Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 16:50 

Hardtraxx Veteran

sjobie schreef:
Draidy schreef:
Het is al eens voorbij gekomen maar kan het niet vinden :$
ik wil over mijn mixer kanaal met effecten nog meer effecten opzetten, dan moet ik hem dus linken naar een andere kanaal, maar hoe doe ik dat?

Rechtsklik op de channel, create submix en dan de channel selecteren waar je verder wilt, de channel ernaast (meest logisch) :thumbup:

kan die optie niet vinden, heb FL 9 ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 17:00 

Hardtraxx Veteran

Volgens mij zit die optie daar nog niet in, een alternatief zou ik zo 123 niet weten. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 18:17 

Hardtraxx Newbie

Draidy schreef:
sjobie schreef:
Draidy schreef:
Het is al eens voorbij gekomen maar kan het niet vinden :$
ik wil over mijn mixer kanaal met effecten nog meer effecten opzetten, dan moet ik hem dus linken naar een andere kanaal, maar hoe doe ik dat?

Rechtsklik op de channel, create submix en dan de channel selecteren waar je verder wilt, de channel ernaast (meest logisch) :thumbup:

kan die optie niet vinden, heb FL 9 ;)

je kan altijd het kanaal dat je wilt linken selecteren, en dan bij het kanaal waar je het naartoe wilt sturen rechts klikken op het icoontje van een pijl die naarboven wijst. dan klik je, 'route to this track only'
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 18:41 

Hardtraxx Veteran

dat zocht ik, bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 17:40 

Hardtraxx Addict

heb sinds vandaag fl10 in huis, maar ik heb een probleem. Als ik een kanaal aanklik in de mixer dan mute fl automatisch dat kanaal. Zou iemand mij kunnnen uitleggen hou ik dat kan verhelpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 21:56 

Hardtraxx Addict

Waarschijnlijk klik je dan op dat bolletje. Hiermee mute je kanalen of zet je ze juist weer aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 22:38 

Hardtraxx Addict

marsiascout schreef:
Waarschijnlijk klik je dan op dat bolletje. Hiermee mute je kanalen of zet je ze juist weer aan.

Ben al wat langer bekend met FL9 dus dat bolletje om te muten wist ik al, maar dat is het niet. Als ik iets op een kanaal verander, bijvoorbeeld het volume, dan wordt dat kanaal automatisch gemute. Het is namelijk zwaar irritant dat wanneer ik met fx bezig ben het kanaal steeds mute.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 09:33 

Hardtraxx Veteran

Al eens opnieuw geinstalleerd, kan zijn dat er met de installatie misschien iets niet helemaal goed is gegaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 18:07 

Hardtraxxer

Squid schreef:
marsiascout schreef:

Ben al wat langer bekend met FL9 dus dat bolletje om te muten wist ik al, maar dat is het niet. Als ik iets op een kanaal verander, bijvoorbeeld het volume, dan wordt dat kanaal automatisch gemute. Het is namelijk zwaar irritant dat wanneer ik met fx bezig ben het kanaal steeds mute.

Heb je al eens dmv rechtermuisknop boven het FX knopje op je kanaal " route to this track" gekeken? Misschien is dat 't :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2011 22:01 

Hardtraxxer

ik ben nu een beetje FL aan het uitproberen maar krijg ik nog niet egt een kick uit kunne julli me helpen ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2011 22:03 

Hardtraxx Veteran

dylanhardstyle schreef:
ik ben nu een beetje FL aan het uitproberen maar krijg ik nog niet egt een kick uit kunne julli me helpen ?

producers-corner/hoe-wat-produceren-t8263.html

Staat genoeg info in over kicks e.d. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 20:52 

Hardtraxxer

Ik word lijp van Fruity, voor elke aanpassing in een melodie moet je weer een aparte pattern aanmaken. Is hier nog iets makkelijkers voor, want dit is heel omslachtig :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 20:54 

Hardtraxx Beheerder

Nebuto schreef:
Ik word lijp van Fruity, voor elke aanpassing in een melodie moet je weer een aparte pattern aanmaken. Is hier nog iets makkelijkers voor, want dit is heel omslachtig :P

1 melodie gebruiken xD
nee is denk ik geen andere oplossing voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 20:55 

Hardtraxx Veteran

Case Dj schreef:
Nebuto schreef:

1 melodie gebruiken xD
nee is denk ik geen andere oplossing voor.

1 pattern en dan gewoon achter elkaar plakke met elke keer die verandering erin? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 21:10 

Artiest

Ik snap het probleem niet zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 21:10 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Ik snap het probleem niet zo.

Voor de meeste mensen is dit ook niet echt een probleem ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 21:14 

Hardtraxxer

Ik ben bezig met een melodie, nu wil ik bij de allerlaatste en allereerste 8 maat een ARP toevoegen, dus dat tie noten overslaat en sommige dubbel doet die ongein. Vandaar m'n vraag. Maar als dit niet op een andere manier kan, moet ik 't maar accepteren denk ik :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 21:36 

Artiest

Ik snap dit echt niet, kun je ff prntscrn doen van wat je hebt en wat je wilt ofzo?! Want een 1malige arp kun je toch simpel in de melo doen of met automation.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 22:11 

Hardtraxx Beheerder

Ik snap dit echt niet, kun je ff prntscrn doen van wat je hebt en wat je wilt ofzo?! Want een 1malige arp kun je toch simpel in de melo doen of met automation.

hij wil een melo edit doen op de melodie die hij gemaakt heeft maar daarvoor wil hij niet een nieuwe pattern pakken en hem daar inzetten ik hij wil hem zegmaar in dezelfde pattern hebben, nou wat sjobie al zei gewoon erachter plakken.

en ik snap eigenlijk je probleem niet je edit in een volgende pattern zetten is 10 seconden werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 22:36 

Hardtraxxer

Case Dj schreef:

hij wil een melo edit doen op de melodie die hij gemaakt heeft maar daarvoor wil hij niet een nieuwe pattern pakken en hem daar inzetten ik hij wil hem zegmaar in dezelfde pattern hebben, nou wat sjobie al zei gewoon erachter plakken.

Precies Case.

Een vriend van me werkt met Cubase en liet zien hoe het daarin werkt. Die kopieert 8 maten, plakt het erachter in dezelfde laag, verwijdert een gedeelte en voegt het andere toe. Ik snap niet waarom dat in Fruity zo omslachtig moet gaan. Ik kan de schuld ook geven aan m'n onkunde en nietwetendheid met Fruityloops. Maar 't komt wel, geleidelijk ;) Gelukkig zijn er forums ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 22:37 

Hardtraxxer

whoops dubbelpost
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2011 14:08 

Donateur

Kopieren en plakken in hetzelfde pattern is de beste methode.
Wanneer je de melodie in je playlist zet, kun je hem daar eventueel nog los knippen als je dat zou willen, dan ben je alsnog redelijke flexibel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2011 18:06 

Hardtraxxer

Dus je bedoelt 'Clone' en dan wat aanpassen en toevoegen? Dat moet wel lukken, tnx :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2011 13:15 

Hardtraxx Addict

Ik heb sinds een tijdje dat mijn keyboard geen midi signalen met FL Studio meer uitwisselt. Althans, ik hoor niks wanneer ik op toetsen druk en dat lampje wat groen word wanneer je op n toets of iets drukt word nu ook niet meer groen.

Ik heb de ASIO driver en de driver van mn M-Audio Oxygen 49 opnieuw geinstalleerd / ge-update en de controller opnieuw aangesloten op andere usb-poorten.

Nu heb ik laatst met sinterklaas een Akai LPD-8 Pad Controller gekregen. Ook hiermee precies hetzelfde verhaal.

Zou dit aan FL Studio zelf kunnen liggen of ligt hier een andere oorzaak achter?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2011 15:54 

Hardtraxx Beheerder

hij heeft het dus eerst wel gedaan? en nu ineens niet meer.
Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner