Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2014 08:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bas schreef:
Welke stappen heb je zelf al ondernomen? Herinstalleer FL eens? Nieuwe versie?

Bedankt voor het reageren, heb mn pc in veiligmodus opgestart en malwarebytes er over heen geknald.
Nu kon malwarebytes op een lager niveau scannen en is de trojan er uit!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2014 13:17 
 
Hardtraxxer

ik heb problemen met het upgraden van kontakt 5 naar kontakt 5.3
bij de native instruments service centrum weergeeft hij geen updates maar als ik 1 van de nieuwste libraries wil inladen zegt hij dat ik een te oude versie heb.
ik heb geprobeerd een update te zoeken maar dit zijn cue.files en mijn computer wil deze niet openen :/
iemand een idee hoe ik deze wel kan openen? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2014 13:23 
 
Hardtraxx Addict

The_Trial schreef:
ik heb problemen met het upgraden van kontakt 5 naar kontakt 5.3
bij de native instruments service centrum weergeeft hij geen updates maar als ik 1 van de nieuwste libraries wil inladen zegt hij dat ik een te oude versie heb.
ik heb geprobeerd een update te zoeken maar dit zijn cue.files en mijn computer wil deze niet openen :/
iemand een idee hoe ik deze wel kan openen? :$


Ja openen met daemon tools.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2014 18:40 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb een vraagje!

Ik wil (proberen) een Mash-up te gaan maken in Cubase 7, maar ik kom er niet helemaal uit hoe ik nou 2 tracks op hetzelfde tempo krijg..
Ik heb al op internet gezocht maar ik krijg niet echt een duidelijke tutorial/tips dus ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen.

Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2014 20:23 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
The_Trial schreef:
ik heb problemen met het upgraden van kontakt 5 naar kontakt 5.3
bij de native instruments service centrum weergeeft hij geen updates maar als ik 1 van de nieuwste libraries wil inladen zegt hij dat ik een te oude versie heb.
ik heb geprobeerd een update te zoeken maar dit zijn cue.files en mijn computer wil deze niet openen :/
iemand een idee hoe ik deze wel kan openen? :$


Ja openen met daemon tools.


Ja maar als ik dat probeer krijg ik een foutmelding.
Hij zegt dan dat ik geen bevoegdheid heb om het te openen >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2014 22:16 
 
Hardtraxxer

Hmm hij doet het al... moest hem openen via wizard
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2014 11:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

D-mension schreef:
Ik heb een vraagje!

Ik wil (proberen) een Mash-up te gaan maken in Cubase 7, maar ik kom er niet helemaal uit hoe ik nou 2 tracks op hetzelfde tempo krijg..
Ik heb al op internet gezocht maar ik krijg niet echt een duidelijke tutorial/tips dus ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen.

Alvast bedankt :)


Per tracklane ff musicalmode aanzetten. (dubbelklik op sample/musicalmode/ongeveer in het midden van het sampleeditor)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 17:10 
 
Hardtraxxer

Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom. Ik ben met een project bezig in Cubase met een screech in Sylenth1. Als ik het project afspeel in Cubase zelf dan hoor ik alle sounds op normaal volume behalve die Sylenth. Het klinkt alsof er een hpf op zit vanaf 10 kHz, terwijl wanneer ik met die Sylenth noten afspeel met het virtual keyboard of ik plaats noten in de key editor dan hoor ik het gewoon normaal en kan ik nergens bijzonderheden vinden bij de inserts of iets dergelijks. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 17:50 
 
Hardtraxx Addict

soundstreamer schreef:
Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom. Ik ben met een project bezig in Cubase met een screech in Sylenth1. Als ik het project afspeel in Cubase zelf dan hoor ik alle sounds op normaal volume behalve die Sylenth. Het klinkt alsof er een hpf op zit vanaf 10 kHz, terwijl wanneer ik met die Sylenth noten afspeel met het virtual keyboard of ik plaats noten in de key editor dan hoor ik het gewoon normaal en kan ik nergens bijzonderheden vinden bij de inserts of iets dergelijks. Weet iemand waar dit aan kan liggen?


Wordt het niet weggedrukt door de andere sounds in de track als je het geheel afspeelt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 18:18 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
soundstreamer schreef:
Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom. Ik ben met een project bezig in Cubase met een screech in Sylenth1. Als ik het project afspeel in Cubase zelf dan hoor ik alle sounds op normaal volume behalve die Sylenth. Het klinkt alsof er een hpf op zit vanaf 10 kHz, terwijl wanneer ik met die Sylenth noten afspeel met het virtual keyboard of ik plaats noten in de key editor dan hoor ik het gewoon normaal en kan ik nergens bijzonderheden vinden bij de inserts of iets dergelijks. Weet iemand waar dit aan kan liggen?


Wordt het niet weggedrukt door de andere sounds in de track als je het geheel afspeelt?


Nee, dat zeker niet. Eerst klonk het wel goed, ik had de track een keer gedupliceerd en nadat ik die tweede track niet meer nodig had en verwijderd had klonk het plotseling anders....terwijl het voor het dupliceren ook goed klonk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 18:22 
 
Hardtraxx Addict

soundstreamer schreef:
Phase 2 schreef:
soundstreamer schreef:
Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom. Ik ben met een project bezig in Cubase met een screech in Sylenth1. Als ik het project afspeel in Cubase zelf dan hoor ik alle sounds op normaal volume behalve die Sylenth. Het klinkt alsof er een hpf op zit vanaf 10 kHz, terwijl wanneer ik met die Sylenth noten afspeel met het virtual keyboard of ik plaats noten in de key editor dan hoor ik het gewoon normaal en kan ik nergens bijzonderheden vinden bij de inserts of iets dergelijks. Weet iemand waar dit aan kan liggen?


Wordt het niet weggedrukt door de andere sounds in de track als je het geheel afspeelt?


Nee, dat zeker niet. Eerst klonk het wel goed, ik had de track een keer gedupliceerd en nadat ik die tweede track niet meer nodig had en verwijderd had klonk het plotseling anders....terwijl het voor het dupliceren ook goed klonk.


Preset opslaan en openen in nieuwe sylenth of project. Alle effecten uitzetten en 1 voor 1 toevoegen tot dat probleem te horen is. Dan kun je zoeken wat de oorzaak is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 18:44 
 
Hardtraxxer

Bedankt, nog niet aan gedacht, maar nu is het opgelost ^^ Probleem zat hem in Melda Production MRhythmizer. Op een of andere manier was daarin de hpf-frequentie veranderd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 11:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zou graag wat meer leren over synthesis. Weet de basis wel, maar toch maak ik mijn leads en synths veelal door trial and error. Weet/Heeft iemand hier een mooie Nederlands-talige tutorial over?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 15:15 
 
Hardtraxx Newbie

Heb sinds kort een nieuwe Audio interface en krijg sindsdien steeds de volgende foutmelding als ik mijn Virus Snow gebruik "A sync error occurred. Press stop and Play to clear". Heb de virus control center al meerdere malen opnieuw geinstalleerd maar zonder succes.

Dit is mijn setup:

Besturingssysteem
Windows 8.1 Pro 64-bit
Processor
Intel Core i7 3770K @ 3.50GHz 29 °C
Ivy Bridge 22nm Technologie
RAM
16,0GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Gigabyte Technology Co., Ltd. Q77M-D2H (Intel Core i7-3770K CPU @ 3.50GHz) 28 °C
Grafisch
HP 23xi (1920x1080@59Hz)
Intel HD Graphics 4000 (Gigabyte)
Opslag
931GB Seagate ST1000LM024 HN-M101MBB ATA Device (SATA) 25 °C
3726GB Seagate ST4000DM 000-1F2168 USB Device (USB (SATA)) 27 °C
Optische schijven
ASUS DRW-24F1ST a ATA Device
Geluid
Behringer FCA1616 WDM

Ik hoop dat iemand mij de oplossing van dit probleem kan bezorgen, alvast bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 15:21 
 
Hardtraxx Addict

Google komt met meer dan genoeg oplossingen als je de error in geeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 21:56 
 
Hardtraxx Addict

Bas schreef:
Google komt met meer dan genoeg oplossingen als je de error in geeft.


Anders kun je altijd nog access vragen, maar via Google zoeken is vaak voldoende.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2014 09:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bushman schreef:
Ik zou graag wat meer leren over synthesis. Weet de basis wel, maar toch maak ik mijn leads en synths veelal door trial and error. Weet/Heeft iemand hier een mooie Nederlands-talige tutorial over?


het is niet nederlands.... maar het werkt zeker! en het is nog leuk ook.

http://www.syntorial.com/
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2014 11:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Stigmata schreef:
Bushman schreef:
Ik zou graag wat meer leren over synthesis. Weet de basis wel, maar toch maak ik mijn leads en synths veelal door trial and error. Weet/Heeft iemand hier een mooie Nederlands-talige tutorial over?


het is niet nederlands.... maar het werkt zeker! en het is nog leuk ook.

http://www.syntorial.com/


Wat vet! Bedankt! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2014 21:20 
 

Jongens!
Ik wil heel graag mijn hobby maken van het produceren van muziek (lees: hardstyle). Dit omdat ik helemaal tot over mn oren verliefd ben op het genre. En omdat ik het al heel lang heel graag wil maar ik nu de tijd wel rijp vind om er serieus mee te beginnen. Dus, wil ik jullie vragen, waar begin ik? Ik heb FL Studio gekocht, hebben jullie suggesties hoe ik het aan moet pakken? Waar moet ik mee beginnen, wat moet ik nog meer hebben, zijn er goeie tutorials om het programma onder de kniete krijgen, dat soort dingen. Hou het simpel want ik heb 0,0 ervaring zoals je begrijpt ;)

Ps: Ik ben niet lui ofzo, dat ik geen zin heb om het zelf uit te zoeken, maar aangezien ik hier toch lid ben dacht ik waarom niet even vragen! :) Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2014 21:28 
 
Hardtraxx Addict

Youtube staat vol genoeg met tutorials. De enige manier om een goede producer te worden is Googlen, zelf dingen uitvinden en uitproberen. ;)

Bovendien is dit topic bedoelt voor als je er zelf niet meer uitkomt. Mensen gaan geen moeite in dingen steken als je zelf niet eerst de moeite genomen hebt iets uit te zoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2014 21:36 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

AndyAsteroids schreef:
Jongens!
Ik wil heel graag mijn hobby maken van het produceren van muziek (lees: hardstyle). Dit omdat ik helemaal tot over mn oren verliefd ben op het genre. En omdat ik het al heel lang heel graag wil maar ik nu de tijd wel rijp vind om er serieus mee te beginnen. Dus, wil ik jullie vragen, waar begin ik? Ik heb FL Studio gekocht, hebben jullie suggesties hoe ik het aan moet pakken? Waar moet ik mee beginnen, wat moet ik nog meer hebben, zijn er goeie tutorials om het programma onder de kniete krijgen, dat soort dingen. Hou het simpel want ik heb 0,0 ervaring zoals je begrijpt ;)

Ps: Ik ben niet lui ofzo, dat ik geen zin heb om het zelf uit te zoeken, maar aangezien ik hier toch lid ben dacht ik waarom niet even vragen! :) Alvast bedankt!


Ik zou beginnen met het leren van je DAW (in jou geval FL studio).
Je kunt dit doen door tutorials op te zoeken op youtube van bepaalde (simpele) tracks etc.

Ook kun je gaan werken aan je sounddesign, leer je plugins kennen en zorg dat je de plugin van binnen en van buiten kent. Op deze manier zul je andere plugins ook sneller gaan begrijpen.

Ook kun je nog eens op internet dingen gaan lezen over hoe een sound is opgebouwd of hoe een hardstyle track (of andere track) in elkaar zit en welke elementen er bij horen.

Hopelijk helpt dit iets :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2014 21:38 
 

Thanks voor je reactie Bas! Weet ik, daarom zei ik ook dit:
AndyAsteroids schreef:
Ps: Ik ben niet lui ofzo, dat ik geen zin heb om het zelf uit te zoeken, maar aangezien ik hier toch lid ben dacht ik waarom niet even vragen! :) Alvast bedankt!

Ik ga zeker even rondneuzen op youtube en dan kijk ik wel hoe ver ik kom. :thumbup:

Edit: dankje The Venator! Helpt zeker, ik ga er wat mee doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2014 14:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben bezig met sidechaining op de reverb, zodat ik wel een brede reverb heb maar toch vocal er niet in verzuipt (ducking reverb). Kom er alleen niet helemaal uit met de routing. Ik zend het droge signaal naar een aux track, waar ik de vette reverb + compressor opzet. Maar hoe zorg ik er nou voor dat ik alleen de reverb hoor op de aux track en niet nogmaals de vocal, die ik al op de originele track heb staan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2014 23:08 
 
Hardtraxx Addict

Bushman schreef:
Ik ben bezig met sidechaining op de reverb, zodat ik wel een brede reverb heb maar toch vocal er niet in verzuipt (ducking reverb). Kom er alleen niet helemaal uit met de routing. Ik zend het droge signaal naar een aux track, waar ik de vette reverb + compressor opzet. Maar hoe zorg ik er nou voor dat ik alleen de reverb hoor op de aux track en niet nogmaals de vocal, die ik al op de originele track heb staan?


Mix op 100% zetten of dry helemaal dicht en wet helemaal open (hangt beetje vanaf welke reverb je gebruikt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2014 11:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Bushman schreef:
Ik ben bezig met sidechaining op de reverb, zodat ik wel een brede reverb heb maar toch vocal er niet in verzuipt (ducking reverb). Kom er alleen niet helemaal uit met de routing. Ik zend het droge signaal naar een aux track, waar ik de vette reverb + compressor opzet. Maar hoe zorg ik er nou voor dat ik alleen de reverb hoor op de aux track en niet nogmaals de vocal, die ik al op de originele track heb staan?


Mix op 100% zetten of dry helemaal dicht en wet helemaal open (hangt beetje vanaf welke reverb je gebruikt)


Oh duh :$
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner