Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 01:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
MikezDJ schreef:
DigitalEarthquake schreef:
MikezDJ
Volgens n maat van me is het gefixt als je n TRS neemt...
Maar t kan ook idd aan de geluidskaart liggen..


Denk t niet, want hij ruist ook als de pc en geluidskaart uit staan...


Koppel eens je RCA af. Ruist het dan nogsteeds? zoja dan ligt het wss aan je monitoren.


Dan gaat de ruis wel weg ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 10:42 
 
Hardtraxx Addict

Bas schreef:
Leuk dat je mijn voorstel compleet negeerd MikezDJ.

99% dat het met de aarde/stopcontacten te maken heeft. Zijn je stopcontacten [goed] geaard?

Edit: En voor de 2e keer negeer je m'n antwoord compleet, ik ben er zeker van dat het hem daar in zit. ;) jou help ik voortaan niet meer. Bah.


Beetje appart idd :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 10:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bas
Ik begrijp dat je het niet fijn vind ge negeert te worden, maar hij kan zich niet in 2 splitsen.
Hij probeert eerst het een, dan t ander (denk ik) ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 14:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik wil even een fragment van een nieuw projectje bouncen, dus even snel wat noodzakelijke dingetjes gemastered met iZotope Ozone 4 en daarna de Sonnox Inflator erop (naast de Inflator ook de Loudness Maximizer van Ozone in gebruik). Van te voren zo'n 6 dB headroom op de master gelaten. Enorm verschil in volume en klankkleur als ik beide units bypass, maar als ik een fragment bounce is deze net zo hard als wanneer ik bounce met de normalize functie aan. Where did I go wrong?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 14:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bas schreef:
Leuk dat je mijn voorstel compleet negeerd MikezDJ.

99% dat het met de aarde/stopcontacten te maken heeft. Zijn je stopcontacten [goed] geaard?

Edit: En voor de 2e keer negeer je m'n antwoord compleet, ik ben er zeker van dat het hem daar in zit. ;) jou help ik voortaan niet meer. Bah.


Sorry Bas, heb je antwoorden echt over het hoofd gezien. Als ik met een Quote bezig probeer ik eerst dat idee uit, en dan denk ik daar niet meer aan..

Ik heb je tip opgevolgd en de stekkers in vast stopcontact gedaan (in de muur) , dit werkt helaas ook niet. De ruis blijft, stopcontact is gewoon goed geaard en de stekker doos ook (2 pinnetjes en aan de zijkant die aardes)

Sluit de monitoren ook wel eens xlr aan op mijn djm 800, hier dan geen enkel probleem mee. Kan het helpen als ik van rca naar xlr kabel ga?

Nogmaals excuses hier voor, hoop dat je me begrijpt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 14:49 
 
Hardtraxx Addict

MikezDJ schreef:
Bas schreef:
Leuk dat je mijn voorstel compleet negeerd MikezDJ.

99% dat het met de aarde/stopcontacten te maken heeft. Zijn je stopcontacten [goed] geaard?

Edit: En voor de 2e keer negeer je m'n antwoord compleet, ik ben er zeker van dat het hem daar in zit. ;) jou help ik voortaan niet meer. Bah.


Sorry Bas, heb je antwoorden echt over het hoofd gezien. Als ik met een Quote bezig probeer ik eerst dat idee uit, en dan denk ik daar niet meer aan..

Ik heb je tip opgevolgd en de stekkers in vast stopcontact gedaan (in de muur) , dit werkt helaas ook niet. De ruis blijft, stopcontact is gewoon goed geaard en de stekker doos ook (2 pinnetjes en aan de zijkant die aardes)

Sluit de monitoren ook wel eens xlr aan op mijn djm 800, hier dan geen enkel probleem mee. Kan het helpen als ik van rca naar xlr kabel ga? Als ik mijn monitoren op de mixer aansluit, en de cdj verbind met de pc, dan hoor ik mijn geluid door de mixer naar mijn boxen en is de ruis weg. Zou dit veel kwaliteits verlies leveren?

Nogmaals excuses hier voor, hoop dat je me begrijpt..


Het kan het geluid kleuren naar de monitors, maar goed dat zullen de meeste (al dan niet alle) goedkope interfaces ook wel wat doen. Effect op de tracks zelf lijkt mij onmogelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 15:22 
 
Hardtraxx Elite

Misschien moet je eens deze kabels proberen:

http://www.bax-shop.nl/jack-rca/procab-cab631-2x-jack-male-2x-rca-1.50-meter/product-details.html

Zoals ik al zei, ik heb dezelfde monitoren en deze geven mn RCA ook ruis daarom sluit ik RCA aan op mijn geluidskaart en 6,3 Jack op mn monitoren. Ik gebruik exact deze kabels en ik heb geen ruis
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 17:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Misschien moet je eens deze kabels proberen:

http://www.bax-shop.nl/jack-rca/procab-cab631-2x-jack-male-2x-rca-1.50-meter/product-details.html

Zoals ik al zei, ik heb dezelfde monitoren en deze geven mn RCA ook ruis daarom sluit ik RCA aan op mijn geluidskaart en 6,3 Jack op mn monitoren. Ik gebruik exact deze kabels en ik heb geen ruis


Die moeten dan in de TRS ingang van de monitoren toch? Hoe los jij de afstand op van je monitoren als de kabels per 2 zijn? Trek je de kabels gewoon wat verder uit elkaar? Mij is namelijk geleerd dat als je een duo kabel uit elkaar trekt het er niet goed voor is...

@phase, Dat klopt ja, maar via de mixer werkt het dus niet in FL. Alleen via windows media player of virtual dj kwam ik achter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 20:15 
 
Hardtraxx Elite

MikezDJ schreef:
Die moeten dan in de TRS ingang van de monitoren toch? Hoe los jij de afstand op van je monitoren als de kabels per 2 zijn? Trek je de kabels gewoon wat verder uit elkaar? Mij is namelijk geleerd dat als je een duo kabel uit elkaar trekt het er niet goed voor is...

@phase, Dat klopt ja, maar via de mixer werkt het dus niet in FL. Alleen via windows media player of virtual dj kwam ik achter.


Echt? Lijkt me sterk.. Zijn gewoon 2 kabels aan elkaar gelijmd.. Kan je, als je het rustig doet, gewoon lostrekken toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2014 23:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
MikezDJ schreef:
Die moeten dan in de TRS ingang van de monitoren toch? Hoe los jij de afstand op van je monitoren als de kabels per 2 zijn? Trek je de kabels gewoon wat verder uit elkaar? Mij is namelijk geleerd dat als je een duo kabel uit elkaar trekt het er niet goed voor is...

@phase, Dat klopt ja, maar via de mixer werkt het dus niet in FL. Alleen via windows media player of virtual dj kwam ik achter.


Echt? Lijkt me sterk.. Zijn gewoon 2 kabels aan elkaar gelijmd.. Kan je, als je het rustig doet, gewoon lostrekken toch?


Nouja als het bij jou goed ging waarom niet..? Maar TRS input he?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 00:15 
 
Hardtraxx Elite

Jep:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 16:39 
 
Hardtraxx Elite

DJ_Tim schreef:

Ik heb nog ff een vraagje:

Ik heb dus de KRK RP5 G3 monitoren. Ik DJ eigenlijk nooit maar ik vind het wel grappig af en toe om thuis wat te proberen dus ik heb een simpele midi controllers (Hecrules DJ Control Air) aangesloten op Traktor. Deze heeft een eigen geluidskaart met een 3,5 mm output voor het geluid. Is het mogelijk om deze op mijn monitoren aan te sluiten? Zo ja, welke kabels heb ik daarvoor nodig? Alvast bedankt! :)


Niemand??

Ik kan mijn normale geluidskaart niet gebruiken omdat die alleen 1/2 output heeft en geen 3/4 voor koptelefoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 17:28 
 
Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
DJ_Tim schreef:

Ik heb nog ff een vraagje:

Ik heb dus de KRK RP5 G3 monitoren. Ik DJ eigenlijk nooit maar ik vind het wel grappig af en toe om thuis wat te proberen dus ik heb een simpele midi controllers (Hecrules DJ Control Air) aangesloten op Traktor. Deze heeft een eigen geluidskaart met een 3,5 mm output voor het geluid. Is het mogelijk om deze op mijn monitoren aan te sluiten? Zo ja, welke kabels heb ik daarvoor nodig? Alvast bedankt! :)


Niemand??

Ik kan mijn normale geluidskaart niet gebruiken omdat die alleen 1/2 output heeft en geen 3/4 voor koptelefoon.


Tulp naar mini jack volgens mij. Tulp in je monitors en mini jack in die output.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 18:41 
 
Hardtraxx Elite

We hadden er 1 liggen maar dat werkte niet maar dat kan ook heel goed aan de kabel liggen, die zag er niet al te fris uit. Maar moet ik dan naar tulp of naar normale jack? Mn monitoren kunnen namelijk beide. Alleen zijn jack en XLR balenced en tulp niet. Ik weet niet wat dat betekend dus welke moet ik hebben??
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 21:36 
 
Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
We hadden er 1 liggen maar dat werkte niet maar dat kan ook heel goed aan de kabel liggen, die zag er niet al te fris uit. Maar moet ik dan naar tulp of naar normale jack? Mn monitoren kunnen namelijk beide. Alleen zijn jack en XLR balenced en tulp niet. Ik weet niet wat dat betekend dus welke moet ik hebben??


Kan allebei denk ik. Ik had voor dat ik mijn geluidskaart had mijn monitoren met tulp naar mini jack in interne geluidskaart zitten. Nu heb ik met gebalanceerde jacks alles in audio interface zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2014 22:07 
 
Hardtraxx Elite

Ah oke, bedankt! Ik heb maar mini naar jack besteld aangezien ik dit nu ook heb met mijn geluidskaart alleen is die tulp naar jack. Morgen krijg ik hem binnen dus laat wel weten of hij dan werkt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2014 15:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Jep:)


Kabel is binnen en de ruis is enorm verminderd. Wel nog steeds een lichte ruis en dat tududu van mn telefoon hoor je ook nog, wel maar aan 1 box. De andere is heel stil waar kan dit aan liggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2014 16:36 
 
Hardtraxx Elite

MikezDJ schreef:
DJ_Tim schreef:
Jep:)


Kabel is binnen en de ruis is enorm verminderd. Wel nog steeds een lichte ruis en dat tududu van mn telefoon hoor je ook nog, wel maar aan 1 box. De andere is heel stil waar kan dit aan liggen?


Fijn dat de ruis is verminderd:) Sorry ik heb geen idee waar dat aan ligt..

Vergeten te melden maar bij mij is het ook gelukt mijn midi controller werkend te krijgen met mn monitoren:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2014 14:10 
 
Hardtraxxer

Ik hoor regelmatig je moet je sounds compressen. Kan iemand mij uitleggen waar compressen goed voor is? Ik gebruik zelf logic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2014 14:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

rummeltje:
Als je comprest, dan wordden de sounds wat meer 1 volume, en niet van die random pieken die uit steken.
Zonder die pieken kan je beter mix-downen en ook Masteren
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2014 14:20 
 
Hardtraxxer

DigitalEarthquake schreef:
rummeltje:
Als je comprest, dan wordden de sounds wat meer 1 volume, en niet van die random pieken die uit steken.
Zonder die pieken kan je beter mix-downen en ook Masteren


Aah oke doe je dit dan op elke channel? Dus op de kick, lead en claps etc
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2014 15:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

rummeltje:
Ja, niet de master channel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2014 15:50 
 
Hardtraxxer

DigitalEarthquake schreef:
rummeltje:
Ja, niet de master channel.


Heb jij nog tips voor een goede compressor plug in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2014 17:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik gebruik meestal Rocket.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2014 17:53 
 
Hardtraxx Addict

rummeltje schreef:
DigitalEarthquake schreef:
rummeltje:
Ja, niet de master channel.


Heb jij nog tips voor een goede compressor plug in?


Die van Logic is goed. Fabfilter pro-c ook. Voor bus compression of mastering is de multiband van ozone en waves ssl bus compressor ook aan te raden. Er zijn er nog wel meer. Probeer er aantal uit.
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner