Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2014 19:48 
 
Hardtraxxer

Ik ben deze week serieus begonnen met het maken van een track, maar ik merk dat ik met de standaard plug-ins niet ver kom. Welke plug-ins moet ik downloaden/gebruiken en welke sample packs zijn ook handig om te hebben? Nexus heb ik al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2014 22:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sowieso Sylenth1
Voor mij is Sylenth echt de Must have plugin.
Zonder sylenth kan ik bijna niks.
Een goeie reverb zoals Lexhall of LexChamber is ook heel handig
en een goeie compressor, rocket.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2014 23:39 
 
Hardtraxx Elite

Verder kun je zoeken naar Massive voor bass en FX achtige sounds om je mix op te vullen. Probeer het gebruik van Nexus te minimaliseren omdat Nexus je standaad sounds geeft die al 1000x gebruikt zijn. Probeer dus je eigen sounds te maken met Sylenth1 of Zebra 2 oid. Nexus kun je trouwens wel goed gebruiken voor strings/piano's/pads etc. of voor een layer van je lead maar pas er mee op want het klinkt al snel goedkoop. Voor reverb gebruik ik meestal Valhalla Room. Geeft gewoon een lekker geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2014 20:50 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

DigitalEarthquake schreef:
Zonder sylenth kan ik bijna niks.


Jammer weer dit. Ook een beetje raar xd Dat zou betekenen dat je geen kennis hebt van oscillators, filter, resonantie en cutoffs bijvoorbeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2014 21:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Venator
Je snapt wel wat ik bedoel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2014 21:48 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

:aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2014 23:23 
 
Hardtraxx Addict

Ik heb een klein irritatie factortje in FL Studio.
Ik kan mn samples om een 1 of andere rede niet meer aan de linkerkant korter of langer maken.
Nu moet ik dus de hele tijd knippen wat nogal onhandig is in sommige situaties.
Dit is echt zo'n typische situatie van per ongeluk een handeling te hebben verricht die de opties aanpassen.
Iemand enig idee hoe ik dat weer normaal krijg?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2014 10:47 
 
Hardtraxxer

Combustion schreef:
Ik heb een klein irritatie factortje in FL Studio.
Ik kan mn samples om een 1 of andere rede niet meer aan de linkerkant korter of langer maken.
Nu moet ik dus de hele tijd knippen wat nogal onhandig is in sommige situaties.
Dit is echt zo'n typische situatie van per ongeluk een handeling te hebben verricht die de opties aanpassen.
Iemand enig idee hoe ik dat weer normaal krijg?


Yo max,
Ik had precies het zelfde haha is idd zown klein klote foutje die je maakt hehe xD

Als het goed is is deze aangevinkt:

Afbeelding

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2014 15:32 
 
Hardtraxx Addict

Dankje voor je antwoord!
Helaas is dat niet het probleem! Ookal had ik daar toevallig niet zo gek lang geleden ook last van :P.
Nee normaal als je bij de hoek van je sample zit dan wordt je muiscursor 2 pijltjes naar buiten toe ipv 4 alle kanten op. Dit kan ik nu alleen nog aan de rechterkant doen. Wat bijvoorbeeld vrij irritant is als je met kicks bezig bent. Want dan wil je nog wel eens wat aan de linker kan van de sample weg halen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2014 23:18 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Combustion schreef:
Dankje voor je antwoord!
Helaas is dat niet het probleem! Ookal had ik daar toevallig niet zo gek lang geleden ook last van :P.
Nee normaal als je bij de hoek van je sample zit dan wordt je muiscursor 2 pijltjes naar buiten toe ipv 4 alle kanten op. Dit kan ik nu alleen nog aan de rechterkant doen. Wat bijvoorbeeld vrij irritant is als je met kicks bezig bent. Want dan wil je nog wel eens wat aan de linker kan van de sample weg halen. :P


Dit is standaard. Je hebt daar een knopje voor:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 12:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Combustion schreef:
Dankje voor je antwoord!
Helaas is dat niet het probleem! Ookal had ik daar toevallig niet zo gek lang geleden ook last van :P.
Nee normaal als je bij de hoek van je sample zit dan wordt je muiscursor 2 pijltjes naar buiten toe ipv 4 alle kanten op. Dit kan ik nu alleen nog aan de rechterkant doen. Wat bijvoorbeeld vrij irritant is als je met kicks bezig bent. Want dan wil je nog wel eens wat aan de linker kan van de sample weg halen. :P


Dit is standaard. Je hebt daar een knopje voor:

Afbeelding

Vaag? Ik heb die anders nooit nodig daarvoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 13:30 
 
Hardtraxxer

ExoBassTix schreef:
The Venator schreef:
Combustion schreef:
Dankje voor je antwoord!
Helaas is dat niet het probleem! Ookal had ik daar toevallig niet zo gek lang geleden ook last van :P.
Nee normaal als je bij de hoek van je sample zit dan wordt je muiscursor 2 pijltjes naar buiten toe ipv 4 alle kanten op. Dit kan ik nu alleen nog aan de rechterkant doen. Wat bijvoorbeeld vrij irritant is als je met kicks bezig bent. Want dan wil je nog wel eens wat aan de linker kan van de sample weg halen. :P


Dit is standaard. Je hebt daar een knopje voor:

Afbeelding

Vaag? Ik heb die anders nooit nodig daarvoor.


Ik ook niet.. xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 14:29 
 
Hardtraxx Addict

Nee dat is het helaas ook niet!
de sample zelf houd dezelfde lengte zonder dat die aan de rechterkant verdwijnt.
Wat de heren hier dus standaard hebben is bij mij ineens anders dus :/ .
Zal je zien he. dat het met 1 druk op de knop weer normaal is. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 15:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

kleine kans, maar misschien heb je het magneetje linksboven op 'bars' staan, en kan je de sample die je links langer wil maken slechts minder dan 1 bar naar links slepen. Probeer het eens met de Alt-toets ingedrukt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 17:04 
 
Hardtraxx Newbie

Ben bezig met een screech alleen het probleem nu is: in mijn Fl mixer kan je maar 8 plug ins plaatsen?
Tenminste dat kan ik zien, is er een mogelijkheid dat je meerdere plug ins kan plaatsen in plaats van 8, ik heb er nog 3 nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 18:37 
 
Hardtraxx Addict

Dj_Sid schreef:
Ben bezig met een screech alleen het probleem nu is: in mijn Fl mixer kan je maar 8 plug ins plaatsen?
Tenminste dat kan ik zien, is er een mogelijkheid dat je meerdere plug ins kan plaatsen in plaats van 8, ik heb er nog 3 nodig.


Je kan met die knoppen onder de faders en kanaal naar een ander kanaal wijzen. Je kan mixer tracks linken dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 20:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Het kader van het renderen in FL Studiogaat niet weg nu ik klaar ben met renderen, als ik op het kruisje klik hoor ik alleen zo'n 'foutbliepje'. Probleem is dat ik het project nog niet opgeslagen heb.
Hoe krijg ik het weg, of hoe sla ik het op zo op? Als ik FL studio helemaal afsluit is mn project dus ook weg.

EDIT: Opgelost, FL studio met windows taakbeheer afgesloten, en dan komt er nog een venster of ik wil opslaan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2014 23:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe kan het dat het soms zo is bij Fruity Loops dat als ik een mp3 er in sleep, dat hij wel gaat laden, maar dat de wave-form leeg blijft? En ik m dus ook niet hoor. :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2014 23:34 
 
Hardtraxx Addict

Parvuz schreef:
Hoe kan het dat het soms zo is bij Fruity Loops dat als ik een mp3 er in sleep, dat hij wel gaat laden, maar dat de wave-form leeg blijft? En ik m dus ook niet hoor. :huh:


Verkeerd soort mp3 bestand mogelijk. Probeer bestand anders eens in bijvoorbeeld cool edit te openen en dan opnieuw opslaan als mp3. Ik heb dit ook weleens gehad met wav bestanden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2014 23:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Omzetten in wav met audacity werkt in iedergeval niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2014 17:25 
 

Ik ben op zoek naar een boek over Cubase (5) voor beginnende producers, wat gericht is op de productie van EDM. Het liefst wat technisch/wiskundig onderbouwd.

Iemand suggesties/tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 10:13 
 
Hardtraxxer

Parvuz schreef:
Omzetten in wav met audacity werkt in iedergeval niet.


Kijk voor de grap even naar je werkgeheugen..
Ik had dit ook omdat me pc te vol was, dattie de sample niet meer ging laden ineens..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2014 10:17 
 
Hardtraxx Addict

stefaneke schreef:
Ik ben op zoek naar een boek over Cubase (5) voor beginnende producers, wat gericht is op de productie van EDM. Het liefst wat technisch/wiskundig onderbouwd.

Iemand suggesties/tips?


Boeken over cubase leggen enkel de mogelijkheden uit. Verder kun je door kennis over synthese etc leren hoe je bepaalde sounds maakt en kunt toepassen. Een stijl wordt niet volgens een bepaalde manier gemaakt. Je moet er gewoon veel mee bezig zijn. Je eigen sound ontwikkelen. Maak wat je leuk vindt. Dat klinkt heel cliché, maar het is ook gewoon echt zo.

Je kunt tutorials op YouTube kijken als je uit bepaalde dingen niet komt. Future Music magazine heeft ook studio filmpjes van bekende producers. Soms wordt er iets leuks uitgelegd, maar vaak laten ze alleen zien hoe ze een bepaalde track hebben gemaakt. Hier kun je ook wel wat van leren en is soms ook goed voor inspiratie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2014 22:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heeft er iemand ervaring bij het opstarten van FL Studio 11 met deze fout? (Windows 8.1)

"Runtime error 216 at 005854DA"

Ik kan niet meer in FL komen, internet zegt dat het waarschijnlijk een Trojan is, heb al onderschept met meerde maleware programma's en andere tools.. ik krijg het niet gefixed.

Iemand die me hier mee kan helpen? (:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2014 23:33 
 
Hardtraxx Addict

Welke stappen heb je zelf al ondernomen? Herinstalleer FL eens? Nieuwe versie?
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner