Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2015 01:22 
 
Artiest

Casp schreef:
Lunatic schreef:
Casp schreef:
In principe kan je, vooral als beginner, overal mee produceren zolang je je speakers kent. Als je weet hoe nummers van bekende artiesten klinken op jouw systeem dan kun je dat proberen na te bootsen. Je bent sowieso ook pas net bezig dus ik zou echt ff wachten voordat je gelijk 400 euro eraan uitgeeft :P


Het verhaal dat je overal mee kan produceren zolang je je speakers kent, kan ik eigenlijk niet meer aanhoren :P

Natuurlijk kun je overal op produceren, maar het maakt wel degelijk verschil. Zelf heb ik ook budget monitoren gehad en heb sinds een poos Yamaha's HS7 aangeschaft. Ik merkte het na de eerste paar dagen direct al toen ik wat van mijn oudere tracks terug luisterde. Deze klonken nergens na. Dit komt omdat ze simpelweg gemaakt zijn op monitoren die teveel kleur meegaven.

Wil je echt serieus bezig gaan met produceren, bespaar dan niet op monitoren... Het is alleen maar goed om op betere kwaliteit monitoren te beginnen. Op deze manier leer je veel sneller hoe geluiden klinken etc..

Ook raad ik geen KRK's aan. Deze zijn ook aardig gekleurd en geven dus ook een vertekend beeld. Ik raad deze aan, ik heb ze zelf ook en naar mijn idee zijn er niet veel betere in deze prijsklasse.


Maar kijk even wie er naar vraagt, misschien besluit SAIN7 wel na 3 weken dat ie produceren gewoon hartstikke kut vind, en dan heeft ie wel 400 euro uitgegeven aan die monitors. Tuurlijk kan je geen echt goede platen maken op budget speakertjes maar je kan er zeker wel een tijdje mee vooruit als je toch nog alles moet leren, van muziektheorie tot sounddesign. Dat is wat ik bedoelde met mijn post :P


Het was ook geen aanval hoor :D , maar dat is gewoon hoe ik er over denk :)

Overigens kunnen ze naast produceren ook prima als 'pc speakers' gebruikt worden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2015 02:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zo zag ik het ook niet hoor, maar wou er toch even op verder gaan, had ook SAIN7s post erboven ook nog niet gelezen :$

Verder heb je helemaal gelijk over die HS7s, heb ze zelf ook hier staan en doen goed hun werk
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2015 02:02 
 
Hardtraxx Newbie

Ik had een vraagje, ik ben van plan een Audio Interface aan te schaffen en twijfel tussen de Scarlet 2i2 en 2i4. Wat is nou het verschil precies tussen deze 2? Is er verschil in geluidskwaliteit? Of mensen die andere Audio interfaces aanraden rond deze prijs range? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2015 13:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Semiomime schreef:
Ik had een vraagje, ik ben van plan een Audio Interface aan te schaffen en twijfel tussen de Scarlet 2i2 en 2i4. Wat is nou het verschil precies tussen deze 2? Is er verschil in geluidskwaliteit? Of mensen die andere Audio interfaces aanraden rond deze prijs range? :)


verschil zit in de inputs. de ene heeft er 4, de andere 2.. thats it
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2015 17:48 
 
Hardtraxx Elite

Stigmata schreef:
Semiomime schreef:
Ik had een vraagje, ik ben van plan een Audio Interface aan te schaffen en twijfel tussen de Scarlet 2i2 en 2i4. Wat is nou het verschil precies tussen deze 2? Is er verschil in geluidskwaliteit? Of mensen die andere Audio interfaces aanraden rond deze prijs range? :)


verschil zit in de inputs. de ene heeft er 4, de andere 2.. thats it

Outputs ;), beide hebben 2 inputs
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2015 18:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik merk vaak dat ik heel veel inspiratie heb m.b.t. muziek (melodietjes in je hoofd 's nachts/screechpatroontjes/dingen die je anders zou doen bij het horen van een track).

Nu wil ik dat heel graag omzetten in ''iets'' door middel van produceren maar ik heb werkelijk geen flauw benul waar ik moet beginnen. Tutorials heb ik eigenlijk weinig aan want ik heb geen idee hoe het werkt/hoe ik die programmatjes begin. Er zijn hier ook zóveel topics dat ik door de bomen het bos niet meer zie..

Nou vroeg ik me af hoe jullie zijn begonnen, en dan echt het begin toen jullie nog ''niks'' hadden:

Wat heb ik nodig voor een begin?
Wat voor programma is het beste om mee t werken? (FL Studio, Locus, anders..)
Welke plugins heb ik nodig op het begin en waar zijn deze te vinden.
Wat raden jullie verder aan?

Als ik dit allemaal heb kan ik een beetje een begin gaan maken en alles uitproberen en ontdekken. Ook snap ik dan de tutorials een beetje. Hoop dat iemand of meerderen mij zouden kunnen helpen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2015 18:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben begonnen door gewoon FL Studio te installeren en tutorials te kijken. Er is letterlijk niks anders dat je kan doen. Er zijn genoeg tutorials op YouTube die je echt alles van scratch laten zien. ff snel gezocht:

https://www.youtube.com/watch?v=dG4d_bdc478

Toen ik begon had ik een soort hardstyle sample pack met een paar kicks, claps en snares enzo, dan ging ik melodietjes maken met nexus, kleine opbouwtjes en drops maken. Vandaaruit voeg je steeds meer dingen toe en kan je gaan experimenteren met zelf je sounds gaan maken.

Het maakt niet uit welk programma je gebruikt, vind zelf FL Studio erg fijn, en zijn ontzettend veel tutorials mee.

Plugins had ik een paar posts hierboven al genoemd, download Sylenth en je kunt echt maanden vooruit werken voordat je meer dingen nodig hebt, [ tenzij je gelijk je eigen kicks wil gaan maken. In dat geval raad ik ook EKS-9, Camelphat3 en Izotope Trash aan.

Als je alles doet en kijkt wat ik hierboven heb geschreven, zal je voor de rest zelf aardig uit de voeten kunnen komen ;)


TL;DR tutorials tutorials tutorials
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2015 23:52 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ben van plan een Scarlett 2i4 aan te schaffen en een Beyerdynamic DT880 PRO headphone 250 ohm, is de Scarlett 2i4 sterk genoeg om stroom te leveren aan een 250 ohm headphone?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2015 16:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Stigmata schreef:
Semiomime schreef:
Ik had een vraagje, ik ben van plan een Audio Interface aan te schaffen en twijfel tussen de Scarlet 2i2 en 2i4. Wat is nou het verschil precies tussen deze 2? Is er verschil in geluidskwaliteit? Of mensen die andere Audio interfaces aanraden rond deze prijs range? :)


verschil zit in de inputs. de ene heeft er 4, de andere 2.. thats it

Outputs ;), beide hebben 2 inputs


ja dat.. my bad
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2015 20:14 
 
Hardtraxxer



Wat doet hij precies op 35:40?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2015 14:33 
 
Hardtraxx Elite

Jarno schreef:
Wat doet hij precies op 35:40?

De plugin uit en aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2015 18:24 
 
Hardtraxx Addict

Iemand enig idee hoe je bij Spire zelf een preset bank kan opslaan?
Wanneer ik bijvoorbeeld zelf een sound maak in Spire en die save ik als losse preset.. hoe krijg ik dan al die losse presets in een bank?

edit: is al gelukt
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2015 13:23 
 
Hardtraxxer

DJ_Tim schreef:
Jarno schreef:
Wat doet hij precies op 35:40?

De plugin uit en aan?


Wat hij met zijn neus doet bedoelde ik. Ik geloof dat dat de Valsalva maneuvre is? Is dit niet schadelijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2015 13:30 
 
Hardtraxx Addict

Wat xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2015 13:31 
 
Hardtraxxer

Kijk de video :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2015 13:55 
 
Hardtraxx Addict

Ahh, nou ik zou het iig niet nadoen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2015 14:25 
 
Hardtraxxer

Jarno schreef:
Wat hij met zijn neus doet bedoelde ik. Ik geloof dat dat de Valsalva maneuvre is? Is dit niet schadelijk?


Ja is schadelijk wanneer je het te vaak doet en dus ook zeker niet elke 1 of 2 minuten doen zoals hij zegt 'voor de hogere frequenties'. Dat is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord en brengt je oren alleen maar naar de filistijnen. Je brengt hiermee namelijk elke 1 of 2 minuten een enorme onnatuurlijke druk op je trommelvlies en dat vind je trommelvlies niet zo fijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 20:40 
 
Hardtraxxer

Ik wil binnenkort graag een externe geluidskaart kopen, het liefst tweedehands. Hoeveel geld zou ik daar voor neer moeten leggen? En wat zijn goede merken / types en waar moet ik bij de aanschaf op letten?

Ik zal er studiomonitoren van zo'n 300 / 400 euro tweedehands bij gebruiken. Hier ben ik ook nog op zoek naar dus ik weet nog niet welke.

[EDIT] Als er geen leuke aanbiedingen op marktplaats te vinden zijn zat ik te denken aan de Focusrite Scarlett 2i2 USB audio interface

http://www.bax-shop.nl/externe-audio-in ... uctreviews
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 21:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jarno schreef:
Ik wil binnenkort graag een externe geluidskaart kopen, het liefst tweedehands. Hoeveel geld zou ik daar voor neer moeten leggen? En wat zijn goede merken / types en waar moet ik bij de aanschaf op letten?

Ik zal er studiomonitoren van zo'n 300 / 400 euro tweedehands bij gebruiken. Hier ben ik ook nog op zoek naar dus ik weet nog niet welke.

[EDIT] Als er geen leuke aanbiedingen op marktplaats te vinden zijn zat ik te denken aan de Focusrite Scarlett 2i2 USB audio interface

http://www.bax-shop.nl/externe-audio-in ... uctreviews


Ik heb dezelfde vraag eens aan Aeros gevraagd en toen zei hij dat Focusrite een goede geluidskaart is en KRK goede beginmonitoren zijn. Volgens mij betaal je bij Bax wel teveel voor die Focusrite.
Het fijne weet ik er ook niet van, maar volgens mij is de KRK en Focusrite wel goed spul.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 22:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

SAIN7 schreef:
Jarno schreef:
Ik wil binnenkort graag een externe geluidskaart kopen, het liefst tweedehands. Hoeveel geld zou ik daar voor neer moeten leggen? En wat zijn goede merken / types en waar moet ik bij de aanschaf op letten?

Ik zal er studiomonitoren van zo'n 300 / 400 euro tweedehands bij gebruiken. Hier ben ik ook nog op zoek naar dus ik weet nog niet welke.

[EDIT] Als er geen leuke aanbiedingen op marktplaats te vinden zijn zat ik te denken aan de Focusrite Scarlett 2i2 USB audio interface

http://www.bax-shop.nl/externe-audio-in ... uctreviews


Ik heb dezelfde vraag eens aan Aeros gevraagd en toen zei hij dat Focusrite een goede geluidskaart is en KRK goede beginmonitoren zijn. Volgens mij betaal je bij Bax wel teveel voor die Focusrite.
Het fijne weet ik er ook niet van, maar volgens mij is de KRK en Focusrite wel goed spul.


Neehoor, dat is de normale prijs. Ik heb de geluidskaart ook en ik kan hem je zeker aanraden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 22:43 
 
Hardtraxxer

En een setje KRK Rokkit 8 voor 2 stuks voor 375 euro zag ik staan op marktplaats. Is dit een goeie deal? En hoe zijn de Rokkit 8's zelf vergeleken met monitoren in dezelfde prijsklasse?

En is de Rokkit 8 bvb beter als de Rokkit 6? Of ligt dat juist aan de kamer of iets dergelijks?

Ik lees overal dat je toch beter voor de Rokkit 6 kunt gaan omdat de Rokkit 8 te veel bas heeft en het signaal erdoor "muddy" word?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2016 23:29 
 
Artiest

Ik zou als ik jou was eens langs een audiostore gaan (bijvoorbeeld Baxshop) om eens te luisteren naar verschillende monitoren. Daar kun je meerdere monitoren met elkaar vergelijken en kom je er achter wat het beste bij je past.

Persoonlijk zou ik zelf niet voor KRK's gaan. Ze klinken wel mooi, maar ze geven te veel kleur mee. Zelf wil ik het geluid zo neutraal mogelijk hebben. Nogmaals, dit is puur persoonlijke voorkeur.

Wat ik veel mensen aan kan raden als je een set wilt die erg neutraal is, zijn de Yamaha HS serie. De HS7 bijvoorbeeld zit in de zelfde prijsklasse als de KRK R6.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2016 17:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lunatic schreef:
Ik zou als ik jou was eens langs een audiostore gaan (bijvoorbeeld Baxshop) om eens te luisteren naar verschillende monitoren. Daar kun je meerdere monitoren met elkaar vergelijken en kom je er achter wat het beste bij je past.

Persoonlijk zou ik zelf niet voor KRK's gaan. Ze klinken wel mooi, maar ze geven te veel kleur mee. Zelf wil ik het geluid zo neutraal mogelijk hebben. Nogmaals, dit is puur persoonlijke voorkeur.

Wat ik veel mensen aan kan raden als je een set wilt die erg neutraal is, zijn de Yamaha HS serie. De HS7 bijvoorbeeld zit in de zelfde prijsklasse als de KRK R6.

Dit! De KRK Rokit monitors worden veel gebruikt, maar voor het produceren zijn ze niet echt ideaal. Met de VXT serie is het een ander verhaal, maar die zijn een stuk duurder. Ik heb zelf een setje Yahama HS80M monitors staan, wat het iets oudere broertje van de Yahama HS8 is en deze werken wat mij betreft perfect! Mooi neutraal, ideale monitors in deze prijsklasse. Wil je iets beters dan ga je richting de 1000+ euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2016 01:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Houd ook rekening met de ruimte waarin je de monitors gaat gebruiken. Op een klein slaapkamertje zonder enige geluidsdemping zou ik niet snel voor een 8 inch gaan. Ze kosten een stuk meer en tenzij je hele lieve buren hebt of in the middle of nowhere woont is het misschien ook wat te veel van het goede :P Ik heb van meerderen gehoord dat een 5/6 inch voor thuis echt voldoende is. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2016 15:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik zou ook niet voor de 8 serie gaan. Ik raad je de 6 serie aan, 5 is net weer iets te weinig imo.
Verder is het idd misschien beter voor jezelf om eens langs zo'n winkel te gaan want ik zie al voorkeuren uitgaan naar Yamaha terwijl de mijne naar KRK gaan.
Ik weet niet waar je woont maar in Rotterdam zit een goede muziek zaak, die heet Keymusic.
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner