Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2015 13:39 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Lunatic schreef:
Dante P schreef:
Hi allemaal..

ik heb sinds kort genelecs aangeschaft. Als ik mijn geluidskaart aan zet, hoor ik zachte whitenoise..

Op zich is het niet overheersend, dus stoort het me niet tijdens het produceren. Maar ideaal gezien zou ik dit natuurlijk oplossen. Any ideas?


Had hetzelfde probleem, kabels vervangen door gebalanceerde XLR kabels heeft het probleem opgelost!


Ik denk dat mijn ruis ook iets anders is/was als die van jou. Want ik heb ook al gebalanceerde xlr kabels.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2015 13:47 
 
Artiest

The Venator schreef:
Lunatic schreef:
Dante P schreef:
Hi allemaal..

ik heb sinds kort genelecs aangeschaft. Als ik mijn geluidskaart aan zet, hoor ik zachte whitenoise..

Op zich is het niet overheersend, dus stoort het me niet tijdens het produceren. Maar ideaal gezien zou ik dit natuurlijk oplossen. Any ideas?


Had hetzelfde probleem, kabels vervangen door gebalanceerde XLR kabels heeft het probleem opgelost!


Ik denk dat mijn ruis ook iets anders is/was als die van jou. Want ik heb ook al gebalanceerde xlr kabels.


Hmm okee, dat is wel vreemd. Misschien ligt het aan de geluidskaart?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2015 14:55 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Lunatic schreef:
Hmm okee, dat is wel vreemd. Misschien ligt het aan de geluidskaart?


Nee ook al heb ik mijn kabels niet eens aangesloten aan m'n geluidskaart blijft het zo. Het is dus puur de aarde/kabels.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2015 16:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ook een tijdje gehad, ik heb toen mijn speakers aangesloten op een ander stopcontact. Loste alles op :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2015 13:58 
 
Hardtraxx Newbie

Heb geprobeerd om speakers, computer en geluidskaart op aparte stopcontacten aan te sluiten. Helaas is dat niet de oplossing. :

De stopcontacten waar ik mee getest heb zijn ook allemaal geaard.

Ga binnenkort testen met andere kabels.. hopelijk helpt dat ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2015 19:25 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Dante P schreef:
Heb geprobeerd om speakers, computer en geluidskaart op aparte stopcontacten aan te sluiten. Helaas is dat niet de oplossing. :

De stopcontacten waar ik mee getest heb zijn ook allemaal geaard.

Ga binnenkort testen met andere kabels.. hopelijk helpt dat ^^


Dan moet het inderdaad aan de kabels liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2015 21:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Dante P schreef:
Heb geprobeerd om speakers, computer en geluidskaart op aparte stopcontacten aan te sluiten. Helaas is dat niet de oplossing. :

De stopcontacten waar ik mee getest heb zijn ook allemaal geaard.

Ga binnenkort testen met andere kabels.. hopelijk helpt dat ^^


Dan moet het inderdaad aan de kabels liggen.

Zitten de andere stopcontacten op dezelfde groep? Sommige apparaten kunnen namelijk voor storing zorgen... Ik heb zelf mijn audio interface aangesloten op m'n MacBook en de speakers zaten op dezelfde groep als mijn losse Windows pc. Zodra ik deze pc aanzette zat er ruis in m'n speakers! Check het dus een keer op een andere groep en controleer ook de aarde van je pc. Als het vanuit je interface komt gaan nieuwe kabels je helemaal niet helpen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2015 11:31 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
The Venator schreef:
Dante P schreef:
Heb geprobeerd om speakers, computer en geluidskaart op aparte stopcontacten aan te sluiten. Helaas is dat niet de oplossing. :

De stopcontacten waar ik mee getest heb zijn ook allemaal geaard.

Ga binnenkort testen met andere kabels.. hopelijk helpt dat ^^


Dan moet het inderdaad aan de kabels liggen.

Zitten de andere stopcontacten op dezelfde groep? Sommige apparaten kunnen namelijk voor storing zorgen... Ik heb zelf mijn audio interface aangesloten op m'n MacBook en de speakers zaten op dezelfde groep als mijn losse Windows pc. Zodra ik deze pc aanzette zat er ruis in m'n speakers! Check het dus een keer op een andere groep en controleer ook de aarde van je pc. Als het vanuit je interface komt gaan nieuwe kabels je helemaal niet helpen!


Het is inderdaad wel gekomen nadat ik mijn nieuwe pc binnen gekregen had, maar ik heb twee stopcontacten in mijn kamer, beide op dezelfde groep, dus dat is wel vervelend.
Ik kan het tweede stopcontact proberen, maar dan moet ik met verlengsnoeren werken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2015 14:45 
 
Hardtraxx Newbie

TakkU schreef:
Zitten de andere stopcontacten op dezelfde groep? Sommige apparaten kunnen namelijk voor storing zorgen... Ik heb zelf mijn audio interface aangesloten op m'n MacBook en de speakers zaten op dezelfde groep als mijn losse Windows pc. Zodra ik deze pc aanzette zat er ruis in m'n speakers! Check het dus een keer op een andere groep en controleer ook de aarde van je pc. Als het vanuit je interface komt gaan nieuwe kabels je helemaal niet helpen!


Oh ja dat klinkt wel logisch :) .. Ga ik dat eerst nog ff testen vanavond!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 15:37 
 
Hardtraxx Newbie

Bij mij zit het probleem in de geluidskaart zelf. Had m'n koptelefoon op een ook daarin hoor je diezelfde ruis.. Wordt harder als je de volume knop open draait. Is dit een garantie dingetje dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2015 20:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Iemand die verstand heeft van Logic?

Ik heb nu een aantal plugins gedownload (Sylenth.1 en MEquilizer), met het opstarten zei Logic dat die de nieuwe plugins wilt controleren. Eenmaal opgestart kon ik ze nergens vinden, ook niet met de zoekfunctie.
Weet iemand hoe ik de plugins kan toepassen?

& Trouwens iemand goede tutorials voor hardstyle maken met Logic?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2015 21:06 
 
Hardtraxxer

SAIN7 schreef:
Iemand die verstand heeft van Logic?

Ik heb nu een aantal plugins gedownload (Sylenth.1 en MEquilizer), met het opstarten zei Logic dat die de nieuwe plugins wilt controleren. Eenmaal opgestart kon ik ze nergens vinden, ook niet met de zoekfunctie.
Weet iemand hoe ik de plugins kan toepassen?

& Trouwens iemand goede tutorials voor hardstyle maken met Logic?


Als je Logic pro x hebt, die support alleen 64 bit plugins.. Sylenth is 32 bit dus daar heb je het al. Tip: Zoek naar nieuwe plugins die zijn tegenwoordig vele malen beter!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2015 21:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

sensa schreef:
SAIN7 schreef:
Iemand die verstand heeft van Logic?

Ik heb nu een aantal plugins gedownload (Sylenth.1 en MEquilizer), met het opstarten zei Logic dat die de nieuwe plugins wilt controleren. Eenmaal opgestart kon ik ze nergens vinden, ook niet met de zoekfunctie.
Weet iemand hoe ik de plugins kan toepassen?

& Trouwens iemand goede tutorials voor hardstyle maken met Logic?


Als je Logic pro x hebt, die support alleen 64 bit plugins.. Sylenth is 32 bit dus daar heb je het al. Tip: Zoek naar nieuwe plugins die zijn tegenwoordig vele malen beter!


Dankjewel!
Ik zie nu zelf op de website van LennarDigital (Sylenth.1) dat door 32Lives te gebruiken ik ook 32bit plugins kan gebruiken.
Heb je anders een boel goede plugins voor een beginner? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2015 21:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Serum voor synths, izotope trash voor distortion, EKS-9 voor kicks, moet je aardig mee vooruit kunnen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2015 22:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Casp schreef:
Serum voor synths, izotope trash voor distortion, EKS-9 voor kicks, moet je aardig mee vooruit kunnen :P


Had iZotope al tussen mijn lijstje staan. :D
32Lives maar gedownload zodat ik 32bit plugins ook kan gebruiken met Logic.
Zal zeker EKS-9 en Serum proberen, thanks voor alle tips!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2015 22:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Graag gedaan!

vergeet helemaal camelphat3 te melden, onmisbaar imo
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2015 22:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Casp schreef:
Graag gedaan!

vergeet helemaal camelphat3 te melden, onmisbaar imo


.exe bestand lees ik nu op GooglePlus. Werkt niet echt met de Mac.
Sausage Fattener, of is dat niks? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2015 22:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zou ff verder zoeken, mijn camelphat is een .dll bestand. Sausage Fattener kan je kopen als je wil, maar t is een zeker geen plugin die je moet hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2015 22:31 
 

Spire is ook een ontzettend fijne softsynth, aanrader.

VST's zijn doorgaans nooit EXE bestanden ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 23:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nu ik toch bezig ben.
Ik zou een KRK setje willen kopen (RP6) alleen dit zal mij in totaal rond de 400 euro kosten, 2x RP6 en 1 Focusrite.
Nu zegt een vriend dat je voor produceren niet perse zoveel laag nodig heb, zeker met mijn niveau nog niet, dus ik zat te kijken naar een alternatief en kwam uit bij het merk Logitech en het volgende 'setje':

http://www.logitech.com/nl-nl/product/m ... 33?crid=47

Iemand met verstand die mij kan zeggen of ik dit setje redelijk kan gebruiken voor produceren als beginner, zeker ook met budget, want 60 euro en 400 euro is nogal een verschil haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2015 00:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

In principe kan je, vooral als beginner, overal mee produceren zolang je je speakers kent. Als je weet hoe nummers van bekende artiesten klinken op jouw systeem dan kun je dat proberen na te bootsen. Je bent sowieso ook pas net bezig dus ik zou echt ff wachten voordat je gelijk 400 euro eraan uitgeeft :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2015 10:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SAIN7 schreef:
Nu ik toch bezig ben.
Ik zou een KRK setje willen kopen (RP6) alleen dit zal mij in totaal rond de 400 euro kosten, 2x RP6 en 1 Focusrite.
Nu zegt een vriend dat je voor produceren niet perse zoveel laag nodig heb, zeker met mijn niveau nog niet, dus ik zat te kijken naar een alternatief en kwam uit bij het merk Logitech en het volgende 'setje':

http://www.logitech.com/nl-nl/product/m ... 33?crid=47

Iemand met verstand die mij kan zeggen of ik dit setje redelijk kan gebruiken voor produceren als beginner, zeker ook met budget, want 60 euro en 400 euro is nogal een verschil haha.


ik kan alleen uit eigen ervaring dit zeggen. . ik heb "budget" monitors gehad. ik ben op advies van een bepaalde dj/producer met zijn eigenlabel en veul artiesten overgestapt op "professionele" monitors overgestapt.
Mijn producties die ik daarna heb gebakken hebben meer overall body. waar de oude monitors een bepaalde klank en kleur meegaven aan het signaal, doen mijn nieuwe monitors dit veel minder.
Hierdoor word je gedwongen om beter naar je mix te luisteren, en kun je beter gaan afmixen.

dus, TLDR.. dont go budget if you dont have to
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2015 18:29 
 
Artiest

Casp schreef:
In principe kan je, vooral als beginner, overal mee produceren zolang je je speakers kent. Als je weet hoe nummers van bekende artiesten klinken op jouw systeem dan kun je dat proberen na te bootsen. Je bent sowieso ook pas net bezig dus ik zou echt ff wachten voordat je gelijk 400 euro eraan uitgeeft :P


Het verhaal dat je overal mee kan produceren zolang je je speakers kent, kan ik eigenlijk niet meer aanhoren :P

Natuurlijk kun je overal op produceren, maar het maakt wel degelijk verschil. Zelf heb ik ook budget monitoren gehad en heb sinds een poos Yamaha's HS7 aangeschaft. Ik merkte het na de eerste paar dagen direct al toen ik wat van mijn oudere tracks terug luisterde. Deze klonken nergens na. Dit komt omdat ze simpelweg gemaakt zijn op monitoren die teveel kleur meegaven.

Wil je echt serieus bezig gaan met produceren, bespaar dan niet op monitoren... Het is alleen maar goed om op betere kwaliteit monitoren te beginnen. Op deze manier leer je veel sneller hoe geluiden klinken etc..

Ook raad ik geen KRK's aan. Deze zijn ook aardig gekleurd en geven dus ook een vertekend beeld. Ik raad deze aan, ik heb ze zelf ook en naar mijn idee zijn er niet veel betere in deze prijsklasse.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2015 22:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lunatic schreef:
Casp schreef:
In principe kan je, vooral als beginner, overal mee produceren zolang je je speakers kent. Als je weet hoe nummers van bekende artiesten klinken op jouw systeem dan kun je dat proberen na te bootsen. Je bent sowieso ook pas net bezig dus ik zou echt ff wachten voordat je gelijk 400 euro eraan uitgeeft :P


Het verhaal dat je overal mee kan produceren zolang je je speakers kent, kan ik eigenlijk niet meer aanhoren :P

Natuurlijk kun je overal op produceren, maar het maakt wel degelijk verschil. Zelf heb ik ook budget monitoren gehad en heb sinds een poos Yamaha's HS7 aangeschaft. Ik merkte het na de eerste paar dagen direct al toen ik wat van mijn oudere tracks terug luisterde. Deze klonken nergens na. Dit komt omdat ze simpelweg gemaakt zijn op monitoren die teveel kleur meegaven.

Wil je echt serieus bezig gaan met produceren, bespaar dan niet op monitoren... Het is alleen maar goed om op betere kwaliteit monitoren te beginnen. Op deze manier leer je veel sneller hoe geluiden klinken etc..

Ook raad ik geen KRK's aan. Deze zijn ook aardig gekleurd en geven dus ook een vertekend beeld. Ik raad deze aan, ik heb ze zelf ook en naar mijn idee zijn er niet veel betere in deze prijsklasse.


Thanks voor alle info.
Ik begreep van Aeros dat KRK een redelijk goed budget merk zou zijn voor een stap in de goede richting. Ook ken ik iemand die dealer is voor KRK en ik daarom daar een setje voor minder zou kunnen kopen.
Als ik niet zou 'besparen op monitoren' zou ik gelijk Genelec kunnen kopen maar ik heb voor nu besloten Logitech Z333 te kopen. Als het produceren me eenmaal bevalt dan zal ik een stap naar professionele monitoren doen en andere hardware zoals synthesizers maar laten we eerst een beginnen met het produceren zelf.

Bedankt voor de info en zal eens kijken of de Logitech Z333 me bevalt. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2015 22:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lunatic schreef:
Casp schreef:
In principe kan je, vooral als beginner, overal mee produceren zolang je je speakers kent. Als je weet hoe nummers van bekende artiesten klinken op jouw systeem dan kun je dat proberen na te bootsen. Je bent sowieso ook pas net bezig dus ik zou echt ff wachten voordat je gelijk 400 euro eraan uitgeeft :P


Het verhaal dat je overal mee kan produceren zolang je je speakers kent, kan ik eigenlijk niet meer aanhoren :P

Natuurlijk kun je overal op produceren, maar het maakt wel degelijk verschil. Zelf heb ik ook budget monitoren gehad en heb sinds een poos Yamaha's HS7 aangeschaft. Ik merkte het na de eerste paar dagen direct al toen ik wat van mijn oudere tracks terug luisterde. Deze klonken nergens na. Dit komt omdat ze simpelweg gemaakt zijn op monitoren die teveel kleur meegaven.

Wil je echt serieus bezig gaan met produceren, bespaar dan niet op monitoren... Het is alleen maar goed om op betere kwaliteit monitoren te beginnen. Op deze manier leer je veel sneller hoe geluiden klinken etc..

Ook raad ik geen KRK's aan. Deze zijn ook aardig gekleurd en geven dus ook een vertekend beeld. Ik raad deze aan, ik heb ze zelf ook en naar mijn idee zijn er niet veel betere in deze prijsklasse.


Maar kijk even wie er naar vraagt, misschien besluit SAIN7 wel na 3 weken dat ie produceren gewoon hartstikke kut vind, en dan heeft ie wel 400 euro uitgegeven aan die monitors. Tuurlijk kan je geen echt goede platen maken op budget speakertjes maar je kan er zeker wel een tijdje mee vooruit als je toch nog alles moet leren, van muziektheorie tot sounddesign. Dat is wat ik bedoelde met mijn post :P
Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner