Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 11:10 

Hardtraxxer

Het wordt tijd dat jullie hydra weg gooien en allemaal overstappen op DUNE. zoals ze zelf zeggen het nieuwe vlaggen schip van Synapse Audio, of te wel de uitgever van Hydra. Dont get stuck in the past be creative!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 12:41 

Hardtraxxer

NDAWN schreef:
Het wordt tijd dat jullie hydra weg gooien en allemaal overstappen op DUNE. zoals ze zelf zeggen het nieuwe vlaggen schip van Synapse Audio, of te wel de uitgever van Hydra. Dont get stuck in the past be creative!

DUNE?

zal eens gaan kijken dan maar :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 12:53 

Artiest

Of drumazon..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 12:58 

Hardtraxxer

Doolittle schreef:
Of drumazon..

yeah khoorde daar al dingen over. en EKS-9 schijnt ook goed te zijn. daarmee kan je direct pitchen in de pianoroll, zonder te hoeven stretchen etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 13:03 

Artiest

Axora schreef:
Doolittle schreef:
Of drumazon..

yeah khoorde daar al dingen over. en EKS-9 schijnt ook goed te zijn. daarmee kan je direct pitchen in de pianoroll, zonder te hoeven stretchen etc.
Axora schreef:
Doolittle schreef:
Of drumazon..

Ik pitch nooit vanuit piano roll, maargoed. EKS-9? nog nooit van gehoord.. :P is ff opzoeken
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 13:08 

Hardtraxxer

Doolittle schreef:
Axora schreef:
Doolittle schreef:
Of drumazon..

Axora schreef:
Doolittle schreef:
Of drumazon..

Ik pitch nooit vanuit piano roll, maargoed. EKS-9? nog nooit van gehoord.. :P is ff opzoeken

nee ik ook zeker niet, klinkt voor geen meter. jha ik heb t ook alleen gehoord, nooit zelf een kick mee gemaakt though.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 15:58 

Hardtraxxer

Ben druk bezig geweest met een kick maken alleen loop vast op iets en dat is het opslaan/afspelen van de kick.

als ik de ''punch'' van de kick heb gemaakt, wil ik die opslaan en verder met het middenstuk en de tail, alleen als ik met de een ander deel bezig ga valt de punch weg (terwijl die nog wel in de mixer track staat), en als ik die opsla en later opnieuw open hoor ik ook weer de normale kick (en niet degene die ik heb gemaakt)

weet iemand hoe ik dit dit moet oplossen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 15:58 

Hardtraxxer

dubbel...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 16:11 

Hardtraxx Veteran

Snap er de balle niet van, leg het nog eens duidelijk uit, wat is je probleem?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 16:28 

Hardtraxxer

In het bovenste kick-tutorial filmpje maakt de gozer een kick uit 3 delen. Een punch, middenstuk en een tail.

Hij kan een deel daarvan uitzetten, om op een ander stuk van de kick te focussen, mijn vraag is hoe hij dat doet. Als ik met een nieuw deel van de kick wil beginnen krijg ik het oude geluid (deel) niet meer terug terwijl die nog wel in de lijst staat (bij de mixer waar je camelphat en ohmicide kan toevoegen aan je kick)

Bovendien, als ik een geslaagd deel heb wil ik deze opslaan; dus ik ga bij de Mixer Track naar file, save mixer state track as, en als ik het een andere keer weer wil openen is mijn oude kick weg.

Hoop dat het zo duidelijk genoeg :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 17:34 

Hardtraxx Beheerder

kun je van dat eerste misschien gewoon even een screenshot maken zodat we kunnen zien wat er misschien verkeerd staat.

over die kick opslaan je kunt hem samplen dus opslaan als .wav een mixer track opslaan is gewoon de plugins die je erop hebt gezet opslaan als preset die je dan later weer kunt openen, wanneer je het project saved bewaard hij alles dus ook de mixer dingen.

ik snap verder niet echt wat je bedoeld dus misschien is een screenshot handig :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 21:35 

Hardtraxxer

Bedankt voor de moeite maar heb het al uitgevonden (had te maken met die groene lampjes onderin de mixer track)

Ander vraagje is hoe ik goeie punch moet maken, ben wat in camelphat en omhicide aan het proberen maar kan er geen krachtige kick uitkrijgen, zelfs iets dat op een hardcore kick lijkt lukt niet.

Excuus dat ik zo lastig ben maar wil graag leren omgaan met dit programma, iemand suggesties hoe ik een goede tok/punch moet maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 21:39 

Hardtraxx Veteran

Basscow schreef:
Bedankt voor de moeite maar heb het al uitgevonden (had te maken met die groene lampjes onderin de mixer track)

Ander vraagje is hoe ik goeie punch moet maken, ben wat in camelphat en omhicide aan het proberen maar kan er geen krachtige kick uitkrijgen, zelfs iets dat op een hardcore kick lijkt lukt niet.

Excuus dat ik zo lastig ben maar wil graag leren omgaan met dit programma, iemand suggesties hoe ik een goede tok/punch moet maken?

Je was op de goede weg, gewoon tutorials volgen!
Daarnaast proberen proberen proberen.
Als we alles gaan vertellen doe je het na en kan je het de volgende keer wss nog maar amper.
Door het zelf uit te vinden leer je het en onthoud je het ook beter! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 18:02 

Hardtraxxer

hoooi!

vraagje hoe kan ik mijn melodie (voor de climax) rustig laten opbouwen van zacht naar hard?
kom er maar niet uit! :(

alvast bedankt! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 18:04 

Hardtraxxer

Automation?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 18:09 

Hardtraxxer

sjobie schreef:
Basscow schreef:

Je was op de goede weg, gewoon tutorials volgen!
Daarnaast proberen proberen proberen.
Als we alles gaan vertellen doe je het na en kan je het de volgende keer wss nog maar amper.
Door het zelf uit te vinden leer je het en onthoud je het ook beter! :thumbup:

That's how it's done. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 18:24 

Hardtraxxer

Martijn schreef:
Automation?

hoe pas ik dat toe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 18:29 

Hardtraxx Beheerder

SvonD schreef:
Martijn schreef:
Automation?

hoe pas ik dat toe?

hoe je een automation clip toepast?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 18:31 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Q-Dominic schreef:
Ik heb een vraagje (ben redelijk beginnend gebruiker):

Hoe laat ik langzaam geluiden (synths, vocals etc) opkomen of juist wegfaden (eventueel met mooie filtereffecten) in mn nummer?
Wil graag m'n synth langzaam laten opkomen in de break maar geen idee hoe :$

Hoop dat het niet een te stomme vraag is..
Alvast bedankt!

Klik in je step-sequencer met je rechter muisknop op je volume knop van je lead, kies dan voor Create automationclip. Krijg je in je playlist een automation-clip voor 't volume te staan en zo kan je je lead op laten komen ;)

2 blz terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 18:32 

Hardtraxxer

Case Dj schreef:
SvonD schreef:
Martijn schreef:
Automation?

hoe pas ik dat toe?

hoe je een automation clip toepast?

yup :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 18:46 

Hardtraxx Beheerder

waar wil je automation clips op toepassen? leads?

als je bijvoorbeeld een cutoff automation wil toepassen op je synth dan kun je het gemakkelijkste even aan de cutoff knop draaien, dan ga je naar tools dan ga je naar last tweaked en dan klik je op create automation clip. nu krijg je in je playlist een automation clip van de cutoff van je synth.
(als je bijvoorbeeld een filter ofso wilt automaten dan draai je gewoon even aan de knop van de filter en drukt dan weer op tool last tweaked create automation clip)

hier een screenshot voor de duidelijkheid:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 19:13 

Hardtraxxer

Case Dj schreef:
waar wil je automation clips op toepassen? leads?

als je bijvoorbeeld een cutoff automation wil toepassen op je synth dan kun je het gemakkelijkste even aan de cutoff knop draaien, dan ga je naar tools dan ga je naar last tweaked en dan klik je op create automation clip. nu krijg je in je playlist een automation clip van de cutoff van je synth.
(als je bijvoorbeeld een filter ofso wilt automaten dan draai je gewoon even aan de knop van de filter en drukt dan weer op tool last tweaked create automation clip)

hier een screenshot voor de duidelijkheid:

Afbeelding

je bent een topper! is gelukt nu! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2011 15:32 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat ik tot nu toe 2 รก drie uurtjes heb lopen kloten, en heb (meer per ongeluk dan expres) echt een kwaadaardige kick gemaakt :P Ook best wel vette sounds er al bij, voor een vette intro + mid-intro. Beginnersgeluk denk ik :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 13:58 

Hardtraxx Veteran

Het is al eens voorbij gekomen maar kan het niet vinden :$
ik wil over mijn mixer kanaal met effecten nog meer effecten opzetten, dan moet ik hem dus linken naar een andere kanaal, maar hoe doe ik dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 14:44 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Het is al eens voorbij gekomen maar kan het niet vinden :$
ik wil over mijn mixer kanaal met effecten nog meer effecten opzetten, dan moet ik hem dus linken naar een andere kanaal, maar hoe doe ik dat?

Rechtsklik op de channel, create submix en dan de channel selecteren waar je verder wilt, de channel ernaast (meest logisch) :thumbup:
Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner