Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 01:25 
 
Hardtraxx Veteran

Hoe kan ik het beste hiermee 'beginnen'? Iemand goeie tutorials?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 01:47 
 
Hardtraxx Addict

Download zo'n "boek" van het internet (PDF bestand) , daar leer je alle basics van het programma :) (even googelen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 08:48 
 
Hardtraxx Elite

je kunt ook even op onze grote vriend thepiratebay kijken naar 'logic pro training ofso, heel handig heb het zelf laatst ook gedownload :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 10:58 
 
Hardtraxx Addict

tijntjuh120 schreef:
je kunt ook even op onze grote vriend thepiratebay kijken naar 'logic pro training ofso, heel handig heb het zelf laatst ook gedownload :D


Er zit wel een versie bij waarvan filmpjes van 20 minuten ofzo maar 5 minuten beeld hebben en dan hoor je nog alleen geluid xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 11:39 
 
Hardtraxxer

PierrePruuk schreef:
Hoe kan ik het beste hiermee 'beginnen'? Iemand goeie tutorials?


Ik heb het zelf gewoon allemaal uitgezocht . En als je iets wilt weten typ je gewoon op youtube : How to ... in logic 9
Of dat heb ik nog weleens gedaan.

Succes !
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 12:54 
 
Hardtraxxer

Heb pas geleden een macbook pro aangeschaft en ook logic ff uit itunes geplukt. Ik wilde deze overstap van FL naar Logic al een tijd maken en ik ben er heel blij mee dat ik hem heb gemaakt. Ik ben erg enthousiast over Logic, vooral de build in plugins zijn van zeer goeie kwaliteit. En ja... de clip distortion, ik heb ervaren dat het wel degelijk verschil maakt als je het vergelijkt met andere distortion plugins.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 14:09 
 
Hardtraxx Veteran

tijntjuh120 schreef:
je kunt ook even op onze grote vriend thepiratebay kijken naar 'logic pro training ofso, heel handig heb het zelf laatst ook gedownload :D

Thanks, heb het gevonden, alleen geen seeds dus gaat nog wel paar weken duren :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2012 14:25 
 
Hardtraxx Veteran

Waar moet ik Sylenth1 zetten? In welke map?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 10:47 
 
Hardtraxxer

sinds gisteren overgestapt op macbook pro en dus logic.

mijn eerste vraag?

Kan ik logic hier zonder problemen goed opdraaien denken jullie?
Ook met grote projecten?

13-inch: 2,5 GHz
2,5-GHz dual-core Intel Core i5
Turbo Boost tot 3,1 GHz
4 GB 1600-MHz geheugen
5400-rpm harde schijf van 500 GB1
Intel HD Graphics 4000

Mijn 2e vraag:

de clip destortion waar ik vele over hoor, is dat het zelfde als wat chamelphat doet?
ik ben een beginner, ben een half jaar met fl studio bezig geweest.

Is de overstap makkelijk denken jullie? is Logic makkelijker te begrijpen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 11:44 
 
Hardtraxx Elite

Pantermaat schreef:
sinds gisteren overgestapt op macbook pro en dus logic.

mijn eerste vraag?

Kan ik logic hier zonder problemen goed opdraaien denken jullie?
Ook met grote projecten?

13-inch: 2,5 GHz
2,5-GHz dual-core Intel Core i5
Turbo Boost tot 3,1 GHz
4 GB 1600-MHz geheugen
5400-rpm harde schijf van 500 GB1
Intel HD Graphics 4000

Mijn 2e vraag:

de clip destortion waar ik vele over hoor, is dat het zelfde als wat chamelphat doet?
ik ben een beginner, ben een half jaar met fl studio bezig geweest.

Is de overstap makkelijk denken jullie? is Logic makkelijker te begrijpen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.


voorlopig heb je daar wel genoeg aan, maar als je projecten ECHT groot worden zal die wel wat tekort schieten maar dat duurt denk ik nog wel even.
en ja clip distortion doet ongeveer hetzelfde als camelphat, allebei distortion plug-ins :)
de overstap maken is wel even wennen als je FL gewent bent, maar als je veel tutorials enz kijk gaat dat wel makkelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 17:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Pas als je heel veel CPU/RAM intensieve plugins gaat gebruiken ga je tegen de problemen lopen als je er een stuk of 40/50 van in je project hebt zitten, dus don't worry ;) Je zit er voor de komende jaren nog goed mee!

De clip distortion kan je wel een beetje vergelijken met Camelphat, aangezien zoals eerder aangegeven beide distortions zijn... De clip distortion heeft alleen een totaal ander karakter dan Camelphat, waardoor je een hele andere sound eruit kan krijgen dan Camelphat. In het begin zal het ff wennen zijn, maar ik kan inmiddels niet meer zonder ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 22:10 
 
Hardtraxxer

aller eerst hartelijk dank voor jullie antwoorden.

kunnen jullie mij ook vertellen in welke map ik me plugins moet droppen zodat ik ze kan zien in logic.
zit er in logic ook iets van een refresh knop net als in fl?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 22:32 
 
Hardtraxx Elite

Pantermaat schreef:
aller eerst hartelijk dank voor jullie antwoorden.

kunnen jullie mij ook vertellen in welke map ik me plugins moet droppen zodat ik ze kan zien in logic.
zit er in logic ook iets van een refresh knop net als in fl?


zover ik weet hoef je je plug-ins niet in een speciale map te zetten, dat gebeurd volgens mij automatisch.
als je links boven naar 'Preferences' gaat en dan op Audio unit manager drukt kun je je plug-in lijst refreshen! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 12:26 
 
Hardtraxxer

goedemiddag beste logic gebruikers.

Ik ben bezig met een hardstyle kick, zoals ik in de tutorial van headhunterz heb gezien zie je dat hij heel veel EQ gebruikt.

mijn vraag is eigenlijk hoe weet je nou hoe je moet EQ?
ik bedoel doen jullie dit nou puur op gehoor? weten jullie nou precies als je gaat EQ hoe je dat moet doen om een bepaald geluid te willen krijgen? of proberen jullie steeds maar wat totdat het lekker klinkt?

weten jullie of er over het EQ iets te vinden of te lezen is zodat je beetje weet hoe je moet EQ?
hoop dat jullie tips hebben over hoe te EQ.

dan nog wat.

himself heeft hele goede hardstyle kick tutorials voor FL studio.
voor logic kan ik geen 1 echt goede Tutorial vinden.

weten jullie hier toevallig een goede tutorial voor?

Dank voor jullie antwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 18:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

tijntjuh120 schreef:
Pantermaat schreef:
aller eerst hartelijk dank voor jullie antwoorden.

kunnen jullie mij ook vertellen in welke map ik me plugins moet droppen zodat ik ze kan zien in logic.
zit er in logic ook iets van een refresh knop net als in fl?


zover ik weet hoef je je plug-ins niet in een speciale map te zetten, dat gebeurd volgens mij automatisch.
als je links boven naar 'Preferences' gaat en dan op Audio unit manager drukt kun je je plug-in lijst refreshen! ;)

Ligt eraan.. Als je een plugin installeert via een install programma dan hoef je er idd niks mee te doen. Sommige plugins komen in een DMG bestand, waar vervolgens de .component bestanden instaan (.components zijn Audio Units). Deze moet je wel zelf in de juiste map zetten. Deze map is als ik t uit m'n hoofd nog goed heb 'Macintosh HD(De naam van je harde schijf)/Library/Audio/Plugins/Components

Als je ze hierin plakt en je start Logic op dan zal Logic automatisch de AU validator starten en kan je je plugins gebruiken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2012 18:51 
 
Hardtraxx Veteran

Wat is volgens jullie de beste plugin om kicks te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2012 19:25 
 
Hardtraxx Addict

PierrePruuk schreef:
Wat is volgens jullie de beste plugin om kicks te maken?


Drumazon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2012 19:26 
 
Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Wat is volgens jullie de beste plugin om kicks te maken?

Er bestaat geen beste plugin om kicks te maken, het is een eindeloze discussie want iedereen heeft z'n eigen manier.
Ik gebruik genees een plugin voor me kick, ik gebruik droge 909 samples, en die bewerk ik.
Een ander vindt het weer prettig om Drumazon, of zelfs Sylenth te gebruiken.
Ga gewoon uitproberen, je komt er dan vanzelf achter wat voor jou het beste werkt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2012 21:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Iemand nog een link naar wat leuke diepgaande Hardstyle tutorials? Ben recentelijk overgestapt naar een Macbook Pro & Logic Pro, ben nu na twee weken al redelijk wegwijs maar vind het altijd leuk oom meer te leren! Ben sowieso nog niet heel wegwijs in producen van Hardstyle meer in dat van House..
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2012 21:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

jow, ik had een vraagje:

Ik wil binnenkort logic pro gaan kopen, nu vroeg ik me iets af.
Volgens mij kon je vroeger logic pro in een box kopen met cd's (al weet ik dat niet zeker :$ ).
Tegenwoordig is de enige optie om logic te kopen die ik kan vinden via de macstore als download.
Zouden jullie mij kunnen vertellen of er verschil is tussen deze 2 producten? En is de logic die je kunt downloaden in de macstore echt de professionele versie?
En weet iemand toevallig op je logic pro nog in een box kunt kopen (als dit ooit heeft bestaan).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 12:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Logic Pro 9 is volgens mij gewoon nog in doos te kopen ;) als de Apple online store t niet meer heeft ff kijken bij bax, rj of i4music! Overigens is de versie in de app store dezelfde, alleen moet je volgens mij de content packs later downloaden.. Beide versies zijn iig t zelfde!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 15:34 
 
Hardtraxxer

TakkU schreef:
Logic Pro 9 is volgens mij gewoon nog in doos te kopen ;) als de Apple online store t niet meer heeft ff kijken bij bax, rj of i4music! Overigens is de versie in de app store dezelfde, alleen moet je volgens mij de content packs later downloaden.. Beide versies zijn iig t zelfde!!

Logic is alleen nog maar te verkrijgen in de store, ook als boxed versie. Het enige verschil is dat in de boxed versie ook Mainstage 2 en nog iets zit wat je toch niet gebruikt en hij kost 500 euro. Dus lekker voor 150 euro uit de store downloaden en dan de content packs later downloaden :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2012 12:36 
 
Hardtraxxer

nu twee weken bezig met logic, de mixer vind ik toch wel ingewikkeld.
is hier een goede tutorial voor of is er ergens duidelijke uitleg te vinden
?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2012 12:17 
 
Hardtraxxer

heren,

hoe kan het als ik mijn gemaakte kick in logic exporteer dat hij heel anders klinkt?
hoe ver help ik dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2012 12:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Waarschijnlijk knalt hij flink in t rood, en heb je Normalize aanstaan bij het bouncen
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner