Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2010 17:48 
 
Hardtraxx Veteran

Deeltjesversneller schreef:
Ja ik ben pas sinds 1 week bezig met het leren van produceren, maar cutitself betekent toch dat een geluid (in mijn geval bass) stopt als er een nieuwe noot begint te spelen? Nu heb ik het zo dat het zich opstapelt, en dat wil ik niet hebben. Is er een manier om dat zo te voorkomen of kan ik dan het beste aan de knopjes gaan draaien totdat het niet zo lang meer dreunt?

Ja ik begrijp wat je bedoelt alleen weet niet hoe dat zit bij cubase >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2010 17:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
Deeltjesversneller schreef:
Ja ik ben pas sinds 1 week bezig met het leren van produceren, maar cutitself betekent toch dat een geluid (in mijn geval bass) stopt als er een nieuwe noot begint te spelen? Nu heb ik het zo dat het zich opstapelt, en dat wil ik niet hebben. Is er een manier om dat zo te voorkomen of kan ik dan het beste aan de knopjes gaan draaien totdat het niet zo lang meer dreunt?

Ja ik begrijp wat je bedoelt alleen weet niet hoe dat zit bij cubase >.<


dan moet je aan de knopjes in je plugin gaan draaien, decay waarschijnlijk ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2010 18:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ok thx ik zal zo eens kijken :) Ik probeer een bass na te maken en in principe lukt het goed behalve dan dat het geluid zich soms ophoopt na enkele beats... als ik aan de knopjes draai heb ik dat probleem niet maar dan klinkt het weer anders. En ik heb ergens gelezen dat er in Fruityloops dus die Cut Itself functie is waardoor het geluid automatisch wordt afgekapt. Maar dat is er in Cubase dus niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2010 11:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

geluid word niet afgekapt,het heeft allemaal te maken met je plugin,en hoe lang je kick rolls zijn,je kan dat zelf bepalen.
Idd welke welke plugin werk je? dan kan ik het je wle uitlegen laat maarweten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2010 11:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vaak heeft t met 2 dingen te maken, de release (van de amp) of met de lengte van je noten. Als je overigens in een sampler plugin bezig bent, kan t zijn dat hij op de onehit stand staat. Dan kijkt ie niet naar de lengte van de noten in je piano roll, maar dan speelt ie de sample gewoon volledig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2010 12:24 
 
Artiest

maar cut itself lijkt mij alleen nodig bij samples... want met een VST heb je dat probleem toch helemaal niet, samples veel meer, dus denk niet dat het hier om plug-in gaat.. ofwel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2010 12:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Cut itself is die onehit optie die ik mn vorige post al aankaarte. Als t om een softsynth gaat, dan zal t denk ik gewoon de release zijn van de ADSR enveloppe van de amp. De release is de parameter die regelt wat er gebeurt wanneer de noot los gelaten wordt. Stel de release korter af, en je zal het probleem bij een softsynth niet meer hebben dat het geluid doorgaat ook al is de noot in de pianoroll niet meer actief ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2010 12:35 
 
Artiest

TakkU schreef:
Cut itself is die onehit optie die ik mn vorige post al aankaarte. Als t om een softsynth gaat, dan zal t denk ik gewoon de release zijn van de ADSR enveloppe van de amp. De release is de parameter die regelt wat er gebeurt wanneer de noot los gelaten wordt. Stel de release korter af, en je zal het probleem bij een softsynth niet meer hebben dat het geluid doorgaat ook al is de noot in de pianoroll niet meer actief ;)


maar een release moet je meer zien als legato achtig iets, ik blijf erbij dat de cut itself functie uitsluitend nodig is bij samples, want bij plug ins heb je die functie niet nodig omdat je met simpele draai aan wat knopjes het probleem hebt opgelost.
Ik weet dat FL t heeft, maar weet niet of Cubase dat ook heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2010 12:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dat zeg ik dus ook xd Onehit is in logic bijvoorbeeld mogelijk bij de plugin EXS24. Dat is een sampler, waar je dus gewoon samples in zet. Je kan dan vervolgens op de pianoroll samples zetten, zonder dat je dus losse audiofiles boven op elkaar moet gaan zetten. Als je onehit aanzet dan speelt ie de hele sample af. Wanneer je het uit zet, dan speelt ie net zolang als dat jij aangeeft in de piano roll
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2010 12:39 
 
Artiest

TakkU schreef:
Dat zeg ik dus ook xd Onehit is in logic bijvoorbeeld mogelijk bij de plugin EXS24. Dat is een sampler, waar je dus gewoon samples in zet. Je kan dan vervolgens op de pianoroll samples zetten, zonder dat je dus losse audiofiles boven op elkaar moet gaan zetten. Als je onehit aanzet dan speelt ie de hele sample af. Wanneer je het uit zet, dan speelt ie net zolang als dat jij aangeeft in de piano roll


ja ik verifieer alleen wat jij zegt :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2010 14:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bedankt voor de reacties :thumbup: Het gaat niet om een sample, maar om Hydra. Ik weet dat je met knopjes draaien dat kan oplossen maar ik had nu juist een vet geluid gemaakt wat alleen iets korter moest en als ik aan de knopjes ging draaien kwam er weer wat heel anders uit :( Maar ik zal straks nog eens wat verder proberen.

Wat is het verschil tussen de filter envelope en amplifier envelope trouwens? Ik heb al een beetje gegoogled maar daar word ik nog niet veel wijzer uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2010 14:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Filter en Amplifier zijn 2 heel andere dingen. De amplifier gaat over het gedrag van de osc zelf. Als je dus daar de envelope van wijzigt wijzig je dus alleen dingen als de lengte van een noot e.d. Een filter is heel wat anders. Een filter doet zoals het de naam al zegt, het geluid filteren. Je hebt een lowpass filter, welke alleen frequenties onder de cutoff waarde doorlaat, een bandpass filter, welke alleen de frequenties rondom (erboven en onder met bepaalde tolerantie) de cutoff frequentie doorlaat. En de highpass filter, welke alleen frequenties boven de cutoff waarde doorlaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 19:35 
 
Hardtraxx Veteran

ik heb een vraagje hoe kan je een lead lekker rauw maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 20:17 
 
Hardtraxxer

distorten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 23:07 
 
Artiest

Luxion schreef:
distorten :P


maar ook niet teveel xd
maar idd distortion is belangrijk voor hardstyle en hardcore en dus moet je niet bang zijn daar gebruik van te maken.

afmixen kan ook schelen en meerdere sounds gebruiken
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2010 16:32 
 
Hardtraxxer

the sidespinnars schreef:
ik heb een vraagje hoe kan je een lead lekker rauw maken?

saw osc pakken en dan beetje detune, kan er ook altijd nog portamento opzetten, geeft een leuk effect :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2010 01:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bij mijn nummers (in het eigen producties topic) merk ik dat ik vaak reacties krijg van dat er bass of een bassline mist, echter op mijn PC boxen klinkt het altijd goed maar als ik dan bv een nummer op cd brand en ergens anders op luister hoor je idd veel minder bass... ik heb een simpel luidspreker setje op mijn pc van philips maar kan ik er iets aan doen? of gewoon betere boxen kopen die wat meer een waarheidsgetrouw geluid geven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2010 02:37 
 
Hardtraxx Veteran

Brainweavers schreef:
Bij mijn nummers (in het eigen producties topic) merk ik dat ik vaak reacties krijg van dat er bass of een bassline mist, echter op mijn PC boxen klinkt het altijd goed maar als ik dan bv een nummer op cd brand en ergens anders op luister hoor je idd veel minder bass... ik heb een simpel luidspreker setje op mijn pc van philips maar kan ik er iets aan doen? of gewoon betere boxen kopen die wat meer een waarheidsgetrouw geluid geven?

gewoon de bass van je sub zachter zetten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2010 08:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Brainweavers schreef:
Bij mijn nummers (in het eigen producties topic) merk ik dat ik vaak reacties krijg van dat er bass of een bassline mist, echter op mijn PC boxen klinkt het altijd goed maar als ik dan bv een nummer op cd brand en ergens anders op luister hoor je idd veel minder bass... ik heb een simpel luidspreker setje op mijn pc van philips maar kan ik er iets aan doen? of gewoon betere boxen kopen die wat meer een waarheidsgetrouw geluid geven?

Je kan 2 dingen doen, of je koopt goeie monitors, zodat je levels niet misleidend overkomen, of je kijkt naar de instellingen van je speakers en de EQ op je geluidskaart. Zet de bass wat lager, dan klinkt t waarschijnlijk stukken beter ;) hou er wel rekening mee dat je niet teveel baas van je speakers haalt, anders krijg je dat probleem weer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2010 11:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Brainweavers schreef:
Bij mijn nummers (in het eigen producties topic) merk ik dat ik vaak reacties krijg van dat er bass of een bassline mist, echter op mijn PC boxen klinkt het altijd goed maar als ik dan bv een nummer op cd brand en ergens anders op luister hoor je idd veel minder bass... ik heb een simpel luidspreker setje op mijn pc van philips maar kan ik er iets aan doen? of gewoon betere boxen kopen die wat meer een waarheidsgetrouw geluid geven?


dat probleem had ik ook, 2.1 setje heb ik, had de bass altijd voluit staan,
toen ongeveer op de helft gezet, en eindelijk was er bass bij de speakers van mn vrienden :P ;)

probleem nu is dat het geluid op mn ipod anders klinkt dan mn project in cubase..
heb jij waarschijnlijk ook omdat pc speakertjes het geluid niet eerlijk weergeeft

als je probleemloos geluid wilt hebben, moet je monitoren kopen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2010 12:18 
 
Hardtraxx Newbie

Een goeie koptelefoon doet ook wonderen. Ik heb een Stanton DJ-Pro 2000 en ook daarmee valt goed te levelen :) Ik weet 't, het is geen producers koptelefoon, maar het werkt prima. Je hebt: geen gezeik van ouders dat je muziek te hard staat en je kan je geluid zo hard als je wil zetten om het goed te horen!

Hiermee ben je een stuk goedkoper uit dan 2 dikke Dynaudio BM15A's ofzo :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2010 12:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks, hier kan ik wel wat mee! Ja mijn sub heeft geen knopje om te regelen, maar ik kan wel idd kijken of ik ergens de bass in de geluidskaart kan regelen! Een koptelefoon is ook een goed idee ja! maarja dan moet ik eerst sparen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2010 13:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik gebruik zelf ook vaak m'n HDJ2000 ;) Geeft t geluid beter weer dan m'n z5500! :p Daarmee heb ik t probleem dat t hele huis gelijk begint te trillen.. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 09:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nooit een koptelefoon gebruiken voor produceren. Deze geven totaal geen neutrale weergave van het geluid.
Je hebt wel plugins zodat je koptelefoon een iets neutraler geluid geeft voor als je geen andere keus hebt maar het zal nooit hetzelfde zijn
Bedenk dat een koptelefoon nooit hetzelfde frequentiespectrum zal hebben als een goeie monitor..

Gister wat dingen geleerd over side-chaining, gate's, compressors, dynamische equalizers, vocoders, auto-tune enz.
Dit moeten we aankomend weekend maar eens even gaan uitproberen. :drool: veel vette trucjes mee gezien :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:46 
 
Hardtraxx Veteran

The Axe schreef:
Nooit een koptelefoon gebruiken voor produceren. Deze geven totaal geen neutrale weergave van het geluid.
Je hebt wel plugins zodat je koptelefoon een iets neutraler geluid geeft voor als je geen andere keus hebt maar het zal nooit hetzelfde zijn
Bedenk dat een koptelefoon nooit hetzelfde frequentiespectrum zal hebben als een goeie monitor..

Gister wat dingen geleerd over side-chaining, gate's, compressors, dynamische equalizers, vocoders, auto-tune enz.
Dit moeten we aankomend weekend maar eens even gaan uitproberen. :drool: veel vette trucjes mee gezien :)

zo dat lijkt me ook wel wat ;)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner