De Egelmaster schreef:
Ik heb een vraagje: ik heb onlangs nieuwe monitoren (KRK RP6) gekocht, maar als ik ze aanzet hoor ik een irritante ruis. Die ruis komt waarschijnlijk doordat er iets in mijn pc een kleine storing geeft en mijn monitoren versterken dat signaal weer. Nu zit ik eraan te denken om misschien een externe audio interface te kopen zoals de Focusrite Scarlett 2i2, maar is dit het wel waard? Ik heb onlangs ook al een interne geluidskaart gekocht (Asus Xonar DG) voor mijn koptelefoon, die prima geluidskwaliteit levert; daar sluit ik nu dus ook mijn monitoren op aan d.m.v een rca-kabel. Als ik zo'n Focusrite koop zal mijn geluidskwaliteit dan ook omhoog gaan ten opzichte van de Asus Xonar DG, of zal ik daar niks van merken? Want ik heb eigenlijk geen zin om 140 euro uit te geven om alleen de ruis op te lossen. Ik gebruik overigens geen keyboards, microfoons of dergelijke.
Ja. Enorme goeie geluidskaart die het geluid aanzienlijk verbeterd. Ik zeg doen!