S
Cruelty wrote:
stefaneke wrote:Heeft iemand hier wel eens dat je een projectje opent en dat dan je Sylenth je settings negeert en iets van distorted noise uitzend? Gruwelijk irritant :P.

Als je de presets opslaat en opnieuw inlaad in een nieuwe track doet ie het wel weer, alleen kut om zo nu en dan te doen.
Ik ken het ja. Wat bij mij altijd werkt is om niks met sylenth af te laten spelen, maar eerst een kick of zo :P. En daarna doet sylenth wel normaal.
Zal t eens proberen

Zit net met een oscilloscoop te spelen. Viel me op dat als ik een sinus golf detune in sylenth de amplitude van de golf verandert, en niet de frequentie. Vind ik een beetje vreemd omdat detunen toch het laten afwijken van de frequentie van de basis toon inhoud? Of bedriegt mijn oscilloscoop me?

EDIT Ah laat maar, bij een zaagtand wordt het duidelijk.
Hardtraxx Newbie
11 posts member since 2014
last seen Jun 2015
Punthoofd wrote:
toffee wrote:Ik heb een track gemaakt waar ik verschillende keren de dBlue Glitch plugin gebruik. Als ik die dan exporteer naar mp3 dan reageren sommige Glitch plugins niet, en dus is het effect daar niet van te horen.
Iemand anders die heer problemen mee heeft, of weet hoe je dat kan oplossen?
Je moet goed opletten op je maataanduiding bij Glitch.. Wat mij is opgevallen is dat hij puur de 4 maat neemt, en als je dan je instelling op die 4 maats instelt, maar de automation of dat pattern oid op een andere plaats zet, komt hij niet meer overeen met je bedoeling van de effecten..

2 oplossingen:

1. Neem je track met edison op!

2. Stel Glitch in d.m.v. MIDI-OUT en maak patterns aan in Glitch :D
X
Hardtraxx Newbie
15 posts member since 2015
last seen Mar 2016
Thanks
Last edited by xicow on 24 Feb 2015 18:43, edited 1 time in total.
S
Hardtraxxer
514 posts member since 2012
last seen Dec 2018
Vraagje over Ableton!

Als ik de 15 05 Jun 06 Bass laad als midi-track en ik toets met m'n laptop een paar noten in komen er soms random verschillende klanken uit 1 toets.. Hoe fix ik dit?
Hardtraxxer
499 posts member since 2013
last seen Dec 2019
@xicow
Je hebt eigenlijk alleen een DAW(FL - Cubase - Ableton - Logic e.d.) nodig. Een paar effecten/Vst's zijn gemakkelijk maar ik zou eerst beginnen met samples en vooral presets te gebruiken. Wil je perse een vst is Sylenth1 een goede om te beginnen. (Zijn natuurlijk ook andere zoals nexus e.d.)

@Sensive
Wat is 5 05 Jun 06 Bass ?
is dat een .wav sample?

Als je hem in een midi channel laad dan laad hij simpler in welke velocity " gevoelig" is.
Wat bedoel je precies met verschillende klanken?
Upload anders eens een fimpje/mp3.
L
Hardtraxx Veteran
3475 posts member since 2013
last seen Feb 2024
Vraagje:

Ik heb laatste tijd veel problemen met CPU. Hij schiet vaak in het rood en ik heb enkel FL Studio openstaan. Wat raden jullie mij aan om dit probleem te verhelpen?

Laptop: Acer Aspire 7250
Geluidskaart: Behringer UCA222

Alvast bedankt
S
Lenny wrote:Vraagje:

Ik heb laatste tijd veel problemen met CPU. Hij schiet vaak in het rood en ik heb enkel FL Studio openstaan. Wat raden jullie mij aan om dit probleem te verhelpen?

Laptop: Acer Aspire 7250
Geluidskaart: Behringer UCA222

Alvast bedankt
shit bouncen enzo
S
Ik heb een kick edit gemaakt van een bestaand nederlandstalig nummer (gewoon een frontliner kick eronder gegooid). Nu is mijn vraag hoe ik het beste nog het maximale volume uit de track haal. Moet ik dan het volume van het originele nummer weg sidechainen en sowieso het laag eruit halen ofzo?

Ik werk in Cubase btw.

bvd!

EDIT: Hoe sidechain ik alleen m'n frequenties onder de 160Hz weg?
B
Hardtraxxer
191 posts member since 2014
last seen Apr 2017
stefaneke wrote:Hoe sidechain ik alleen m'n frequenties onder de 160Hz weg?
Is dit wat je bedoelt?
View on YouTube
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
Kan ook met een multicompressor, alleen de laagste band een ratio/threshold geven en dan gwn normaal sidechainen bijvoorbeeld met de FF pro MB
S
Berg wrote:
Is dit wat je bedoelt?
View on YouTube
stefaneke wrote: Ik werk in Cubase btw.
Maar ja zo bedoel ik het wel.
DJ_Tim wrote:Kan ook met een multicompressor, alleen de laagste band een ratio/threshold geven en dan gwn normaal sidechainen bijvoorbeeld met de FF pro MB
Daar dacht ik dus ook aan, gaat dus niet met de standaard multibandcompressor in Cubase, deze lijkt geen optie tot sidechainen te kennen.

In Fabfilter Pro MB zie ik ook geen sidechain functie.

EDIT, oh, ik zie 'm wel ^^
B
Hardtraxxer
last seen Apr 2017
stefaneke wrote:Ik werk in Cubase btw.
Overheen gelezen xD
D
Hardtraxx Elite
2496 posts member since 2012
last seen Jan 2020
@stefaneke is het gelukt? Ik weet zo niet hoe het extern sidechainen werkt in cubase maar hier zijn video's van te vinden als het goed is.
Hardtraxxer
580 posts member since 2014
last seen Feb 2023
Mijn studio monitoren ( KRK Rokit 5) storen gigantisch (een ruis) als ik ze heb aangesloten op mijn pc (ik heb op dit moment nog geen audio interface er tussen).
Het is nu als volgt aangesloten: PC-> 2.5 jack -> XLR -> KRK's.
Als ik mijn laptop aansluit is er niets aan de hand. Het vreemde is, als ik de pc opstart hoor je niets totdat het bureaublad tevoorschijn komt. Ook is het raar dat als ik ga internetten en dan scrollen gaat hij harder ruisen :lol:. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? (Ik overweeg sws om een Audio interface te kopen) maar voor nu zou ik wel graag een oplossing willen. :innocent:
Hardtraxxer
499 posts member since 2013
last seen Dec 2019
Kijk eens naar de aarde. zitten je speakers bij je pc in het stopkontakt/stekkerblok.
En staan er toevallig geen ingangen aan, want die kun je ook wel eens horen ;)
Hardtraxxer
last seen Feb 2023
rechter speaker zit idd in hetzelfde blok, de linker niet en die stoort ook. Ik kan het eens proberen door alles gescheiden te doen.
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Een desktop PC heeft over het algemeen al vrij snel storing vanuit de kast. Studio monitors zijn hier heel gevoelig voor en dus krijg je behoorlijke ruis! Zelfs al weet je de storing vanuit je computer te elimineren kan ik je garanderen dat je met je huidige setup storing in je speakers hebt. Enige optie die je hebt is overstappen op een geluidskaart met gebalanceerde output! Afhankelijk van de audio interface moet je dan gebruik maken van stereo jack kabels of XLR kabels naar je monitors. Dit soort gebalanceerde verbindingen zijn gemaakt om dergelijke storingen en ruis tegen te gaan ;)
Hardtraxxer
last seen Feb 2023
Heb een Scarlett 2i2 aangeschaft, probleem verholpen (: Wat een geluid :drool: :thumbsup:
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Niet echt een 'producer vraag' maar ik wil een volledige systeem kopie maken van mijn laptop (windows 7) en deze wil ik op een externe harde schijf zetten. De harde schijf heeft nog ruimte zat maar er staan wel andere bestanden op.. Worden deze automatisch verwijderd of zet hij de systeem kopie gewoon in een aparte map en blijft te rest bewaard ?

edit: heb het al
Hardtraxxer
289 posts member since 2012
last seen May 2020
Ff een vraagje, is er in FL een manier om te zien of je laag in stereo of in mono zit???
B
Hardtraxxer
last seen Apr 2017
Rumpfy wrote:Ff een vraagje, is er in FL een manier om te zien of je laag in stereo of in mono zit???
Niet een standaard manier volgens mij, je kan het beste een plugin gebruiken, izotope ozone laat dit volgens mij zien.
Hardtraxxer
249 posts member since 2015
last seen Jul 2016
Zijn er nog dj's die een soortgelijke service aanbieden als thera met zn productielessen?

Vriend van me is jarig geweest en wil hem zon les geven alleen is Thera nogal verweg, skype lijkt me minder leuk.
Hardtraxxer
593 posts member since 2014
last seen Dec 2020
Casp wrote:Zijn er nog dj's die een soortgelijke service aanbieden als thera met zn productielessen?

Vriend van me is jarig geweest en wil hem zon les geven alleen is Thera nogal verweg, skype lijkt me minder leuk.
A-Lusion deed het een paar maanden terug. Weet niet of hij dit nu nog doet. :thumbup:
Hardtraxx Veteran
3178 posts member since 2010
last seen Jun 2025
Laud wrote:
Casp wrote:Zijn er nog dj's die een soortgelijke service aanbieden als thera met zn productielessen?

A-Lusion deed het een paar maanden terug. Weet niet of hij dit nu nog doet. :thumbup:
http://www.lussive.nl/lussive/nl/edm-produceer-cursus/
Hardtraxxer
289 posts member since 2012
last seen May 2020
Kan nergens de prijzen vinden?
iemand een idee wat da geintje kost?
nieuwschierig :P