Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2015 12:54 
 
Hardtraxx Newbie

als je hem bounced kan je kiezen wat er gebeurt met het origineel;

- leave
- mute
- delete

hij staat standaard op mute, als je hem op leave zet blijft het origineel zoals hij voor de bounce ook was, en delete is obvious.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2015 13:02 
 
Hardtraxx Addict

Bedankt! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2015 15:28 
 
Hardtraxx Elite

Joeyvg schreef:
Bedankt! :)

Je kunt losse patterns of audiobestanden muten/unmuten met 'm'. Gewoon selecteren en dan op m drukken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2015 17:06 
 
Hardtraxx Addict

Thx man, werkt idd :)
Heb voor weinig geld een mac mini gekocht om o.a kicks mee te maken maar alles werkt echt onhandig als je een andere DAW gewend bent :P (en gebruik maakt van Windows)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2015 19:09 
 
Hardtraxx Elite

Joeyvg schreef:
Thx man, werkt idd :)
Heb voor weinig geld een mac mini gekocht om o.a kicks mee te maken maar alles werkt echt onhandig als je een andere DAW gewend bent :P (en gebruik maakt van Windows)

Haha is idd even wennen ja. K ben 2 jaar geleden in 1 keer vol overgestapt op logic, dan forceer je jezelf om met de daw te leren werken maar als je er andere daws naast gebruikt kan k me voorstellen dat dat niet zo fijn werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2015 11:49 
 
Hardtraxx Addict

Joeyvg schreef:
Thx man, werkt idd :)
Heb voor weinig geld een mac mini gekocht om o.a kicks mee te maken maar alles werkt echt onhandig als je een andere DAW gewend bent :P (en gebruik maakt van Windows)


Werkte je eerst met fl? De meeste das lijken toch veel op elkaar alleen FL niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2015 12:05 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Weet niet echt of ik nou goed bezig ben maar volgens mij is het alsnog redelijk simpel toch. Drumazon als instrument, sends naar verschillende busses en daar de delen van je kick bewerken. Redelijk eenvoudig om te layeren d.m.v. bouncen van je project (en gelijk in te laden).
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2015 15:20 
 
Hardtraxx Elite

TiMOTHYb schreef:
Weet niet echt of ik nou goed bezig ben maar volgens mij is het alsnog redelijk simpel toch. Drumazon als instrument, sends naar verschillende busses en daar de delen van je kick bewerken. Redelijk eenvoudig om te layeren d.m.v. bouncen van je project (en gelijk in te laden).

Dat is wel het principe ja, maar om dan ook een echt goeie kick te krijgen blijft lastig
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2015 15:26 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Maar qua werken toch niet echt lastiger dan FL dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2015 15:54 
 
Hardtraxx Elite

TiMOTHYb schreef:
Maar qua werken toch niet echt lastiger dan FL dan?

Tis altijd ff wennen in een nieuwe DAW, kijken hoe alles precies werkt. Ik vind het zelf veel duidelijker werken in Logic dan in FL :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2015 18:08 
 
Hardtraxx Addict

Wanneer je altijd met FL hebt gewerkt en dan opeens met Logic is het wel heel anders ja. Maar ik blijf mooi bij FL :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2015 10:21 
 
Hardtraxx Addict

FL verschilt gewoon meer met andere daw's dan bijvoorbeeld cubase met logic of studio one of ableton. Maar toch blijft iedere overstap niet zo lastig vind ik. Ik ben van fl naar ableton naar cubase naar studio one gegaan en gebruik ook weleens logic. Kan met iedere daw vrijwel direct werken. Soms even zoeken naar een knop, maar het principe is overal vrijwel gelijk (alleen fl heeft dan wel een andere opzet).
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2015 20:22 
 
Hardtraxx Newbie

Vraag me zo is af, ik ben nu een maandje bezig, hobbyen en aan het aanklooien met samplepacks. Krijg er al wat leuke deuntjes uit maargoed, wel met samples dus.

Maken jullie meestal alles zelf of gebruikt het grotendeels ook sample packs? Ik neem aan dat de 'pro's (NC/Frontliner/RR/etc) 100% eigen soundbank hebben, maar ik vroeg me af hoe dat hier was.

En ja ik ben nogal onwetend, ik probeer alles zelf een beetje uit en zoek tutorials en dergelijke op, maar ik heb verder 0,0 idee, hoe anderen het doen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2015 20:31 
 
Hardtraxx Elite

Ik probeer zoveel mogelijk zelf te maken. Gebruik sample packs voor percussie sounds (snares/claps/cymbals etc). Ik weet dat veel mensen ook samples gebruiken voor sound effecten maar ik vind het leuk om die zelf te proberen te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2015 23:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als je net begint, dan is sample gebruik helemaal niet erg.
Probeer eerst eens nummers af te maken en dat je een leuke melodie/mid-intro kan maken.
Hoe beter je word, hoe liever je eigen sounds gaat maken/gebruiken.

Dat komt allemaal nog wel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2015 23:46 
 
Hardtraxx Elite

Skatzow schreef:
Als je net begint, dan is sample gebruik helemaal niet erg.
Probeer eerst eens nummers af te maken en dat je een leuke melodie/mid-intro kan maken.
Hoe beter je word, hoe liever je eigen sounds gaat maken/gebruiken.

Dat komt allemaal nog wel ;)

Precies dit ja. Eerste tijd zul je je voornamelijk bezig houden met hoe een track precies in elkaar zit, waar zit je melo, hoe bouwt die op, waar je heb claps/snares/kicks etc. Daarna focus je meestal pas op sound design, eerst leads en daarna ook andere dingen. En weer later merk je dat mixdown heel belangrijk word. Zo gaat het volgens mij meestal, lang niet altijd natuurlijk maar naar mijn ervaring is dit een beetje de weg die je aflegt tijdens het produceren. Succes!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2015 09:38 
 
Hardtraxx Addict

xicow schreef:
Vraag me zo is af, ik ben nu een maandje bezig, hobbyen en aan het aanklooien met samplepacks. Krijg er al wat leuke deuntjes uit maargoed, wel met samples dus.

Maken jullie meestal alles zelf of gebruikt het grotendeels ook sample packs? Ik neem aan dat de 'pro's (NC/Frontliner/RR/etc) 100% eigen soundbank hebben, maar ik vroeg me af hoe dat hier was.

En ja ik ben nogal onwetend, ik probeer alles zelf een beetje uit en zoek tutorials en dergelijke op, maar ik heb verder 0,0 idee, hoe anderen het doen :lol:


Zal niet 100% zijn hoor. Je kunt ook sounds maken door presets te layeren en wat te tweaken. Of een preset en een eigen lead. Er is niks mis met presets. Zou ze alleen wel creatief gebruiken. Door layeren of tweaken kun je toch een eigen sound ermee maken. Gebruik de preset dus als een basis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2015 19:49 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede audio interface, maar het wordt me nooit echt duidelijk waarom ik welke zou moeten nemen. iemand tips?

Hardware:

Genelec's 8050
Powermac
Virus Snow TI

Ik wil sowieso een thunderbolt of firewire zodat de Snow de volle usb snelheid kan gebruiken.
Qua recorden ben ik vrijwel geen poorten nodig..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 16:34 
 
Hardtraxx Addict

crazy dog schreef:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede audio interface, maar het wordt me nooit echt duidelijk waarom ik welke zou moeten nemen. iemand tips?

Hardware:

Genelec's 8050
Powermac
Virus Snow TI

Ik wil sowieso een thunderbolt of firewire zodat de Snow de volle usb snelheid kan gebruiken.
Qua recorden ben ik vrijwel geen poorten nodig..


Apollo Twin. Zou dan wel de duo nemen. Kost wel wat (888 euro) , maar dan heb je audio interface en uad kaart ineen. De plugins van UAD zijn geweldig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2015 21:31 
 
Hardtraxx Newbie

Ik kan geschikt aan een apogee quartet komen. Ook heb ik zitten kijken naar een RME fireface 400, UC, UCX.. maar wat maakt deze nou zoveel beter als een focusrite van 150 euro?
Het gaat voornamelijk alleen om afspelen..
Misschien toch beter even langs een zaak gaan die ze verkoopt of iemand hier moet het antwoord hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 11:57 
 
Hardtraxx Addict

crazy dog schreef:
Ik kan geschikt aan een apogee quartet komen. Ook heb ik zitten kijken naar een RME fireface 400, UC, UCX.. maar wat maakt deze nou zoveel beter als een focusrite van 150 euro?
Het gaat voornamelijk alleen om afspelen..
Misschien toch beter even langs een zaak gaan die ze verkoopt of iemand hier moet het antwoord hebben.


De converters zijn bij duurdere kaarten doorgaans van een hogere kwaliteit. Als het alleen maar is om muziek af te spelen is een goedkopere prima, maar voor produceren kan een duurdere wel een meerwaarde geven. Duurdere geeft doorgaans minder kleuring aan het geluid. Toch moet je voor jezelf afvragen of een duurdere het waard is voor je.

Ik zou overigens geen firewire kaart meer nemen. Firewire begint toch wat af te nemen in aanbod. Apple heeft de firewire poorten ook van hun modellen afgehaald. Ik zou dus gaan voor usb of thunderbolt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 18:56 
 
Hardtraxx Newbie

Bedankt voor je reactie!

Het is juist wel voor produceren, maar vrijwel nooit om te recorden.
Van de firewire was ik nog niet op de hoogte dus een goede tip!

Zoals ik al aangaf heb ik 8050's als monitoren dus daarom wil ik ook gewoon een goede (maar betaalbare) interface zodat ik er het maximale uit kan halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 15:58 
 
Hardtraxx Addict

crazy dog schreef:
Bedankt voor je reactie!

Het is juist wel voor produceren, maar vrijwel nooit om te recorden.
Van de firewire was ik nog niet op de hoogte dus een goede tip!

Zoals ik al aangaf heb ik 8050's als monitoren dus daarom wil ik ook gewoon een goede (maar betaalbare) interface zodat ik er het maximale uit kan halen.


Wat is je budget?

Die UAD is meer dan alleen een interface. Daardoor ook echt een aanrader, omdat die UAD effecten top zijn. Als het verder alleen voor monitoren aansluiten is zou een focusrite wel voldoende zijn. Ik heb nooit die duurdere kaarten naast een goedkopere gehoord dus een goede vergelijking kan ik niet geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2015 20:33 
 
Hardtraxx Newbie

Aan de ene kant wil ik het meteen goed doen.. ik ga denk ik gewoon even ergens kijken/luisteren naar zo'n uad!
Thanks
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2015 11:32 
 
Hardtraxx Addict

crazy dog schreef:
Aan de ene kant wil ik het meteen goed doen.. ik ga denk ik gewoon even ergens kijken/luisteren naar zo'n uad!
Thanks


Ja zou ik zeker doen. Die effecten worden ook niet voor niets door heel veel pro's gebruikt. De standaard effecten die je erbij krijgt zijn ook al top. Je kunt er ook nog meer aanschaffen betaal je wel wat voor, maar is het wel waard.
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner