Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 12:30 
 
Hardtraxx Newbie

rummeltje schreef:

Kick's pitchen in logic .
Ik gebruik nu ultrabeat -> Drag & Drop samples .
maar ik vind het helemaal niet lekker klinken ..
En ik blijf nieuwsgierig hoe andere het zo goed dan als hhz,wildstyleRz en noisecontrollers .
weet iemand hoe hun pitchen?



Als ik jou was zou ik Wave Editor gebruiken, tenzij je je kicks wilt stretchen en dus die wave format perfect maken voor kicks, dat is wat frontliner doet dan gebruik je Adobe Audition, je kan ook in logic zelf als je op de sample drukt, Die drum synth kan ook wel alleen dan heb je de tok al gescheiden van de bassline en dat moet je eigenlijk niet doen omdat het per toonhoogte verschillend kan zijn. Mijn aanrader is Wave Editor
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2012 19:22 
 
Hardtraxxer

beste logic gebruikers,

als ik me kick wil pitchen, waarin kan ik dit dan het besten doen?
alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2012 22:13 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
beste logic gebruikers,

als ik me kick wil pitchen, waarin kan ik dit dan het besten doen?
alvast bedankt!


Pitch je kicks gewoon in Cool Edit Pro en gooi ze daarna in kontakt. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2012 23:31 
 
Hardtraxxer

okey bedankt! ik ga het proberen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2012 23:58 
 
Hardtraxx Addict

Je kunt je kick ook direct in kontakt pitchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 22:42 
 
Hardtraxxer

Heeft er iemand ervaring met V-station Vst in logic?
ik heb namelijk steeds dat hij mijn serialnummer niet accepteert!

iemand misschien een oplossing voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 22:48 
 
Hardtraxx Elite

Pantermaat schreef:
Heeft er iemand ervaring met V-station Vst in logic?
ik heb namelijk steeds dat hij mijn serialnummer niet accepteert!

iemand misschien een oplossing voor?

kijk is of je je versie van v-station gelijk is met de versie van je serial?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 12:43 
 
Hardtraxxer

Kan je als bv een lead maakt en die bestaat uit 3 sylenth 1 de cutoff van deze aan elkaar koppelen zodat jij bij alle 3 dezelfde audiomation hebt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 14:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nee,

Niet zo heel grote moeite om van alle 3 de automation precies hetzelfde neer te zetten wel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 14:39 
 
Hardtraxxer

Lijkt me handigheidje om ze te koppelen zodat je hem maar 1x hoeft te maken, maar dat kan aan mij liggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 14:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

copy paste copy paste copy paste
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 15:21 
 
Hardtraxx Addict

Pantermaat schreef:
Lijkt me handigheidje om ze te koppelen zodat je hem maar 1x hoeft te maken, maar dat kan aan mij liggen?


Je kunt je automation lijn toch gewoon makkelijk kopieeren?

Wat jij wilt kan volgens mij alleen maar met Ableton 8.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2012 11:10 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Klikkerdeklik!

Echte aanradert als je écht bekend wil raken met het programma. Hier kunnen de meeste video tutorials niet tegen op kan ik je verzekeren. Veel vragen die ik steeds weer zie terugkomen in dit forum worden behandeld in deze boeken. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2012 21:45 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Pantermaat schreef:
Lijkt me handigheidje om ze te koppelen zodat je hem maar 1x hoeft te maken, maar dat kan aan mij liggen?


Je kunt je automation lijn toch gewoon makkelijk kopieeren?

Wat jij wilt kan volgens mij alleen maar met Ableton 8.


Kan ook in fl studio :) daar heet het. link to controller. maargoed geen idee of het in cubase/logic zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2012 14:00 
 
Hardtraxxer

Weet iemand hoe ik me access virus c in logic kan openen? Kan het nergens vinden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 12:13 
 
Hardtraxx Newbie

rummeltje schreef:
Weet iemand hoe ik me access virus c in logic kan openen? Kan het nergens vinden..

Dat is hardware die zonder software pakket mee komt. Je moet hem aansluiten door middel van een midi uit naar je virus toe, en vanuit daar je geluidssignaal via audiokabels naar je geluidskaart sturen. Als je nu een audiokanaal maakt, en je wijst binnen dat audiokanaal je inputs aan waarop je ti binnen komt, krijg je in principe geluid. Je moet alleen nog wel even je input monitoring aanzetten zodat je tijdens het produceren ook geluid opneemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 13:22 
 
Hardtraxxer

Vraagje,

als jullie FX maken of bv white noise enz. slaan jullie deze dan op als wave file om deze later in andere tracks te gebruiken? of maken jullie deze elke keer opnieuw?

hoe doen jullie dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 14:11 
 
Hardtraxx Newbie

Pantermaat schreef:
Vraagje,

als jullie FX maken of bv white noise enz. slaan jullie deze dan op als wave file om deze later in andere tracks te gebruiken? of maken jullie deze elke keer opnieuw?

hoe doen jullie dit?

Als je dat wilt doen, gewoon bouncen als wave/aif, en importeren in je andere projecten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 18:45 
 
Hardtraxxer

Audiospectral schreef:
rummeltje schreef:
Weet iemand hoe ik me access virus c in logic kan openen? Kan het nergens vinden..

Dat is hardware die zonder software pakket mee komt. Je moet hem aansluiten door middel van een midi uit naar je virus toe, en vanuit daar je geluidssignaal via audiokabels naar je geluidskaart sturen. Als je nu een audiokanaal maakt, en je wijst binnen dat audiokanaal je inputs aan waarop je ti binnen komt, krijg je in principe geluid. Je moet alleen nog wel even je input monitoring aanzetten zodat je tijdens het produceren ook geluid opneemt.


Dus de virus met aux kabels neem ik aan naar mijn interface toe en mijn interface naar mijn speakers?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 19:35 
 
Hardtraxx Addict

rummeltje schreef:
Audiospectral schreef:
rummeltje schreef:
Weet iemand hoe ik me access virus c in logic kan openen? Kan het nergens vinden..

Dat is hardware die zonder software pakket mee komt. Je moet hem aansluiten door middel van een midi uit naar je virus toe, en vanuit daar je geluidssignaal via audiokabels naar je geluidskaart sturen. Als je nu een audiokanaal maakt, en je wijst binnen dat audiokanaal je inputs aan waarop je ti binnen komt, krijg je in principe geluid. Je moet alleen nog wel even je input monitoring aanzetten zodat je tijdens het produceren ook geluid opneemt.


Dus de virus met aux kabels neem ik aan naar mijn interface toe en mijn interface naar mijn speakers?


Speakers sluit je aan op je geluidskaart en heeft hier niets mee te maken.

Volgens mij moet je de midi out van je midi keyboard in de midi in van de virus steken en de audio out van de virus in de audio in van je interface.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2012 18:37 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Kicks pitchen in Logic kan je op verschillende manieren doen. Ik gebruik een combinatie van de plugin Pitch Shifter II en Flex View.

Ik zet net na de Punch zo'n flex tool markering en dan kan je de sampel vergroten/verklein via de rechterbovenhoek de lengte te verschuiven. Hierdoor blijft de punch intakt met flexview.

Via plugins > Metering > Tuner kan je dus kijken welke noot het is. Ik bounce dus elke noot apart en dan als nodig is de punch te vervangen door een niet bewerkte versie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2012 19:45 
 
Hardtraxx Elite

misschien hebben jullie hier iets aan voor het pitchen! zelf de video even snel gekeken eind resultaat klonk niet echt heel goed maar alleen even voor de techniek.. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2012 13:59 
 
Hardtraxx Newbie

Pantermaat schreef:
Lijkt me handigheidje om ze te koppelen zodat je hem maar 1x hoeft te maken, maar dat kan aan mij liggen?

Het kan wel in principe, maar dan niet via automation, maar via je CC. Gewoon cutoff a/b linken aan een bepaald controller nummer, en dan vervolgens via midi die knop aansturen. En dan aliassen maken van die midi clip op je andere sylenth kanalen, zodat alles door dezelfde midi clip wordt aangestuurd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2012 14:22 
 
Hardtraxxer

Thanks man!

klinkt ingewikkeld maar ga het is ff uitzoeken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2012 14:29 
 
Hardtraxxer

The Venator schreef:
Pantermaat schreef:
beste logic gebruikers,

als ik me kick wil pitchen, waarin kan ik dit dan het besten doen?
alvast bedankt!


Pitch je kicks gewoon in Cool Edit Pro en gooi ze daarna in kontakt. :D


kan je mij duidelijk omschrijven waarom jij het op deze manier doet?
ik heb inmiddels kontackt nu, moet nog even kijken cool edit pro

ben wel benieuwd hoe jij\jullie het doen.

het laatste filmpje wat hier gepost is tutorial pitchen in logic heb ik gedaan, maar ik vind het dan niet perfect klinken.
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner