Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 18:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Welke error krijg je precies? Het kan zijn dat de installer op dat moment niet de juiste rechten heeft. Je moet namelijk admin rechten hebben om iets te kunnen wijzigen aan je Components map!

Wat betreft het pitchen, ikzelf gebruik voor het pitchen van kicks geen Logic.. Ik vind t pitch mechanisme van Logic niet echt geweldig, in mijn ogen echt 1 van de grootste tekortkomingen! Wanneer je gaat pitchen via een sampler als Ultrabeat of EXS24 heb je het probleem dat je de volledige kick gaat pitchen, dus inclusief de punch. Dit is in de meeste gevallen niet wat je wilt, dus ik raad het je af om het zo te doen. Ikzelf gebruik het software pakket Wavelab (van de makers van Cubase) om mn kicks te pitchen. Pitchen in Wavelab werkt zo'n beetje t zelfde als Cubase (kijk maar naar de tutorial van Zany hiervoor) maar t algoritme van Wavelab geeft naar mijn idee betere resultaten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2012 10:28 
 
Hardtraxx Addict

Weet iemand of Logic 9 op een imac met deze specificaties goed zal werken?

iMac 24" uit midden 2007.

Processor: 2.8 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen: 4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM
Videokaart: ATI Radeon HD 2600 Pro 256 MB
Harde schijf: 500GB Serial ATA Drive

Volgens de technische specificaties van Logic 9 lijkt mij dat het wel zal werken, maar ik wil graag weten of het goed werkt. Met goed werken bedoel ik dan dat het zware projecten aan kan en dat het snel reageert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2012 16:46 
 
Hardtraxx Veteran

Phase 2 schreef:
Weet iemand of Logic 9 op een imac met deze specificaties goed zal werken?

iMac 24" uit midden 2007.

Processor: 2.8 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen: 4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM
Videokaart: ATI Radeon HD 2600 Pro 256 MB
Harde schijf: 500GB Serial ATA Drive

Volgens de technische specificaties van Logic 9 lijkt mij dat het wel zal werken, maar ik wil graag weten of het goed werkt. Met goed werken bedoel ik dan dat het zware projecten aan kan en dat het snel reageert.

Als het kan neem groter, ik raakte met 2.8 GHz en 4 GB ook in de problemen bij grote projecten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2012 16:51 
 
Hardtraxx Addict

RAW-vizion schreef:
Phase 2 schreef:
Weet iemand of Logic 9 op een imac met deze specificaties goed zal werken?

iMac 24" uit midden 2007.

Processor: 2.8 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen: 4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM
Videokaart: ATI Radeon HD 2600 Pro 256 MB
Harde schijf: 500GB Serial ATA Drive

Volgens de technische specificaties van Logic 9 lijkt mij dat het wel zal werken, maar ik wil graag weten of het goed werkt. Met goed werken bedoel ik dan dat het zware projecten aan kan en dat het snel reageert.

Als het kan neem groter, ik raakte met 2.8 GHz en 4 GB ook in de problemen bij grote projecten!


Thanks. Ik neem deze mac dan ook niet, maar spaar wel door voor een nieuwe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2012 21:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
Phase 2 schreef:
Weet iemand of Logic 9 op een imac met deze specificaties goed zal werken?

iMac 24" uit midden 2007.

Processor: 2.8 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen: 4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM
Videokaart: ATI Radeon HD 2600 Pro 256 MB
Harde schijf: 500GB Serial ATA Drive

Volgens de technische specificaties van Logic 9 lijkt mij dat het wel zal werken, maar ik wil graag weten of het goed werkt. Met goed werken bedoel ik dan dat het zware projecten aan kan en dat het snel reageert.

Als het kan neem groter, ik raakte met 2.8 GHz en 4 GB ook in de problemen bij grote projecten!


Wat gebruik jij nu dan als ik vragen mag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2012 22:25 
 
Hardtraxx Veteran

mrazura schreef:
RAW-vizion schreef:
Phase 2 schreef:
Weet iemand of Logic 9 op een imac met deze specificaties goed zal werken?

iMac 24" uit midden 2007.

Processor: 2.8 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen: 4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM
Videokaart: ATI Radeon HD 2600 Pro 256 MB
Harde schijf: 500GB Serial ATA Drive

Volgens de technische specificaties van Logic 9 lijkt mij dat het wel zal werken, maar ik wil graag weten of het goed werkt. Met goed werken bedoel ik dan dat het zware projecten aan kan en dat het snel reageert.

Als het kan neem groter, ik raakte met 2.8 GHz en 4 GB ook in de problemen bij grote projecten!


Wat gebruik jij nu dan als ik vragen mag?

late 2011 model i7 imac met 3.4 Ghz en 16 GB Ram!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 13:40 
 
Hardtraxx Addict

Dat is wel een beest dan. Werkt zeker wel erg lekker?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 16:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mja ik vraag me af in hoeverre je dit nodig heb. Je projecten worden dan wel erg groot lijkt me. Wat een geld man en daar kreeg je dan 1 jaar garantie op?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 16:33 
 
Hardtraxx Addict

Een Mac is gewoon overpriced, maar wel leuk om te hebben :D

Ik vraag me alleen af of je genoeg aansluitingen hebt op een IMAC,
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 16:35 
 
Hardtraxx Elite

Joeyvg schreef:
Een Mac is gewoon overpriced, maar wel leuk om te hebben :D

Ik vraag me alleen af of je genoeg aansluitingen hebt op een IMAC,

als ik het goed zeg heeft een imac 4 usb poorten?
is ook niet al teveel :P mn macbook heeft er 2 -_-
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 16:38 
 
Hardtraxxer

Je mac keyboard is ook gelijk weer een USB hub, dus daar kunnen er ook weer 2 op. 5 vrije poorten is voor de meeste dingen voldoende hoor. De magic mouse gaat via bluetooth.

Joeyvg schreef:
Een Mac is gewoon overpriced, maar wel leuk om te hebben :D

Ik vraag me alleen af of je genoeg aansluitingen hebt op een IMAC,


Zeker bij de iMac valt dat best mee :) Er zijn eigenlijk geen All-in-ones die het er tegen op kunnen nemen. Het scherm van een iMac (en ACD) kost lost bij HP los ook 650-700 euro. Maar goedkoop zijn ze nu ook weer niet nee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 17:59 
 
Hardtraxx Addict

Ja ok je hebt wel meteen een heel mooi scherm erbij,

Ik ben niet zo bekend met "geluids spul dingen :P " Maar voor monitoren heb je toch of een geluidskaart nodig of zo'n extern ding?
Past dat wel gewoon op zo'n Imac ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Ja ok je hebt wel meteen een heel mooi scherm erbij,

Ik ben niet zo bekend met "geluids spul dingen :P " Maar voor monitoren heb je toch of een geluidskaart nodig of zo'n extern ding?
Past dat wel gewoon op zo'n Imac ?


Gewoon usb aansluitingen toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:32 
 
Hardtraxx Elite

mrazura schreef:
Joeyvg schreef:
Ja ok je hebt wel meteen een heel mooi scherm erbij,

Ik ben niet zo bekend met "geluids spul dingen :P " Maar voor monitoren heb je toch of een geluidskaart nodig of zo'n extern ding?
Past dat wel gewoon op zo'n Imac ?


Gewoon usb aansluitingen toch?


ja, dat is voorzover ik weet gewoon usb ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:35 
 
Hardtraxx Addict

Joeyvg schreef:
Ja ok je hebt wel meteen een heel mooi scherm erbij,

Ik ben niet zo bekend met "geluids spul dingen :P " Maar voor monitoren heb je toch of een geluidskaart nodig of zo'n extern ding?
Past dat wel gewoon op zo'n Imac ?


Zo'n extern ding is ook een geluidskaart :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 18:41 
 
Hardtraxx Addict

Phase 2 schreef:
Joeyvg schreef:
Ja ok je hebt wel meteen een heel mooi scherm erbij,

Ik ben niet zo bekend met "geluids spul dingen :P " Maar voor monitoren heb je toch of een geluidskaart nodig of zo'n extern ding?
Past dat wel gewoon op zo'n Imac ?


Zo'n extern ding is ook een geluidskaart :)


Ja haha dat bedoelde ik :P Externe geluidskaart.

Maar als dat idd ook gewoon USB is dan zou je gewoon zo'n Imac voor alles kunnen gebruiken :) (Zit er al een tijdje over na te denken om er een aan te schaffen voor erbij :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 21:35 
 
Hardtraxx Addict

Joeyvg schreef:
Phase 2 schreef:
Joeyvg schreef:
Ja ok je hebt wel meteen een heel mooi scherm erbij,

Ik ben niet zo bekend met "geluids spul dingen :P " Maar voor monitoren heb je toch of een geluidskaart nodig of zo'n extern ding?
Past dat wel gewoon op zo'n Imac ?


Zo'n extern ding is ook een geluidskaart :)


Ja haha dat bedoelde ik :P Externe geluidskaart.

Maar als dat idd ook gewoon USB is dan zou je gewoon zo'n Imac voor alles kunnen gebruiken :) (Zit er al een tijdje over na te denken om er een aan te schaffen voor erbij :P )


Die heb je als usbb en firewire. Firewiire ingangen zittenn ook op imac.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 22:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mensen die geen ervaring hebben met OSX of zelf geen Mac hebben komen altijd aanzetten met 'overpriced'... Maar zoals iemand hier al eerder aangaf, koop maar is een soortgelijk systeem incl scherm etc, dan kom je behoorlijk in de buurt. Daarnaast betaal je bij een Mac niet alleen voor de hardware, maar voor de perfecte integratie met de software... OSX draait alleen op Mac's, waardoor software en hardware door dezelfde fabrikant worden gemaakt... OSX heeft mij tot dusver een stabiliteit en snelheid gegeven die ik met een Windows bak nooit kan halen...

Wat betreft geluidskaarten etc, werkt idd gewoon via USB of FireWire. Je hoeft eigenlijk nooit een driver te installeren, werkt direct! FireWire is overigens een stuk sneller dan USB. Vooral handig als je veel opnames van externe bronnen nodig hebt (opname studio, hardware synths etc.). Voor het gemiddelde produceren wat de meesten hier op Hardtraxx doen is een USB geluidskaart meer dan voldoende ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 22:15 
 
Hardtraxxer

Ga denk ik ook maaris overstappen op de mac :) Hoor er zoveel reacties van dat hij goed presteert en het lekker werkt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 10:54 
 
Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
Mensen die geen ervaring hebben met OSX of zelf geen Mac hebben komen altijd aanzetten met 'overpriced'... Maar zoals iemand hier al eerder aangaf, koop maar is een soortgelijk systeem incl scherm etc, dan kom je behoorlijk in de buurt. Daarnaast betaal je bij een Mac niet alleen voor de hardware, maar voor de perfecte integratie met de software... OSX draait alleen op Mac's, waardoor software en hardware door dezelfde fabrikant worden gemaakt... OSX heeft mij tot dusver een stabiliteit en snelheid gegeven die ik met een Windows bak nooit kan halen...

Wat betreft geluidskaarten etc, werkt idd gewoon via USB of FireWire. Je hoeft eigenlijk nooit een driver te installeren, werkt direct! FireWire is overigens een stuk sneller dan USB. Vooral handig als je veel opnames van externe bronnen nodig hebt (opname studio, hardware synths etc.). Voor het gemiddelde produceren wat de meesten hier op Hardtraxx doen is een USB geluidskaart meer dan voldoende ;)


Een firewire kaart is volgens mij niet echt duurder als een usb kaart. Het enige nadeel bij een imac is volgens mij dat je geen UAD kaart erin kunt doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 11:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Firewire is niet perse duurder idd, maar als je een simpele interface nodig hebt kan je net zo goed USB gebruiken, en je firewire voor andere dingen gebruiken. Een UAD PCI-E kaart kan je idd niet kwijt in een iMac, kan alleen in een Mac Pro. UAD heeft overigens wel USB versies van hun DSP kaarten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2012 12:50 
 
Hardtraxxer

De error die ik krijg :

De installatie is mislukt.

het installatie programma kan sommige bestanden niet in '/Library/Audio/Plug-Ins/Components' installeren .
Neem contact op met de fabrikant van de software .


het is van team dynamics ; ReFX nexus v1.4.1

Apart...
--------------------------

Kick's pitchen in logic .
Ik gebruik nu ultrabeat -> Drag & Drop samples .
maar ik vind het helemaal niet lekker klinken ..
En ik blijf nieuwsgierig hoe andere het zo goed dan als hhz,wildstyleRz en noisecontrollers .
weet iemand hoe hun pitchen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2012 14:00 
 
Hardtraxxer

rummeltje schreef:
De error die ik krijg :

De installatie is mislukt.

het installatie programma kan sommige bestanden niet in '/Library/Audio/Plug-Ins/Components' installeren .
Neem contact op met de fabrikant van de software .


het is van team dynamics ; ReFX nexus v1.4.1

Apart...
--------------------------

Kick's pitchen in logic .
Ik gebruik nu ultrabeat -> Drag & Drop samples .
maar ik vind het helemaal niet lekker klinken ..
En ik blijf nieuwsgierig hoe andere het zo goed dan als hhz,wildstyleRz en noisecontrollers .
weet iemand hoe hun pitchen?

Ik geloof dat hun het met externe software doen, adobe audition oid.. niet in de daw zelf geloof ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2012 14:12 
 
Hardtraxx Addict

Ik dacht dat Headhunterz in de 1e livestream met Wildstylez zei dat hij de kicks gewoon in Logic pitched, maar kan het nergens terug vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2012 14:23 
 
Hardtraxx Addict

Je kan volgens mij ook simpel in kontakt pitchen.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner