Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2015 21:31 
 
Hardtraxx Addict

@Voosaa Dat is toch echt aan jou. Iedereen heeft op een gegeven moment zijn eigen manier gevonden om kicks te maken.
De één zal heel technisch en precies te werk gaan tot het tot de kleinste detail klopt. Terwel de ander zijn of haar basic kicks layered tot een nieuwe kick.
Alles is mogelijk.

Daarnaast ligt het er ook aan wat voor type kick je voornamelijk wil maken.
Je geeft zelf al aan dat je meerdere tutorials heb bekeken. Welke sprak je het meeste aan? Verdiep je in die techniek zou ik zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 12:03 
 
Hardtraxxer

sensa schreef:
Voosaa schreef:
Momenteel ben ik bezig om mezelf in te lezen om fijne kicks te maken, na een aantal tutorials te hebben bekeken, gelezen kom ik tot de conclusie dat je op Veel verschillende manieren een kick kan maken.
Ik wil me gaan focussen op een manier, mijn vraag is aan jullie welke op welke manier vinden jullie het fijnste om een kick te make, in welke daw je het beste je dit het beste kan doen. Ikzelf kan redelijk overweg met fl, ableton.

Alvast bedankt :)


De clip distortion die in logic zit, is verre weg de beste. Dat maakt het imo het beste om in logic de kicks te maken.


Vindt deze persoonlijk net zo goed.
http://www.goliathsounds.com/venm.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2015 23:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

LukeInfinite schreef:
sensa schreef:
Voosaa schreef:
Momenteel ben ik bezig om mezelf in te lezen om fijne kicks te maken, na een aantal tutorials te hebben bekeken, gelezen kom ik tot de conclusie dat je op Veel verschillende manieren een kick kan maken.
Ik wil me gaan focussen op een manier, mijn vraag is aan jullie welke op welke manier vinden jullie het fijnste om een kick te make, in welke daw je het beste je dit het beste kan doen. Ikzelf kan redelijk overweg met fl, ableton.

Alvast bedankt :)


De clip distortion die in logic zit, is verre weg de beste. Dat maakt het imo het beste om in logic de kicks te maken.


Vindt deze persoonlijk net zo goed.
http://www.goliathsounds.com/venm.html


Die is zeker close. Ik heb ook een nagemaakte versie van logic Clip Distortion gevonden. Klinkt bijna exact hetzelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 09:12 
 
Hardtraxxer

Citaat:
Die is zeker close. Ik heb ook een nagemaakte versie van logic Clip Distortion gevonden. Klinkt bijna exact hetzelfde


Cool :thumbsup:

Dit is de kick die ik gebruikt heb voor 2 recente tracks. (Nee ik geef hem niet weg en probeer heb maar niet te rippen :evil: )

Het is ooit begonnen met een EKS 909 kick patroon, van hieruit een kick opgebouwd (zo'n 6 maanden geleden denk ik). Sinds dien ben ik mijn kick steeds meer gaan layeren met oude kicks en nieuwe kicks. Steeds de tail editten zeg maar. :thumbup:

[zippy]http://www10.zippyshare.com/v/ceS2i2q6/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 17:46 
 

LukeInfinite schreef:
sensa schreef:
Voosaa schreef:
Momenteel ben ik bezig om mezelf in te lezen om fijne kicks te maken, na een aantal tutorials te hebben bekeken, gelezen kom ik tot de conclusie dat je op Veel verschillende manieren een kick kan maken.
Ik wil me gaan focussen op een manier, mijn vraag is aan jullie welke op welke manier vinden jullie het fijnste om een kick te make, in welke daw je het beste je dit het beste kan doen. Ikzelf kan redelijk overweg met fl, ableton.

Alvast bedankt :)


De clip distortion die in logic zit, is verre weg de beste. Dat maakt het imo het beste om in logic de kicks te maken.


Vindt deze persoonlijk net zo goed.
http://www.goliathsounds.com/venm.html


Super tof, maar waar koop je die shit? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 18:24 
 
Hardtraxxer

stefaneke schreef:

Super tof, maar waar koop je die shit? xd


Het schijnt dat de makers gestopt zijn met venm.. Ik vraag me af of ik überhaupt nog kan updaten .. :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2015 21:11 
 

Tof
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 11:23 
 
Hardtraxxer

Citaat:
Super tof, maar waar koop je die shit? xd


Dit is het enige wat ik nog heb kunnen vinden via hun facebook: https://www.dropbox.com/s/cy5bl8nox2fxldn/Venm%201.8%20Setup.exe?dl=0
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 14:56 
 
Hardtraxx Addict

Het online activatie systeem werkt ook niet meer. Vorige keer had ik die gozer op Facebook een bericht gestuurd en toen heeft hij mij een offline activatie ding gestuurd.. Dus misschien kun je hem nog een berichtje sturen en het op die manier kopen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 15:42 
 
Hardtraxx Addict

Jammer dat ze gestopt zijn. Ik gebruik Venm regelmatig! Wat is de rede?? Piraterij zeker?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 15:43 
 
Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Het online activatie systeem werkt ook niet meer. Vorige keer had ik die gozer op Facebook een bericht gestuurd en toen heeft hij mij een offline activatie ding gestuurd.. Dus misschien kun je hem nog een berichtje sturen en het op die manier kopen :)


Heb je ook iets moeten laten zien om een offline activatie te krijgen of geeft hij je die zomaar? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 16:05 
 
Hardtraxxer

M Unic schreef:
Wat is de rede?? Piraterij zeker?

Lijkt me sterk aangezien het volgens mij echt onmogelijk is om een pirated versie te vinden van venm
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2015 17:32 
 
Hardtraxx Addict

LukeInfinite schreef:
Joeyvg schreef:
Het online activatie systeem werkt ook niet meer. Vorige keer had ik die gozer op Facebook een bericht gestuurd en toen heeft hij mij een offline activatie ding gestuurd.. Dus misschien kun je hem nog een berichtje sturen en het op die manier kopen :)


Heb je ook iets moeten laten zien om een offline activatie te krijgen of geeft hij je die zomaar? :P


Ik heb mijn serial nummer + voor, achternaam gestuurd.
Vervolgens een soort license aangemaakt in Venm, die naar hem gestuurd en hij stuurde mij een geactiveerde versie terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2015 18:08 
 
Hardtraxxer

@LukeInfinite

Kick klinkt echt vet in dat Intro kick dingetje (of hoe zoiets nou eigenlijk heet :/ )
Ben benieuwd hoe die pitcht :) Volgens mij namelijk wel goed :D


Verder is er niet echt feedback te geven volgens mij? :P

Weer een nieuwe kick.. of naja "nieuw". Is eigenlijk een geeditte versie van een wat oudere kick van mij :P

https://clyp.it/gqid43t0
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2015 19:10 
 
Hardtraxxer

Re-amp schreef:
@LukeInfinite

Kick klinkt echt vet in dat Intro kick dingetje (of hoe zoiets nou eigenlijk heet :/ )
Ben benieuwd hoe die pitcht :) Volgens mij namelijk wel goed :D


Verder is er niet echt feedback te geven volgens mij? :P

Weer een nieuwe kick.. of naja "nieuw". Is eigenlijk een geeditte versie van een wat oudere kick van mij :P

https://clyp.it/gqid43t0


Goede kick! Voor zover ik hoor pitcht hij goed (op mn macbook dan). :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2015 18:29 
 
Hardtraxxer

Hey mensen,


Ik lees vaak iets over het automaten van een eq of filter over je kick om je kick die drive te geven.
Nu heb ik overal zitten zoeken maar kan er eigenlijk niets over vinden, ook geen tutorials oid. Nu heb ik zelf wel wat zitten kloten met een lowpass filter en gewoon een eq en dan een notch zitten automaten. Maar de kick word er nou niet echt beter op.


Kunnen jullie mij op weg helpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2015 09:22 
 
Hardtraxx Newbie

@Jarno

In mijn tutorial gebruik ik een aantal keer automation op de EQ:

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2015 22:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Antergy schreef:

Die is zeker close. Ik heb ook een nagemaakte versie van logic Clip Distortion gevonden. Klinkt bijna exact hetzelfde

En hoe mag die dan wel niet heten? :D
caren is sharen :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2015 22:45 
 
Hardtraxxer

Bwazza schreef:
@Jarno

In mijn tutorial gebruik ik een aantal keer automation op de EQ:



Toffe video voor de beginnende producers onder ons! Komt zeer in de buurt hoe ik mijn kicks maakt! :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2015 02:38 
 
Hardtraxx Newbie

@Bwazza: best handige tutorial, duidelijk en niet al te lang :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2015 17:47 
 
Hardtraxx Newbie

@Re-amp:

Klinkt goed! Je tail is prima, vind alleen dat de punch wat krachtiger mag, hoor je namelijk niet zo goed.

@Lukeinfinite:

Kick klinkt erg professioneel, niks op aan te merken. :thumbsup: :woot:


Heb zelf eindelijk een beetje door hoe je gated kicks maakt. :D



Heb nu 3 versies van een kick gemaakt, welke vinden jullie het best? En wat kan beter? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2015 18:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DoubleDamage schreef:
@Re-amp:

Klinkt goed! Je tail is prima, vind alleen dat de punch wat krachtiger mag, hoor je namelijk niet zo goed.

@Lukeinfinite:

Kick klinkt erg professioneel, niks op aan te merken. :thumbsup: :woot:


Heb zelf eindelijk een beetje door hoe je gated kicks maakt. :D



Heb nu 3 versies van een kick gemaakt, welke vinden jullie het best? En wat kan beter? :P


Vind de eerste het beste, lekkere tail, heb je hem al is geprobeerd op 2/3 ipv 1/2? (weet niet precies hoe dat heet, maar iig dat je die reverbtail later pas in laat komen, waardoor het een andere drive krijgt. Lijkt me heel vet bij deze.

Bij alle drie de kicks zit net na de punch een hoog soort metaalachtig geluid, vind het een beetje storend. Het zou wel wat kunnen hebben als je het langer doorlaat lopen ofzo, maar nu zit het er heel subtiel in waardoor ik het een beetje af vind leiden van de rest van je kick. hoop dat je hier wat mee kan :thumbup:

Zelf al een tijdje bezig met een raw kick en heb nu 2 versies. zou graag van jullie willen weten welke jullie beter vinden en waarom (en andere feedback/opmerkingen zijn ook welkom natuurlijk):



Zonder screeches:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 10:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@DoubleDamage zoals Casp al zei, zijn er een aantal kleine verbeter puntjes maar ik vind de kicks wel lekker, zeker als ik denk aan oudere tracks met gated kicks!
Je mist natuurlijk de echte sub die je van de hedendaagse kicks bent gewend, maar dat hoort juist bij gated kicks. :D

@Casp:
Je tok klinkt wel heel erg hol en mist daardoor wat kracht, simpel wat layers erbij/wat hoog erbij eq'en kan al genoeg zijn.
De tail is ook nog te strak/statisch en "kraakt" iets teveel. Deze mag wat meer beweging(movement) hebben zodat de tail beter aansluit als je hem 4x4 gebruikt. Dit kun je gemakkelijk doen door EQ/Filter automations.(hierdoor kun je de crunch beter beheren)
Verder is je kick nog heel dun en mag hij wat meer sub en mid-laag hebben.



Heb zelf een soort van crossover kick gemaakt. Een euphorische kick met een hardere punch.
Heb de gehele track gepost want ik vraag me af of dit wel bij de track past :)

Track is prive dus het kan zijn dat je even op het linkje "moet" klikken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 21:03 
 
Hardtraxxer

DoubleDamage schreef:
@Re-amp:

Klinkt goed! Je tail is prima, vind alleen dat de punch wat krachtiger mag, hoor je namelijk niet zo goed.


Kan kloppen. Probeer(de) de kick van S-DEE - Our Escape na te maken (Wat een crunch <3 :loving: ). Die punch is ook niet heel erg krachtig. Werk er nu nog aan om een beetje die metaal sound eruit te halen en om hem een beetje warmer te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 14:07 
 
Hardtraxxer

Skatzow schreef:
@DoubleDamage zoals Casp al zei, zijn er een aantal kleine verbeter puntjes maar ik vind de kicks wel lekker, zeker als ik denk aan oudere tracks met gated kicks!
Je mist natuurlijk de echte sub die je van de hedendaagse kicks bent gewend, maar dat hoort juist bij gated kicks. :D

@Casp:
Je tok klinkt wel heel erg hol en mist daardoor wat kracht, simpel wat layers erbij/wat hoog erbij eq'en kan al genoeg zijn.
De tail is ook nog te strak/statisch en "kraakt" iets teveel. Deze mag wat meer beweging(movement) hebben zodat de tail beter aansluit als je hem 4x4 gebruikt. Dit kun je gemakkelijk doen door EQ/Filter automations.(hierdoor kun je de crunch beter beheren)
Verder is je kick nog heel dun en mag hij wat meer sub en mid-laag hebben.



Heb zelf een soort van crossover kick gemaakt. Een euphorische kick met een hardere punch.
Heb de gehele track gepost want ik vraag me af of dit wel bij de track past :)

Track is prive dus het kan zijn dat je even op het linkje "moet" klikken.

Geweldige track, als het af is zeker naar een label sturen, de sound van de kicks zijn zeer goed, ze klinken hard maar overheersen de rest niet dus zeer goed gedaan.

[zippy]http://www18.zippyshare.com/v/OkInPC7m/file.html[/zippy] Ik heb mijn kick proberen beter te maken ben benieuwd wat jullie er van vinden. (melodie is van cyber, zoals er ook in de omschrijving staat)
Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner