Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2013 14:54 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Moest het ook op de manier zoals ik had beschreven of niet?


nee niet helemaal, maar toch bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 15:09 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Vraagje. Ik ben al een tijdje op zoek naar een dvd van logic pro 9. Ik heb tot nu toe alleen diet boek kunnen vinden:

http://www.bax-shop.nl/produceer-boeken ... tails.html

Bestaat er een training series dvd van logic 9?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 15:09 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Vraagje. Ik ben al een tijdje op zoek naar een dvd van logic pro 9. Ik heb tot nu toe alleen diet boek kunnen vinden:

http://www.bax-shop.nl/produceer-boeken ... tails.html

Bestaat er een training series dvd van logic 9?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 15:18 
 
Hardtraxxer

Ik heb wel eens boeken en dvd's gezien bij bol.com dus mischien moet je daar even zoeken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 15:36 
 
Artiest
Avatar gebruiker

KicKProduction schreef:
Ik heb wel eens boeken en dvd's gezien bij bol.com dus mischien moet je daar even zoeken ;)


Ja bol.com had ik ook al gezocht. en had ik deze gevonden:
http://www.bol.com/nl/p/alfred-s-teach- ... 010999418/

Maar dat is meer om te starten of om jezelf even te refreshen. ik wil juist wat dieper in logic gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 16:30 
 
Artiest
Avatar gebruiker

edit: deze comment was een foutje
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2013 18:38 
 
Hardtraxxer

sjuul schreef:
KicKProduction schreef:
Ik heb wel eens boeken en dvd's gezien bij bol.com dus mischien moet je daar even zoeken ;)


Ja bol.com had ik ook al gezocht. en had ik deze gevonden:
http://www.bol.com/nl/p/alfred-s-teach- ... 010999418/

Maar dat is meer om te starten of om jezelf even te refreshen. ik wil juist wat dieper in logic gaan.


youtube staat vol met tutorials. Meeste leer je en krijg je mee tijdens het producen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2013 10:40 
 
Artiest
Avatar gebruiker

rummeltje schreef:
sjuul schreef:
KicKProduction schreef:
Ik heb wel eens boeken en dvd's gezien bij bol.com dus mischien moet je daar even zoeken ;)


Ja bol.com had ik ook al gezocht. en had ik deze gevonden:
http://www.bol.com/nl/p/alfred-s-teach- ... 010999418/

Maar dat is meer om te starten of om jezelf even te refreshen. ik wil juist wat dieper in logic gaan.


youtube staat vol met tutorials. Meeste leer je en krijg je mee tijdens het producen!


Ik weet 't, en ik heb al tientallen uren aan tutorials kijken besteed. Maar ik wil graag volgens een wat officielere manier te werk gaan en meer stapsgewijs. zodat ik geen dingen oversla of dingen tegen kom die ik anders nooit had opgezocht.
Maar ik denk dat ik maar gewoon mbv dat boek te werk ga.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2013 20:20 
 
Hardtraxxer

vraagje?

ik heb camelphat geïnstalleerd, alleen kan hem niet vinden.
hij staat wel in de map compents en vst

normaal is logic opnieuw opstarten en pakt hij hem van zelf.

jullie enige idee wat ik hier aan kan doen?

alvast bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2013 23:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
vraagje?

ik heb camelphat geïnstalleerd, alleen kan hem niet vinden.
hij staat wel in de map compents en vst

normaal is logic opnieuw opstarten en pakt hij hem van zelf.

jullie enige idee wat ik hier aan kan doen?

alvast bedankt.


Heb je al bij 32 bits effecten gekeken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2013 13:29 
 
Hardtraxxer

nee?

kan je me uitleggen hoe ik dat moet doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 02:45 
 
Hardtraxx Newbie

rummeltje schreef:
beste logic users !
ik ben sinds kort ook overgestapt van fl naar logic.
werkt echt top, heb zeker geen spijt ! :love:

maar ik baal er wel van dat ik nexus (team dynamics )maar niet geïnstalleerd kan krijgen ,want die geeft steeds een foutmelding ? :cry:
dan geeft die aan dat het mapje niet in components kan geplaatst worden.
iemand een oplossing of een goede link waar ik hem opnieuw kan installeren ? :worship:

Ik zoek ook al een tijdje een profesionele kick pitch methode.
ik doe het in ultrabeat(drag&drop samples) maar ik krijg er niks lekker uit .

:whistle:
in logic zit een pitch methode, maar dan moet je de sample los inladen. Maar ik zelf gebruik wave editor en pitched iets beter naar mijn zin
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2013 14:28 
 
Hardtraxxer

Hoe kan het zijn als ik mij track bounce dat het volume van het wave bestand zacht is terwijl dat voordat ik hem bounce het master volume bijna in het rood knalt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2013 14:46 
 
Hardtraxxer

heeft iemand een idee hoe kan wanneer ik bounce me volume daarna een stuk minder is?
zelfs me nieuwe kick die ik gemaakt heb is na het bounce in volume veel minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2013 16:09 
 
Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
heeft iemand een idee hoe kan wanneer ik bounce me volume daarna een stuk minder is?
zelfs me nieuwe kick die ik gemaakt heb is na het bounce in volume veel minder.



clipt die miss? en als je hem nou een normalised ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2013 00:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

EDIT: Kan weg,
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2013 13:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Edit: Nog een vraagje,
Ben nu begonnen met een nieuw kick project maar dan op de manier zoals frontliner het laat zien in zijn kick tutorial video.
Alleen nu wil ik een track maken die zegmaar alle andere tracks direct kan recorden zoals hij in dat filmpje rond 8:30 laat zien, Heb al zitten kloten met output enzo maar dat lukt me niet.. Iemand die me kan helpen die het weet? :)

Hier is de tutorial van frontliner zodat je kan zien wat ik bedoel:
http://www.youtube.com/watch?v=gMt8U77GMKk
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2013 21:22 
 
Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
heeft iemand een idee hoe kan wanneer ik bounce me volume daarna een stuk minder is?
zelfs me nieuwe kick die ik gemaakt heb is na het bounce in volume veel minder.


Bij het bouncen staat er een optie ''Normalize'', die instelling moet je ff veranderen. Had dit probleem zelf ook een tijdje terug :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2013 10:10 
 
Hardtraxxer

ben hier heel toevallig gisteren achtergekomen :P
bedankt man!

ik zag gisteren in een filmpje dat ze 2 wave bestanden zeg maar samen voegde zodat je loop kan maken.

enig idee hoe je dit kan doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2013 15:58 
 

Weet iemand hoe het komt dat als ik een mashup maak ik Logic en ik Bounche hem met de normale instellingen, dat hij iets (niet veel) stiller klinkt, en iets doffer dan de originele tracks. Iemand die hier ervaring mee heeft en ze op normaal geluid weet te krijgen. Als je ze normaal luistert hoor je slechts een beetje verschil, maar ik ben bang dat ze op grote systemen minder goed gaan klinken...
Bouncen in .wav of 320 kbps trouwens :)...
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2013 00:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

AvixDJ schreef:
Edit: Nog een vraagje,
Ben nu begonnen met een nieuw kick project maar dan op de manier zoals frontliner het laat zien in zijn kick tutorial video.
Alleen nu wil ik een track maken die zegmaar alle andere tracks direct kan recorden zoals hij in dat filmpje rond 8:30 laat zien, Heb al zitten kloten met output enzo maar dat lukt me niet.. Iemand die me kan helpen die het weet? :)

Hier is de tutorial van frontliner zodat je kan zien wat ik bedoel:
http://www.youtube.com/watch?v=gMt8U77GMKk

Het trucje wat 'ie doet is in logic best lastig.
Wat je zou kunnen doen is alle kanalen die je gebruikt op Bus 1 zetten en een auxiliary channel maken voor bus 1, dan heb je ongeveer 't zelfde effect, alleen dan met een gruwelijke omweg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2013 15:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

In Logic kan je zover ik weet niet zomaar alles wat je op de master hoort naar een nieuw audiokanaal sturen. De enige mogelijkheid die ik tot dusver heb gevonden is idd zoals Mannonymous zegt, door de kanalen die je wil recorden naar een enkele bus te sturen en vervolgens die bus gebruiken als input voor een audio kanaal.
Overigens kan direct opnemen via de master misschien wel geregeld worden in de Environment, maar dat weet ik zo niet zeker...

Spablauw schreef:
Weet iemand hoe het komt dat als ik een mashup maak ik Logic en ik Bounche hem met de normale instellingen, dat hij iets (niet veel) stiller klinkt, en iets doffer dan de originele tracks. Iemand die hier ervaring mee heeft en ze op normaal geluid weet te krijgen. Als je ze normaal luistert hoor je slechts een beetje verschil, maar ik ben bang dat ze op grote systemen minder goed gaan klinken...
Bouncen in .wav of 320 kbps trouwens :)...


Vaak zal je bij een mashup, waarin je neem ik aan flink hebt zitten editten in de tracks, ook een klein beetje mastering moeten toepassen wil je het max aan volume eruit halen! Doordat je meerdere audiotracks bij elkaar zet zal je moeten spelen met de verschillende volumes, EQ e.d. en dus zal je eigenlijk nog weer een nieuwe master moeten maken om het volle volume te krijgen. Als je zelf niet kan masters, bekijk dan je mashup met spectrum analysers en phase meters (stereo breedte) en vergelijk dit met andere tracks. Als dit behoorlijk dicht bij elkaar in de buurt zit kan je het tijdens het draaien simpel oplossen door je gain iets harder te zetten bijvoorbeeld ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2013 16:44 
 
Hardtraxx Elite

Eyy... ik heb sinds dit weekend een macbook en heb logic geïnstalleerd alleen weet ik nog niet precies hoe alles werkt. Heeft iemand misschien een goeie uitgebreide tutorial die ik kan kijken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2013 16:46 
 
Hardtraxx Addict

Misschien eens Googlen op Logic Pro Tutorial?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2013 17:06 
 
Hardtraxx Elite

ja weet ik wel maar miss heeft iemand een volledige? anders moet ik alles apart op gaan zoeken
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner