W
Hardtraxxer
265 posts member since 2010
last seen Feb 2023
Aangezien er al een topic is over Fruity Loops en Cubase nu ook een over Logic. Volgens mij zijn er wel een aantal mensen hier op het forum die dit gebruiken.

Dus brand maar los met vragen/tips etc. :thumbsup:
Hardtraxxer
485 posts member since 2011
last seen May 2015
Woodside wrote:Aangezien er al een topic is over Fruity Loops en Cubase nu ook een over Logic. Volgens mij zijn er wel een aantal mensen hier op het forum die dit gebruiken.

Waarom draait dit programma alleen op mac?
doen andere daw's toch ook niet moeilijk over. :huh:
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
T is een product van Apple zelf, die volledig gebouwd is rond OSX' Core Audio. Gebruik Logic nu al een aardige tijd, en vind t echt by far de beste DAW!! Heb Cubase ook wel is geprobeerd, maar Cubase mist toch een hoop gebruiksgemak tov Logic.. Daarnaast zijn de standaard plugins van Logic van erg hoge kwaliteit. Clip Distortion = :thumbsup: :thumbsup: :worship: :worship: Zou niet weten wat ik zonder die plugin zou moeten!
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
TakkU wrote:T is een product van Apple zelf, die volledig gebouwd is rond OSX' Core Audio. Gebruik Logic nu al een aardige tijd, en vind t echt by far de beste DAW!! Heb Cubase ook wel is geprobeerd, maar Cubase mist toch een hoop gebruiksgemak tov Logic.. Daarnaast zijn de standaard plugins van Logic van erg hoge kwaliteit. Clip Distortion = :thumbsup: :thumbsup: :worship: :worship: Zou niet weten wat ik zonder die plugin zou moeten!
Dit dus :thumbup:
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Ik heb een tijdje terug Mac osx als dualboot geinstalleerd (dus op een non-apple systeem) en dan gewoon mac en windows 7 op een systeem.
Is even kutten maar als je klaar bent werkt hij opzich wel goed, maar vind Logic toch wat minder fijn werken vergeleken met FL studio (vind ik van cubase trouwens ook)

Maar de standaart plugins in logic zijn zeker goed, en heel logic ziet er beter uit dan FL studio :P
Hardtraxxer
425 posts member since 2010
last seen Oct 2016
Ben sinds een tijdje ook overgestapt op logic. Werkt voor mij het meest intuïtief en het gemakkelijkst :)
P
Hardtraxxer
530 posts member since 2011
last seen Nov 2017
Joeyvg wrote:Ik heb een tijdje terug Mac osx als dualboot geinstalleerd (dus op een non-apple systeem) en dan gewoon mac en windows 7 op een systeem.
Is even kutten maar als je klaar bent werkt hij opzich wel goed
Heb ook gekeken om dit te gaan doen, maar is me toch een heel gedoe, snap dr geen hol van! xd
takku wrote: Clip Distortion = :thumbsup: :thumbsup: :worship: :worship: Zou niet weten wat ik zonder die plugin zou moeten!
Waarom spreekt iedereen zo lovend over die clip distortion? Is ie echt zo goed? Begin het gevoel te krijgen dat ik iets mis :P
Artiest
797 posts member since 2011
last seen 4 hours ago
pim wrote: Waarom spreekt iedereen zo lovend over die clip distortion? Is ie echt zo goed? Begin het gevoel te krijgen dat ik iets mis :P
Ik denk eerder omdat headhunterz in zijn livestream heeft gezegt dat hij goed is.. :lol:
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
pim wrote:
Joeyvg wrote:Ik heb een tijdje terug Mac osx als dualboot geinstalleerd (dus op een non-apple systeem) en dan gewoon mac en windows 7 op een systeem.
Is even kutten maar als je klaar bent werkt hij opzich wel goed
Heb ook gekeken om dit te gaan doen, maar is me toch een heel gedoe, snap dr geen hol van! xd
takku wrote: Clip Distortion = :thumbsup: :thumbsup: :worship: :worship: Zou niet weten wat ik zonder die plugin zou moeten!
Waarom spreekt iedereen zo lovend over die clip distortion? Is ie echt zo goed? Begin het gevoel te krijgen dat ik iets mis :P
Ja je moet ook maar net een goede versie hebben, ik heb een stuk of 4 versies moeten branden voordat er een werkte. En de clip distortion heeft wel een lekkere sound maar het is niet zo dat je meteen een dikke kick hebt als je de clip distortion gebruikt. (zou hem wel graag in FL willen hebben :P )
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Doolittle wrote:
pim wrote: Waarom spreekt iedereen zo lovend over die clip distortion? Is ie echt zo goed? Begin het gevoel te krijgen dat ik iets mis :P
Ik denk eerder omdat headhunterz in zijn livestream heeft gezegt dat hij goed is.. :lol:
Niet alleen HHZ, Zany gebruikte hem in de fusion labs sessie en Corey ook in een kick filmpje. Het mooie is altijd dat al die artiesten zeggen dat ze de clip distortion in logic gebruiken, maar dat iedere distortion het kan, maar het is natuurlijk niet voor niets dan ze allemaal clip distortion gebruiken haha.
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2021
Ja ik gebruik de clip dist alleen maar omdat HHZ t gebruikt :') als je de plugin niet kent, oordeel dan ook niet ;)
Clip dist geeft een hele mooie klank, die ook goed te regelen is... Geen rare ruis wat je bij Camelphat of Devastator nog wel is krijgt... T is gewoon een hele goeie distortion! Maar t is idd niet zo dat je met de clip dist magisch een goeie kick krijgt hoor.. Je zal er alsnog veel me moeten doen om een goeie kick te hebben. Helpt wel natuurlijk als je een mooie klank eruit kan halen, waardoor je minder nabewerking hoeft te doen!
T
Hardtraxx Elite
2257 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Sanderson wrote:
Woodside wrote:Aangezien er al een topic is over Fruity Loops en Cubase nu ook een over Logic. Volgens mij zijn er wel een aantal mensen hier op het forum die dit gebruiken.

Waarom draait dit programma alleen op mac?
doen andere daw's toch ook niet moeilijk over. :huh:
Fruity loops draait ook alleen op windows? :P
T
Hardtraxx Elite
last seen Jun 2026
ik produceer nu ongeveer 6 maanden, en ben gelijk met logic begonnen, eerst snapte ik er ook echt niks van, en vond ik het maar niks en wilde ik liever FL, maar na veel oefenen blijf ik toch bij logic! :D
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
tijntjuh120 wrote:ik produceer nu ongeveer 6 maanden, en ben gelijk met logic begonnen, eerst snapte ik er ook echt niks van, en vond ik het maar niks en wilde ik liever FL, maar na veel oefenen blijf ik toch bij logic! :D
Als je eenmaal een programma kent dan is overstappen ook niet zo moeilijk. Je hebt dan alles zo gevonden.
Hardtraxx Addict
1522 posts member since 2011
last seen Jan 2015
Persoonlijk vindt ik Logic pro veruit de beste DAW, het gebruiksgemak is in mijn ogen onovertroffen. Ben een lange tijd geleden helemaal overgestapt op windows waardoor met logic produceren ook onmogelijk is geworden.
Hardtraxx Veteran
4894 posts member since 2010
last seen Sep 2020
Ik gebruik ook Logic! Ook al ben ik nog lang geen goede producer oid, vind ik het wel echt super chill werken! :worship:
T
Hardtraxx Elite
last seen Jun 2026
weet iemand hoe je de piano roll in een apart venster kunt krijgen? :$
heb het ooit perongeluk voor elkaar gekregen maar weet niet meer hoe :P
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2021
Als je bovenaan in de menubalk op Window klikt kan je alle schermen een eigen venster geven ;)
T
Hardtraxx Elite
last seen Jun 2026
TakkU wrote:Als je bovenaan in de menubalk op Window klikt kan je alle schermen een eigen venster geven ;)
oke bedankt! :D
S
Hardtraxx Newbie
42 posts member since 2010
last seen Jun 2017
tijntjuh120 wrote:weet iemand hoe je de piano roll in een apart venster kunt krijgen? :$
heb het ooit perongeluk voor elkaar gekregen maar weet niet meer hoe :P

cmd + 6
T
Hardtraxx Elite
last seen Jun 2026
had m al bij hoe/wat produceren neergezet ook maar even hier :D

kan iemand mij een korte uitleg geven over de tuner in logic?
alvast bedankt :P
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
tijntjuh120 wrote:had m al bij hoe/wat produceren neergezet ook maar even hier :D

Simpel, gooi hem op je master, laat wat afspelen, en hij verteld je de noten ;)
T
Hardtraxx Elite
last seen Jun 2026
RAW-vizion wrote:
tijntjuh120 wrote:had m al bij hoe/wat produceren neergezet ook maar even hier :D

Simpel, gooi hem op je master, laat wat afspelen, en hij verteld je de noten ;)
oke bedankt :) , dus bijv. als je kick vals pitcht dan laat de tuner zien op welke noot hij wel moet?
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Lijkt mij dat de tuner enkel aangeeft welke noot er wordt gespeeld. Een tuner kan niet weten welke noot jij wilt hebben he.
R
Hardtraxxer
85 posts member since 2012
last seen Feb 2015

Logic Pro: hulp hulp hulp

beste logic users !
ik ben sinds kort ook overgestapt van fl naar logic.
werkt echt top, heb zeker geen spijt ! :love:

maar ik baal er wel van dat ik nexus (team dynamics )maar niet geïnstalleerd kan krijgen ,want die geeft steeds een foutmelding ? :cry:
dan geeft die aan dat het mapje niet in components kan geplaatst worden.
iemand een oplossing of een goede link waar ik hem opnieuw kan installeren ? :worship:

Ik zoek ook al een tijdje een profesionele kick pitch methode.
ik doe het in ultrabeat(drag&drop samples) maar ik krijg er niks lekker uit .

:whistle: