Vraag me zo is af, ik ben nu een maandje bezig, hobbyen en aan het aanklooien met samplepacks. Krijg er al wat leuke deuntjes uit maargoed, wel met samples dus.
Maken jullie meestal alles zelf of gebruikt het grotendeels ook sample packs?
Ik neem aan dat de 'pro's (NC/Frontliner/RR/etc) 100% eigen soundbank hebben, maar ik vroeg me af hoe dat hier was.
En ja ik ben nogal onwetend, ik probeer alles zelf een beetje uit en zoek tutorials en dergelijke op, maar ik heb verder
0,0 idee, hoe anderen het doen

Zal niet 100% zijn hoor. Je kunt ook sounds maken door presets te layeren en wat te tweaken. Of een preset en een eigen lead. Er is niks mis met presets. Zou ze alleen wel creatief gebruiken. Door layeren of tweaken kun je toch een eigen sound ermee maken. Gebruik de preset dus als een basis.