Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2015 23:46 
 
Hardtraxxer

Dankjewel :)

Nee ik zal er niet mee gamen, ik heb eventueel nog een videokaart thuis liggen die ik er in kan doen, en anders inderdaad gewoon de onboard graphics gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2015 12:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@Jarno ziet er prima uit! Als je er een videokaart in gaat zetten kan je overigens beter een iets zwaardere voeding nemen. Met 520W kan je namelijk dicht op het randje komen te zitten als je een zware GPU erin hebt zitten, helemaal als met een Bronze rated voeding ;) Overigens is Seasonic een goed merk en die M12II Evo doet het over het algemeen erg goed!

Je kan btw ook overwegen om een grotere SSD te nemen, kost alleen wel wat meer. De 512GB Samsung 850 Evo zou een goede voor je kunnen zijn! De extra snelheid van een SSD kan namelijk een flinke plus zijn tijdens het produceren als je sample banks, Kontakt libraries en andere plugins die met samples werken (Nexus, Omnisphere etc.) erop zet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2015 19:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

512GB Samsung 850 Evo heb ik zelf naast de m4 ssd.
Echt prima ssd's die Evo's!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2015 19:18 
 
Hardtraxx Addict

Skatzow schreef:
Ziet er goed uit, alleen de voeding ken ik niet. Maar met een aantal reviews kom je er wel achter of het een goede voeding is.
Neem aan dat je niet gaat gamen en de interne video processor gaat gebruiken?
Hij is in ieder geval snel genoeg!


Seasonic is de Mercedes onder de computer voedingen. Ga er maar vanuit dat het goed is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2015 17:24 
 

Tip, Windows 10 en Cubase 5 (de jeweetwel versie) gaan tot nu toe niet zo goed samen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2015 20:54 
 
Hardtraxx Newbie

hallo,

dacht dat dit mischien wel de goeie topic is voor mijn vragen over producing etc. :)
maargoed ik heb enkele vragen, aangezien een maat van mij en ik bezig willen gaan met het produceren van muziek (met voorbaat Rawstyle, hardstyle) vroeg ik me even enkele dingen af.

me maat en ik hebben niet zoveel budget om te beginnen, laat maar zeggen met ongeveer 100 euro in de maand voor beide kanten kunnen wij dat uitgeven aan spullen voor producing.
nou willen we eerst gewoon simpel beginnen met de Magix Music maker. nou weet ik ook dat in dit progamma niet zoveel vrijheid zit als met bijv. cubase en FL. maar dit is nog maar ff uitprobeersel.

mijn vraag is welke progamma kan ik het beste kopen nadat we echt zeker zijn welke richting we opwillen. hierbij bedoel ik dus DAW. en met welke progamma is het al in het begin mogelijk om audio of stukjes van YT op te nemen?

ook ff een andere vraag is. of jullie een goedkope en goeie keyboard en drumpad weten te vinden binnen het budget van 100 euro in de maand.

en is het ook raar om zeg maar samples te downloaden inplaats van zelf maken. natuurlijk weet ik ook dat je de samples moet mixen etc. maar vroeg me af of hier ook verschillende meningen over zijn. heb zelf namelijk verschillende reacties gelezen. waarin de ene zegt dat het luiheid is en de andere het wel goed vind?!

met vriendelijke groet,
Dikestyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2015 21:35 
 
Hardtraxx Elite

Dikestyle schreef:
mijn vraag is welke progamma kan ik het beste kopen nadat we echt zeker zijn welke richting we opwillen. hierbij bedoel ik dus DAW.


FL is de standaard om mee te beginnen. Werkt makkelijk en staan duizenden tutorials op youtube. Na een paar jaar kun je altijd switchen als je wat anders wil proberen. Download desnoods eerst de demo, daar kun je al veel uit testen alleen niks opslaan

Dikestyle schreef:
en met welke progamma is het al in het begin mogelijk om audio of stukjes van YT op te nemen?

Audacity

Dikestyle schreef:
ook ff een andere vraag is. of jullie een goedkope en goeie keyboard en drumpad weten te vinden binnen het budget van 100 euro in de maand.


Erg klein maar gwn simpel midi keyboard + drumpad in 1 onder de 100 euro
http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/m ... i-keyboard

Als je iets groters wil kun je voor deze gaan:
http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/a ... 49-toetsen

en kun je er nog een drumpad bij doen als je dat wil. Ikzelf gebruik mijn drumpad echter nooit, met een keyboard kun je eigenlijk alles.

Dikestyle schreef:
en is het ook raar om zeg maar samples te downloaden inplaats van zelf maken. natuurlijk weet ik ook dat je de samples moet mixen etc. maar vroeg me af of hier ook verschillende meningen over zijn. heb zelf namelijk verschillende reacties gelezen. waarin de ene zegt dat het luiheid is en de andere het wel goed vind?!

met vriendelijke groet,
Dikestyle


In het begin kun je zoveel samples gebruiken als je wilt. Het gaat erom dat je plezier hebt bij het produceren. Naarmate je serieuzer wordt is het goed om je eigen kicks en dergelijke te maken en steeds minder standaard samples te gebruiken. Het idee dat je altijd al je samples en geluiden zelf moet maken vind ikzelf onzin want het is allemaal één groot leerproces.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2015 19:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb sinds een aantal dagen een nieuwe pc met daarop Windows 10 en FL Studio 11. Ik ben inmiddels druk bezig met al mijn audio software weer installeren, maar met Sylenth1 loop ik tegen een probleem aan:

Alles in Sylenth werkt prima, maar als ik een zelfgemaakte preset wil inladen (zowel via Presets > *naam* als door te slepen vanuit de navbar) dan wordt de preset wel geladen, maar FL wordt geminimaliseerd. Het is als het ware alsof ik op Alt+Tab heb gedrukt.

Dit probleem doet zich alleen voor als ik vanuit een 'eigen' preset een ander 'eigen' preset wil openen, anders werkt het gewoon zoals het moet.

Geen ramp, aangezien alles verder prima functioneert, maar wel behoorlijk irritant. Op mijn oude pc (Win7, FL 10) nooit ergens last van gehad. Zowel de 32- als 64-bits versie vertonen dit probleem.

Iemand een idee hoe ik dit oplos? :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 18:18 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Hoi.

Sinds gister heb ik een probleem met FL studio 11.0.0 bij het renderen. Wanneer ik een track wil renderen naar wav of mp3 dan duurt het ontzettend lang, soms freezed fl en soms begint het renderen niet eens. Ik heb zo'n idee dat het met de RAM te maken heeft, maar voor gister heb ik hier nog nooit problemen mee gehad.

Soms wanneer ik probeer te renderen, is hij wel bezig maar als hij dan klaar is is het bestadn gewoon 0kb. Hij rendert dus eigenlijk niks.

Als ik dus nu een stukje van 1 minuut probeer te renderen, duurt het ongeveer 5/10 minuten. Ook geeft fl soms aan dat ik te weinig memory vrij ehb, terwijl de ram meter op 900mb staat (van de 8gb in mijn pc). De cpu is ook maar op 20%, dus dit is ook niet het probleem. Ik snap niet wat het is.

Iemand een idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 19:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Misschien dat i iets in je audio settings verkloot heeft? Ik had een keer dat i met mn Hz rate en Buffer lenght en ook soundcard had gekloot, en dat stond opeens allemaal anders. Ik neem aan dat je hier al naar gekeken heeft, maargoed. Misschien Image-Line een mailtje sturen en kijken wat zij zeggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 19:25 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Antergy schreef:
Misschien dat i iets in je audio settings verkloot heeft? Ik had een keer dat i met mn Hz rate en Buffer lenght en ook soundcard had gekloot, en dat stond opeens allemaal anders. Ik neem aan dat je hier al naar gekeken heeft, maargoed. Misschien Image-Line een mailtje sturen en kijken wat zij zeggen?


Ik heb al vergelijkbare problemen gevonden op google, maar allemaal zonder oplossing. Het heeft te maken met het aantal ram geheugen wat fl krijgt, ik heb de prioriteit van fl studio in windows op realtime gezet, maar hij doet het nogsteeds niet goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 19:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb je veel plugins geladen binnen het project? ik render soms ook bijv. een aantal layers van sylenth1 en plaats deze dan weer terug in het project om ram te besparen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 19:41 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

AvixDJ schreef:
Heb je veel plugins geladen binnen het project? ik render soms ook bijv. een aantal layers van sylenth1 en plaats deze dan weer terug in het project om ram te besparen :P


Het is bij alle gemiddelde tot grote projecten het geval, Het project waar ik nu aan werk heeft 4x sylenth en wat fx, cpu zit rond de 40%, maar toch weigert hij om normaal te renderen. Een klein project met weinig fx en minder dan 4 generators werkt gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 20:23 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

UPDATE:

Het bleek een bug te zijn in een send channel die gesidechained werd door een andere channel, ik heb alle fx op beide channels verwijderd, hierna renderde hij normaal. Nu ga ik kijken of het ook blijft werken als ik alle effecten terug zet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2015 15:26 
 
Hardtraxx Newbie

nog even een vraaje,

ik heb waarschijnlijk over enkele dagen FL studio Basis op me pc staan.
alleen ik zocht enkele (gratis) VST plugins voor leads, kick etc.
weet iemand van jullie een goeie vst.
voornamelijk voor hardstyle.

en is 3osx een plugin wat vele beginnende djs gebruiken?
zag namelijk op internet wel enkele mooie voorbeelden van wat je kan maken.

gr.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2015 16:00 
 
Hardtraxxer

Dikestyle schreef:
nog even een vraaje,

ik heb waarschijnlijk over enkele dagen FL studio Basis op me pc staan.
alleen ik zocht enkele (gratis) VST plugins voor leads, kick etc.
weet iemand van jullie een goeie vst.
voornamelijk voor hardstyle.

en is 3osx een plugin wat vele beginnende djs gebruiken?
zag namelijk op internet wel enkele mooie voorbeelden van wat je kan maken.

gr.


Als ik jou was zou ik alles gewoon van piratebay halen en dan eventueel later een licentie kopen mocht je het echt veel gebruiken. Het is namelijk zonde (en duur) om een hoop plug-ins te kopen als beginner ;)

Veelgebruikte plug-ins:

Sylenth1
CamelCrusher
CamelPhat3
Ohmicide
Nexus
Fabfilter Pro Q
iZotope Trash
EKS-9
Een heleboel standaard Fruity plug-ins (Fruity Reeverb, Fruity Compressor etc.)

En er zijn nog een hele hoop andere plug-ins te vinden, maar hier zou je al aardig wat mee kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2015 16:50 
 
Hardtraxx Elite

Dikestyle schreef:
en is 3osx een plugin wat vele beginnende djs gebruiken?
zag namelijk op internet wel enkele mooie voorbeelden van wat je kan maken.

gr.


Nee, Sylenth.1 en massive en dergelijke zijn veel uitgebreider en gebruikersvriendelijker. Zoals Jellybean als zei, er zijn manieren om betaalde plugins iets goedkoper te bemachtigen al is dit natuurlijk niet de bedoeling (hoewel bijna iedereen op dit forum dat heeft of heeft gedaan gok ik)

Goeie betaalde plugins zijn:

Voor leads:
Sylenth.1
Spire
Massive

Voor FX/screeches:
Massive
Sylenth.1

Voor kicks:
Drumazon (gewoon de standaard 909 kick waar de meeste hardstyle kicks hun basis hebben liggen)

Voor effecten:
Eigenlijk alles van Fabfilter werkt heel makkelijk en fijn
FF Pro Q 2 als Equalizer, FF Pro C als compressor, FF Pro L als limiter etc.
Voor reverb gebruik ik bijna altijd Valhalla Room.
Voor distorion gebruik ik vaak Izotobe Trash 2, FabFilter Saturn, Camelphat 3, Ohmicide.

En Izotope Ozone 6 heeft eigenlijk alles wat je voor de mastering nodig hebt. Deze lijst met plugins is erg uitgebereid en als beginner heb je dit zeker niet allemaal nodig. Met Sylenth.1, Drumazon en camelphat 3 kom je denk ik al een heel eind. Gratis plugins zijn het vaak gewoon net niet, die gaan je niet het resultaat geven dat je wil hebben. Ook staan er voor de bekende plugins als Sylenth.1 en Massive ontelbaar veel tutorials online. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2015 10:54 
 
Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Dikestyle schreef:
en is 3osx een plugin wat vele beginnende djs gebruiken?
zag namelijk op internet wel enkele mooie voorbeelden van wat je kan maken.

gr.


Nee, Sylenth.1 en massive en dergelijke zijn veel uitgebreider en gebruikersvriendelijker. Zoals Jellybean als zei, er zijn manieren om betaalde plugins iets goedkoper te bemachtigen al is dit natuurlijk niet de bedoeling (hoewel bijna iedereen op dit forum dat heeft of heeft gedaan gok ik)

Goeie betaalde plugins zijn:

Voor leads:
Sylenth.1
Spire
Massive

Voor FX/screeches:
Massive
Sylenth.1

Voor kicks:
Drumazon (gewoon de standaard 909 kick waar de meeste hardstyle kicks hun basis hebben liggen)

Voor effecten:
Eigenlijk alles van Fabfilter werkt heel makkelijk en fijn
FF Pro Q 2 als Equalizer, FF Pro C als compressor, FF Pro L als limiter etc.
Voor reverb gebruik ik bijna altijd Valhalla Room.
Voor distorion gebruik ik vaak Izotobe Trash 2, FabFilter Saturn, Camelphat 3, Ohmicide.

En Izotope Ozone 6 heeft eigenlijk alles wat je voor de mastering nodig hebt. Deze lijst met plugins is erg uitgebereid en als beginner heb je dit zeker niet allemaal nodig. Met Sylenth.1, Drumazon en camelphat 3 kom je denk ik al een heel eind. Gratis plugins zijn het vaak gewoon net niet, die gaan je niet het resultaat geven dat je wil hebben. Ook staan er voor de bekende plugins als Sylenth.1 en Massive ontelbaar veel tutorials online. Succes!


Waarom spire niet ook bij screeches/fx? Spire is gewoon een complete vst. Met spire heb je sylenth echt niet meer nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2015 11:38 
 
Hardtraxx Elite

Zou best kunnen ja, heb spire daar alleen nog nooit voor gebruikt :$

En ik krijg met beide vaak een betere sound omdat ze in mijn producties elkaar goed aanvullen, daarom gebruik ik sylenth.1 en spire.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2015 13:40 
 
Hardtraxx Addict

Sylenth1 niet meer nodig is ook onzin hoor :P
Ik ben zelf ook fan van Spire maar Sylenth1 heeft weer een hele andere sound.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2015 14:05 
 
Hardtraxx Elite

Joeyvg schreef:
Sylenth1 niet meer nodig is ook onzin hoor :P
Ik ben zelf ook fan van Spire maar Sylenth1 heeft weer een hele andere sound.

Precies, soms doe ik op beide gewoon ongeveer hetzelfde en dan samen heb je een veel vollere sound.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2015 16:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heeft iemand hier ooit mee te maken gehad? (Klik op link voor video)
https://goo.gl/photos/xf1KVRjGJ1ogFocQA
Bij het aanzetten dan de speaker plopt hij, en blijft er een brom in zitten. Verder kan de speaker niets meer hebben bij een klein beetje volume komt er al veel beweging in de conus. Terwijl dit dan bij de andere niet zo is.
Heb links rechts al een keer omgewisseld op de focusrite maar dan blijft het in dezelfde speaker zitten, het probleem zit dus echt in de speaker zelf.

Iemand die een oplossing weet? of dit al een keer het gerepareerd of laten maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2015 18:17 
 
Artiest

Iemand hier al enige ervaring met het overstappen naar Windows 10?

Heb geen zin om alle vst's etc opnieuw te moeten installeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2015 19:15 
 
Hardtraxx Addict

Lunatic schreef:
Iemand hier al enige ervaring met het overstappen naar Windows 10?

Heb geen zin om alle vst's etc opnieuw te moeten installeren.


Van Windows 7 naar Windows 8 (8.1?) gaf ook al problemen met Sylenth1. (uiteindelijk wel opgelost door de makers) dus ik zou nog even wachten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2015 12:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zit nog op Windows 7, het loopt snel en stabiel dus zal niet snel upgraden. Of er moeten echt grote verbeteringen in Windows 10 zitten waar daw's e.d. voordeel van hebben.


Ik ben benieuwd welke beeldschermen hier worden gebruikt. En dan ben ik vooral benieuwd naar de discussie: dualmonitor of een 4K beeldscherm.
Ik heb nu een 24 inch en een 19 inch naast elkaar maar wil vooral meer werk ruimte.(verticale ruimte is nu erg beperkt bij 24 inch)

Nu hoor ik veel verhalen dat bij 4k 27 inch de letters te klein worden en dat je dan moet gaan up-scalen.( het is wel 4x fullHD)
Daarom zat ik te denken aan een grotere dualscreen oplossing maar ben bang dat de verticale werkruimte amper groter is. (Evt 1440p?)

Wat is jullie ervaring hiermee?
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner