Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2014 18:40 
 
Hardtraxx Addict

Weet iemand of het mogelijk is om ALTIJD naar de zelfde map te gaan bij het openen van een preset?

Bijvoorbeeld als ik bij Sylenth1 een preset wil openen opent hij vanzelf de map Vstplugins, maar ik wil dat dit Lennart Digital / Presets word.

En het zelfde bij het opslaan van dingen..

Ik gebruik btw FL studio.

Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2014 00:48 
 
Hardtraxx Addict

Joeyvg schreef:
Weet iemand of het mogelijk is om ALTIJD naar de zelfde map te gaan bij het openen van een preset?

Bijvoorbeeld als ik bij Sylenth1 een preset wil openen opent hij vanzelf de map Vstplugins, maar ik wil dat dit Lennart Digital / Presets word.

En het zelfde bij het opslaan van dingen..

Ik gebruik btw FL studio.

Alvast bedankt :)


Denk het wel. Bij mij opent hij namelijk gewoon de preset map van sylenth1. Kan me alleen niet herinneren dat ik het ingesteld heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2014 12:19 
 
Hardtraxx Addict

Ja dat doet hij bij mij soms ook, maar niet altijd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2014 08:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben benieuwd of iemand weet hoe je van al je gemaakte presets een .fxb soundbank kunt maken voor Sylenth1? Zou zoveel tijd schelen, als ik tracks kon dupliceren tijdens het layeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2014 10:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bushman schreef:
Ik ben benieuwd of iemand weet hoe je van al je gemaakte presets een .fxb soundbank kunt maken voor Sylenth1? Zou zoveel tijd schelen, als ik tracks kon dupliceren tijdens het layeren.


Simpel...wel hoop werk.. lege bank laden, en dan per patch nr een een preset inladen.. dan als bank opslaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2014 16:47 
 
Hardtraxx Elite

Ik ben opzoek naar een nieuwe geluidskaart. Ik heb heel weinig verstand van geluidskaarten dus ik hoopte dat iemand me zou kunnen helpen. Hij moet geschikt zijn voor mn KRK RP5 G3 monitoren, mn midi keyboard en mijn condensor mic met 48V phantom power (XLM kabel) en het liefst nog een 6.3 mm jack input voor gitaar. Aansluitbaar met usb naar mijn macbook. Heeft iemand suggesties?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2014 18:20 
 
Hardtraxx Newbie

DJ_Tim schreef:
Ik ben opzoek naar een nieuwe geluidskaart. Ik heb heel weinig verstand van geluidskaarten dus ik hoopte dat iemand me zou kunnen helpen. Hij moet geschikt zijn voor mn KRK RP5 G3 monitoren, mn midi keyboard en mijn condensor mic met 48V phantom power (XLM kabel) en het liefst nog een 6.3 mm jack input voor gitaar. Aansluitbaar met usb naar mijn macbook. Heeft iemand suggesties?


De focusrite 2i2:

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Tot en met de 18i8:

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

En alles ertussenin afhankelijk van je budget. Al denk ik dat je met de 2i2 voldoende zal hebben. En als je een elektrische gitaar wil opnemen wil ik als gitarist walleen maar zeggen:

Koop een mooie versterker en een shure sm57 instrumentenmicrofoon en neem zo op. De Prea-amps in een geluidskaart zijn geen gitaarversterker.

Bij akoestische gitaar raad ik je aan om ook instrumentenmicrofoons te gebruiken, ik gebruik er eentje net onder het klankgat op zo'n 15cm en eentje rond de 18e fret op 18cm. Hierna zet je ze samen en eq je ze wat. Maar als je zo begint op te nemen raad ik aan de 18i8 te nemen van Focusrite.

Als je een akoestische gitaar direct in je pre-amps wil steken klinkt dat wel oké, maar voor opnames heb je toch een iets vollere klank nodig.

Iets meer dan je gevraagd had maar ik hoop je wat bijgeleerd te hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2014 18:49 
 
Hardtraxx Elite

Dankje!

Die zie ik erg vaak in studio's staan ja, wist alleen niet hoe ze heette ^^. K ben zelf geen gitarist dus heb er weinig verstand van mij mijn huidige geluidskaart had een guitar input en dat vond k wel grappig om daar beetje mee te spelen, niet professioneel bedoelt ofzo. De 2i2 heeft geen midi toch? Dat vind ik wel belangrijk want zonder keyboard kan ik niks...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2014 23:13 
 
Hardtraxx Newbie

DJ_Tim schreef:
Dankje!

Die zie ik erg vaak in studio's staan ja, wist alleen niet hoe ze heette ^^. K ben zelf geen gitarist dus heb er weinig verstand van mij mijn huidige geluidskaart had een guitar input en dat vond k wel grappig om daar beetje mee te spelen, niet professioneel bedoelt ofzo. De 2i2 heeft geen midi toch? Dat vind ik wel belangrijk want zonder keyboard kan ik niks...


Mijn fout. Is inderdaad logisch aangezien focusrite zijn kaarten noemt naar i/o's. Zou in ieder geval een focusrite kaart pakken. Zijn de meeste keyboards trouwens niet via usb tegenwoordig? Al degene die ik tegenkom en gebruik iig wel.

En heb je dan een akoestische of elektrische gitaar? Want als je een elektrische hebt kan je misschien jamvox eens proberen. Leuk om als beginnende gitarist wat mee te spelen. Dan nog zou ik een echte versterker met shure sm57's(geen zangmicro) aanraden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2014 08:37 
 
Hardtraxx Elite

Elektrisch, dankje k ga eens kijken :)

Wat betreft die MIDI, mijn budget is heel laag maar ik ben nog opzoek naar een echt lekker piano keyboard. Mijn pianoleraar zei dat ik eens naar 20 jaar oude elektrische piano's kon kijken. Deze zijn lastig te vinden en het geluid is echt shit maar sommige hebben echt geweldige toetsen en de meeste van deze dingen werken op midi.

Ik denk dus dat ik voor de 6i6 ga:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2014 12:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Elektrisch, dankje k ga eens kijken :)

Wat betreft die MIDI, mijn budget is heel laag maar ik ben nog opzoek naar een echt lekker piano keyboard. Mijn pianoleraar zei dat ik eens naar 20 jaar oude elektrische piano's kon kijken. Deze zijn lastig te vinden en het geluid is echt shit maar sommige hebben echt geweldige toetsen en de meeste van deze dingen werken op midi.

Ik denk dus dat ik voor de 6i6 ga:)


Heb zelf een M-Audio Axiom Pro. Heeft weighted keys en speelt superfijn (natuurlijk alsnog niet te vergelijken met de akoestische Yamaha die thuis staat). Zou zelf niet zo gauw beginnen aan een 20 jaar oude piano. Zeker omdat je alle parameters op zo'n controller precies naar je wensen kunt mappen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 23:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey iedereen:

Ik heb een vraagje over FL, weet iemand hoe ik al mijn windows/plugins standaard op Detached kan zetten? (dat ze los zijn van fl zelf en ik ze overal heen kan slepen waar ik maar wil). want nu moet ik iedere keer bij iedere plugin dat knopje aanklikken :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2014 00:43 
 
Hardtraxxer

RedRiver67 schreef:
Hey iedereen:

Ik heb een vraagje over FL, weet iemand hoe ik al mijn windows/plugins standaard op Detached kan zetten? (dat ze los zijn van fl zelf en ik ze overal heen kan slepen waar ik maar wil). want nu moet ik iedere keer bij iedere plugin dat knopje aanklikken :(


Dat is (vooralsnog) niet mogelijk. Op het Image-Line forum is wel eens aangegeven om een 'auto-detach' optie mee te nemen in een toekomstige release als ik me niet vergis.

Je zou eventueel als workaround een soort van template kunnen maken met veel plugins die je gebruikt, deze detachen en vervolgens als lege flp opslaan. De detach optie wordt namelijk wel in het project opgeslagen. Of zoals je nu doet; bij ieder project elke plugin apart detachen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2014 15:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oke, bedankt voor je antwoord! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2014 17:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Is het mogelijk om je mixer full screen te maken?(2de scherm) aangezien dat ik dat scherm alleen gebruik voor mixer
heb hem wel al Gedetached en op het 2de scherm staan,,
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2014 18:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Voorheen als ik mijn samples/wav files in fl studio naar links en rechtsschoof, haalde die als het ware een deel weg van de sample, maar wat die nu doet is het stretchen van de sounds wat ik dus niet wil, ik heb dit waarschijnlijk perongelijk ingesteld, hoe verhelp ik dit ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2014 18:06 
 
Hardtraxx Addict

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2014 18:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Helemaal top thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 18:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb een probleem met logic. Werk er al jaren mee, zelfde versie 9.0 (tot op heden het stabielst), maar sinds gister loopt de hele boel vast als ik bepaalde plug ins start. Hij laadt niks meer etc, gewoon totale freeze.
Toen heb ik een nieuwe versie van de plugin erbij gepakt, die het eerst wel deed, maar nu als ik 'm wil openen loopt de godganse boel weer vast.
Het gekke is dat de boel is gaan flippen na een Avast virus/malware scan en een aantal .component bestanden weg zijn, die ik al weer vervangen heb, maar dat haalt verder ook niets uit.
HELP :surrender: :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 18:56 
 
Hardtraxx Elite

is het illegaal? zo ja dan kan t zijn dat je antivirus de bestanden verwijderd ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 19:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
is het illegaal? zo ja dan kan t zijn dat je antivirus de bestanden verwijderd ofzo?

Nope, gewoon gekocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 21:45 
 
Hardtraxx Elite

hmm raar… maar dat doet hij dus na een controle van scan van avast? Dan denkt avast misschien dat het rommel is en ruimt hij het op… Ik zou even een bericht naar de producent doen als ik jou was, misschien hebben zij een oplossing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2014 19:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

-fixed-
Avast! eraf gegooid, maat van me had 't zelfde. Avast ziet sommige .component files als 'hostile' en stopt ze in een of andere trashbin... Thanks voor de moeite tho @DJ_Tim
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2014 21:22 
 
Hardtraxx Elite

np :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2014 16:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Iemand een idee waarom mijn Virus TI dit produceert? Er zit een rare stoor in, zowel zonder als met effecten...

[zippy]http://www5.zippyshare.com/v/53763109/file.html[/zippy]

:/ :/
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner