Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2013 17:46 
 
Hardtraxx Addict

Moet je dalijk nog moeite doen ook om te leren produceren, wat stom zeg xd

Maar zoek eens op Logic pro basics ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2013 18:04 
 
Hardtraxx Elite

haha :P

Ik ga wel opzoek :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2013 13:01 
 
Artiest
Avatar gebruiker

AvixDJ schreef:
Edit: Nog een vraagje,
Ben nu begonnen met een nieuw kick project maar dan op de manier zoals frontliner het laat zien in zijn kick tutorial video.
Alleen nu wil ik een track maken die zegmaar alle andere tracks direct kan recorden zoals hij in dat filmpje rond 8:30 laat zien, Heb al zitten kloten met output enzo maar dat lukt me niet.. Iemand die me kan helpen die het weet? :)

Hier is de tutorial van frontliner zodat je kan zien wat ik bedoel:
http://www.youtube.com/watch?v=gMt8U77GMKk


region selecteren die je wilt omzetten in een audio file en dan 'bounce regions' rechts bovenin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2013 08:23 
 
Hardtraxx Elite

Weet iemand hoe je triolen programmeert in logic?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2013 16:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Onderin je Transport bar zie je als t goed is standaard 4/4 met daaronder /16 staan. Zet die /16 op /12 of /24 en je piano roll staat op triplet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2013 09:12 
 
Hardtraxx Elite

Hey:)

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om verschillende knoppen (van verschillende vst's) tegelijk te veranderen door ze met een andere (digitale) knop te verbinden. Beetje onduidelijk maar ik hoop dat jullie het begrijpen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2013 20:39 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Hangt van de vst af. Massive heeft bijvoorbeeld macro controls waarmee het kan maar verder zou ik zo gauw niet weten welke vst's dat nog meer kunnen.

Als je bedoeld dat je meerdere lagen met een knop kan controleren zou ik ze volledig naar een auxillery track sturen en met die aux track je effecten besturen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 23:30 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ik heb logic pro x geïnstalleerd maar ik blijf eigenlijk nog steeds in logic 9 werken doordat X geen 32 bit plugin ondersteund. Ik weet dat het is op te lossen via een omweg, maar is er niemand anders die zich daaraan irriteert of is er al een makkelijkere oplossing voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2013 02:52 
 
Hardtraxx Veteran

sjuul schreef:
Ik heb logic pro x geïnstalleerd maar ik blijf eigenlijk nog steeds in logic 9 werken doordat X geen 32 bit plugin ondersteund. Ik weet dat het is op te lossen via een omweg, maar is er niemand anders die zich daaraan irriteert of is er al een makkelijkere oplossing voor?

Vienna Ensamble Pro is de beste oplossing om je 32bit plugs in logic te runnen, maar daar moet je wel een paar bankies voor over hebben. Het is niet goedkoop, en de piraat uithangen is niet mogelijk..
Ik heb het er iig niet voor over.. Voor die paar 32bit plugs die ik veel gebruik heb ik gewoon alternatieven gezocht. Er zijn er meer als genoeg! Enige is Sylenth, maarja das een kwestie van effe omschakelen. En mocht ik hem echt nodig hebben render ik gewoon wat ik nodig heb, en gebruik het als audio in Logic X. Zo'n groot drama is dat ook weer niet! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2013 04:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
sjuul schreef:
Ik heb logic pro x geïnstalleerd maar ik blijf eigenlijk nog steeds in logic 9 werken doordat X geen 32 bit plugin ondersteund. Ik weet dat het is op te lossen via een omweg, maar is er niemand anders die zich daaraan irriteert of is er al een makkelijkere oplossing voor?

Vienna Ensamble Pro is de beste oplossing om je 32bit plugs in logic te runnen, maar daar moet je wel een paar bankies voor over hebben. Het is niet goedkoop, en de piraat uithangen is niet mogelijk..
Ik heb het er iig niet voor over.. Voor die paar 32bit plugs die ik veel gebruik heb ik gewoon alternatieven gezocht. Er zijn er meer als genoeg! Enige is Sylenth, maarja das een kwestie van effe omschakelen. En mocht ik hem echt nodig hebben render ik gewoon wat ik nodig heb, en gebruik het als audio in Logic X. Zo'n groot drama is dat ook weer niet! ;)


Een bekende van mij had Lennard digital gemailt en die zei dat ze bezig waren met een 64-bit versie voor mac. Dus ben benieuwt wanneer die uitkomt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2014 19:51 
 
Hardtraxx Elite

Heyy,

Ik had een vraagje: Ik gebruik logic pro 9 en ik heb een audio sample waarvan ik de pitch wil veranderen zonder dat de lengte van de sample veranderd. Weet iemand wat de beste manier is om dit te doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 17:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Heyy,

Ik had een vraagje: Ik gebruik logic pro 9 en ik heb een audio sample waarvan ik de pitch wil veranderen zonder dat de lengte van de sample veranderd. Weet iemand wat de beste manier is om dit te doen?



Misschien is dit wat je zoekt? :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2014 17:50 
 
Hardtraxx Elite

Nee hier veranderen ze het tempo.

Ik heb een audio file die ik met een automation clip in toon hoogte wil veranderen zodat hij aan het eind een klein beetje hoger wordt. Zeg maar het slow down effect maar dan met de pitch omhoog. De lengte van de audiofile moet hetzelfde blijven.

Dit kan als je de pitchshifter gebruikt, alleen heeft deze 2 faders, Semi Tones en Cents. Het probleem hiermee is dat als je een automation voor Semi Tones maakt hij alleen in stapjes gaat en niet vloeiend. Als je de cents doet gaat het wel vloeiend maar kan je maximaal 1 noot omhoog (100 cent). Ik zoek dus een plugin of iets die deze twee combineert tot 1 fader waardoor je vloeiend een octaaf omhoog kan pitchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 14:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zou graag mijn projecten qua volume graag op commercieel niveau willen exporteren. Wat doen jullie in Logic Pro aan mastering en met welke instellingen bouncen jullie je project? Ik krijg het redelijk hard met behulp van de Multipressor en dan de AdLimiter, maar het klinkt gewoon niet zo 'in your face' als commerciële releases.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 14:57 
 
Hardtraxx Elite

Bushman schreef:
Ik zou graag mijn projecten qua volume graag op commercieel niveau willen exporteren. Wat doen jullie in Logic Pro aan mastering en met welke instellingen bouncen jullie je project? Ik krijg het redelijk hard met behulp van de Multipressor en dan de AdLimiter, maar het klinkt gewoon niet zo 'in your face' als commerciële releases.

Mastering is niet iets dat je gewoon met een geheime plugin kunt doen en het is klaar. Mastering is een heel vak apart en zit dus ook weken/maanden/jaren training in voor je dit een beetje onder de knie hebt.

Ik gebruik zelf alleen Ozone 5 eq, muliband compression en maximizer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 18:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat weet ik, maar je moet ergens beginnen natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 18:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een goede afmix is ook al een goed begin! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 18:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Nee hier veranderen ze het tempo.

Ik heb een audio file die ik met een automation clip in toon hoogte wil veranderen zodat hij aan het eind een klein beetje hoger wordt. Zeg maar het slow down effect maar dan met de pitch omhoog. De lengte van de audiofile moet hetzelfde blijven.

Dit kan als je de pitchshifter gebruikt, alleen heeft deze 2 faders, Semi Tones en Cents. Het probleem hiermee is dat als je een automation voor Semi Tones maakt hij alleen in stapjes gaat en niet vloeiend. Als je de cents doet gaat het wel vloeiend maar kan je maximaal 1 noot omhoog (100 cent). Ik zoek dus een plugin of iets die deze twee combineert tot 1 fader waardoor je vloeiend een octaaf omhoog kan pitchen.

Dan heb ik je verkeerd begrepen man. Sorry daar kan ik je helaas niet mee helpen! :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 19:58 
 
Hardtraxx Elite

Maakt niet uit, toch bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2014 20:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bushman schreef:
Dat weet ik, maar je moet ergens beginnen natuurlijk.

Mijn advies is nogal cliché, maar in dit geval zo verschrikkelijk waar..
Koop boeken over Mastering van audio en lees die. Ga vervolgens op zoek naar de beste plugins die je kunt vinden en vergelijk de gene die je hebt met elkaar. Het masteren van tracks is een vak apart zoals al werd gezegd. Zelf vind ik het leuk om zo nu en dan eens te doen bij tracks van andere mensen, maar ik raad het wel af om je eigen tracks te masteren. Besteed het uit en het wordt goed gedaan met een objectief oor. Plus het laten masteren van tracks is tegenwoordig lang niet zo duur meer. Thera mastered al tracks voor €20,- Ex BTW als ik me niet vergis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2014 21:16 
 
Hardtraxx Elite

Cardioid schreef:
Bushman schreef:
Dat weet ik, maar je moet ergens beginnen natuurlijk.

Mijn advies is nogal cliché, maar in dit geval zo verschrikkelijk waar..
Koop boeken over Mastering van audio en lees die. Ga vervolgens op zoek naar de beste plugins die je kunt vinden en vergelijk de gene die je hebt met elkaar. Het masteren van tracks is een vak apart zoals al werd gezegd. Zelf vind ik het leuk om zo nu en dan eens te doen bij tracks van andere mensen, maar ik raad het wel af om je eigen tracks te masteren. Besteed het uit en het wordt goed gedaan met een objectief oor. Plus het laten masteren van tracks is tegenwoordig lang niet zo duur meer. Thera mastered al tracks voor €20,- Ex BTW als ik me niet vergis.

Enig advies om mee te beginnen??
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 12:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Cardioid schreef:
Bushman schreef:
Dat weet ik, maar je moet ergens beginnen natuurlijk.

Mijn advies is nogal cliché, maar in dit geval zo verschrikkelijk waar..
Koop boeken over Mastering van audio en lees die. Ga vervolgens op zoek naar de beste plugins die je kunt vinden en vergelijk de gene die je hebt met elkaar. Het masteren van tracks is een vak apart zoals al werd gezegd. Zelf vind ik het leuk om zo nu en dan eens te doen bij tracks van andere mensen, maar ik raad het wel af om je eigen tracks te masteren. Besteed het uit en het wordt goed gedaan met een objectief oor. Plus het laten masteren van tracks is tegenwoordig lang niet zo duur meer. Thera mastered al tracks voor €20,- Ex BTW als ik me niet vergis.

Enig advies om mee te beginnen??

Bob Katz is 1 van de beste Audio engineers in de wereld en heeft al heel wat grote klussen achter z'n naam staan, hij heeft ook een boek geschreven over Mastering die bij Bol.com te koop is.. Hier een linkje: http://www.bol.com/nl/p/mastering-audio/1001004005478919/

Ik denk dat dit boek ook 1 van de beste boeken is die er over mastering te vinden zijn, dus ik raad je deze sowieso aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 13:55 
 
Hardtraxx Elite

Jo bedankt, ik ga em checken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 21:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Nee hier veranderen ze het tempo.

Ik heb een audio file die ik met een automation clip in toon hoogte wil veranderen zodat hij aan het eind een klein beetje hoger wordt. Zeg maar het slow down effect maar dan met de pitch omhoog. De lengte van de audiofile moet hetzelfde blijven.

Dit kan als je de pitchshifter gebruikt, alleen heeft deze 2 faders, Semi Tones en Cents. Het probleem hiermee is dat als je een automation voor Semi Tones maakt hij alleen in stapjes gaat en niet vloeiend. Als je de cents doet gaat het wel vloeiend maar kan je maximaal 1 noot omhoog (100 cent). Ik zoek dus een plugin of iets die deze twee combineert tot 1 fader waardoor je vloeiend een octaaf omhoog kan pitchen.

Inladen in een sampler (exs24/kontakt oid) pitchbend instellen en vervolgens deze pitchbend van je keyboard automaten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 22:47 
 
Hardtraxx Elite

Dankje!!
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner