Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 34  Volgende
Bericht Geplaatst op 22 nov 2014 11:58 
 
Hardtraxx Addict

Mannonymous schreef:
Iemand tips voor het kopen van 2e hands hardware (synths)!
Ik ben kundig tot op zeker niveau, maar ik vraag me af of er must's zijn bij het kopen van dergelijke producten!


Ik zou voor virus ti gaan. Top geluid en werkt lekker met de vst control.
Bericht Geplaatst op 23 nov 2014 14:22 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Mannonymous schreef:
Iemand tips voor het kopen van 2e hands hardware (synths)!
Ik ben kundig tot op zeker niveau, maar ik vraag me af of er must's zijn bij het kopen van dergelijke producten!


Ik zou voor virus ti gaan. Top geluid en werkt lekker met de vst control.


Of een TI Snow. Die wel net iets goedkoper is :P en ook erg goed werkt!
Bericht Geplaatst op 23 nov 2014 17:16 
 
Hardtraxx Elite

Ik ben op het moment ook aan het zoeken naar een virus synth, zie op marktplaats de B, C en TI voorbijkomen, weet iemand wat de belangrijkste verschillen zijn? En welke raden jullie aan?
Bericht Geplaatst op 23 nov 2014 20:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Virus B heeft net wat meer kracht dan virus A, Virus C heeft net weer wat meer kracht en paar kleine opties meer als virus B. Volgens mij zijn er niet echt hele grote veranderingen tussen die 3 behalve dan de DSP kracht en eventueel paar kleine opties die op de a/b niet zitten tegenover de C.

Virus TI is een ander verhaal, TI staat voor Total Integration. Dat wil zeggen dat je de virus TI dus ook kunt gebruiken als "vsti".
Je hoor wel wat "horror" verhalen dat het "vsti" gedeelte niet helemaal lekker werkt maar dit is naar mijn mening meer een pc configuratie fout.(Denk aan drivers e.d.) Mac heeft er wat minder last van. Maar natuurlijk posten mensen eerder hun klachten online dan de goede ervaringen.
Ikzelf zit nogsteeds te twijfelen of ik een Virus zal halen. Misschien wel een Snow?
Aangezien ikzelf al veel met de gewone vst's kan vraag ik me af of een virus echt iets toevoegt.

Ik weet niet hoever je bent, maar ik zou dat wel in overweging nemen. Ik ben er nog niet uit haha :P
Bericht Geplaatst op 24 nov 2014 17:51 
 
Hardtraxx Elite

Skatzow schreef:
Virus B heeft net wat meer kracht dan virus A, Virus C heeft net weer wat meer kracht en paar kleine opties meer als virus B. Volgens mij zijn er niet echt hele grote veranderingen tussen die 3 behalve dan de DSP kracht en eventueel paar kleine opties die op de a/b niet zitten tegenover de C.

Virus TI is een ander verhaal, TI staat voor Total Integration. Dat wil zeggen dat je de virus TI dus ook kunt gebruiken als "vsti".
Je hoor wel wat "horror" verhalen dat het "vsti" gedeelte niet helemaal lekker werkt maar dit is naar mijn mening meer een pc configuratie fout.(Denk aan drivers e.d.) Mac heeft er wat minder last van. Maar natuurlijk posten mensen eerder hun klachten online dan de goede ervaringen.
Ikzelf zit nogsteeds te twijfelen of ik een Virus zal halen. Misschien wel een Snow?
Aangezien ikzelf al veel met de gewone vst's kan vraag ik me af of een virus echt iets toevoegt.

Ik weet niet hoever je bent, maar ik zou dat wel in overweging nemen. Ik ben er nog niet uit haha :P

Dankjewel!:)

Ik wil er echt wel 1 hebben, t lijkt me zoveel fijner werken :). K zat eerst te denken aan de ti2 maar dat is me toch iets te duur. Ik heb net even gezocht maar ik weet helemaal niet hoe het met bekabeling e.d. zit, heeft iemand daar verstand van? Wat heb ik nodig om het te laten werken?

Ik heb al wel eens gezien dat je met de TI synth's je oneindig veel sounds op kunt slaan gewoon op je harddrive, dit hebben de A/B/C dan niet denk ik?
Bericht Geplaatst op 24 nov 2014 18:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Skatzow schreef:
Virus B heeft net wat meer kracht dan virus A, Virus C heeft net weer wat meer kracht en paar kleine opties meer als virus B. Volgens mij zijn er niet echt hele grote veranderingen tussen die 3 behalve dan de DSP kracht en eventueel paar kleine opties die op de a/b niet zitten tegenover de C.

Virus TI is een ander verhaal, TI staat voor Total Integration. Dat wil zeggen dat je de virus TI dus ook kunt gebruiken als "vsti".
Je hoor wel wat "horror" verhalen dat het "vsti" gedeelte niet helemaal lekker werkt maar dit is naar mijn mening meer een pc configuratie fout.(Denk aan drivers e.d.) Mac heeft er wat minder last van. Maar natuurlijk posten mensen eerder hun klachten online dan de goede ervaringen.
Ikzelf zit nogsteeds te twijfelen of ik een Virus zal halen. Misschien wel een Snow?
Aangezien ikzelf al veel met de gewone vst's kan vraag ik me af of een virus echt iets toevoegt.

Ik weet niet hoever je bent, maar ik zou dat wel in overweging nemen. Ik ben er nog niet uit haha :P

Dankjewel!:)

Ik wil er echt wel 1 hebben, t lijkt me zoveel fijner werken :). K zat eerst te denken aan de ti2 maar dat is me toch iets te duur. Ik heb net even gezocht maar ik weet helemaal niet hoe het met bekabeling e.d. zit, heeft iemand daar verstand van? Wat heb ik nodig om het te laten werken?

Ik heb al wel eens gezien dat je met de TI synth's je oneindig veel sounds op kunt slaan gewoon op je harddrive, dit hebben de A/B/C dan niet denk ik?

Kan op zich wel, je hebt tegenwoordig ook gewoon digitale databanken voor de ABC ;)
Bericht Geplaatst op 25 nov 2014 10:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
Kan op zich wel, je hebt tegenwoordig ook gewoon digitale databanken voor de ABC ;)


ik heb een tijdje een B gehad, en ik kan me herinneren dat het inladen van data nogal een gedoe was.

DJ_Tim schreef:
Ik ben op het moment ook aan het zoeken naar een virus synth, zie op marktplaats de B, C en TI voorbijkomen, weet iemand wat de belangrijkste verschillen zijn? En welke raden jullie aan?


Het grootste manco aan de B vond ik het ieniemienie klote schermpje en de eindeloze menu structuur. Ik hou van visueel werken, en das niet heel makkelijk met een A/B/C. ik heb een paar keer met een TI kunnen werken, en dat is voor mij veel fijner. want... vst...
Bericht Geplaatst op 27 nov 2014 16:32 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik heb een heel raar probleem met mijn equalizer (Zowel Fabfilter Pro Q 1 & 2 edit: ook met paramentric eq 2)

Mijn waveform is na het eq'en erg lelijk, dit veranderd weer als ik de eq uitzet.

Hier een screenshot van mijn equalizer setting:
Afbeelding

en een screenshot van voor en na de eq:
Afbeelding

Ik heb echt geen idee hoe dit kan en baal er flink van.
Bericht Geplaatst op 27 nov 2014 22:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De bovenste waveform is Na de eq en de onderste is zonder eq ?

De bovenste waveform komt doordat je fase verdraait met het eq'en. Staat er niet een instelling verkeerd?
Probeer ook eens een andere eq.(ingebouwde in je daw)
Daarnaast zijn er ook nog Linear-phaze equalizers maar dat heb je in de meeste gevallen niet echt nodig.

Als het andersom is: de bovenste is zonder eq en de onderste met dan vind ik het er toch niet verkeerd uitzien maar klinkt het ook nog goed?
Bericht Geplaatst op 27 nov 2014 22:39 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Skatzow schreef:
De bovenste waveform is Na de eq en de onderste is zonder eq ?

De bovenste waveform komt doordat je fase verdraait met het eq'en. Staat er niet een instelling verkeerd?
Probeer ook eens een andere eq.(ingebouwde in je daw)
Daarnaast zijn er ook nog Linear-phaze equalizers maar dat heb je in de meeste gevallen niet echt nodig.

Als het andersom is: de bovenste is zonder eq en de onderste met dan vind ik het er toch niet verkeerd uitzien maar klinkt het ook nog goed?


De bovenste was met eq en de onderste zonder eq. Het bleek aan de sound te liggen in Sylenth.1 Ik heb noodgedwongen een andere sound gebruikt want de waveform werd er niet beter op :P
Bericht Geplaatst op 28 nov 2014 10:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het is inderdaad een phase verandering door je EQ, kan maar zo dat de lowcut de boosdoener is! Als het echt drama is kan je altijd met een linear phase EQ aan de slag gaan, waarschijnlijk heb je dan die problemen niet ;)
Bericht Geplaatst op 28 nov 2014 16:03 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Het is inderdaad een phase verandering door je EQ, kan maar zo dat de lowcut de boosdoener is! Als het echt drama is kan je altijd met een linear phase EQ aan de slag gaan, waarschijnlijk heb je dan die problemen niet ;)


Dat heb ik geprobeerd, dat maakt geen verschil, daarom vond ik het ook al zo raar. Ik heb een andere plucksound gemaakt en deze was wel goed.
Bericht Geplaatst op 07 dec 2014 12:48 
 
Hardtraxxer

Dus.. Het volume van verschillende layers van me lead aangepast. Ik re-open het project en alles staat nog precies zoals het was. Echter het clipt like hell nu. Hoe komt dit?

Probleem gaat af en toe weg na een stuk of 4 keer re-openen van het project.
Bericht Geplaatst op 08 dec 2014 10:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Berg schreef:
Dus.. Het volume van verschillende layers van me lead aangepast. Ik re-open het project en alles staat nog precies zoals het was. Echter het clipt like hell nu. Hoe komt dit?

Probleem gaat af en toe weg na een stuk of 4 keer re-openen van het project.


Worden sommige plugins/effecten niet goed ingeladen?
Bericht Geplaatst op 08 dec 2014 17:15 
 
Hardtraxxer

TBA-ID schreef:
Worden sommige plugins/effecten niet goed ingeladen?


Nee gaat allemaal prima. Heb het ook maar bij sommige projecten maar de effecten/plugins die ik gebruik hoeven dan niet van elkaar te verschillen.
Bericht Geplaatst op 10 dec 2014 17:29 
 

Heeft iemand hier wel eens dat je een projectje opent en dat dan je Sylenth je settings negeert en iets van distorted noise uitzend? Gruwelijk irritant :P.

Als je de presets opslaat en opnieuw inlaad in een nieuwe track doet ie het wel weer, alleen kut om zo nu en dan te doen.
Bericht Geplaatst op 10 dec 2014 20:52 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Heeft iemand hier wel eens dat je een projectje opent en dat dan je Sylenth je settings negeert en iets van distorted noise uitzend? Gruwelijk irritant :P.

Als je de presets opslaat en opnieuw inlaad in een nieuwe track doet ie het wel weer, alleen kut om zo nu en dan te doen.


Verkeerde crack geinstalleerd? :whistle:
Bericht Geplaatst op 12 dec 2014 02:12 
 

The Venator schreef:
Verkeerde crack geinstalleerd? :whistle:


Dezelfde als Martin Garrix.
Bericht Geplaatst op 12 dec 2014 15:01 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
The Venator schreef:
Verkeerde crack geinstalleerd? :whistle:


Dezelfde als Martin Garrix.


Ik zou 'm opnieuw installeren :P dat helpt meestal wel.
Bericht Geplaatst op 15 dec 2014 14:14 
 

The Venator schreef:
stefaneke schreef:
The Venator schreef:
Verkeerde crack geinstalleerd? :whistle:


Dezelfde als Martin Garrix.


Ik zou 'm opnieuw installeren :P dat helpt meestal wel.


Nouja als ik de presets opsla en een nieuwe Sylenth track aanmaak en m'n noten daar heen sleep dan doet ie het weer, niet zo'n big fuzz dus.
Bericht Geplaatst op 19 dec 2014 17:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb een track gemaakt waar ik verschillende keren de dBlue Glitch plugin gebruik. Als ik die dan exporteer naar mp3 dan reageren sommige Glitch plugins niet, en dus is het effect daar niet van te horen.
Iemand anders die heer problemen mee heeft, of weet hoe je dat kan oplossen?
Bericht Geplaatst op 22 dec 2014 10:35 
 
Hardtraxxer

toffee schreef:
Ik heb een track gemaakt waar ik verschillende keren de dBlue Glitch plugin gebruik. Als ik die dan exporteer naar mp3 dan reageren sommige Glitch plugins niet, en dus is het effect daar niet van te horen.
Iemand anders die heer problemen mee heeft, of weet hoe je dat kan oplossen?


Je moet goed opletten op je maataanduiding bij Glitch.. Wat mij is opgevallen is dat hij puur de 4 maat neemt, en als je dan je instelling op die 4 maats instelt, maar de automation of dat pattern oid op een andere plaats zet, komt hij niet meer overeen met je bedoeling van de effecten..
Bericht Geplaatst op 27 dec 2014 16:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Waarschijnlijk is deze vraag al wat keren voorbij gekomen maar ik kon het effe niet vinden, maar ik wil een setje actieve monitoren kopen, ik ben nog aan het kijken welke maar ik wil eigenlijk een zo goedkoop mogelijke Externe geluidskaart, iemand tips?
Bericht Geplaatst op 27 dec 2014 17:29 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Waarschijnlijk is deze vraag al wat keren voorbij gekomen maar ik kon het effe niet vinden, maar ik wil een setje actieve monitoren kopen, ik ben nog aan het kijken welke maar ik wil eigenlijk een zo goedkoop mogelijke Externe geluidskaart, iemand tips?


beste prijs/kwaliteit kaart is de Focusrite scarlett 2i2. Ik heb hem en ben er meer dan tevreden mee!
Bericht Geplaatst op 27 dec 2014 18:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Oke Thanks voor de tip!
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner