Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2015 18:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Eigenlijk heel simpel: Geluid op je pc/geluidskaart zachter zetten en je monitoren harder zetten. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2015 10:45 
 
Hardtraxx Newbie

Skatzow schreef:
Eigenlijk heel simpel: Geluid op je pc/geluidskaart zachter zetten en je monitoren harder zetten. :)

Dat had ik al gedaan ja heb ze nu op de helft staan eerst op een kwart en het was inderdaad heel erg afgenomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2015 20:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ff een vraagje, ik heb nogsteeds het probleem met me audio interface etc,, nou hoorde ik net dat je je DJM 900 Nexus als audio interface kan gebruiken. iemand enig idee hoe?? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2015 21:39 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

AvixDJ schreef:
Ff een vraagje, ik heb nogsteeds het probleem met me audio interface etc,, nou hoorde ik net dat je je DJM 900 Nexus als audio interface kan gebruiken. iemand enig idee hoe?? :P


Zonder terug te lezen, wat is je probleem? en welke geluidskaart heb je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2015 23:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
AvixDJ schreef:
Ff een vraagje, ik heb nogsteeds het probleem met me audio interface etc,, nou hoorde ik net dat je je DJM 900 Nexus als audio interface kan gebruiken. iemand enig idee hoe?? :P


Zonder terug te lezen, wat is je probleem? en welke geluidskaart heb je?


Ik heb de Fast Track C400 audio interface, maar nou ik mijn mac heb geupdate naar de nieuwe OSX is deze ermee gestopt i.v.m. de drivers die niet meer werken. En aangezien M-Audio een gedeelte heeft verkocht aan AVID (waaronder de fast track series) zijn de 2 bedrijven er niet uit wie het probleem moet gaan oplossen en dit kan dus nog aardig lang duren...

Nou heb ik dus een DJM 900 nexus staan en heb gehoord dat je deze ook als Audio Interface kan gebruiken d.m.v. usb aansluiting maar verder dan dat kom ik dus niet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2015 11:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

AvixDJ schreef:

Nou heb ik dus een DJM 900 nexus staan en heb gehoord dat je deze ook als Audio Interface kan gebruiken d.m.v. usb aansluiting maar verder dan dat kom ik dus niet :P


Je kunt je pc via de USB op te tafel aansluiten. maar de interface is meer bedoeld om serato en andere dj software te laten werken. en niet zo zeer voor productie doeleinden.

Ik heb nog wel een Berhinger UMA25s liggen http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/behringer-uma25s-usb-midi-controller Die je voor weinig mag overnemen. daar zit een audio interface op die ik voor mijn laptop gebruikte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2015 15:41 
 

hoe automate je in cubase dat een sound, bijvoorbeeld een vocal, steeds lager van toon wordt en hiermee de automation line volgt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2015 13:14 
 
Hardtraxx Elite

Net gister de focusrite scarlett 2i4 binnengekregen maar mijn rechter kanaal is net een beetje luider dan mijn linker. Wanneer ik de kabels verwissel is mijn linker speaker luider dus het ligt niet aan kabels/akoestiek/monitoren. Ik zit er dus aan te denken hem terug te sturen maar voor ik dit doe wil ik even zeker weten dat het aan de geluidskaart ligt. Iemand die me kan helpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2015 12:46 
 
Hardtraxx Newbie

DJ_Tim schreef:
Net gister de focusrite scarlett 2i4 binnengekregen maar mijn rechter kanaal is net een beetje luider dan mijn linker. Wanneer ik de kabels verwissel is mijn linker speaker luider dus het ligt niet aan kabels/akoestiek/monitoren. Ik zit er dus aan te denken hem terug te sturen maar voor ik dit doe wil ik even zeker weten dat het aan de geluidskaart ligt. Iemand die me kan helpen?


Even voor de zekerheid, je hebt dan toch wel de hele kabel verwisseld, en niet alleen de kabels in de andere output gedaan (zou namelijk iets voor mij zijn om dat te doen xd )

Daarnaast dacht ik dat die focusrite geluidskaarten altijd geleverd werden met Scarlett Mix Control. Waarin je alle in- en outputs zowel in stereo kunt configureren als alle kanalen afzonderlijk in mono. Wellicht dat je de oorzaak van het probleem in dat programma kunt vinden? Mits je dat dus hebt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2015 17:41 
 
Artiest
Avatar gebruiker

.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2015 17:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Resist schreef:
Fault Module Name: atioglxx.dll


Al geprobeerd deze opnieuw te installeren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2015 19:24 
 
Artiest
Avatar gebruiker

.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2015 21:16 
 
Hardtraxx Elite

Dante P schreef:
DJ_Tim schreef:
Net gister de focusrite scarlett 2i4 binnengekregen maar mijn rechter kanaal is net een beetje luider dan mijn linker. Wanneer ik de kabels verwissel is mijn linker speaker luider dus het ligt niet aan kabels/akoestiek/monitoren. Ik zit er dus aan te denken hem terug te sturen maar voor ik dit doe wil ik even zeker weten dat het aan de geluidskaart ligt. Iemand die me kan helpen?


Even voor de zekerheid, je hebt dan toch wel de hele kabel verwisseld, en niet alleen de kabels in de andere output gedaan (zou namelijk iets voor mij zijn om dat te doen xd )

Ik heb alleen de kabels in een andere output gedaan maar dat moet toch niet uitmaken? Het zachtere volume is dan op een andere kabel en speakers dus zou onafhankelijk van kabels en speakers moeten zijn.

Citaat:
Daarnaast dacht ik dat die focusrite geluidskaarten altijd geleverd werden met Scarlett Mix Control. Waarin je alle in- en outputs zowel in stereo kunt configureren als alle kanalen afzonderlijk in mono. Wellicht dat je de oorzaak van het probleem in dat programma kunt vinden? Mits je dat dus hebt..


Ik ga ff googelen, ik heb dat programma nog niet omdat de scarlett op mac plug & play is.

Iig bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 21:24 
 
Hardtraxx Newbie

Goede avond,

Ik heb een vraagje. Momenteel heb ik een probleempje met de plugin Nexus...

Afbeelding

Normaal kan ik in de rechterkolom bij presets dubbelklik op een sound en dan pakt hij deze.
Dit werkt echter niet. Ik heb dit vaker, gebruik de plugin daardoor dan niet.
Als ik het dan een aantal weken later probeer werkt het soms ineens weer wel.

Je kan natuurlijk met de pijltjes onder in beeld ook de volgende toon kiezen. Maar ik kan met geen mogelijkheid een andere categorie kiezen nu.

Iemand de oplossing hiervoor?

BVD!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2015 09:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

thefinalist89 schreef:
Goede avond,

Ik heb een vraagje. Momenteel heb ik een probleempje met de plugin Nexus...


Iemand de oplossing hiervoor?

BVD!



De-install het programma. Ik ga er vanuit dat je de legale versie hebt.
Dan kun je een normale herinstallatie doen.

Zo niet.. dan zul je opzoek moeten gaan naar de registry-sleutels die zijn achtergebleven.
Deze verwijderen, en herinstalleren maar.. (let op!! reg-tweaks zijn link!! weet wat je doet!! en back-up!!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2015 16:08 
 
Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Dante P schreef:
DJ_Tim schreef:
Net gister de focusrite scarlett 2i4 binnengekregen maar mijn rechter kanaal is net een beetje luider dan mijn linker. Wanneer ik de kabels verwissel is mijn linker speaker luider dus het ligt niet aan kabels/akoestiek/monitoren. Ik zit er dus aan te denken hem terug te sturen maar voor ik dit doe wil ik even zeker weten dat het aan de geluidskaart ligt. Iemand die me kan helpen?


Even voor de zekerheid, je hebt dan toch wel de hele kabel verwisseld, en niet alleen de kabels in de andere output gedaan (zou namelijk iets voor mij zijn om dat te doen xd )

Ik heb alleen de kabels in een andere output gedaan maar dat moet toch niet uitmaken? Het zachtere volume is dan op een andere kabel en speakers dus zou onafhankelijk van kabels en speakers moeten zijn.

Citaat:
Daarnaast dacht ik dat die focusrite geluidskaarten altijd geleverd werden met Scarlett Mix Control. Waarin je alle in- en outputs zowel in stereo kunt configureren als alle kanalen afzonderlijk in mono. Wellicht dat je de oorzaak van het probleem in dat programma kunt vinden? Mits je dat dus hebt..


Ik ga ff googelen, ik heb dat programma nog niet omdat de scarlett op mac plug & play is.

Iig bedankt!


Je hebt niet per ongeluk aan het volume knopje achterop je speaker gezeten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2015 23:35 
 
Hardtraxx Elite

Nope
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2015 15:40 
 
Hardtraxx Newbie

DJ_Tim schreef:
Nope


Heb je jouw product geregistreerd bij Focusrite? Volgens mij kun je dan via die weg de software downloaden..

in geval dat je dat nog niet heb gedaan, hierbij de link: http://global.focusrite.com/register/product
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2015 14:20 
 
Hardtraxx Newbie

Hi allemaal..

ik heb sinds kort genelecs aangeschaft. Als ik mijn geluidskaart aan zet, hoor ik zachte whitenoise..

Op zich is het niet overheersend, dus stoort het me niet tijdens het produceren. Maar ideaal gezien zou ik dit natuurlijk oplossen. Any ideas?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2015 15:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dante P schreef:
Hi allemaal..

ik heb sinds kort genelecs aangeschaft. Als ik mijn geluidskaart aan zet, hoor ik zachte whitenoise..

Op zich is het niet overheersend, dus stoort het me niet tijdens het produceren. Maar ideaal gezien zou ik dit natuurlijk oplossen. Any ideas?


Aarden van de speakers/audio interface?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 13:02 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Dante P schreef:
Hi allemaal..

ik heb sinds kort genelecs aangeschaft. Als ik mijn geluidskaart aan zet, hoor ik zachte whitenoise..

Op zich is het niet overheersend, dus stoort het me niet tijdens het produceren. Maar ideaal gezien zou ik dit natuurlijk oplossen. Any ideas?


Ik heb dit ook, maar ik heb twee stopcontacten met aarde hier, en al eens beide geprobeerd, blijft zo. Dus ik ben er maar aan gaan wennen :P Het is alleen als ik geen muziek luister en goed luister.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 14:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb het ook, mij is verteld dat het normaal is. Heb er verder ook geen last van tijdens het produceren/muziek luisteren
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2015 12:07 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Dante P schreef:
Hi allemaal..

ik heb sinds kort genelecs aangeschaft. Als ik mijn geluidskaart aan zet, hoor ik zachte whitenoise..

Op zich is het niet overheersend, dus stoort het me niet tijdens het produceren. Maar ideaal gezien zou ik dit natuurlijk oplossen. Any ideas?


Ik heb dit ook, maar ik heb twee stopcontacten met aarde hier, en al eens beide geprobeerd, blijft zo. Dus ik ben er maar aan gaan wennen :P Het is alleen als ik geen muziek luister en goed luister.


Andere kabels proberen of stekkerblokken niet in de buurt bij de speakers. Of stekkers van speakers in ander stekkerblok. Storingen kunnen daar ook weleens van komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2015 14:31 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Allemaal al geprobeerd, je kunt het zo gek niet bedenken :P Het is ook niet echt hoorbaar, alleen als je erg goed luistert. Dus ik vind het niet erg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2015 19:13 
 
Artiest

Dante P schreef:
Hi allemaal..

ik heb sinds kort genelecs aangeschaft. Als ik mijn geluidskaart aan zet, hoor ik zachte whitenoise..

Op zich is het niet overheersend, dus stoort het me niet tijdens het produceren. Maar ideaal gezien zou ik dit natuurlijk oplossen. Any ideas?


Had hetzelfde probleem, kabels vervangen door gebalanceerde XLR kabels heeft het probleem opgelost!
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner