Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2015 13:04 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik zit inmiddels op windows 10 en heb fl 12 aangeschaft. Werkt allemaal prima, sylenth.1 ook. Eundelijk ook geen problemen meer met fabfilter 64bit plugins, omdat fl 12 nu ook 64bit is :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 12:06 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
Ik zit inmiddels op windows 10 en heb fl 12 aangeschaft. Werkt allemaal prima, sylenth.1 ook. Eundelijk ook geen problemen meer met fabfilter 64bit plugins, omdat fl 12 nu ook 64bit is :D


Wat is de reden voor de aanschaf van fl 12? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 18:05 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

LukeInfinite schreef:
The Venator schreef:
Ik zit inmiddels op windows 10 en heb fl 12 aangeschaft. Werkt allemaal prima, sylenth.1 ook. Eundelijk ook geen problemen meer met fabfilter 64bit plugins, omdat fl 12 nu ook 64bit is :D


Wat is de reden voor de aanschaf van fl 12? :P


Punt bereikt dat ik geen gedoe meer wil hebben met kut cracks etc, en lifetime updates :) En omdat ik een brave jongen ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 18:40 
 
Hardtraxx Addict

Iets anders.. Wat vind je van FL12?
Ik heb hem heel even getest maar het ziet er allemaal zo kut uit. De mixer bijvoorbeeld is heel onoverzichtelijk. (of ik ben auti en hou niet van veranderingen..)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 19:04 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Iets anders.. Wat vind je van FL12?
Ik heb hem heel even getest maar het ziet er allemaal zo kut uit. De mixer bijvoorbeeld is heel onoverzichtelijk. (of ik ben auti en hou niet van veranderingen..)


Eerste twee dagen best wennen, had ooit de demo getest, dat was echt dramatisch, maar al die kut bugs zijn eruit. Je moet er idd even aan wennen, maar de mixer is vrij overzichtelijk als je hem gewend bent, voorderest zitten sommige knopjes en sliders op een andere plaats, maar dat wend snel genoeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 19:13 
 
Hardtraxx Addict

Hm oké, ook maar eens "kopen" dan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 19:17 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Hm oké, ook maar eens "kopen" dan :P


I see what you did there :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 19:46 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
LukeInfinite schreef:
The Venator schreef:
Ik zit inmiddels op windows 10 en heb fl 12 aangeschaft. Werkt allemaal prima, sylenth.1 ook. Eundelijk ook geen problemen meer met fabfilter 64bit plugins, omdat fl 12 nu ook 64bit is :D


Wat is de reden voor de aanschaf van fl 12? :P


Punt bereikt dat ik geen gedoe meer wil hebben met kut cracks etc, en lifetime updates :) En omdat ik een brave jongen ben.


Haha precies, gebruik zelf al sinds ik begon met muziek produceren (fl 9/fl10) al de crack versies :$ Maar nooit problemen gehad :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 10:22 
 
Hardtraxxer

Hallo mensen,

Ik ben van plan een midi keyboard aan te schaffen. Mijn budget is +- 80 euro. Welke raden jullie mij aan? En wat zijn de voor- en nadelen tussen de gekozen keyboards?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 12:08 
 
Artiest

The Venator schreef:
Joeyvg schreef:
Iets anders.. Wat vind je van FL12?
Ik heb hem heel even getest maar het ziet er allemaal zo kut uit. De mixer bijvoorbeeld is heel onoverzichtelijk. (of ik ben auti en hou niet van veranderingen..)


Eerste twee dagen best wennen, had ooit de demo getest, dat was echt dramatisch, maar al die kut bugs zijn eruit. Je moet er idd even aan wennen, maar de mixer is vrij overzichtelijk als je hem gewend bent, voorderest zitten sommige knopjes en sliders op een andere plaats, maar dat wend snel genoeg.


En je kan dus meerdere mixer channels selecteren. Waardoor je dus bijv van 10 channels tegelijk het volume zachter kan doen. Dit was voor mij een van dé redenen om FL12 te nemen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 12:29 
 
Hardtraxxer

Lunatic schreef:
En je kan dus meerdere mixer channels selecteren. Waardoor je dus bijv van 10 channels tegelijk het volume zachter kan doen.


Hoe doe ik dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 13:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dat is godver handig, ik zit al zo lang te denken waarom die optie er niet op zit, binnenkort maar eens over naar 12 gaan dus.
Ik deed altijd het master volume zachter, kan dat denk je ook of is het beter de kanalen los zachter te zetten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 21:12 
 
Artiest

Berg schreef:
Hoe doe ik dit?


Cntrl + Klick op de channels, door slepen kun je er zegmaar meer te gelijk selecteren.

Ventrue schreef:
Dat is godver handig, ik zit al zo lang te denken waarom die optie er niet op zit, binnenkort maar eens over naar 12 gaan dus.
Ik deed altijd het master volume zachter, kan dat denk je ook of is het beter de kanalen los zachter te zetten?


Master volume zachter zetten heeft dus geen zin. Als er bijvoorbeeld al heel veel channels clippen en je zet alleen de master volume zachter, dan zullen de sounds die naar de master gaan dus nog steeds clippen.

Ik snap ook niet waarom Image Line deze functie al niet veel eerder er in had zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 23:17 
 
Hardtraxxer

Lunatic schreef:

Master volume zachter zetten heeft dus geen zin. Als er bijvoorbeeld al heel veel channels clippen en je zet alleen de master volume zachter, dan zullen de sounds die naar de master gaan dus nog steeds clippen.
.


Maar als je losse channels niet clippen, kan dit dus wel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2015 12:18 
 
Hardtraxxer

Jarno schreef:
Hallo mensen,

Ik ben van plan een midi keyboard aan te schaffen. Mijn budget is +- 80 euro. Welke raden jullie mij aan? En wat zijn de voor- en nadelen tussen de gekozen keyboards?



Ik heb eens rond zitten kijken.

https://www.conrad.nl/nl/alesis-q49-mid ... &insert=8Y

Is dit een goed midi keyboard? Voor mij is een pitch, een mod wheel en octave up en down knoppen. en minimaal 49 keys belangrijk. Dit keyboard heeft alles.

Natuurlijk zijn meer knoppen altijd beter. Maar kan zo niks beters vinden voor deze prijs?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2015 13:14 
 
Artiest

Jarno schreef:
Lunatic schreef:

Master volume zachter zetten heeft dus geen zin. Als er bijvoorbeeld al heel veel channels clippen en je zet alleen de master volume zachter, dan zullen de sounds die naar de master gaan dus nog steeds clippen.
.


Maar als je losse channels niet clippen, kan dit dus wel?


Ja wel, maar waarom zou je het mastervolume lager willen hebben? Dit veranderd niks aan je mixdown o.i.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2015 13:45 
 
Hardtraxxer

Lunatic schreef:
Jarno schreef:
Lunatic schreef:

Master volume zachter zetten heeft dus geen zin. Als er bijvoorbeeld al heel veel channels clippen en je zet alleen de master volume zachter, dan zullen de sounds die naar de master gaan dus nog steeds clippen.
.


Maar als je losse channels niet clippen, kan dit dus wel?


Ja wel, maar waarom zou je het mastervolume lager willen hebben? Dit veranderd niks aan je mixdown o.i.d.


Als je geluiden in samenspel wel clippen, maar los van elkaar niet. Dan duw je het master volume en clippen ze niet in samenspel, en ook niet in de eigen channel, lijkt mij? Of begrijp ik iets verkeerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2015 16:04 
 
Artiest

Jarno schreef:
Als je geluiden in samenspel wel clippen, maar los van elkaar niet. Dan duw je het master volume en clippen ze niet in samenspel, en ook niet in de eigen channel, lijkt mij? Of begrijp ik iets verkeerd.


Dat klopt wel, maar over het algemeen wil je helemaal geen geluiden hebben die clippen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2015 13:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Maar als niks clipt en alles staat goed op elkaar afgesteld, maar je wilt het net nog een paar dB lager dan is het toch geen probleem om je master wat lager te zetten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2015 15:46 
 
Artiest

Nee hoor, het kan geen kwaad. Maar persoonlijk laat ik de master altijd gewoon op het standaard niveau staan. Mocht het echt wat zachter moeten dan zet ik soms nog wel eens een volume control (als effect) op de master, zodat nog steeds het mastervolume zelf op default staat.

Het is gewoon een manier zoals ik het fijn vind ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze wil ik aanschaffen;
http://www.bax-shop.nl/daw-software/ste ... -sequencer


Toch best prima om mee te beginnen? 48 audiosporen en 64 MIDI-sporen lijken mij meer dan voldoende, kan altijd nog upgraden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 11:56 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Raven schreef:
Deze wil ik aanschaffen;
http://www.bax-shop.nl/daw-software/ste ... -sequencer


Toch best prima om mee te beginnen? 48 audiosporen en 64 MIDI-sporen lijken mij meer dan voldoende, kan altijd nog upgraden.

Dat moet zeker als beginner voldoende zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 14:46 
 
Hardtraxxer

Ik wil graag deze week studio headphones kopen omdat ik nu op een edifier s530d set produceer. En voor het afmixen van mijn tracks werlt dit echt totaal niet

Ik heb maar 100 - 150 euro te besteden. En mijn kamer is niet akoestisch afgesteld. Dus daarom lijken mij headphones te beste keuze voor dit moment.

Als ik beter word en meer geld heb zal ik wel monitoren kopen maar ik hrb geen zin om nu nog 1 / 2 jaar op computer speakers te mixen.


Ik heb even rond gezocht en ben deze headphones tegen gekomen:



Audio-Technica ATH-M50
Beyerdynamic DT 770 PRO
AKG K 240

De beyerdynamic lijkt mij het beste? Maar heb gelezen dat hij erg veel bass heeft en dat vind ik zelf niet fijn om mee te produceren (vooral bij headphones) of weten jullie nog andere goede opties?

Budget 100 / 150
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2015 17:48 
 
Artiest

Heb zelf geen echte studio headphones, maar heb veel positieve verhalen gehoord over de Beyerdynamic DT-770 !
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2015 22:05 
 
Hardtraxxer

Heb de Beyerdynamic gehaald, bevalt erg goed, en er is naar mijn mening helemaal geen overkill aan bass. Voor mij persoonlijk erg weinig, omdat ik veel meer gewend ben. Maar dit is wel veel beter om te produceren.
Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner