Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 13 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 5 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 3 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 6 days ago
Hardtraxxer
762 posts member since 2013
last seen 9 days ago
Socializerz wrote:Is volgens mij al een keer gevraagd maar kon het niet terugvinden dus bij deze:
Ik zoek een vrouwelijke schreeuw/scream van die ze ook in die films gebruiken zegmaar. Alsof ze op het punt staan om vermoord te worden ofzo :corn:

Als iemand een site heeft met veel samples of zelf samples of wat er ook maar op lijkt, zou het erg welkom zijn.
:)
Na even gegoogled te hebben op 'scream sample' (wilde zelf namelijk ook wel zo'n sample hebben), kwam ik op deze site: http://soundbible.com/tags-scream.html

D'r zit zeker wat nuttigs tussen daar.

EDIT: Die scream uit Titan ft. Hardwear - Necropy zit er ook in :D. Hij heet Psycho Scream :)
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Horror female scream zal ook wel wat opleveren.
R
Hardtraxxer
314 posts member since 2012
last seen Aug 2019
Ik wil wel graag weten hoe je een Thera achtige kick maakt. Iemand tips oid hiervoor?
Hardtraxxer
214 posts member since 2012
ROD wrote:Ik wil wel graag weten hoe je een Thera achtige kick maakt. Iemand tips oid hiervoor?
Vraag het aan hem ;)
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
ROD wrote:Ik wil wel graag weten hoe je een Thera achtige kick maakt. Iemand tips oid hiervoor?
Gate volgens mij. Zijn toch van die gated kicks?
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
View on YouTube

Zoiets?
Hardtraxx Addict
1416 posts member since 2013
last seen Dec 2016
Ik wil graag vocals bewerken zoals bijvoorbeeld in vrijwel de hele intro van Ran-D & Digital Punk - Survivors.
Probleem is,ik heb geen idee hoe dat moet.
Ik wil zeg maar dat de vocal zo bewerkt wordt, dat je het als een soort screech kan gebruiken.
Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, hoe moet het, en wat voor plugins heb ik hier evt. voor nodig?

Alvast bedankt (:
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
toffee wrote:Ik wil graag vocals bewerken zoals bijvoorbeeld in vrijwel de hele intro van Ran-D & Digital Punk - Survivors.
Probleem is,ik heb geen idee hoe dat moet.
Ik wil zeg maar dat de vocal zo bewerkt wordt, dat je het als een soort screech kan gebruiken.
Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, hoe moet het, en wat voor plugins heb ik hier evt. voor nodig?

Alvast bedankt (:

Je kan een stukje van de vocal knippen. Met alchemy kun je die dan flink bewerken en stretchen. Bewerken met distortion eq etc.
P
Hardtraxx Veteran
3957 posts member since 2010
last seen Jun 2017
Heb een kick gemaakt die normaal klinkt. Als ik hem dan exporteer is hij echter flink overstuurd en klinkt hij totaal niet meer. Heb normalize uitstaan. Hoe kan ik dit verhelpen? Gebruik Logic Pro.

Edit: hij klinkt nu dus zo, flink verrot :P
http://www36.zippyshare.com/v/87798269/file.html
D
Hardtraxx Newbie
23 posts member since 2013
last seen Mar 2013
Met welke plugins maken jullie je choir?:)

Een zoals in "The Vision - World Eclipse" is erg vet namelijk :P wil dat beetje proberen
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
East west quantum leap symphonic choirs is erg dik. Je moet het echt van de producten hebben die met sample linbraries werken. De synthetische choirs klinken niet mooi of je moet iets zoals the first rebirth willen.
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
VOXOS, de sample library voor Kontakt doet het best goed! en is tenminste te cracken in tegenstelling tot EWQL producten
T
Hardtraxxer
59 posts member since 2012
last seen Dec 2014
Hoe kan je er voor zorgen dat je je kick ''helder'' hoort door de synth heen. Nu hoor ik de kick niet zo duidelijk meer als ik de synth aan zet. Als ik de synth zachter zet klinkt het ook niet echt goed. En mn synth kraakt nogal als ik de kick aan zet, weet iemand hoe ik deze dingen kan verhelpen?
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Teun wrote:Hoe kan je er voor zorgen dat je je kick ''helder'' hoort door de synth heen. Nu hoor ik de kick niet zo duidelijk meer als ik de synth aan zet. Als ik de synth zachter zet klinkt het ook niet echt goed. En mn synth kraakt nogal als ik de kick aan zet, weet iemand hoe ik deze dingen kan verhelpen?
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Maar met sidechainen maak je ruimte voor de kick. Als je synth gaat kraken bij de kick dan staat het geheel mogelijk te hard.
Hardtraxx Addict
1745 posts member since 2011
last seen Jul 2025
Ik denk ook dat je het niet goed ge-EQ'd hebt gewoon, als je kick je synth wegdrukt, of andersom...
Stereo shape is ook belangrijk denk ik.
T
Hardtraxxer
last seen Dec 2014
Phase 2 wrote:
Teun wrote:Hoe kan je er voor zorgen dat je je kick ''helder'' hoort door de synth heen. Nu hoor ik de kick niet zo duidelijk meer als ik de synth aan zet. Als ik de synth zachter zet klinkt het ook niet echt goed. En mn synth kraakt nogal als ik de kick aan zet, weet iemand hoe ik deze dingen kan verhelpen?
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Maar met sidechainen maak je ruimte voor de kick. Als je synth gaat kraken bij de kick dan staat het geheel mogelijk te hard.
Wat ik bedoel is dat de kick noet zo goed te onderscheiden is met de synth, de geluiden gaan door elkaar zegmaar.
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Heb je al geprobeerd wat mr_vertigo zei?

Met EQ alle bass uit je lead halen.
En post anders eens een stukje.
T
Hardtraxxer
last seen Dec 2014
Joeyvg wrote:Heb je al geprobeerd wat mr_vertigo zei?

Met EQ alle bass uit je lead halen.
En post anders eens een stukje.
Het werkte, thanks! :)
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Juiste frequenties cutten, sidechainen, planning en mid/Side eq daar kun je ruimte mee maken voor kick. De laatste twee zorgen ook voor een bredere sound
Q
Hardtraxxer
959 posts member since 2009
last seen May 2015
Wat zijn goede plugins voor reverb en delay? Ik gebruik hiervoor eigenlijk alleen maar de standaards van FL maar ik ben niet altijd tevreden over het geluid wat ik ermee krijg. Alvast dank :)
L
Hardtraxxer
855 posts member since 2010
last seen Dec 2014
Q-Dominic wrote:Wat zijn goede plugins voor reverb en delay? Ik gebruik hiervoor eigenlijk alleen maar de standaards van FL maar ik ben niet altijd tevreden over het geluid wat ik ermee krijg. Alvast dank :)
karmaFX, Toraverb
B
Hardtraxx Addict
1401 posts member since 2012
last seen Jan 2021
Q-Dominic wrote:Wat zijn goede plugins voor reverb en delay? Ik gebruik hiervoor eigenlijk alleen maar de standaards van FL maar ik ben niet altijd tevreden over het geluid wat ik ermee krijg. Alvast dank :)
Lexicon Lexhall! :drool:
Q
Hardtraxxer
959 posts member since 2009
last seen May 2015
Dankjullie wel! :) Ik ga ze thuis eens ''aanschaffen''..
G
Hardtraxxer
167 posts member since 2012
last seen Aug 2013
Luxion wrote:
karmaFX, Toraverb

lexicon
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 5 days ago
KarmaFX Reverb en Delay zijn gratis en erg goed, imo.