Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 22:13 

Hardtraxxer

ik heb zelf de AT H-M50 en als ik ze vergelijk met mn yamaha studio monitors dan klinkt het redelijk hetzelfde, kan hieruit dus concluderen dat ze een eerlijk geluid hebben. ook erg zuiver, luister er ook gewoon muziek op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2015 11:43 

Hardtraxxer

Jarno schreef:
Heb de Beyerdynamic gehaald, bevalt erg goed, en er is naar mijn mening helemaal geen overkill aan bass. Voor mij persoonlijk erg weinig, omdat ik veel meer gewend ben. Maar dit is wel veel beter om te produceren.

Het klopt dat ze geen overdreven bass weergaven hebben, maar dat maakt het natuurlijk beter als referentie.
Zit er zelf ook te denken om een headphone te kopen, puur als referentie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2015 23:25 

Hardtraxx Veteran

Please completely remove this instance of Omnisphere and reopen it again

Iemand die mij kan helpen met het activeren (door middel van response key)? PM AUB.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2015 14:23 

Hardtraxx Veteran

Echt niemand die weet hoe ik Omnisphere aan de gang krijg?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2015 15:15 

Hardtraxx Addict

Ik wil zelf ook wat beginnen met producen en heb daar een paar vraagjes over:
1. Is Fruity Loops nog steeds 'the way to go' voor de beginnende producer?
2. Heeft iemand een linkje waar ik goede tutorials kan vinden?
3. Hoe kan ik het beste beginnen? Gewoon wat beginnen te kutten of kicks maken, melodie maken of wat proberen te remixen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2015 15:46 

Hardtraxx Elite

Conzpiracy schreef:
3. Hoe kan ik het beste beginnen? Gewoon wat beginnen te kutten of kicks maken, melodie maken of wat proberen te remixen?

1. Ja
2. Youtube.com
3. Gewoon beginnen

Wil je beginnen met produceren dan moet je gewoon beginnen, kijk hoe fl werkt, zoek standaard tutorials op, ga een beetje klooien in je DAW, installeer een synth, download wat sample packs, klooi wat met een melodie etc etc etc.

De eerste weken/maanden ben je vooral bezig met het programma ontdekken en dit doe je door zoveel mogelijk verschillende dingen te proberen, bekijken en heel veel te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2015 21:08 

Hardtraxx Veteran

DJ_Tim schreef:
Conzpiracy schreef:

1. Ja
2. Youtube.com
3. Gewoon beginnen

Wil je beginnen met produceren dan moet je gewoon beginnen, kijk hoe fl werkt, zoek standaard tutorials op, ga een beetje klooien in je DAW, installeer een synth, download wat sample packs, klooi wat met een melodie etc etc etc.

De eerste weken/maanden ben je vooral bezig met het programma ontdekken en dit doe je door zoveel mogelijk verschillende dingen te proberen, bekijken en heel veel te doen.

Wil ik aan toevoegen dat een lijst met VST's wel handig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2015 22:16 

Hardtraxx Addict

Conzpiracy schreef:

1. Ik vind van wel
2. Youtube
3. Ik zou niks remixen, je kan inderdaad tijdelijk met geripte kicks werken alhoewel ik dat zelf nooit gedaan heb.
Leer eerst Fruity Loops zelf kennen en maak dingen met bijvoorbeeld geripte kicks of standaard presets uit VST's. Zodra jij voor jezelf de behoefte krijgt alles zelf te maken ben je waarschijnlijk al een goed eindje onderweg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2015 09:29 

Hardtraxx Addict

Conzpiracy schreef:

1. Iedere daw is voor een beginnende producer geschikt. Ik zou eerder kiezen voor een andere daw dan FL. Als je een andere daw kent is overstappen nog makkelijker. Hoewel overstappen van FL naar een andere ook niet lastig is, lijken de andere daw's meer opelkaar dan FL.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2015 10:30 

Hardtraxxer

Conzpiracy schreef:

1. Fruity loops is wel het handigste & het makkelijkste denk ik
3. Gewoon doen! Ik ben begonnen door middel van bestaande melodieën door een synthesizer te gooien en er dan een oervalse kick onder te plakken. In het begin is het toch niet erg als je een ripkick of lead presets gebruikt. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2015 21:33 

Hardtraxxer

Voor degene met een Mac tot zijn beschikking, er is momenteel een nieuwe, OSX (El Capitan) te downloaden (gratis). Doe dit echter NIET!! Ik heb dit zojuist gedaan en mijn audio-interface is ermee gestopt, massive werkt niet meer, sylenth1 heeft kuren, logic herkent plugins niet.. Het zal echter snel verholpen zijn maar ik zou dus nog maar even wachten met upgraden :P

Word voor mij dus weer een avondje OSX Yosemite installeren. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2015 07:54 

Artiest

AvixDJ schreef:
Voor degene met een Mac tot zijn beschikking, er is momenteel een nieuwe, OSX (El Capitan) te downloaden (gratis). Doe dit echter NIET!! Ik heb dit zojuist gedaan en mijn audio-interface is ermee gestopt, massive werkt niet meer, sylenth1 heeft kuren, logic herkent plugins niet.. Het zal echter snel verholpen zijn maar ik zou dus nog maar even wachten met upgraden :P

Word voor mij dus weer een avondje OSX Yosemite installeren. :x

Thanks voor de waarschuwing!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2015 11:18 

Hardtraxx Newbie

Heb een probleem met logic..

ik werkte altijd met Logic 9 maar heb onlangs ook Logic X geïnstalleerd. Nu zie ik 80% van m'n plug-in's niet meer in Logic X. :mad:

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Kan het zijn dat Logic 9 werkt met bijvoorbeeld .vst en Logic X met .component (of iets in die richting)?

PS. AvixDJ thanks voor de waarschuwing!! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2015 12:31 

Hardtraxx Elite

Dante P schreef:

ik werkte altijd met Logic 9 maar heb onlangs ook Logic X geïnstalleerd. Nu zie ik 80% van m'n plug-in's niet meer in Logic X. :mad:

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Kan het zijn dat Logic 9 werkt met bijvoorbeeld .vst en Logic X met .component (of iets in die richting)?

Logic 9 werkt ook met audio units (.component). Het grote verschil is dat logic X niet kan werken met 32 bit plugins (zoals Sylenth.1). Het lijkt me sterk dat 80% van je vst's 32 bit zijn maar hier zou je eens naar kunnen kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2015 16:50 

Hardtraxx Newbie

DJ_Tim schreef:
Dante P schreef:

Logic 9 werkt ook met audio units (.component). Het grote verschil is dat logic X niet kan werken met 32 bit plugins (zoals Sylenth.1). Het lijkt me sterk dat 80% van je vst's 32 bit zijn maar hier zou je eens naar kunnen kijken.

Aha.. Thanks! 80% is misschien een beetje overdreven ja xd

Is er wel een manier om sylenth te laten werken in Logic X?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2015 17:51 

Artiest

Dante P schreef:
DJ_Tim schreef:
Dante P schreef:

Aha.. Thanks! 80% is misschien een beetje overdreven ja xd

Is er wel een manier om sylenth te laten werken in Logic X?

32 Lives.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2015 14:05 

Hardtraxxer

Ik heb inmiddels aardig wat dingen geprobeerd maar het schijnt dus aan de drivers van mijn audio interface te liggen en ook is er een probleem met het herkennen van bepaalde USB aangesloten apparaten in OSX El Capitan, maar ik heb dus nogsteeds helemaal niks en er wordt aanbevolen om via timemachine me mac terug te zetten naar de laatste back up, dit zou dus betekenen dat ik heel wat projecten die ik de laatste tijd heb gemaakt kwijt raak dus dit is geen optie vind ik :P

Wordt dus maar wachten tot er een oplossing is gevonden van zoals AVID als van Apple :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2015 22:09 

Hardtraxx Newbie

Hallo,
IK heb een vraagje ik heb zojuist de Yamaha HS8 aangeschaft en zit met een probleem heb ze op mijn bureau staan en zit er zelf dus niet ver vandaan, als ik een meter naar achteren schuif hoor ik de sub vele malen beter.
Dus nu zat ik erover na te denken om een muurbeugel of statief aan te schaffen zodat ik ze verder van mijn bureau af kan plaatsen en op die manier de sub beter kan horen.
Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer en weet ik niet welke statieven of muurbeugels geschikt zijn voor de HS8, de meeste die ik zie passen bij de HS5 en HS7 die toch wel een stukje kleiner zijn.
Iemand die toevallig ook een setje HS8 heeft of boxen van vergelijkbare grote en die ze op statieven heeft staan of aan een muurbeugel heeft hangen die mij verder kan helpen? :P

Bij voorbaat dank :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 14:46 

Hardtraxx Elite

Semiomime schreef:
Hallo,
IK heb een vraagje ik heb zojuist de Yamaha HS8 aangeschaft en zit met een probleem heb ze op mijn bureau staan en zit er zelf dus niet ver vandaan, als ik een meter naar achteren schuif hoor ik de sub vele malen beter.
Dus nu zat ik erover na te denken om een muurbeugel of statief aan te schaffen zodat ik ze verder van mijn bureau af kan plaatsen en op die manier de sub beter kan horen.
Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer en weet ik niet welke statieven of muurbeugels geschikt zijn voor de HS8, de meeste die ik zie passen bij de HS5 en HS7 die toch wel een stukje kleiner zijn.
Iemand die toevallig ook een setje HS8 heeft of boxen van vergelijkbare grote en die ze op statieven heeft staan of aan een muurbeugel heeft hangen die mij verder kan helpen? :P

Ik heb zelf de HS80M, wat de voorloper van de HS8 is! Ik heb ze hier zelf op een paar statieven staan, deze set: http://www.bax-shop.nl/producten-uit-as ... -set-van-2 zo te zien helaas niet meer te koop, maar vergelijkbare statieven zijn wel te vinden. Formaat van het plateau is niet zo heel belangrijk, het gaat er vooral om hoeveel gewicht de statieven aankunnen!

Overigens raad ik je aan om je speakers niet te dicht op de muur te zetten om je sub beter te horen! Dit kan een heel vertekend beeld geven van het laag in je producties, dus weer er voorzichtig mee ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2015 14:19 

Hardtraxx Newbie

TakkU schreef:
Semiomime schreef:
Hallo,

Ik heb zelf de HS80M, wat de voorloper van de HS8 is! Ik heb ze hier zelf op een paar statieven staan, deze set: http://www.bax-shop.nl/producten-uit-as ... -set-van-2 zo te zien helaas niet meer te koop, maar vergelijkbare statieven zijn wel te vinden. Formaat van het plateau is niet zo heel belangrijk, het gaat er vooral om hoeveel gewicht de statieven aankunnen!

Overigens raad ik je aan om je speakers niet te dicht op de muur te zetten om je sub beter te horen! Dit kan een heel vertekend beeld geven van het laag in je producties, dus weer er voorzichtig mee ;)

Bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels mijn setup veranderd en de boxen ergens anders in mijn kamer geplaatst nu heeft de bass veel meer ruimte en klinkt nu ook stukken beter. Maar nu heb ik een ander probleem als ik mijn HS8 op een hard volume afspeel krijg ik een soort gekraak alsof iets gedistort wordt? Iemand die weet wat je hier aan kunt doen? Ik hoor het dus niet als ik het op zacht/normaal volume afspeel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2015 14:21 

dan zet je het geluid te hard lijkt mij
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2015 14:33 

Hardtraxx Newbie

jeffrey2107 schreef:

Ja dat is waar maar dan zal het toch niet zo moeten vervormen, wellicht ligt het aan de geluidskaart die al aardig oud is..
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2015 14:36 

Semiomime schreef:
jeffrey2107 schreef:

Ja dat is waar maar dan zal het toch niet zo moeten vervormen, wellicht ligt het aan de geluidskaart die al aardig oud is..

mijn speakers kraken ook vreselijk als het geluid te hard staat, hoeft natuurlijk niet meteen te betekenen dat dat bij jou ook zo is natuurlijk maar het leek mij het logischte omdat je al aangeeft dat het niet gebeurd als het volume zachter staat
als het daarvoor niet zo was dan zal er wat anders aan de hand zijn maar wat dat is weet ik ook niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2015 15:50 

Hardtraxxer

Kan ook komen doordat de input van je speakers word overstuurd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2015 17:41 

Hardtraxx Newbie

Skatzow schreef:
Kan ook komen doordat de input van je speakers word overstuurd.

En hoe valt dit op te lossen?
Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner