Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 20:33 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Amfeticz schreef:
Ik heb al heel lang eigenlijk een probleempje, met FLstudio& asio4all. Als ik m op asio4all zet dan doet mijn fl het t best zonder te kraken etc. T probleem is dat als ik dan Fl aan heb staan, het geluid van bijv. mn browser of spotify het niet meer doet. Weet iemand toevallig hoe ik dit oplos?

Alvast bedankt :yes:


Dit kun je verhelpen door het knopje auto close device aan te vinken:

Afbeelding

Ik heb geen asio4all zoals je ziet, maar het is precies hetzelfde.

Hopelijk helpt het :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2014 17:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Amfeticz schreef:
Ik heb al heel lang eigenlijk een probleempje, met FLstudio& asio4all. Als ik m op asio4all zet dan doet mijn fl het t best zonder te kraken etc. T probleem is dat als ik dan Fl aan heb staan, het geluid van bijv. mn browser of spotify het niet meer doet. Weet iemand toevallig hoe ik dit oplos?

Alvast bedankt :yes:


Dit kun je verhelpen door het knopje auto close device aan te vinken:

Afbeelding

Ik heb geen asio4all zoals je ziet, maar het is precies hetzelfde.

Hopelijk helpt het :)

Ah nice, handig weetje!
Eerst ging ik gewoon naar de settings en zette de primary sound driver aan; wanneer ik klaar was gooide ik ASIO er weer op.

Nice!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2014 21:33 
 
Hardtraxx Elite

Ik ben opzoek naar een midi keyboard met pianotoetsen. Ik weet niet zeker of dit bestaat maar ik zoek dus naar zoiets als de M-Audio Keystation 49 (http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/m-audio-keystation-49-es-usb-midi-keyboard/product-details.html) maar dan met pianotoetsen want dat speelt imo veel fijner dan keyboard toetsen maar niet te groot en zeker niet te diep zodat hij wel op mijn bureau past. Heeft iemand suggesties??
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 00:39 
 
Hardtraxx Addict

DJ_Tim schreef:
Ik ben opzoek naar een midi keyboard met pianotoetsen. Ik weet niet zeker of dit bestaat maar ik zoek dus naar zoiets als de M-Audio Keystation 49 (http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/m-audio-keystation-49-es-usb-midi-keyboard/product-details.html) maar dan met pianotoetsen want dat speelt imo veel fijner dan keyboard toetsen maar niet te groot en zeker niet te diep zodat hij wel op mijn bureau past. Heeft iemand suggesties??


Moet je zoeken naar midi keyboard met gewogen toetsen. Die zijn er wel. Weet geen aanrader omdat ik het zelf niet gebruik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2014 13:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ DJ_Tim:

Ik heb een M-Audio Axiom Pro, weighted keys indeed. Weighted keys kun je natuurlijk nog steeds niet vergelijken met mijn echte Yamaha piano, maar stuk-ken beter als je een piano gewend bent. Axiom is ook prima, maar met de Axiom Pro ben je van alles voorzien!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2014 09:54 
 
Hardtraxx Elite

Dankje!:) ik zal eens kijken:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2014 02:00 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik heb sinds 2011 een Komplete Audio 6 audio interface waar o.a. mijn monitors op zijn aangesloten. Ook maak ik gebruik van de asio driver van het apparaat in DAW's. Buffer underruns (gehaper etc.) kwamen wel voor, maar alleen bij erg grote projecten en was erg zeldzaam, niet storend. De laatste tijd echter wordt het steeds erger, tot op het punt dat zelfs Media Player Classic, YouTube, etc. ook last krijgen van haperend geluid of mijn PC doodleuk weigert nog audio af te spelen.

Alle hardware in m'n PC is in 2011 aangeschaft, o.a.:
- MSI 870A-G54
- AMD Phenom II x6 (six-core) 3,2ghz
- Geil DDR3-1333 4x4gb (16gb)
- ATI Radeon 5570 1gb

Dit, gecombineerd met het audio interface, zou overduidelijk geen problemen moeten opleveren. Ik heb de hardware recent laten testen bij Alternate (toen de problemen begonnen), en met de hardware is nog steeds niets mis.

Ik heb maar beperkt geld om iets te vervangen, en ben het eigenlijk ook niet van plan, want ik denk dat het even goed iets software gerelateerds kan zijn. Ik heb bijvoorbeeld mijn audio interface een firmware update gegeven, de driver geupdate, en momenteel verdenk ik mijn usb 2.0 driver ervan wanprestaties te leveren. Maar verder heb ik geen idee hoe ik dit kan aanpakken.

Heef iemand wat tips? Het begint bijna onmogelijk te worden om nog te werken, en ik moet deze maand 3 tracks afgewerkt hebben voor een kunstacademie toelating, dus er is wel enige nood bij. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2014 10:33 
 
Hardtraxx Addict

Ik heb over die ni interfaces ook weleens gehoord dat die niet zo goed zijn (moeilijk fatsoenlijk werkend te krijgen). Of dat in dit geval ook het probleem is weet ik niet. Heb je ook in de instellingen van de interface gekeken of er iets verkeerd staat?

Kun je niet bij een bekende testen of het daar ook het geval is? Nog beter andere geluidskaart op je systeem testen.

Soms helpt het ook om heel je systeem opnieuw te installeren of probeer eerst alleen je interface opnieuw te installeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 00:12 
 
Hardtraxx Addict

Ik dachtte vanavond dus ff FL up te daten naar 11.00.4 ofzo
En sinds ik dat gedaan heb. Heb ik ineens helemaal geen geluid meer na t starten van het programma.
Voor het starten gewoon geluid. Na t starten van FL is t geluid gewoon weg. ook als ik t progamma afsluit.

Ik heb een Lexicon omega trouwens. ook heb ik de omega asio driver opnieuw geinstalleerd. Maar hij doet gewoon niks meer. ook als ik de normale asio driver selecteer hoor ik niet dat opstart geluidje.
Heb een beetje met die settings lopen klooien maar daar ligt het verder geloof ik niet aan.

Hiervoor nooit problemen gehad met de drivers. (Behalve dan dat de normale asio4all niet werkte. Maar dat maakt toch niet uit als ik de Omega asio driver gebruik.)

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 21:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb net Camelcrusher geïnstalleerd en geprobeerd in FL te laden. Alleen toen ik bij m'n mixer-effecten op zoeken naar nieuwe drukte waren opeens al m'n plugins weg, en waar ik Camelcrusher ook installeer, hij vindt 'm niet...

Enig idee wat er mis gegaan kan zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2014 22:57 
 
Hardtraxx Addict

Combustion schreef:
Ik dachtte vanavond dus ff FL up te daten naar 11.00.4 ofzo
En sinds ik dat gedaan heb. Heb ik ineens helemaal geen geluid meer na t starten van het programma.
Voor het starten gewoon geluid. Na t starten van FL is t geluid gewoon weg. ook als ik t progamma afsluit.

Ik heb een Lexicon omega trouwens. ook heb ik de omega asio driver opnieuw geinstalleerd. Maar hij doet gewoon niks meer. ook als ik de normale asio driver selecteer hoor ik niet dat opstart geluidje.
Heb een beetje met die settings lopen klooien maar daar ligt het verder geloof ik niet aan.

Hiervoor nooit problemen gehad met de drivers. (Behalve dan dat de normale asio4all niet werkte. Maar dat maakt toch niet uit als ik de Omega asio driver gebruik.)

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?


Geluidskaart al opnieuw geïnstalleerd? Kun je proberen. Anders systeemherstel doen van moment voordat je fl deed updaten. Eventueel image line een bericht sturen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 14:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zit eraan te denken om deze geluidskaart te nemen: http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Hier mee wil ik:
- DJ sets opnemen
- Studio monitoren op aansluiten
- Midi Keyboard op aansluiten.

Wat heb ik kwa bekabeling nodig? Via midi een midi kabel iig.
Dj sets neem ik op via de 3/4 in met 2x een 6,3MM Jack als ik het goed heb?
En de studio monitoren sluit ik aan op de 1/2 out ingang ook beide met een 6,3MM Jack? Of sluit ik deze aan op de 3/4 out?

Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2014 15:56 
 
Hardtraxx Addict

Ik heb over die ni interface gehoord dat het een kut ding is. Zelf geen ervaring mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 15:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bedankt,

Heb nog wel een ander vraagje waar ik me heel erg aan stoor.. Over mijn monitoren hoor ik steeds een vervelende ruis, bij de 1e meer dan bij de ander, heb zelf de KRK Rokit 5. Deze zijn aangesloten via RCA op de American Audio Genie Pro.



Wat kan dit zijn en hoe kan ik het verhelpen? Als er geluid afgespeeld wordt gaat het wel weg, maar bij stiltes hoor je het toch... Als ik mijn koptelefoon op de geluidskaart aansluit heb ik geen ruis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 16:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MikezDJ
Dan ligt het volgens mij aan de kabel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 17:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DigitalEarthquake schreef:
MikezDJ
Dan ligt het volgens mij aan de kabel.


Een andere (nieuwe kabel) ook geprobeerd geen resultaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 18:01 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

MikezDJ schreef:
DigitalEarthquake schreef:
MikezDJ
Dan ligt het volgens mij aan de kabel.


Een andere (nieuwe kabel) ook geprobeerd geen resultaat.


Dan ligt het aan je geluidskaart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 18:06 
 
Hardtraxx Addict

Heb je de voedingsadapter van je geluidskaart in een stekkerblok zitten? Stop die eens in een ander stopcontact. Waarschijnlijk zorgen andere apparaten voor ruis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 19:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MikezDJ
Volgens n maat van me is het gefixt als je n TRS neemt...
Maar t kan ook idd aan de geluidskaart liggen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 20:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DigitalEarthquake schreef:
MikezDJ
Volgens n maat van me is het gefixt als je n TRS neemt...
Maar t kan ook idd aan de geluidskaart liggen..


Denk t niet, want hij ruist ook als de pc en geluidskaart uit staan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 20:33 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

MikezDJ schreef:
DigitalEarthquake schreef:
MikezDJ
Volgens n maat van me is het gefixt als je n TRS neemt...
Maar t kan ook idd aan de geluidskaart liggen..


Denk t niet, want hij ruist ook als de pc en geluidskaart uit staan...


Koppel eens je RCA af. Ruist het dan nogsteeds? zoja dan ligt het wss aan je monitoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 20:41 
 
Hardtraxx Elite

Ik heb dezelfde monitoren en die geven ook een lichte ruis als ik RCA aansluit maar niet met 6,3 mm jack kabels

Ik heb nog ff een vraagje:

Ik heb dus de KRK RP5 G3 monitoren. Ik DJ eigenlijk nooit maar ik vind het wel grappig af en toe om thuis wat te proberen dus ik heb een simpele midi controllers (Hecrules DJ Control Air) aangesloten op Traktor. Deze heeft een eigen geluidskaart met een 3,5 mm output voor het geluid. Is het mogelijk om deze op mijn monitoren aan te sluiten? Zo ja, welke kabels heb ik daarvoor nodig? Alvast bedankt! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 21:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Ik heb dezelfde monitoren en die geven ook een lichte ruis als ik RCA aansluit maar niet met 6,3 mm jack kabels

Ik heb nog ff een vraagje:

Ik heb dus de KRK RP5 G3 monitoren. Ik DJ eigenlijk nooit maar ik vind het wel grappig af en toe om thuis wat te proberen dus ik heb een simpele midi controllers (Hecrules DJ Control Air) aangesloten op Traktor. Deze heeft een eigen geluidskaart met een 3,5 mm output voor het geluid. Is het mogelijk om deze op mijn monitoren aan te sluiten? Zo ja, welke kabels heb ik daarvoor nodig? Alvast bedankt! :)


Je kunt toch gewoon Traktor de geluidskaart die je al hebt laten gebruiken? Lijkt me makkelijker...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 22:08 
 
Hardtraxx Elite

W0uT3R schreef:
Je kunt toch gewoon Traktor de geluidskaart die je al hebt laten gebruiken? Lijkt me makkelijker...


Die geluidskaart heeft maar 1 output dus kan ik niet mn koptelefoon op 3/4 zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2014 22:31 
 
Hardtraxx Addict

Leuk dat je mijn voorstel compleet negeerd MikezDJ.

99% dat het met de aarde/stopcontacten te maken heeft. Zijn je stopcontacten [goed] geaard?

Edit: En voor de 2e keer negeer je m'n antwoord compleet, ik ben er zeker van dat het hem daar in zit. ;) jou help ik voortaan niet meer. Bah.
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner