Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2012 17:19 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
Kan je als bv een lead maakt en die bestaat uit 3 sylenth 1 de cutoff van deze aan elkaar koppelen zodat jij bij alle 3 dezelfde audiomation hebt?


Ja dat kan, via de Environment (cmd+8). Daar moet je dan wat dingen aan elkaar koppelen met lijntjes, hoe en wat precies zijn bakken aan tutorials voor dus daar moet je wel uitkomen lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2012 20:19 
 
Hardtraxx Newbie

hoi.

ik heb vandaag een nieuwe functie ondenkt bij de logic pro compressor.

Afbeelding

je moet dan op dat 3 hoekje links onderaan klikken.

ik hoop dat sommigen er wat aan hebben

Doei
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2012 21:58 
 
Hardtraxxer

zal wel makkelijk foefje voor zijn, maar ik vraag me hoe je snel alle noten precies op de juiste lijn time lijn krijg.

ik soms lange tijd te kutten om die blokje stuk voor stuk precies goed weg te zetten doormiddel van helemaal in zoomen enzo.

er moet toch iets zijn dat alles kan selecteren en je ze in 1x goed heb staan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2012 23:49 
 
Hardtraxx Addict

Pantermaat schreef:
zal wel makkelijk foefje voor zijn, maar ik vraag me hoe je snel alle noten precies op de juiste lijn time lijn krijg.

ik soms lange tijd te kutten om die blokje stuk voor stuk precies goed weg te zetten doormiddel van helemaal in zoomen enzo.

er moet toch iets zijn dat alles kan selecteren en je ze in 1x goed heb staan?


Volgens mij bedoel je quantizen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2012 00:33 
 
Hardtraxxer

ja klopt, zowel in de pianoroll en track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2012 12:27 
 
Hardtraxx Newbie

Zsjekkie schreef:
hoi.

ik heb vandaag een nieuwe functie ondenkt bij de logic pro compressor.

Afbeelding

je moet dan op dat 3 hoekje links onderaan klikken.

ik hoop dat sommigen er wat aan hebben

Doei

Zit op meerdere logic plugins. Bij de clip dist vind ik hem ook heel praktisch :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2012 22:25 
 
Hardtraxx Veteran

Is dit boek echt zo goed als beweerd wordt?

http://www.bol.com/nl/p/apple-pro-train ... 007441607/
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2012 20:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik denk dat ik ook maar ga overstappen naar Logic Pro, vanwege de betere sounddesign ed.
Dan zet ik gewoon Mac OSX erop :P

Nog een handige tip van Tuneboy
Citaat:
Ok, since (as expected) there's many types of tips u'd like to get, I'll first reply to the ones of u who wanna hear about reverse bass (particularly Rob Cain and Marcel Korber and Réamann O' Duigain).. here is how i make basses using logic pro.

First: open Microtonic and set it as shown on the picture, then open an EQ and enhance mid and hi freqs. Open the Logic Pro "Phase distortion" and reverse the phase (so that u can have a stereophonic bass).
U can change the value of "Max Modulation" till u get the sound that u like the most.... and basically that's it!

If u are not satisfied yet u can add on the same channel another eq and another "Phase Distortion" and modify the values of "Max Modulation" till u'll get a bass that fits good your kick.

Eventually u can modify the values of "EQ Gain" and "EQ Freq" (both on Microtonic) at your own taste!

..hopefully it's clear! ;)

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2012 22:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb nu al aardig een tijdje logic. T is allemaal heel vet enzo..
Maar op de een of andere manier. ik krijg lange na niet de tracks / snippets die ik daarvoor met fl studio maakte. Word er een beetje gek van.. is Logic gewoon niks voor mij of is het nog steeds wennen? producersblock etc. Het is ECHT een groot verschil met daarvoor. pff
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2012 22:36 
 
Hardtraxx Addict

Venice13 schreef:
Ik heb nu al aardig een tijdje logic. T is allemaal heel vet enzo..
Maar op de een of andere manier. ik krijg lange na niet de tracks / snippets die ik daarvoor met fl studio maakte. Word er een beetje gek van.. is Logic gewoon niks voor mij of is het nog steeds wennen? producersblock etc. Het is ECHT een groot verschil met daarvoor. pff


Producersblock heeft meestal met inspiratie te maken. Je daw is daar niet bepalend in over het algemeen. Het kan dat je er nog wat aan moet wennen, omdat je niet alles snapt hoe je het moet gebruiken. Maar het principe van tracks maken is natuurlijk hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2012 11:37 
 
Hardtraxxer

ik heb juist andersom! ik heb een half jaar met fl studio gewerkt en ben nu bezig met logic een half jaar.
ik vind logic veel beter makkelijker. ik begin logic nu echt door te krijgen.

uit fl studio heb ik geen track kunnen krijgen. wel allemaal lossen dingen zoals een screech, lead enz.
met logic heb ik nu bijna me eerste track klaar(ja ik weet het, dat pas terwijl ik al een jaar bezig ben). het wel een track die ik compleet nagemaakt heb.

maar voor mij is logic dus stukken beter dan fl studio
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2012 13:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nog een vraagje.

Ik kom al aardig ver met kicks met de Clip distortion . Helaas heb ik heel vaak een soort "reverse" effect in mijn kicks. Dan vind ik de kick bijna zo goed als af, maar dat "reverse" effectje maakt hem er dan een stuk minder op. Ik probeer het aer altijd uit te krijgen. Maar ik weet eigenlijk nooit echt waar het hem nou precies in zit. Iemand tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2012 14:35 
 

Heb Logic nu 3 maanden, maatje van me heeft me er mee op weg geholpen, was wel handig.
Ik wil graag beginnen met producen maar vindt men weg er echt niet zo in, ook krijg ik altijd na een dik uurtje echt hoofdpijn van kicks die rond je oren vliegen etc.
Hoe houden jullie dat toch vol xd?

Oh ik heb wel 1 vraagje, waar kan ik best een basis melody in maken (welke plugin bedoel ik dan). In Sylenth kan je wel mooie geluiden maar niet echt zoals dit bv.:


Ik weet het is wel house muziek maar er moet toch iemand zijn die weet waar je zo in kan beginnen als in deze video?

Of zoals Avicii die melo hierin maakt, waar vind ik zo'n plugins in Logic?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2012 22:52 
 
Hardtraxx Addict

Hier is echt geen vaste manier voor. Ook gaat het niet altijd op dezelfde manier bij sommige. Soms heb je al een melodie in je hoofd en soms raak je door een bepaalde sound die je maakt geïnspireerd. In het filmpje van avicii had hij de melodieën al eerder verzonnen hè. Hij begint alleen opnieuw met het arrangeren.

De vst's die avicii in het filmpje gebruikt zijn sylenth, 4front true piano, kontakt met bepaalde libearies en volgens mij nog nexus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2012 13:46 
 

Die gewone piano zo :) achja weet niet goed hoe ik het moet noemen. Ben ook nog maar steeds bezig met men weg doorheen logic te zoeken hoor...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2012 14:12 
 
Hardtraxx Addict

Die komt uit 4front true piano
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2012 16:51 
 
Hardtraxx Addict

Heb even de reversebass nagemaakt die tuneboy van de week poste, en ik vind het resultaat best leuk :)

https://soundcloud.com/#joeyvg92/rev-bass-tuneboy-tip
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2012 17:14 
 
Hardtraxx Elite

Joeyvg schreef:
Heb even de reversebass nagemaakt die tuneboy van de week poste, en ik vind het resultaat best leuk :)

https://soundcloud.com/#joeyvg92/rev-bass-tuneboy-tip

klinkt netjes ;)
ik kom er alleen zelf niet helemaal uit hoe ik een goede punch/tok moet maken voor een reversed bass, heb je wat tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2012 17:23 
 
Hardtraxx Addict

Ik heb gewoon een sample uit de Vengeance Essential club sounds 2 gepakt (bassdrums clubby 039)
En daar nog wat korte punches bij gedaan van me eige kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2012 18:03 
 
Hardtraxx Elite

Joeyvg schreef:
Ik heb gewoon een sample uit de Vengeance Essential club sounds 2 gepakt (bassdrums clubby 039)
En daar nog wat korte punches bij gedaan van me eige kicks.

oke thanks :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2013 22:48 
 
Hardtraxxer

Beste mensen! zoek al een tijdje uit hoe ik mijn pas aangeschafte access virus c met logic kan combineren. Het probleem zit 'm in het aansluiten.
hoe ver ik zelf ben gekomen (A) :

Als ik de synth via een midikabel in mijn interface doe. en de synth koppel met mijn boksen ( KRK RP8 ), dan krijg ik geluid via de boksen. Maar hij speelt alleen dan bv. alleen de lead. De rest van t geluid komt dan niet in mijn boksen:P (logisch).
Nu wil ik natuurlijk wel alles over elkaar laten spelen (kicks, leads, de synth zelf etc).

Weet iemand hoe ik dit moet aansluiten? zo ja met welke kabels etc?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2013 10:16 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Spablauw schreef:
Heb Logic nu 3 maanden, maatje van me heeft me er mee op weg geholpen, was wel handig.
Ik wil graag beginnen met producen maar vindt men weg er echt niet zo in, ook krijg ik altijd na een dik uurtje echt hoofdpijn van kicks die rond je oren vliegen etc.
Hoe houden jullie dat toch vol xd?

Of zoals Avicii die melo hierin maakt, waar vind ik zo'n plugins in Logic?


Ik gebruik het zelf niet, maar ik denk dat je dan het best nexus2 kunt gebruiken. Als ik me niet vergis is nexus wat simpeler in gebruik omdat je daar al bestaande sounds aanpast inplaats van dat je 'from scratch' begint met het maken van je eigen sound. Voor mij persoonlijk voelt het veel meer als voldaan als ik mijn eigen sound helemaal vanaf het begin heb ontworpen, dan voelt het ook meer van mij zelf. Maargoed, als je net begint is dat misschien wel een goede optie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2013 12:09 
 
Hardtraxx Addict

rummeltje schreef:
Beste mensen! zoek al een tijdje uit hoe ik mijn pas aangeschafte access virus c met logic kan combineren. Het probleem zit 'm in het aansluiten.
hoe ver ik zelf ben gekomen (A) :

Als ik de synth via een midikabel in mijn interface doe. en de synth koppel met mijn boksen ( KRK RP8 ), dan krijg ik geluid via de boksen. Maar hij speelt alleen dan bv. alleen de lead. De rest van t geluid komt dan niet in mijn boksen:P (logisch).
Nu wil ik natuurlijk wel alles over elkaar laten spelen (kicks, leads, de synth zelf etc).

Weet iemand hoe ik dit moet aansluiten? zo ja met welke kabels etc?


Volgens mij moet je het zo aansluiten (ik ga ervan uit dat je ook een midi keyboard hebt):
- Midi out van keyboard naar midi in van virus
- Audio out van virus naar audio in van interface

Je monitor speakers sluit je gewoon op de monitor ingang van je interface.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2013 15:20 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
rummeltje schreef:
Beste mensen! zoek al een tijdje uit hoe ik mijn pas aangeschafte access virus c met logic kan combineren. Het probleem zit 'm in het aansluiten.
hoe ver ik zelf ben gekomen (A) :

Als ik de synth via een midikabel in mijn interface doe. en de synth koppel met mijn boksen ( KRK RP8 ), dan krijg ik geluid via de boksen. Maar hij speelt alleen dan bv. alleen de lead. De rest van t geluid komt dan niet in mijn boksen:P (logisch).
Nu wil ik natuurlijk wel alles over elkaar laten spelen (kicks, leads, de synth zelf etc).

Weet iemand hoe ik dit moet aansluiten? zo ja met welke kabels etc?


Volgens mij moet je het zo aansluiten (ik ga ervan uit dat je ook een midi keyboard hebt):
- Midi out van keyboard naar midi in van virus
- Audio out van virus naar audio in van interface

Je monitor speakers sluit je gewoon op de monitor ingang van je interface.



het is me gelukt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2013 12:35 
 
Hardtraxx Addict

Moest het ook op de manier zoals ik had beschreven of niet?
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner