Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 34  Volgende
Bericht Geplaatst op 30 dec 2014 14:26 
 

Cruelty schreef:
stefaneke schreef:
Heeft iemand hier wel eens dat je een projectje opent en dat dan je Sylenth je settings negeert en iets van distorted noise uitzend? Gruwelijk irritant :P.

Als je de presets opslaat en opnieuw inlaad in een nieuwe track doet ie het wel weer, alleen kut om zo nu en dan te doen.

Ik ken het ja. Wat bij mij altijd werkt is om niks met sylenth af te laten spelen, maar eerst een kick of zo :P. En daarna doet sylenth wel normaal.


Zal t eens proberen

Zit net met een oscilloscoop te spelen. Viel me op dat als ik een sinus golf detune in sylenth de amplitude van de golf verandert, en niet de frequentie. Vind ik een beetje vreemd omdat detunen toch het laten afwijken van de frequentie van de basis toon inhoud? Of bedriegt mijn oscilloscoop me?


EDIT Ah laat maar, bij een zaagtand wordt het duidelijk.
Bericht Geplaatst op 06 jan 2015 03:08 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Punthoofd schreef:
toffee schreef:
Ik heb een track gemaakt waar ik verschillende keren de dBlue Glitch plugin gebruik. Als ik die dan exporteer naar mp3 dan reageren sommige Glitch plugins niet, en dus is het effect daar niet van te horen.
Iemand anders die heer problemen mee heeft, of weet hoe je dat kan oplossen?


Je moet goed opletten op je maataanduiding bij Glitch.. Wat mij is opgevallen is dat hij puur de 4 maat neemt, en als je dan je instelling op die 4 maats instelt, maar de automation of dat pattern oid op een andere plaats zet, komt hij niet meer overeen met je bedoeling van de effecten..



2 oplossingen:

1. Neem je track met edison op!

2. Stel Glitch in d.m.v. MIDI-OUT en maak patterns aan in Glitch :D
Bericht Geplaatst op 07 jan 2015 18:38 
 
Hardtraxx Newbie

Thanks
Bericht Geplaatst op 07 jan 2015 19:58 
 
Hardtraxxer

Vraagje over Ableton!

Als ik de 15 05 Jun 06 Bass laad als midi-track en ik toets met m'n laptop een paar noten in komen er soms random verschillende klanken uit 1 toets.. Hoe fix ik dit?
Bericht Geplaatst op 07 jan 2015 21:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@xicow
Je hebt eigenlijk alleen een DAW(FL - Cubase - Ableton - Logic e.d.) nodig. Een paar effecten/Vst's zijn gemakkelijk maar ik zou eerst beginnen met samples en vooral presets te gebruiken. Wil je perse een vst is Sylenth1 een goede om te beginnen. (Zijn natuurlijk ook andere zoals nexus e.d.)


@Sensive
Wat is 5 05 Jun 06 Bass ?
is dat een .wav sample?

Als je hem in een midi channel laad dan laad hij simpler in welke velocity " gevoelig" is.
Wat bedoel je precies met verschillende klanken?
Upload anders eens een fimpje/mp3.
Bericht Geplaatst op 08 jan 2015 18:13 
 
Hardtraxx Veteran

Vraagje:

Ik heb laatste tijd veel problemen met CPU. Hij schiet vaak in het rood en ik heb enkel FL Studio openstaan. Wat raden jullie mij aan om dit probleem te verhelpen?

Laptop: Acer Aspire 7250
Geluidskaart: Behringer UCA222

Alvast bedankt
Bericht Geplaatst op 08 jan 2015 21:37 
 

Lenny schreef:
Vraagje:

Ik heb laatste tijd veel problemen met CPU. Hij schiet vaak in het rood en ik heb enkel FL Studio openstaan. Wat raden jullie mij aan om dit probleem te verhelpen?

Laptop: Acer Aspire 7250
Geluidskaart: Behringer UCA222

Alvast bedankt


shit bouncen enzo
Bericht Geplaatst op 09 jan 2015 20:59 
 

Ik heb een kick edit gemaakt van een bestaand nederlandstalig nummer (gewoon een frontliner kick eronder gegooid). Nu is mijn vraag hoe ik het beste nog het maximale volume uit de track haal. Moet ik dan het volume van het originele nummer weg sidechainen en sowieso het laag eruit halen ofzo?

Ik werk in Cubase btw.

bvd!

EDIT: Hoe sidechain ik alleen m'n frequenties onder de 160Hz weg?
Bericht Geplaatst op 09 jan 2015 23:23 
 
Hardtraxxer

stefaneke schreef:
Hoe sidechain ik alleen m'n frequenties onder de 160Hz weg?


Is dit wat je bedoelt?
https://www.youtube.com/watch?v=5qTAGI48YJo
Bericht Geplaatst op 10 jan 2015 15:25 
 
Hardtraxx Elite

Kan ook met een multicompressor, alleen de laagste band een ratio/threshold geven en dan gwn normaal sidechainen bijvoorbeeld met de FF pro MB
Bericht Geplaatst op 10 jan 2015 19:18 
 

Berg schreef:


stefaneke schreef:
Ik werk in Cubase btw.


Maar ja zo bedoel ik het wel.

DJ_Tim schreef:
Kan ook met een multicompressor, alleen de laagste band een ratio/threshold geven en dan gwn normaal sidechainen bijvoorbeeld met de FF pro MB


Daar dacht ik dus ook aan, gaat dus niet met de standaard multibandcompressor in Cubase, deze lijkt geen optie tot sidechainen te kennen.

In Fabfilter Pro MB zie ik ook geen sidechain functie.

EDIT, oh, ik zie 'm wel ^^
Bericht Geplaatst op 10 jan 2015 21:35 
 
Hardtraxxer

stefaneke schreef:
Ik werk in Cubase btw.


Overheen gelezen xD
Bericht Geplaatst op 11 jan 2015 02:49 
 
Hardtraxx Elite

@stefaneke is het gelukt? Ik weet zo niet hoe het extern sidechainen werkt in cubase maar hier zijn video's van te vinden als het goed is.
Bericht Geplaatst op 13 jan 2015 01:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mijn studio monitoren ( KRK Rokit 5) storen gigantisch (een ruis) als ik ze heb aangesloten op mijn pc (ik heb op dit moment nog geen audio interface er tussen).
Het is nu als volgt aangesloten: PC-> 2.5 jack -> XLR -> KRK's.
Als ik mijn laptop aansluit is er niets aan de hand. Het vreemde is, als ik de pc opstart hoor je niets totdat het bureaublad tevoorschijn komt. Ook is het raar dat als ik ga internetten en dan scrollen gaat hij harder ruisen :lol:. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? (Ik overweeg sws om een Audio interface te kopen) maar voor nu zou ik wel graag een oplossing willen. :innocent:
Bericht Geplaatst op 13 jan 2015 20:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kijk eens naar de aarde. zitten je speakers bij je pc in het stopkontakt/stekkerblok.
En staan er toevallig geen ingangen aan, want die kun je ook wel eens horen ;)
Bericht Geplaatst op 13 jan 2015 21:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

rechter speaker zit idd in hetzelfde blok, de linker niet en die stoort ook. Ik kan het eens proberen door alles gescheiden te doen.
Bericht Geplaatst op 16 jan 2015 13:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Een desktop PC heeft over het algemeen al vrij snel storing vanuit de kast. Studio monitors zijn hier heel gevoelig voor en dus krijg je behoorlijke ruis! Zelfs al weet je de storing vanuit je computer te elimineren kan ik je garanderen dat je met je huidige setup storing in je speakers hebt. Enige optie die je hebt is overstappen op een geluidskaart met gebalanceerde output! Afhankelijk van de audio interface moet je dan gebruik maken van stereo jack kabels of XLR kabels naar je monitors. Dit soort gebalanceerde verbindingen zijn gemaakt om dergelijke storingen en ruis tegen te gaan ;)
Bericht Geplaatst op 16 jan 2015 13:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb een Scarlett 2i2 aangeschaft, probleem verholpen (: Wat een geluid :drool: :thumbsup:
Bericht Geplaatst op 01 feb 2015 13:56 
 
Hardtraxx Addict

Niet echt een 'producer vraag' maar ik wil een volledige systeem kopie maken van mijn laptop (windows 7) en deze wil ik op een externe harde schijf zetten. De harde schijf heeft nog ruimte zat maar er staan wel andere bestanden op.. Worden deze automatisch verwijderd of zet hij de systeem kopie gewoon in een aparte map en blijft te rest bewaard ?

edit: heb het al
Bericht Geplaatst op 06 feb 2015 16:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ff een vraagje, is er in FL een manier om te zien of je laag in stereo of in mono zit???
Bericht Geplaatst op 06 feb 2015 17:10 
 
Hardtraxxer

Rumpfy schreef:
Ff een vraagje, is er in FL een manier om te zien of je laag in stereo of in mono zit???


Niet een standaard manier volgens mij, je kan het beste een plugin gebruiken, izotope ozone laat dit volgens mij zien.
Bericht Geplaatst op 13 feb 2015 19:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zijn er nog dj's die een soortgelijke service aanbieden als thera met zn productielessen?

Vriend van me is jarig geweest en wil hem zon les geven alleen is Thera nogal verweg, skype lijkt me minder leuk.
Bericht Geplaatst op 13 feb 2015 19:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Casp schreef:
Zijn er nog dj's die een soortgelijke service aanbieden als thera met zn productielessen?

Vriend van me is jarig geweest en wil hem zon les geven alleen is Thera nogal verweg, skype lijkt me minder leuk.


A-Lusion deed het een paar maanden terug. Weet niet of hij dit nu nog doet. :thumbup:
Bericht Geplaatst op 14 feb 2015 13:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Laud schreef:
Casp schreef:
Zijn er nog dj's die een soortgelijke service aanbieden als thera met zn productielessen?

Vriend van me is jarig geweest en wil hem zon les geven alleen is Thera nogal verweg, skype lijkt me minder leuk.


A-Lusion deed het een paar maanden terug. Weet niet of hij dit nu nog doet. :thumbup:


http://www.lussive.nl/lussive/nl/edm-produceer-cursus/
Bericht Geplaatst op 15 feb 2015 14:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kan nergens de prijzen vinden?
iemand een idee wat da geintje kost?
nieuwschierig :P
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner