Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 20:33 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik heb een kick gemaakt door middel van het programma MicroTonic. Hoe krijg ik deze kick nu gesampled om deze bijvoorbeeld weer te gebruiken in Ultrabeat? Ik heb de handleiding gelezen maar daar word ik niet echt wijzer van.

Ik weet bijvoorbeeld ook niet of het mogelijk is om iets uit de piano roll te samplen?

EDIT: Ben er al achter :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 17:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Bij Logic kan je 2 dingen doen. Of je selecteert hetgeen je wilt samplen en gaat bij Logic naar File --> Bounce, of je klikt op je midi region en selecteert Bounce In Place. Je krijg dan gelijk een audio kanaal met je sample. Deze sample kan je vervolgens in Ultrabeat of EXS24 importeren door hm erin te slepen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 19:09 
 
Hardtraxxer

Ik heb eindelijk een lekker kick uit logic kunnen krijgen .
ben er erg blij mee .

maar weten jullie hoe je meer bass aan de kickdrum kan geven?
moetdat met EQ'en ?
heeft iemand een leuk trucje hier voor ?

hoor het graag !
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 22:30 
 
Hardtraxxer

rummeltje schreef:
Ik heb eindelijk een lekker kick uit logic kunnen krijgen .
ben er erg blij mee .

maar weten jullie hoe je meer bass aan de kickdrum kan geven?
moetdat met EQ'en ?
heeft iemand een leuk trucje hier voor ?

hoor het graag !

Eq je 50-200hz naar omhoog ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 22:48 
 
Hardtraxx Elite

ScavengerDJ schreef:
rummeltje schreef:
Ik heb eindelijk een lekker kick uit logic kunnen krijgen .
ben er erg blij mee .

maar weten jullie hoe je meer bass aan de kickdrum kan geven?
moetdat met EQ'en ?
heeft iemand een leuk trucje hier voor ?

hoor het graag !

Eq je 50-200hz naar omhoog ;)


je kunt idd eq'en je hebt daar ook plugins voor zoals waves RBass ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 23:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vriendjes, virendinnetjes en beste medeproducenten,

Ik ben bezig met het maken van een mashup en hiervoor wil ik het tempo (bpm) van een track in een vloeiende boog iets om hoog gooien. Wanneer ik dit echter probeer te doen via 'global track -> tempo' heeft dit wel effect bvb een intrument loop die ik zelf gemaakt heb, maar niet op een geinporteerde audiofile. Weet iemand hier een oplossing voor? Heb heel youtube al afgestruind, maar daar word ik niks wijzer van namelijk!

Thanxx! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2012 00:18 
 
Hardtraxx Addict

Dit al geprobeert ?

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2012 07:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Maximum schreef:
Vriendjes, virendinnetjes en beste medeproducenten,

Ik ben bezig met het maken van een mashup en hiervoor wil ik het tempo (bpm) van een track in een vloeiende boog iets om hoog gooien. Wanneer ik dit echter probeer te doen via 'global track -> tempo' heeft dit wel effect bvb een intrument loop die ik zelf gemaakt heb, maar niet op een geinporteerde audiofile. Weet iemand hier een oplossing voor? Heb heel youtube al afgestruind, maar daar word ik niks wijzer van namelijk!

Thanxx! :worship:

Hmm.. Das nog best tricky om dat in Logic zelf te doen..! Zou niet weten hoe je het in Logic moet doen, en of t uberhaupt mogelijk is... Wat je zou kunnen doen is een CD speler met pitchcontrol en mastertempo/masterkey te pakken, en het simpelweg op te nemen! Als je geen CD speler hebt kan je ook altijd nog iets van Traktor downloaden en dat gebruiken, niet vergeten de keylock aan te zetten, anders verandert ie ook van toonhoogte ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2012 13:01 
 
Hardtraxxer

Dat kan prima met ableton. Zou het niet in Logic doen, dan vervormd ook het geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2012 15:00 
 
Hardtraxx Addict

Heb ook een vraagje over Logic:

Hoe hebben jullie de snap en drag ingesteld ?

Ik ben namelijk Fl gewend en daar sluit alles mooi op elkaar aan (dus de balkjes in de playlist en de noten in de pianoroll)
Maar in Logic lukt het niet echt :/

Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2012 15:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tja, als ze niet netjes aansluiten (de noten dan) zoom ik meestal gewoon in, stel ik hm in op 'Ticks', en maak ik hm netjes passend.. Vervolgens weer op Smart zetten en je hebt altijd nette noten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 00:10 
 
Hardtraxx Elite

weet iemand iets waarmee je kunt side chainen in logic behalve met de compressor? :)

alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 14:04 
 
Hardtraxxer

tijntjuh120 schreef:
weet iemand iets waarmee je kunt side chainen in logic behalve met de compressor? :)

alvast bedankt


Hoe wil je anders sidechainen? Dat kan alleen met een compressor (vaak alleen de standaard compressor die bij je DAW komt).
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 15:34 
 
Hardtraxx Elite

MRN schreef:
tijntjuh120 schreef:
weet iemand iets waarmee je kunt side chainen in logic behalve met de compressor? :)

alvast bedankt


Hoe wil je anders sidechainen? Dat kan alleen met een compressor (vaak alleen de standaard compressor die bij je DAW komt).

in fl kan dat ook met grossbeat dacht ik, en ik dacht misschien is er wel zoiets voor mac..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 15:36 
 
Hardtraxx Addict

tijntjuh120 schreef:
MRN schreef:
tijntjuh120 schreef:
weet iemand iets waarmee je kunt side chainen in logic behalve met de compressor? :)

alvast bedankt


Hoe wil je anders sidechainen? Dat kan alleen met een compressor (vaak alleen de standaard compressor die bij je DAW komt).

in fl kan dat ook met grossbeat dacht ik, en ik dacht misschien is er wel zoiets voor mac..


klopt,

Probeer de autofilter eens, volgens mij zat daar ergens een Sidechain knopje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 22:32 
 
Hardtraxx Addict

Zie trouwens dat het antwoord van mij hierboven niet helemaal klopt, zit namelijk in elke logic plugin.

_____

Ik vroeg me zelf af hoe de EXS24 sampler werkt in logic, hoe kan ik meerdere samples laden die allemaal los van elkaar afspelen?

Als ik er nu bijvoorbeeld 3 in doe dan spelen ze allemaal tegelijk af :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2012 21:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dit topic heeft me overgehaald, over hooguit 3 weken staat hier een IMAC :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2012 00:12 
 
Hardtraxxer

MikezDJ schreef:
Dit topic heeft me overgehaald, over hooguit 3 weken staat hier een IMAC :)

Dan zou ik toch wel even wachten op de nieuwe generatie, kan niet lang meer duren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2012 00:18 
 
Hardtraxx Newbie

Joeyvg schreef:
Zie trouwens dat het antwoord van mij hierboven niet helemaal klopt, zit namelijk in elke logic plugin.

_____

Ik vroeg me zelf af hoe de EXS24 sampler werkt in logic, hoe kan ik meerdere samples laden die allemaal los van elkaar afspelen?

Als ik er nu bijvoorbeeld 3 in doe dan spelen ze allemaal tegelijk af :/



De exs24 wordt aangestuurd door midi informatie. Dat kun dus met de piano roll in Logic.

Stel je hebt 3 samples die je allemaal +12 noten wil kunnen pitchen dan zou je het bijvoorbeeld zou kunnen doen

Sample 1: F0 - F1
Sample 2: F2-F3
Sample 3: F4-F5

Dit is natuurlijk afhankelijk van de 'range' waarin je wilt pitchen en wat de 'grondnoot' (root) is.
De grondnoot/root kun je te weten komen door de sample af te spelen en te kijken wat de Tuner weergeeft.

Kijk anders is op youtube er zijn genoeg filmpjes te vinden. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2012 17:28 
 
Hardtraxxer

hey ik ben al een bezig met een track te maken in logic.
Hebben jullie nog tips voor een goede mixdown ?
wat zetten jullie op de output? ik zet nu multipress. omdat het dan beter klinkt , is dat goed?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2012 19:47 
 
Hardtraxx Addict

rummeltje schreef:
hey ik ben al een bezig met een track te maken in logic.
Hebben jullie nog tips voor een goede mixdown ?
wat zetten jullie op de output? ik zet nu multipress. omdat het dan beter klinkt , is dat goed?


Hoe kan iemand nu zeggen wat erop moet zonder het te horen. Zoek zelf wat jij goed vindt klinken. Klinkt het goed dan is het prima toch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2012 22:26 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
rummeltje schreef:
hey ik ben al een bezig met een track te maken in logic.
Hebben jullie nog tips voor een goede mixdown ?
wat zetten jullie op de output? ik zet nu multipress. omdat het dan beter klinkt , is dat goed?


Hoe kan iemand nu zeggen wat erop moet zonder het te horen. Zoek zelf wat jij goed vindt klinken. Klinkt het goed dan is het prima toch.


ja daar heb je gelijk in ! Maar ik wil weten of jullie er wat speciaals op zetten dat het echt dik maakt .
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2012 22:30 
 
Hardtraxx Addict

Ervaring. :P

Maar er is niet echt iets wat je op je master kan zetten dat het meteen heel dik en vet klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2012 08:19 
 
Hardtraxx Elite

rummeltje schreef:
hey ik ben al een bezig met een track te maken in logic.
Hebben jullie nog tips voor een goede mixdown ?
wat zetten jullie op de output? ik zet nu multipress. omdat het dan beter klinkt , is dat goed?


als ik het goed zeg kun je als je een nieuw project maakt ook ergens uit een soort van 'mastering' project kiezen, kijk daar is welke plug-ins erin staan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2012 13:45 
 
Hardtraxxer

rummeltje schreef:
beste logic users !
ik ben sinds kort ook overgestapt van fl naar logic.
werkt echt top, heb zeker geen spijt ! :love:

maar ik baal er wel van dat ik nexus (team dynamics )maar niet geïnstalleerd kan krijgen ,want die geeft steeds een foutmelding ? :cry:
dan geeft die aan dat het mapje niet in components kan geplaatst worden.
iemand een oplossing of een goede link waar ik hem opnieuw kan installeren ? :worship:

Ik zoek ook al een tijdje een profesionele kick pitch methode.
ik doe het in ultrabeat(drag&drop samples) maar ik krijg er niks lekker uit .

:whistle:



Ik zo gewoon cool edit pro installeren en daarme pitchen, werkthet beste vind ik.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner