Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 19:12 

Hardtraxxer

MikezDJ schreef:
Wat gebruiken jullie om te distorten? Neem aan dat niet iedereen hier netjes betaald heeft voor zn vst ;)

Trash en trash 2 is erg populair onder de niet logic gebruikers.
en Venm distortion van Goliath is booming (logic distortion kloon) denk dat velen nu die gebruiken als main distortion als ze geen logic hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 19:25 

Hardtraxxer

Ik heb voor die kick het meeste trash gebruikt en daarbij nog ohmicide, guitar rig 5 en nog een aantal standaard cubase distortions. Eind van het jaar wil ik camelphat en venm hebben, denk dat mijn kicks dan wel nog een heel stuk vooruit gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 20:20 

Hardtraxxer

soundstreamer schreef:
@Jubke: Persoonlijk ben ik niet zo weg van de tail, maar je punch komt wel goed door. Wel heb je bij de pitchkicks volgens mij je punch mee gepitcht? Dat klinkt niet zo fijn vind ik.

Klopt heb de punch mee gepitcht! Moet dat als ik het in de praktijk ergens toe pas nog op een andere manier doen.

MokumsKid schreef:
@Jubke: Leuk begin, maar klinkt nog erg alsof je op een pan loopt te rammen. Voor jou geldt hetzelfde: betere EQ'ing en meer distortion.

Is dat van de distortion meer een meningskwestie of toch nog iets wat technisch niet goed is? :huh: vond het wat dat betreft wel goed eigenlijk!
EQ'ing kan ik wel in komen!

MikezDJ schreef:
Wat gebruiken jullie om te distorten? Neem aan dat niet iedereen hier netjes betaald heeft voor zn vst

D16 Devastor & Camelphat3/Camelcrusher
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 20:48 

Hardtraxxer

Mijn basiskick om het zo maar te noemen, maak ik vaak in logic. Vanuit daar werk ik door in Cubase met als favoriet: Izotope Trash. Het is ook belangrijk alle elementen die je hoort tijdens het kickmaken op te slaan, denk hierbij aan het moment dat je aan het distorten bent en iets hoort wat lekker klinkt. GELIJK SAVEN. Ook al ga je niet door met die instellingen, SAVEN/EXPORTEN. Zulke kleine details zijn van belang voor het karakter van je kick! ;)

:whistle: :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 18:44 

Hardtraxxer

@Jubke: waarmee pitch je je kick? Ik gebruik cool edit pro, werkt erg makkelijk. Ook wavelab schijnt heel makkelijk te werken maar heb ik geen ervaring mee.

Wat ik me afvroeg, in de tutorial van Headhunterz heeft hij op verschillende plekken phasers in zijn kick-project staan, op welke manier worden deze precies gebruikt voor het maken van een kick? Ook vraag ik me af hoe hij precies zijn punch opgebouwd heeft, deze bestaat uit een aantal hele korte samples achter elkaar. Kan iemand dit misschien een beetje uitleggen? Ik dacht namelijk dat een punch bijna altijd bestaat uit een layer van een complete punch en een'tok'.

edit: volgens mij vergis ik me gewoon in die phasers en is dat iedere keer de reverb, dacht phaser te zien vanwege het onduidelijke beeld......
Opbouw van zijn kick heb ik wel een beetje door nu na hem nog eens opnieuw gezien te hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 20:48 

Hardtraxxer

Hard Society schreef:
Mijn basiskick om het zo maar te noemen, maak ik vaak in logic. Vanuit daar werk ik door in Cubase met als favoriet: Izotope Trash. Het is ook belangrijk alle elementen die je hoort tijdens het kickmaken op te slaan, denk hierbij aan het moment dat je aan het distorten bent en iets hoort wat lekker klinkt. GELIJK SAVEN. Ook al ga je niet door met die instellingen, SAVEN/EXPORTEN. Zulke kleine details zijn van belang voor het karakter van je kick! ;)

Bedankt allen! Kan iemand mij een beetje uitleg geven over izotope trash? Krijg op youtube geen kick tuts gevonden met izotope trash... Kicks zijn eigenlijk nog nieuw voor me, heb er 1 maar al van wat langer geleden en veel te lomp..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 21:59 

Hardtraxxer

soundstreamer schreef:
@Jubke: waarmee pitch je je kick? Ik gebruik cool edit pro, werkt erg makkelijk. Ook wavelab schijnt heel makkelijk te werken maar heb ik geen ervaring mee.

Heb hem nu gewoon in de piano roll gepitcht, volgens mij kan ik voor het pitchen beter losse samples maken of niet? Of kan dit ook in edison?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 22:40 

Hardtraxxer

Ik weet niet hoe of dat in Edison kan, ik werk nl niet met fl. Wel kun je volgens mij in de sampler een pitch envelope creëren, maar hoe dat precies werkt in fl kan iemand anders je misschien beter uitleggen. Maar beter/makkelijker is het denk ik om met aparte samples te werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 23:21 

Hardtraxxer

soundstreamer schreef:
Ik weet niet hoe of dat in Edison kan, ik werk nl niet met fl. Wel kun je volgens mij in de sampler een pitch envelope creëren, maar hoe dat precies werkt in fl kan iemand anders je misschien beter uitleggen. Maar beter/makkelijker is het denk ik om met aparte samples te werken.

kan zeker in edison, maar................ das nog al een toestand. ik adviseer adobe auditions.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 15:05 

Hardtraxxer

MikezDJ schreef:
Hard Society schreef:

Bedankt allen! Kan iemand mij een beetje uitleg geven over izotope trash? Krijg op youtube geen kick tuts gevonden met izotope trash... Kicks zijn eigenlijk nog nieuw voor me, heb er 1 maar al van wat langer geleden en veel te lomp..

Tjaa.. het is denk puur uittesten van de plugin. Wat ik eigenlijk 9/10 keer doe als ik trash voor een kick gebruik is de SQAUSH/PRE-FILTER/POST-FILTER/BOXMODEL/BUZZ uitzetten. Heel soms experimenteer ik wat met de PRE en POST Filters, maar vaak zet ik ze uit. Ga eerst de plugin ontdekken welke mogelijkheden er zijn, ga daarna een stap verder door hem toe te passen. :D

Gebruikt Frontliner Trash niet in zijn 'tutorial'?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 15:36 

Hardtraxxer

Hard Society schreef:

Tjaa.. het is denk puur uittesten van de plugin. Wat ik eigenlijk 9/10 keer doe als ik trash voor een kick gebruik is de SQAUSH/PRE-FILTER/POST-FILTER/BOXMODEL/BUZZ uitzetten. Heel soms experimenteer ik wat met de PRE en POST Filters, maar vaak zet ik ze uit. Ga eerst de plugin ontdekken welke mogelijkheden er zijn, ga daarna een stap verder door hem toe te passen. :D

Gebruikt Frontliner Trash niet in zijn 'tutorial'?

ja, maar die is erg basaal. er is een tutorial van ik geloof AskVideo. daar in word trash 2 tot in de puntjes uitgelegd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 20:41 

Hardtraxxer

Mensen.. wat vinden jullie hier van? Ik zeg er vast bij dat ik geen hele cruncy kicks maak.
Maar meer wat donkerder.

Ben benieuwd naar jullie mening
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 20:30 

Hardtraxxer

@stigmata, De kick klinkt lekker helder enzo, maar hij mist behoorlijk wat kracht en een stevige punch als je hem als duistere kick wilt gebruiken... Bij mij komt ie niet erg agressief over, wat in de bedoelde stijl volgensmij wel zou moeten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2013 18:07 

Hardtraxxer

Ik ben het eens met Awethority!

Hier mijn kick atm:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2013 16:03 

Hardtraxx Newbie

@ROD: die klinkt best netjes, goed bezig!

Laatste kicktest. Nu de track verder afmaken en zorgen voor een beste mixdown!

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2013 17:29 

Hardtraxxer

@Ampyre ik vind persoonlijk de sound van je screech behoorlijk simpel... Maar daar gaat het hier natuurlijk niet om, kick stuitert n beetje, maar op zich is de structuur wel goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2013 20:13 

Hardtraxx Newbie

@Ampyre, je kick stuitert idd een beetje heen en weer. Misschien moet je er wat saturnation overheen gooien om het geheel wat voller er strakker te maken.

Hier een nieuwe intro van mij, met uiteraard een nieuwe kick!

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2013 19:13 

Hardtraxx Newbie

@Freqmaniak: klopt helemaal idd, het is waar wat ze zeggen.. op een gegeven moment hoor je niks meer :P Dus voor iedereen de tip: na elk uurtje effe 10-15 min pauze! Hahahaha!

Nu weer iets beter imo:

(het gaat om de kick; de rest heeft nog werk nodig, is effe snel om de kick heengebouwd)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2013 14:32 

Hardtraxxer

@Freqmaniak Lekkere crunch zit er in je kick, alleen de punch kan wel wat meer kracht hebbe om de kick wat sterker te laten klinken :)

@Ampyre je kick is nog niet helemaal af :) De dist klinkt nog niet echt crunchy zegmaar :) Je screech klinkt ook droog maar de rest van de sounds klinken wel leuk! :)

Hier een nieuwe kick van mij in een verbetert project :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2013 19:22 

Hardtraxx Addict

AvixDJ schreef:

Klinkt niet verkeerd man!
Alleen vind ik dat de reversebass wat meer naar voren mag komen :)
De andere kick klinkt erg lekker :thumbup:

[zippy]http://www45.zippyshare.com/v/94211196/file.html[/zippy]
Hier een nieuw test probeerseltje.
Ik had sowieso een vraagje want. Wat bepaald nou eigenlijk wat een kick lekker laat pitchen?
want ik heb af en toe kicks die op 1 toonhoogte goed klinken. maar zodra ik ze pitch klinken ze helemaal nergens meer naar. Zijn hierbij dingen waarop je moet letten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2013 20:27 

Hardtraxxer

@ Combustion klinkt op zich niet verkeerd. De hoge tonen mogen wel iets meer doorkomen, en ik heb het idee dat ik soms een kleine 'snap' hoor in de kick, maar dat kan aan mij liggen. Wat dat pitchen betreft weet ik het ook niet precies. Het is volgensmij wel belangrijk om de sound van je kick stabiel te maken dmv bijvoorbeeld Izotope Ozone ofzo, zodat ie z'n sound dan behoudt als je hem gaat pitchen. Maar precies weet ik het ook allemaal niet, ben immers maar een amateur... :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2013 15:24 

Artiest

Combustion schreef:
AvixDJ schreef:

Klinkt niet verkeerd man!
Alleen vind ik dat de reversebass wat meer naar voren mag komen :)
De andere kick klinkt erg lekker :thumbup:

[zippy]http://www45.zippyshare.com/v/94211196/file.html[/zippy]
Hier een nieuw test probeerseltje.
Ik had sowieso een vraagje want. Wat bepaald nou eigenlijk wat een kick lekker laat pitchen?
want ik heb af en toe kicks die op 1 toonhoogte goed klinken. maar zodra ik ze pitch klinken ze helemaal nergens meer naar. Zijn hierbij dingen waarop je moet letten?

Je kicks missen wat karakter.
over het pitchen. Ik heb zelf ook het probleem dat ze soms superkut klinken als ik ze pitch, maar ik denk dat het karakter dat ook heel veel bepaald aangezien dat het gene is wat je pitched. Wat de oplossing daar voor is weet ik niet zo goed. Minder karakter zou kunnen misschien maar dan is je kick weer minder goed lijkt mij.

Dit is een kick waar ik nu mee bezig ben. Loop een beetje vast met verbeteren dus misschien dat iemand van jullie wat feedback kan geven? Wel even downloaden aub.

[zippy]http://www29.zippyshare.com/v/36627407/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2013 18:28 

Hardtraxx Addict

Ja deze kick was sowieso een experiment want de distortion heeft een lage attack waardoor deze er als t ware infilterd. Soort van reversebass idee maar dan met normale kick sub zeg maar. Ik was zelf in iedergeval erg te spreken over het resultaat al moeten er nog wel wat dingen worden aangepast.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2013 01:00 

Hardtraxx Addict

Nou, ik had dus een paar tips van jullie opgevolgd qua layeren.
Ik snap daar dus echt de ballen van. Ben dus ook bang dat ik dat een beetje fout heb gedaan.
Toch ben ik best tevreden met deze "rauwe" kick.

Misschien moet ik de crunch wat verlagen/minder distorten.
Verder heel simpel synthje erover gegooid om te kijken hoe die daaronder valt.

Tips zijn heel erg welkom, vooral op het gebied van strak layeren.

[zippy]http://www45.zippyshare.com/v/76179141/file.html[/zippy]

[zippy]http://www3.zippyshare.com/v/68305217/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2013 15:51 

Hardtraxxer

@sjuul: Ik vind het een lekkere kick hoor, lekker crunchy. Misschien dat je nog wat kunt spelen met de afmix tussen de tok/punch en de tail zodat het nog wat meer 1 geheel wordt, maar ik vind hem zeker niet verkeerd.

@tjakevladze: Volgens mij is jou kick ook best lekker, lekker raw. Misschien idd ietsje minder dist, maar das persoonlijk. Wel zou ik je synth iets meer volume geven, nu kun je niet echt goed horen hoe die onder de kick valt.

Hier is een nieuwe kick van mij, ik heb het idee dat die wel een stuk beter is als mijn vorige, maar commentaar is zeer welkom. btw, let niet op eventueel ruis erin, ik heb nog de demo versie van Glitch 2 :P

Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner