Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2013 10:16 
 
Hardtraxx Addict

Syztrax schreef:
Basss27 schreef:
Met een Pentium 2 of een Core i7? ;) Even type vermelden.

ik zal het zo opzoeken, hij heeft core i5 iig de rest weet k zo niet uit me hoofd.
vanmiddag kom ik met t type


Welke plugins etc gebruik je en bij hoeveel gaat die kraken? De pc die ik gebruik is een stuk ouder (toen waren er nog geen i3, i5 en i7 processors). Je kan ook eens een andere DAW proberen om te kijken hoe die werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2013 17:39 
 
Hardtraxxer

merk: asus
model: k73s
hij haakt af en toe wel meer dan elke beat
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2013 17:43 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Syztrax schreef:
merk: asus
model: k73s
hij haakt af en toe wel meer dan elke beat


Hoeveel ram geheugen heb je?

en @phase2

Zomaar even overstappen op een andere DAW omdat je computer een beetje hapert lijkt me niet echt een goeie oplossing :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2013 17:51 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
Syztrax schreef:
merk: asus
model: k73s
hij haakt af en toe wel meer dan elke beat


Hoeveel ram geheugen heb je?

en @phase2

Zomaar even overstappen op een andere DAW omdat je computer een beetje hapert lijkt me niet echt een goeie oplossing :P

8 gb ram
processors: intel(r) core(tm) i5-2450m cpu @ 2.50ghz 2.50 ghz
geheugen: 700 gb
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2013 19:51 
 
Hardtraxx Addict

Het probleem zit hem iig niet in de hardware. Fatsoenlijke audio interface helpt veel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2013 23:08 
 
Hardtraxx Addict

The Venator schreef:
Syztrax schreef:
merk: asus
model: k73s
hij haakt af en toe wel meer dan elke beat


Hoeveel ram geheugen heb je?

en @phase2

Zomaar even overstappen op een andere DAW omdat je computer een beetje hapert lijkt me niet echt een goeie oplossing :P


Voor mij was dat destijds de reden dat ik afgestapt ben van fl. Fl kon toen niet goed omgaan met de processors van die tijd. Gebruik nog steeds die pc en bij andere daw's kan ik meer vst's gebruiken dan bij fl zonder problemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 09:14 
 
Hardtraxx Addict

FL ondersteunde nog geen multicore. Nu wel. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 16:56 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Basss27 schreef:
FL ondersteunde nog geen multicore. Nu wel. :thumbup:


FL 11 doet dat idd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2013 17:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

oke ik heb een probleem met mijn geluidsysteem.... :(

Ik heb sindskort de KRK Rokit 5's staan en via een nanopatch volume knop aan mijn pc gelinkt met een simpele jack kabel. Met muziek luisteren prima geluid en ook met producen totdat ik met mijn kick bezig ben en meerdere plugins heb toegevoegd etc. Dan begint het signaal te clippen en wat nogal redelijk irritant is.

Nou had ik toevallig een simpele audio interface liggen en dacht laat ik die er eens tussen doen( Behringer UCA222). Van het clippen had ik toen totaal geen last maar wel een slechtere kwaliteit van het geluid.....
Met het afspelen van mn kick merkte je het niet maar als ik dan een simpel mp3tje afspeel klinkt het bagger.

Drivers heb ik geupdate en aan de kabel ligt het ook niet(verschillende kabels geprobeerd), het probleem ligt dus puur bij de UCA222. Iemand die hier iets op weet ????
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2013 21:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Weet je zeker dat niets het rood in vliegt? Kijk ook eens wat je cpu gebruik is als je met je kick bezig bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2013 21:58 
 
Hardtraxx Addict

Clipt het of kraakt het omdat geluidskaart/cpu het niet aan kan? Is nogal een verschil. Bij die laatste hoor je ook geen geluid dat clipt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2013 07:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sorry ik heb het niet gepost maar het is me gisteravond laat gelukt om alles voor mekaar te krijgen :)

Alsnog bedankt voor jullie aandacht!
Ik heb de ASIO bij geluidsinstellingen ingesteld, nu heb ik nergens meer last van....
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2013 17:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Grotere latency/buffer neem ik aan? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2013 15:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

jup, nu totaal geen underruns meer :D dus ook geen gezeik:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2013 19:49 
 
Hardtraxx Addict

Hebben er meerdere hier problemen met het downloaden van een midi file van nonstop2k? als ik op download midi druk dan opent hij de pagina nog een keer in plaats van het normale pop up venster met de download. Heb dit nooit eerder gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2013 21:59 
 
Hardtraxx Addict

Ik doe altijd rechtermuisknop en dan opslaan als, nooit geen last meer van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2013 18:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nee, werkt altijd goed bij mij. Heb je het niet met midi's op andere sites?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2013 13:22 
 
Hardtraxx Addict

toffee schreef:
Nee, werkt altijd goed bij mij. Heb je het niet met midi's op andere sites?


Weet al hoe het komt. Het was maar bij een midi. Ik kon die midi ook alleen via google bij hun vinden. Waarschijnlijk staat die niet meer op hun site, want als ik bij nonstop2k zelf zoek krijg ik hem niet gevonden. Andere midi's downloaden gaat wel gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 17:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welk programma is voor een beginnend producer of als je nog geen enkele ervaring hebt als producer een goed produceprogramma?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 18:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vele beginnen met Fl Studio maar dit is een kwestie van wat jij lekker vind werken.
Zoek eens verschillende filmpjes op van Logic, FL Studio, Cubase, Reason, Ableton e.d. en probeer daarna eens een demo van het programma wat je op dat moment het meeste aanspreekt.
Elke DAW heeft zo zijn eigen werk flow. als je de basis kent dan kun je al redelijk met de bekende daw's overweg, het zit vaak alleen op een andere plek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 21:54 
 
Hardtraxx Addict

El Mare schreef:
Welk programma is voor een beginnend producer of als je nog geen enkele ervaring hebt als producer een goed produceprogramma?


Studio one vind ik een erg fijn programma. In het begin is alles 'moeilijk' omdat je het produceren nog moet leren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2013 07:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben op zoek naar een nieuwe interne geluidskaart in plaats van het standaard dingetje wat erin zit.
Heeft iemand tips voor een bepaald merk of waar ik op moet letten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2013 08:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

roalddb schreef:
Ik ben op zoek naar een nieuwe interne geluidskaart in plaats van het standaard dingetje wat erin zit.
Heeft iemand tips voor een bepaald merk of waar ik op moet letten?


moet het perse intern zijn? extern heeft ook zo zijn voordelen. volume knoppen en koptelefoon ingangen en zo.
Hoeveel inputs en outputs wil je? wat wil je uitgeven? en orienteer je vast op Bax-shop of zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2013 10:26 
 
Hardtraxx Addict

roalddb schreef:
Ik ben op zoek naar een nieuwe interne geluidskaart in plaats van het standaard dingetje wat erin zit.
Heeft iemand tips voor een bepaald merk of waar ik op moet letten?


Uad kaart is een goede interne geluidskaart. Hierdoor kun je ook plug-ins van uad gebruiken. Toch is een externe handiger vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2013 19:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zoals Stigmata al zegt zijn er ook genoeg goede usb geluidskaarten zoals die van focusrite e.d.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner