Artiest

Nick_E schreef:
Wanneer ik Cubase 8.5 opstart en VST inlaad en noten speel, hoor ik geluid! Maar zodra ik er een YouTube filmpje naast wil houden voor het kijken van een tutorial of iets dergelijks hoor ik in Cubase niks meer zodra ik wat speel(2 schermen op 1 PC). Heb al het een en ander geprobeerd. Wil graag tegelijkertijd het filmpje kunnen afspelen en toe kunnen passen in het programma zelf.

Iemand enig idee? ^^


Dit komt waarschijnlijk omdat je geen externe geluidskaart hebt. Als je ASIO gebruikt kun je inderdaad maar geluid afspelen van één bron tegelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2016 16:19 
 
Hardtraxx Newbie

Lunatic schreef:
Nick_E schreef:
Wanneer ik Cubase 8.5 opstart en VST inlaad en noten speel, hoor ik geluid! Maar zodra ik er een YouTube filmpje naast wil houden voor het kijken van een tutorial of iets dergelijks hoor ik in Cubase niks meer zodra ik wat speel(2 schermen op 1 PC). Heb al het een en ander geprobeerd. Wil graag tegelijkertijd het filmpje kunnen afspelen en toe kunnen passen in het programma zelf.

Iemand enig idee? ^^


Dit komt waarschijnlijk omdat je geen externe geluidskaart hebt. Als je ASIO gebruikt kun je inderdaad maar geluid afspelen van één bron tegelijk.


Duidelijk! Thanks :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2016 20:46 
 

In dat geval gewoon je windows drivers gebruiken en uitzetten dat cubase de exclusieve toegang heeft tot de aansturing van het geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2016 12:30 
 
Hardtraxx Newbie

stefaneke schreef:
In dat geval gewoon je windows drivers gebruiken en uitzetten dat cubase de exclusieve toegang heeft tot de aansturing van het geluid.


Thanks voor de tip, ik ga toch voor de externe geluidskaart. Iemand nog aanraders? Niet al te duur ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2016 12:33 
 
Hardtraxx Newbie

SNIP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2016 12:38 
 
Hardtraxx Newbie

Herion schreef:
Nick_E schreef:
stefaneke schreef:
In dat geval gewoon je windows drivers gebruiken en uitzetten dat cubase de exclusieve toegang heeft tot de aansturing van het geluid.


Thanks voor de tip, ik ga toch voor de externe geluidskaart. Iemand nog aanraders? Niet al te duur ^^


Focusrite Scarlett series zijn vgm altijd wel goed, goedkoopste is rond de 125.


Zit nu te kijken naar de M-Audio fasttrack, iemand hier ervaring mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2016 12:50 
 
Hardtraxx Elite

Nick_E schreef:
Zit nu te kijken naar de M-Audio fasttrack, iemand hier ervaring mee?


Zou het niet doen, ik heb hem zelf ook gehad maar hij is heeel instabiel en de geluidskwaliteit is ook echt veel minder dan de Focusrite Scarlett.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2016 13:40 
 
Hardtraxx Newbie

DJ_Tim schreef:
Nick_E schreef:
Zit nu te kijken naar de M-Audio fasttrack, iemand hier ervaring mee?


Zou het niet doen, ik heb hem zelf ook gehad maar hij is heeel instabiel en de geluidskwaliteit is ook echt veel minder dan de Focusrite Scarlett.


Oke thanks! Goedkopere alternatieven zijn er niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2016 14:31 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

De Focusrite scarlett 2i2 is wel de beste prijs/kwaliteit kaart die je kan vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2016 20:44 
 

Ik heb een Focusrite Scarlett 2i2 en wil nu 2x KRK RP5 G3 kopen. Nu is de vraag, welke kabels kan ik hier het beste voor halen? XLR naar RCA of gewoon RCA naar RCA?

groetjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2016 11:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De Scarlet heeft toch gebalanceerde uitgangen? Dan kan je beter XLR naar XLR of XLR naar 6.3mm stereojack kabels nemen, stukken beter dan RCA's!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2016 15:56 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Ik heb een Focusrite Scarlett 2i2 en wil nu 2x KRK RP5 G3 kopen. Nu is de vraag, welke kabels kan ik hier het beste voor halen? XLR naar RCA of gewoon RCA naar RCA?

groetjes


XLR naar jack is toch prima?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2016 16:16 
 

Ja dat weet ik allemaal niet.

Is het dan gebalanceerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2016 17:49 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Ja dat weet ik allemaal niet.

Is het dan gebalanceerd?


Ja :)
Ik heb 2 van deze: http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/procab- ... tails.html

Die raad ik dus aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2016 13:57 
 

The Venator schreef:
stefaneke schreef:
Ja dat weet ik allemaal niet.

Is het dan gebalanceerd?


Ja :)
Ik heb 2 van deze: http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/procab- ... tails.html

Die raad ik dus aan.


Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2016 21:35 
 
Hardtraxx Addict

Iemand enig idee waarom de Virus TI Snow echt nergens meer te krijgen is ?? Wordt toch niet uit het assortiment gehaald ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2016 15:18 
 
Hardtraxx Addict

Weet iemand of de Angerfist masterclass ergens terug te vinden is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2016 17:32 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

M Unic schreef:
Iemand enig idee waarom de Virus TI Snow echt nergens meer te krijgen is ?? Wordt toch niet uit het assortiment gehaald ofzo?


De TI snow is al uit 2008, dus wordt niet meer verkocht + mensen vinden hem zo briljant dat ze hem niet verkopen :P Zoiets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2016 18:55 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
M Unic schreef:
Iemand enig idee waarom de Virus TI Snow echt nergens meer te krijgen is ?? Wordt toch niet uit het assortiment gehaald ofzo?


De TI snow is al uit 2008, dus wordt niet meer verkocht + mensen vinden hem zo briljant dat ze hem niet verkopen :P Zoiets?


Nouja, het stomme is dat ding was de laatste maanden gewoon verkrijgbaar via bax-shop etc.
Nu heb ik eindelijk geld genoeg en is hij ineens niet meer te krijgen. Zie verder niet op de officiele website dat hij uit het assortiment wordt gehaald ofzo.
Maar ik heb me sowieso bedacht. Ik ga eerst 2 nieuwe cdj's halen :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2016 09:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wat is er met HHz' workflow wednesday gebeurd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2016 09:28 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Wat is er met HHz' workflow wednesday gebeurd?


Geen tijd meer voor. As simple as that.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2016 10:06 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Moet ie eens wat minder tijd in dat gewauwel met z'n haar stoppen anders.

:beer:
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner