Hoe kan ik het beste hiermee 'beginnen'? Iemand goeie tutorials?
Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
PHardtraxx Veteran
- 3957 posts member since 2010
- last seen Jun 2017
-
JHardtraxx Addict
- 1528 posts member since 2011
- last seen Mar 2020
Download zo'n "boek" van het internet (PDF bestand) , daar leer je alle basics van het programma
(even googelen)
-
THardtraxx Elite
- 2257 posts member since 2011
- last seen Jun 2026
je kunt ook even op onze grote vriend thepiratebay kijken naar 'logic pro training ofso, heel handig heb het zelf laatst ook gedownload 
-
JHardtraxx Addict
- last seen Mar 2020
Er zit wel een versie bij waarvan filmpjes van 20 minuten ofzo maar 5 minuten beeld hebben en dan hoor je nog alleen geluidtijntjuh120 wrote:je kunt ook even op onze grote vriend thepiratebay kijken naar 'logic pro training ofso, heel handig heb het zelf laatst ook gedownload
-
RHardtraxxer
- 85 posts member since 2012
- last seen Feb 2015
Ik heb het zelf gewoon allemaal uitgezocht . En als je iets wilt weten typ je gewoon op youtube : How to ... in logic 9PierrePruuk wrote:Hoe kan ik het beste hiermee 'beginnen'? Iemand goeie tutorials?
Of dat heb ik nog weleens gedaan.
Succes !
-
OHardtraxxer
- 967 posts member since 2009
- last seen Jan 2013
Heb pas geleden een macbook pro aangeschaft en ook logic ff uit itunes geplukt. Ik wilde deze overstap van FL naar Logic al een tijd maken en ik ben er heel blij mee dat ik hem heb gemaakt. Ik ben erg enthousiast over Logic, vooral de build in plugins zijn van zeer goeie kwaliteit. En ja... de clip distortion, ik heb ervaren dat het wel degelijk verschil maakt als je het vergelijkt met andere distortion plugins.
-
PHardtraxx Veteran
- last seen Jun 2017
Thanks, heb het gevonden, alleen geen seeds dus gaat nog wel paar weken durentijntjuh120 wrote:je kunt ook even op onze grote vriend thepiratebay kijken naar 'logic pro training ofso, heel handig heb het zelf laatst ook gedownload
-
PHardtraxx Veteran
- last seen Jun 2017
Waar moet ik Sylenth1 zetten? In welke map?
-
PHardtraxxer
- 376 posts member since 2009
- last seen 11 days ago
sinds gisteren overgestapt op macbook pro en dus logic.
mijn eerste vraag?
Kan ik logic hier zonder problemen goed opdraaien denken jullie?
Ook met grote projecten?
13-inch: 2,5 GHz
2,5-GHz dual-core Intel Core i5
Turbo Boost tot 3,1 GHz
4 GB 1600-MHz geheugen
5400-rpm harde schijf van 500 GB1
Intel HD Graphics 4000
Mijn 2e vraag:
de clip destortion waar ik vele over hoor, is dat het zelfde als wat chamelphat doet?
ik ben een beginner, ben een half jaar met fl studio bezig geweest.
Is de overstap makkelijk denken jullie? is Logic makkelijker te begrijpen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
mijn eerste vraag?
Ook met grote projecten?
Turbo Boost tot 3,1 GHz
4 GB 1600-MHz geheugen
Intel HD Graphics 4000
Mijn 2e vraag:
de clip destortion waar ik vele over hoor, is dat het zelfde als wat chamelphat doet?
-
THardtraxx Elite
- last seen Jun 2026
voorlopig heb je daar wel genoeg aan, maar als je projecten ECHT groot worden zal die wel wat tekort schieten maar dat duurt denk ik nog wel even.Pantermaat wrote:sinds gisteren overgestapt op macbook pro en dus logic.
mijn eerste vraag?
Ook met grote projecten?
Turbo Boost tot 3,1 GHz
4 GB 1600-MHz geheugen
Intel HD Graphics 4000
Mijn 2e vraag:
en ja clip distortion doet ongeveer hetzelfde als camelphat, allebei distortion plug-ins
de overstap maken is wel even wennen als je FL gewent bent, maar als je veel tutorials enz kijk gaat dat wel makkelijk
Pas als je heel veel CPU/RAM intensieve plugins gaat gebruiken ga je tegen de problemen lopen als je er een stuk of 40/50 van in je project hebt zitten, dus don't worry
Je zit er voor de komende jaren nog goed mee!
De clip distortion kan je wel een beetje vergelijken met Camelphat, aangezien zoals eerder aangegeven beide distortions zijn... De clip distortion heeft alleen een totaal ander karakter dan Camelphat, waardoor je een hele andere sound eruit kan krijgen dan Camelphat. In het begin zal het ff wennen zijn, maar ik kan inmiddels niet meer zonder
De clip distortion kan je wel een beetje vergelijken met Camelphat, aangezien zoals eerder aangegeven beide distortions zijn... De clip distortion heeft alleen een totaal ander karakter dan Camelphat, waardoor je een hele andere sound eruit kan krijgen dan Camelphat. In het begin zal het ff wennen zijn, maar ik kan inmiddels niet meer zonder
-
PHardtraxxer
- last seen 11 days ago
aller eerst hartelijk dank voor jullie antwoorden.
kunnen jullie mij ook vertellen in welke map ik me plugins moet droppen zodat ik ze kan zien in logic.
zit er in logic ook iets van een refresh knop net als in fl?
kunnen jullie mij ook vertellen in welke map ik me plugins moet droppen zodat ik ze kan zien in logic.
-
THardtraxx Elite
- last seen Jun 2026
zover ik weet hoef je je plug-ins niet in een speciale map te zetten, dat gebeurd volgens mij automatisch.Pantermaat wrote:aller eerst hartelijk dank voor jullie antwoorden.
als je links boven naar 'Preferences' gaat en dan op Audio unit manager drukt kun je je plug-in lijst refreshen!
-
PHardtraxxer
- last seen 11 days ago
goedemiddag beste logic gebruikers.
Ik ben bezig met een hardstyle kick, zoals ik in de tutorial van headhunterz heb gezien zie je dat hij heel veel EQ gebruikt.
mijn vraag is eigenlijk hoe weet je nou hoe je moet EQ?
ik bedoel doen jullie dit nou puur op gehoor? weten jullie nou precies als je gaat EQ hoe je dat moet doen om een bepaald geluid te willen krijgen? of proberen jullie steeds maar wat totdat het lekker klinkt?
weten jullie of er over het EQ iets te vinden of te lezen is zodat je beetje weet hoe je moet EQ?
hoop dat jullie tips hebben over hoe te EQ.
dan nog wat.
himself heeft hele goede hardstyle kick tutorials voor FL studio.
voor logic kan ik geen 1 echt goede Tutorial vinden.
weten jullie hier toevallig een goede tutorial voor?
Dank voor jullie antwoorden!
Ik ben bezig met een hardstyle kick, zoals ik in de tutorial van headhunterz heb gezien zie je dat hij heel veel EQ gebruikt.
mijn vraag is eigenlijk hoe weet je nou hoe je moet EQ?
ik bedoel doen jullie dit nou puur op gehoor? weten jullie nou precies als je gaat EQ hoe je dat moet doen om een bepaald geluid te willen krijgen? of proberen jullie steeds maar wat totdat het lekker klinkt?
weten jullie of er over het EQ iets te vinden of te lezen is zodat je beetje weet hoe je moet EQ?
hoop dat jullie tips hebben over hoe te EQ.
dan nog wat.
himself heeft hele goede hardstyle kick tutorials voor FL studio.
voor logic kan ik geen 1 echt goede Tutorial vinden.
weten jullie hier toevallig een goede tutorial voor?
Dank voor jullie antwoorden!
Ligt eraan.. Als je een plugin installeert via een install programma dan hoef je er idd niks mee te doen. Sommige plugins komen in een DMG bestand, waar vervolgens de .component bestanden instaan (.components zijn Audio Units). Deze moet je wel zelf in de juiste map zetten. Deze map is als ik t uit m'n hoofd nog goed heb 'Macintosh HD(De naam van je harde schijf)/Library/Audio/Plugins/Componentstijntjuh120 wrote:zover ik weet hoef je je plug-ins niet in een speciale map te zetten, dat gebeurd volgens mij automatisch.Pantermaat wrote:aller eerst hartelijk dank voor jullie antwoorden.
als je links boven naar 'Preferences' gaat en dan op Audio unit manager drukt kun je je plug-in lijst refreshen!
Als je ze hierin plakt en je start Logic op dan zal Logic automatisch de AU validator starten en kan je je plugins gebruiken!
-
PHardtraxx Veteran
- last seen Jun 2017
Wat is volgens jullie de beste plugin om kicks te maken?
-
JHardtraxx Addict
- last seen Mar 2020
Drumazon.PierrePruuk wrote:Wat is volgens jullie de beste plugin om kicks te maken?
-
RHardtraxx Veteran
- 6778 posts member since 2010
Er bestaat geen beste plugin om kicks te maken, het is een eindeloze discussie want iedereen heeft z'n eigen manier.PierrePruuk wrote:Wat is volgens jullie de beste plugin om kicks te maken?
Ik gebruik genees een plugin voor me kick, ik gebruik droge 909 samples, en die bewerk ik.
Een ander vindt het weer prettig om Drumazon, of zelfs Sylenth te gebruiken.
Ga gewoon uitproberen, je komt er dan vanzelf achter wat voor jou het beste werkt!
Iemand nog een link naar wat leuke diepgaande Hardstyle tutorials? Ben recentelijk overgestapt naar een Macbook Pro & Logic Pro, ben nu na twee weken al redelijk wegwijs maar vind het altijd leuk oom meer te leren! Ben sowieso nog niet heel wegwijs in producen van Hardstyle meer in dat van House..
jow, ik had een vraagje:
Ik wil binnenkort logic pro gaan kopen, nu vroeg ik me iets af.
Volgens mij kon je vroeger logic pro in een box kopen met cd's (al weet ik dat niet zeker
).
Tegenwoordig is de enige optie om logic te kopen die ik kan vinden via de macstore als download.
Zouden jullie mij kunnen vertellen of er verschil is tussen deze 2 producten? En is de logic die je kunt downloaden in de macstore echt de professionele versie?
En weet iemand toevallig op je logic pro nog in een box kunt kopen (als dit ooit heeft bestaan).
Ik wil binnenkort logic pro gaan kopen, nu vroeg ik me iets af.
Volgens mij kon je vroeger logic pro in een box kopen met cd's (al weet ik dat niet zeker
Tegenwoordig is de enige optie om logic te kopen die ik kan vinden via de macstore als download.
Zouden jullie mij kunnen vertellen of er verschil is tussen deze 2 producten? En is de logic die je kunt downloaden in de macstore echt de professionele versie?
En weet iemand toevallig op je logic pro nog in een box kunt kopen (als dit ooit heeft bestaan).
Logic Pro 9 is volgens mij gewoon nog in doos te kopen
als de Apple online store t niet meer heeft ff kijken bij bax, rj of i4music! Overigens is de versie in de app store dezelfde, alleen moet je volgens mij de content packs later downloaden.. Beide versies zijn iig t zelfde!!
-
BHardtraxxer
- 421 posts member since 2010
- last seen Jul 2019
Logic is alleen nog maar te verkrijgen in de store, ook als boxed versie. Het enige verschil is dat in de boxed versie ook Mainstage 2 en nog iets zit wat je toch niet gebruikt en hij kost 500 euro. Dus lekker voor 150 euro uit de store downloaden en dan de content packs later downloadenTakkU wrote:Logic Pro 9 is volgens mij gewoon nog in doos te kopenals de Apple online store t niet meer heeft ff kijken bij bax, rj of i4music! Overigens is de versie in de app store dezelfde, alleen moet je volgens mij de content packs later downloaden.. Beide versies zijn iig t zelfde!!
-
PHardtraxxer
- last seen 11 days ago
nu twee weken bezig met logic, de mixer vind ik toch wel ingewikkeld.
is hier een goede tutorial voor of is er ergens duidelijke uitleg te vinden
?
is hier een goede tutorial voor of is er ergens duidelijke uitleg te vinden
?
-
PHardtraxxer
- last seen 11 days ago
heren,
hoe kan het als ik mijn gemaakte kick in logic exporteer dat hij heel anders klinkt?
hoe ver help ik dit?
hoe kan het als ik mijn gemaakte kick in logic exporteer dat hij heel anders klinkt?
hoe ver help ik dit?