Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2014 18:19 

Hardtraxxer

@d33m klinkt goed! straks even op m'n monitoren luisteren. Maar klinkt lekker op 1e gehoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2014 22:11 

Hardtraxx Newbie

D33m schreef:
@dj-intec

Cool nummer, vind alleen je tail van je kick niet zo mooi. Ik weet niet welke plugin je gebruikt om te distorten etc?

Heb een betere punch gemaakt voor de kick en nog meer gelayered. :P

Ik gebruik de microtonic voor de kick.
de rest allemaal standaard logic pro pluggins.
5x clip dist, 2x phaser,5x eq's, 1x bitcruscher

ik had ooit een hardstyle kick sample dat was de basis die ik helemaal veranderd heb.
Tip hoe kan ik de tail verbeteren ? wat is de beste optie
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2014 22:16 

Hardtraxx Newbie

TBA-ID schreef:
@d33m klinkt goed! straks even op m'n monitoren luisteren. Maar klinkt lekker op 1e gehoor.

edit : deze was voor een andere bedoelt sorry goede kick umut :thumbsup:

het Wordt een free track dat is een ding wat zeker is.
voor mij zou het het beste zijn ooit een keer over iemand's schouder te kijken. :thumbup:
en weet je wat het ergste is ik ken 2 dj's uit mij dorp komen die nu prima producers zijn.

Ran-D & Radiate ken ze beiden ook goed maar wonen helaas nu ver weg. :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2014 22:28 

Hardtraxx Newbie

DigitalEarthquake schreef:
@dj-intec
Klinkt redelijk!
Ik zou misschien de tail wat dikker maken en alles in elkaar laten vallen dat het niet los van elkaar klinkt.

Ik heb zelf weer n ander kickje gemaakt met n stereo punch (waar ik nog niet helemaal tevreden over ben).
[zippy]http://www8.zippyshare.com/v/70718603/file.html[/zippy]
Ik hoor graag feedback!

Hardstyle ben ik niet helemaal in thuis sorry mix pas sinds kort hardstyle.
Producen richt ik me eerst op hardcore. :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 10:08 

Hardtraxxer

dj-intec schreef:
D33m schreef:
@dj-intec

Cool nummer, vind alleen je tail van je kick niet zo mooi. Ik weet niet welke plugin je gebruikt om te distorten etc?

ik had ooit een hardstyle kick sample dat was de basis die ik helemaal veranderd heb.

Tail kan je verbeteren dmv layering misschien. Ik heb ook weleens een hardcore kick gemaakt. Ik gebruikt idd ook Microtonic maar ipv de Clip Distortion gebruikt ik Tone2 FilterBank. Ik gebruikte dan de lowpass filter die in FilterBank zit en daarna distortion van FilterBank eroverheen. Ik kreeg daarmee zo'n typische hardcore kick die je vaak hoord. Ik kan anders wel even een tutorial sturen, als je wilt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 14:30 

Hardtraxx Newbie

D33m schreef:
dj-intec schreef:
D33m schreef:
@dj-intec

Tail kan je verbeteren dmv layering misschien. Ik heb ook weleens een hardcore kick gemaakt. Ik gebruikt idd ook Microtonic maar ipv de Clip Distortion gebruikt ik Tone2 FilterBank. Ik gebruikte dan de lowpass filter die in FilterBank zit en daarna distortion van FilterBank eroverheen. Ik kreeg daarmee zo'n typische hardcore kick die je vaak hoord. Ik kan anders wel even een tutorial sturen, als je wilt.

Dat is het probleem ik heb geen tone2 ( 64bit ) filterbank in mijn logic pro x gelukkig nog wel voor logic pro 9. :thumbdown:
tutorial is altijd welkom :worship:

zoek al heel lang de filterbank 64 bit nergens gevonden. alle pluggins koen is te gek heb nu al veel geld eraan uitgegeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 18:11 

Hardtraxxer

Dit is opzich wel een redelijke tutorial, simpel ook:

http://www.youtube.com/watch?v=j-7cvU1EB60

Opzich een redelijk resultaat. Vind alleen de punch ook erg lelijk daarvan. Maar met een beetje knippen en plakken kan je denk ik wel een goed resultaat krijgen.

Deze ook:

http://www.youtube.com/watch?v=0w-eq72A0Wc

Maar inderdaad Tone2 FilterBank is dan wel een must denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 21:50 

Hardtraxxer

@Digital Earthquake, kick klinkt wat vaag in de verte. Kan wel wat worden want hij klinkt best goed, alleen wat meer sound in het midden plox ipv alleen wat links en wat rechts :D.

@D33M, vette kick hoor. Punch klinkt goed en tail is lekker. Vind persoonlijk de kick het lekkerst in de laatste 2 seconden. Hoe pitcht ie?

Ik zit nu op de camping, niets te doen dus ik dacht: ik ga maar eens weer een kickje maken.

Resultaat:

Hij zit nog in de baby-fase maar misschien dat iemand tips heeft. Synth is crap, niet op letten pls!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2014 12:51 

Hardtraxxer

Ben zelf vrij nieuw in het maken van kicks maar toch wat feedback.
@D33m de kick past goed in de track, dat zeker. Geen aanmerkingen eigenlijk.
@ROD Klinkt wel lekker heeft wel wat werk nodig zoals je zelf al zegt. Pitching vind ik niet lekker klinken.

Beetje al mijn kicks, tot nu toe, op een rijtje. De laatste heeft in ieder geval nog een betere punch nodig maar de tail zou ook nog wel wat werk nodig hebben, maarja ben vrij noob wat ik dus al zei :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2014 13:33 

Hardtraxx Elite

@berg Die eerste klinkt wel lekker! Als je daar nog wat layers over heen gooit en nog wat werkt aan de punch heb je een best lekkere kick denk ik.

Ff een vraagje:
Als jullie kicks layeren, neem je de bass dan ook mee of doe je die apart?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2014 18:44 

Hardtraxxer

dj-intec schreef:
Dat is het probleem ik heb geen tone2 ( 64bit ) filterbank in mijn logic pro x gelukkig nog wel voor logic pro 9. :thumbdown:

zoek al heel lang de filterbank 64 bit nergens gevonden. alle pluggins koen is te gek heb nu al veel geld eraan uitgegeven.

Filterbank3 kost 39€ dacht ik, geen geld toch voor een top notch distortion.

Anyway, ik heb hem (aangeschaft) en je hebt hier geen 64bit versie van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2014 19:07 

Hardtraxxer

@Rod : Klinkt opzich prima, alleen de pitches gaan mij te ver zeg maar! Ben zeer benieuwd naar t eind resultaat!
@Berg : Hoelang produceer je al als ik vragen mag? 1e kick is mijn favoriet van al je kicks, net wat meer power maar kan nog layers gebruiken.

Hier mijn kick, is een test heb er wat geluidjes doorheen gegooid voor de fun. Ben er best blij mee

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2014 19:19 

Hardtraxx Elite

Belg Jwt schreef:
dj-intec schreef:

Daarom werkt hij niet op logic X, X kan alleen 64bit plugins.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2014 20:37 

Hardtraxxer

henkfct schreef:
@Rod : Klinkt opzich prima, alleen de pitches gaan mij te ver zeg maar! Ben zeer benieuwd naar t eind resultaat!
@Berg : Hoelang produceer je al als ik vragen mag? 1e kick is mijn favoriet van al je kicks, net wat meer power maar kan nog layers gebruiken.

Hier mijn kick, is een test heb er wat geluidjes doorheen gegooid voor de fun. Ben er best blij mee

Oef die klinkt lekker zeg! Zou er alleen een wat sterkere punch onder gooien. Dan is ie helemaal perfect!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2014 13:26 

Hardtraxx Newbie

DJ_Tim schreef:
Belg Jwt schreef:
dj-intec schreef:

Daarom werkt hij niet op logic X, X kan alleen 64bit plugins.

Ik weet het :thumbdown: zwaar .... maar komt goed hij komt vast een keer online ergens. anders toch maar kopen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2014 13:30 

Hardtraxxer

@Henkfct Je kick klinkt heel lekker maar die piep, die je er doorheen hebt gedaan neem ik aan, klinkt echt niet lekker. Als die in de kick zelf zit zou ik die eruit EQ'en.

Ik produceer nu iets meer dan een jaar. Eerst wel wat geprobeerd maar nooit echt serieus mee aan de slag gegaan. Nu dus een jaar bezig met tutorials kijken, uitproberen en meer tutorials kijken. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2014 14:26 

Hardtraxxer

@dj-intec:
Kopen heeft geen zin, zoals ik al zei. Je hebt hier geen 64bit versie van. :) Bestaat gwn niet en de kans is klein dat die er ooit gaat komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2014 17:05 

Hardtraxxer

Al feedback gegeven op bovenstaande kicks maar nog geen zelf gepost. Bij deze dus! ;)
Ben hier nu twee daagjes mee bezig en vind t al aardig klinken. Tips zijn welkom!

Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2014 22:53 

Hardtraxxer

@Evilnoise, kick klinkt in de verte. Probeer hem iig in de lagere tonen wat mono te maken. Breedte kan er later wel bij. Punch is wat zwak. Staart van de kick is al aardig op weg, wat meer eq'en en distorten....VEEL MEER!!!! :D

Je komt er wel, gewoon telkens weer aan gaan zitten en verbeteren.

Ik ben weer aan de slag gegaan met mijn kickje. Nu met een melodie die wat minder springerig is :D. Synth is nog steeds crap :3.

Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2014 23:04 

Hardtraxxer

@ROD Klinkt lekker, maar naar mijn mening zit er iets te weinig mid en hoog in je tail en je punch kan misschien een hardere attack hebben. Het laag klinkt geweldig en er zit al een lekker crunch in dus als je die wat meer naar voren kan brengen is ie in mijn ogen perfect!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2014 11:45 

Hardtraxx Addict

ROD schreef:
@Evilnoise, kick klinkt in de verte. Probeer hem iig in de lagere tonen wat mono te maken. Breedte kan er later wel bij. Punch is wat zwak. Staart van de kick is al aardig op weg, wat meer eq'en en distorten....VEEL MEER!!!! :D

Je komt er wel, gewoon telkens weer aan gaan zitten en verbeteren.

Ik ben weer aan de slag gegaan met mijn kickje. Nu met een melodie die wat minder springerig is :D. Synth is nog steeds crap :3.

Wat EvilNoize al zei, geef je punch meer kracht.. Lukt het niet probeer het anders nog een extra layer onder te zetten met alleen de punch. Je tail kan ook nog wat langer, maar voorderest goede basis van je kick :thumbup:

Bezig met Mash-Up 3.0.. Alleen de kick in de outro is niet nieuw :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2014 23:42 

Hardtraxxer

@ROD Ik mis inderdaad ook flink wat high in de tail van je kick. Als je dit aanpast is de kick al een stuk makkelijker te beoordelen. Ook denk ik dat je punch vooral nog een 'tok' nodig heeft en ik denk dat hij tussen de 200-300 Hz een dipje mag hebben als ik het zo hoor.

@cb92 Ik kan je post hier niet meer beoordelen, je hebt je upload weer verwijdert van soundcloud? Wel heb ik op je soundcloud je nieuwe mash-up geluisterd. Klinkt erg lekker hoor, met een goede lompe kick! Goed werk dus!

Hier een test van mijn nieuwe kick en lead:

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2014 23:49 

Hardtraxx Addict

soundstreamer schreef:
@ROD Ik mis inderdaad ook flink wat high in de tail van je kick. Als je dit aanpast is de kick al een stuk makkelijker te beoordelen. Ook denk ik dat je punch vooral nog een 'tok' nodig heeft en ik denk dat hij tussen de 200-300 Hz een dipje mag hebben als ik het zo hoor.

@cb92 Ik kan je post hier niet meer beoordelen, je hebt je upload weer verwijdert van soundcloud? Wel heb ik op je soundcloud je nieuwe mash-up geluisterd. Klinkt erg lekker hoor, met een goede lompe kick! Goed werk dus!

Hier een test van mijn nieuwe kick en lead:

Jep, heb hem er uiteindelijk vanaf gegooid omdat tsja niet meer nodig was :P

Over joun kick, hij mist nog wat laag. Je kan je punch nog iets voller laten klinken. Maak de laatste laag aan die iets meer pitcht om hem ook beter tot zijn recht te laten komen hier in :)

2 kicks van 2 weken geleden:
[zippy]http://www65.zippyshare.com/v/13956203/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2014 22:56 

Hardtraxxer

@EvilNoize. Je kick heeft een goede basis maar mist nog een goede body. Dit mis ik ook in je screech. Het lijkt mij dat je dit grotendeels kunt verhelpen door wat meer mid/laag erbij te eq'en OF wat hoog eruit te eq'en.
Ook je punch mag nog wel wat voller en harder klinken.

@ROD zoals hierboven al gezegd is heeft je kick teveel laag en mist je punch een aantal midden frequenties en dat echte punch gevoel. Ook heb ik het idee dat als je je kick omlaag pitch hij kracht verliest.(Het hoog valt helemaal weg).

@soundstreamer Je kick mist een karakteristieke crunch, je tok mag een stukje harder en meer helder. Ook mis ik een goede punch.

Nu ik zo mijn feedback teruglees zijn ook dit mijn struikelpunten :P
Ben weer met een nieuwe kick bezig welke ik op een andere manier maak dan normaal.
Hij is ook nog lang niet af, mist een goede punch, sublaag en vraag me af of de tail niet te lang doorloopt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2014 11:53 

Hardtraxx Newbie

Ik wil eerst iedereen bedanken voor de comments :thumbsup:

Ben is bezig geweest een hardstyle kick te maken :$
Best lastig maar heb er 1 gemaakt hier een previiew

Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner