Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2018 03:55 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Hoi iedereen!

Ik heb een nieuwe (gratis) distortion plugin geschreven wat erg handig is voor hardstyle en dergelijke. Net zoals Logic Clip Distortion doet dit hyperbolic soft clip distortion. :thumbup:

Misstortion: https://nimble.itch.io/misstortion

Andere plugins zijn Venm (die alleen maar hard clip distortion doet) en D-stortion. Ik heb die laatste eerlijk gezegt nog niet geprobeerd.

Als je deze plugin vergelijkt met Venm zie je dat in een project met veel Venm plugins, het project al snel 30% CPU gebruikt (in mij geval, anyway). Als je Venm vervangt met Misstortion gaat het al snel terug naar 5% CPU. Groot verschil, zelfde resultaat (als je alleen maar hard clip distortion gebruikt, uiteraard).

Soft clip distortion en asymmetrische waveforms is wat een hardstyle kick perfect maakt (en wat Logic Clip Distortion doet), dus dit is naar mijn zien een goede vervanging van Logic Clip Distortion.

Laat me weten wat je ervan vind, hopelijk is het nuttig! :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2018 11:46 
 
Hardtraxxer

Heb geen ervaring met de Logic Clip Distortion dus ik kan het niet echt vergelijken, maar hij klinkt wel lekker opzich, kort even mee gespeeld en wellicht dat ik hem ook echt zal gebruiken uiteindelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 14:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Werkt heel erg goed! Ik heb geen ervaring met Clip Distortion maar ik krijg hier echt ontzettend goede resultaten uit!
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner