Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 10:46 
 
Hardtraxxer

ik heb even 2 vraagjes en hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen?

1- ik heb gezien in de Hhz kick tutorial dat hij zijn kick bounce en dan importeert als wave file(overigens zie je dat bijna in alle logic kick tut). de wave file word dan in diversen delen geknipt waarna ze hier weer effecten opzetten zoals EQ. mijn vraag is hoe je nou weet waar je moet knippen en in hoeveel delen? hoop dat iemand mijn dit kan uitleggen?

2- waar halen jullie je clap snare hi hats vandaan? ik dacht gewoon een vec pack bijvoorbeeld? maar hoe laad je deze dan in?

alvast bedankt weer voor jullie antwoord
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 14:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dat knippen wat ze doen hangt een beetje af van je kick. Wat ze vaak doen is de punch losknippen, en deze een andere behandeling geven dan de rest. Je moet gewoon een beetje zoeken, je kan als je een sample geknipt hebt in Logic ook de lengte nog veranderen, maakt t een stuk makkelijker ;)

Qua percussie haal ik het voornamelijk uit 2 bronnen. Uit de Logic sampler EXS24, maar de laatste tijd levert me dit gigantische latency op.. Verder laad ik samples in uit 909 sample packs, deze kan je gewoon naar Logic slepen, importeert ie ze automatisch!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 20:19 
 
Hardtraxxer

stomme vraag misschien, maar kan je bv zien in de wave waar de punch begint en stopt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 20:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vaak wel. De grootste piek aan t begin is je punch. Deze zie je vervolgens lager worden, en je ziet dat de afstand tussen pieken langzaamaan langer wordt. Hoe verder je naar de tail gaat, hoe breder die afstand wordt ;) Maar t is hierbij vooral proberen. Als je geknipt hebt, verleng en verkort je sample totdat je de tail niet hoort, maar echt alleen de klap
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 23:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vraagje heren. Elke keer als ik een MIDI importeer en dan een van de MIDI sporen sleep naar een ander spoor waar ik Sylenth 1 op heb aangezet, waar ik vervolgens een preset aanklik om verder in te werken. Steeds als ik dan de track afspeel van het begin punt (of ander willekeurig punt in de track) reset Sylenth 1 zich naar de standaard preset...

Iemand enig idee hoe dit kan? Erg hatelijk als ik net alles heb afgesteld...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2012 10:37 
 
Hardtraxx Addict

Boosterz schreef:
Vraagje heren. Elke keer als ik een MIDI importeer en dan een van de MIDI sporen sleep naar een ander spoor waar ik Sylenth 1 op heb aangezet, waar ik vervolgens een preset aanklik om verder in te werken. Steeds als ik dan de track afspeel van het begin punt (of ander willekeurig punt in de track) reset Sylenth 1 zich naar de standaard preset...

Iemand enig idee hoe dit kan? Erg hatelijk als ik net alles heb afgesteld...


Dat is iets wat volgens mij aan de midi file ligt. Ik heb dit ook wel eens bij midi files. Ligt ook niet aan logic maar is bij andere programma's ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2012 11:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ok man bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2012 16:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

heb dit zelf ook vaak.. Heeft wel degelijk met Logic te maken ;) Midi input zit op een bepaald kanaal, vroeger waren midisporen afhankelijk van deze kanalen om een sequencer te laten draaien. Logic pikt dit op en gooit de preset eruit. Hoe ik het zelf altijd doe, is MIDI importen op een ongebruikt kanaal, open in de piano roll, alle noten kopieren en in een nieuw ander spoor zetten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2012 16:28 
 
Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
heb dit zelf ook vaak.. Heeft wel degelijk met Logic te maken ;) Midi input zit op een bepaald kanaal, vroeger waren midisporen afhankelijk van deze kanalen om een sequencer te laten draaien. Logic pikt dit op en gooit de preset eruit. Hoe ik het zelf altijd doe, is MIDI importen op een ongebruikt kanaal, open in de piano roll, alle noten kopieren en in een nieuw ander spoor zetten!


Ableton, cubase en s1 hebben dit ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2012 16:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
TakkU schreef:
heb dit zelf ook vaak.. Heeft wel degelijk met Logic te maken ;) Midi input zit op een bepaald kanaal, vroeger waren midisporen afhankelijk van deze kanalen om een sequencer te laten draaien. Logic pikt dit op en gooit de preset eruit. Hoe ik het zelf altijd doe, is MIDI importen op een ongebruikt kanaal, open in de piano roll, alle noten kopieren en in een nieuw ander spoor zetten!


Ableton, cubase en s1 hebben dit ook.

Studio one heb ik t zelf nog nooit meegemaakt, met MIDI's die het in Logic wel doen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 11:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bedankt voor het antwoord man. Even een klein omweggetje dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 12:51 
 
Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
Phase 2 schreef:
TakkU schreef:
heb dit zelf ook vaak.. Heeft wel degelijk met Logic te maken ;) Midi input zit op een bepaald kanaal, vroeger waren midisporen afhankelijk van deze kanalen om een sequencer te laten draaien. Logic pikt dit op en gooit de preset eruit. Hoe ik het zelf altijd doe, is MIDI importen op een ongebruikt kanaal, open in de piano roll, alle noten kopieren en in een nieuw ander spoor zetten!


Ableton, cubase en s1 hebben dit ook.

Studio one heb ik t zelf nog nooit meegemaakt, met MIDI's die het in Logic wel doen ;)


Ik heb het bij alledrie de daws die ik noemde wel gehad
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 13:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben zelf overgestapt van fl studio naar logic, de sound van logic klinkt zeker beter. Maar vind het wel erg wennen. als ik een simpel snaretje inlaad zou ik geen flauw benul hebben om die "snel" op "4 beats" te zetten zoals in fl studio waar je met patterns werkt. Hoe kan ik het beste met logic beginnen en wat is de beste manier daarvoor?

Ik ben btw Dutchiedutch van het forum nieuw accountje aangemaakt.

Heeft iemand toevallig skype/msn en wil me de basis dingen even snel uitleggen en als ik vragen heb ze kan stellen?
Zou het erg op prijs stellen!

Dankjewel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 14:36 
 
Hardtraxx Addict

Wat bijvoorbeeld kan is de snare op de tel zetten in 1 maat. Vervolgens die maat met snares samenvoegen dan wordt het 1 blok/groep dit kopieert makkelijker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 16:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Wat bijvoorbeeld kan is de snare op de tel zetten in 1 maat. Vervolgens die maat met snares samenvoegen dan wordt het 1 blok/groep dit kopieert makkelijker.

Het probleem is dus dat die telkens een miniseconde van de tel afzit. nu kan ik natuurlijk wel de hele tijd precies gaan doen maar dat is priegelwerk en duurt te lang



Hoe doe ik dit snel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 22:31 
 
Hardtraxxer

hele goede vraag, zou het ook willen weten?

heb nog ff een vraagje?
ik heb pack met claps snare hihats enz. dit zijn wave bestanden.

kan ik deze verander van audio bestand naar iets zo dat ik het in de piano rol kan zetten?
zou een stuk makkelijker zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 22:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb het inmiddels gevonden doormiddel van quantize links in het vak.

Je sample in een piano roll gooien kan doormiddel van een sampler, in logic gaat dit makkelijk met de EXS24.

hier een tutorial van youtube



^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 22:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ohja iets anders, ik raad iedereen aan die het er voor over heeft met logic te werken. Op het begin is het even zoeken en is het erg lastig. Vooral als je vorige daw Fl studio was. Maar het is zo ontzettend overzichtelijk en de lay out is perfect! Vind het zelf veel overzichtelijker dan Fl studio. Logic is great :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2012 23:20 
 
Hardtraxx Addict

Venice13 schreef:
Ohja iets anders, ik raad iedereen aan die het er voor over heeft met logic te werken. Op het begin is het even zoeken en is het erg lastig. Vooral als je vorige daw Fl studio was. Maar het is zo ontzettend overzichtelijk en de lay out is perfect! Vind het zelf veel overzichtelijker dan Fl studio. Logic is great :clap:


Hoor alleen van een aantal logic gebruikers dat er een hoop bugs inzitten of is dat ondertussen opgelost?. Ik blijf lekker bij s1.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2012 12:26 
 
Hardtraxxer

@Venice13

Held :worship: precies wat ik zocht!
toppie man
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 12:04 
 
Hardtraxxer

Welke Logic kick tutorial raden jullie mij aan om een kick te leren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 14:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ Pantermaat zelf proberen en leren is het beste.

Als je tog graag een tutorial zoekt. zoek op youtube naar Prototype kick tutorial 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2012 14:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo iedereen,

Weet iemand een goede manier voor het pitchen van kicks in logic?
Cool edit pro kan ik nergens vinden voor de mac ( correct me if im wrong)
Zijn hier goede alternatieven voor?


thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2012 15:23 
 
Hardtraxx Addict

Venice13 schreef:
Hallo iedereen,

Weet iemand een goede manier voor het pitchen van kicks in logic?
Cool edit pro kan ik nergens vinden voor de mac ( correct me if im wrong)
Zijn hier goede alternatieven voor?


thanks!


Kontakt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2012 23:20 
 
Hardtraxx Newbie

Iemand enig idee hoe ik een score / scale kan inladen in logic? Ben nog te noob om te onthouden welke noten in een bepaalde scale zitten :)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner