Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 18:31 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Prob gewoon een groot project met veel hocus pocus plug ins, zoals ohmicide, die vreten CPU.

Zoals ik het begrijp kon het eerst wel, dit is dus niet van toepassing hier :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 01:20 

Hardtraxx Veteran

Heb het alleen bij grotere projecten
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 01:27 

Hardtraxx Veteran

Josh-T schreef:

Das wel raar!
Dan ga je toch denken dat je PC het niet aan kan.
Wel raar dat het eerst wel kon!
Zal nog is even voor je zoeken!
Je hoort van me! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 10:19 

Hardtraxxer

CosmicDestination schreef:
iemand een idee hoe je met vocals zo'n effect krijgt als bijv in Headhunterz - Hard With Style:
Bringin you the music that comes from withi-i-i-i-i--i-i-i-i-i-i-i-i-i-n :P
en dat i-i-i-i-i-i dan vervolgens opeens als intro sound gebruiken... geen idee hoe ik het moet noemen of maken :D

EDIT: als ik kicks uitsample en ze vervolgens pitch krijg ik automatisch zo'n BOING tail (bijv zoals bij Neilio kicks)
iemand een idee hoe ik ze normaal kan laten pitchen?

Lastig om te zeggen... Dit is echt headhunterz style en hoor je in veel van zn tracks..

Ik zou zeggen dat die een stuk van zn vocal cut, layert met een synth distort en eq'd.. maar dit is maar een gok..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 11:46 

Hardtraxx Addict

Frazyr schreef:
iemand een idee hoe je met vocals zo'n effect krijgt als bijv in Headhunterz - Hard With Style:
en dat i-i-i-i-i-i dan vervolgens opeens als intro sound gebruiken... geen idee hoe ik het moet noemen of maken :D

EDIT: als ik kicks uitsample en ze vervolgens pitch krijg ik automatisch zo'n BOING tail (bijv zoals bij Neilio kicks)

Lastig om te zeggen... Dit is echt headhunterz style en hoor je in veel van zn tracks..

Ik zou zeggen dat die een stuk van zn vocal cut, layert met een synth distort en eq'd.. maar dit is maar een gok..

Kan het niet zo zyn dat hij een LFO gebruikt, de rate steeds opvoert en het langzaam weg laat faden, terwijl de pitch ook omhoog gaat. En dan laat tie ook zn intro langzaam opkomen, en loop t zo in elkaar over?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 12:26 

Hardtraxx Veteran

sjobie schreef:
Josh-T schreef:

Das wel raar!
Dan ga je toch denken dat je PC het niet aan kan.
Wel raar dat het eerst wel kon!
Zal nog is even voor je zoeken!
Je hoort van me! :thumbsup:

Oke, idd raar ja.
Normaal was het ook wel eens het werkgeheugen dat het niet aankon, nu is het het CPU.
Hoop niet dat het een virus is ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 12:47 

Donateur

Josh-T schreef:
Normaal was het ook wel eens het werkgeheugen dat het niet aankon, nu is het het CPU.

Als je CPU gebruik niet hoger komt dan 54% bij het afspelen en het geluid dan toch hapert, is het zeker niet je CPU....
Zoek het eerder in latency / stuurprogramma issue, herinstallatie drivers van je geluidskaart uitvoeren.
Download de meest recente van de website van de fabrikant.
Tevens de meest recente versie van ASIO downloaden en installeren, buffergrootte maximaal instellen.
Eventueel je virusscanner uitschakelen, wellicht komt het daar nog vandaan.
Het zou ook nog kunnen dat je een ander programma hebt draaien wat je harddisk enorm aan het werk zet tijdens het afspelen van je project (torrents, nzb downloaders etc. etc.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 20:14 

Artiest

Ik heb ooit gebruik gemaakt van deze tutorial, bijna het zelfde effect:

http://youtu.be/1mJK8AVq3T8

En voor de kicks, probeer ze niet in piano roll te pitchen, maar gewoon in sampler. Er zijn natuurlijk nog veeel meer manieren om je kicks te pitchen, dit zou je ff moeten googlen/youtube'en
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 21:16 

Hardtraxx Addict

Doolittle schreef:

Ik heb ooit gebruik gemaakt van deze tutorial, bijna het zelfde effect:

http://youtu.be/1mJK8AVq3T8

En voor de kicks, probeer ze niet in piano roll te pitchen, maar gewoon in sampler. Er zijn natuurlijk nog veeel meer manieren om je kicks te pitchen, dit zou je ff moeten googlen/youtube'en

Thanks! Hier kan ik wat mee! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 21:20 

Hardtraxx Veteran

San Miquel schreef:
Josh-T schreef:

Als je CPU gebruik niet hoger komt dan 54% bij het afspelen en het geluid dan toch hapert, is het zeker niet je CPU....
Zoek het eerder in latency / stuurprogramma issue, herinstallatie drivers van je geluidskaart uitvoeren.
Download de meest recente van de website van de fabrikant.
Tevens de meest recente versie van ASIO downloaden en installeren, buffergrootte maximaal instellen.
Eventueel je virusscanner uitschakelen, wellicht komt het daar nog vandaan.
Het zou ook nog kunnen dat je een ander programma hebt draaien wat je harddisk enorm aan het werk zet tijdens het afspelen van je project (torrents, nzb downloaders etc. etc.)

Dat, ook zou je nog kunnen kijken of er niet een Effect/Plugin o.i.d. veel CPU/RAM trekt.
Door ze bijv. 1 voor 1 uit te zettten. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 12:55 

Hardtraxx Veteran

Heeft iemand verstand/ervaring met de plugin "Ohmicide"?
Ik heb namelijk het volgende, luister eens naar de tail van deze kick;
http://www52.zippyshare.com/v/58459121/file.html

Dit komt nadat ik ohmicide erop zet, maakt niet uit hoe ik hem instel, die tail blijft zo krom.
Iemand enig idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 14:19 

Hardtraxx Addict

Ik heb een kick gemaakt, maar als ik 'm sample dan kan ik 'm niet laten pitchen op m'n piano roll. Hij blijft gewoon dezelfde toonhoogte, hoe kan ik dit wél doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 14:20 

Hardtraxx Addict

sjobie schreef:
Heeft iemand verstand/ervaring met de plugin "Ohmicide"?
Ik heb namelijk het volgende, luister eens naar de tail van deze kick;
http://www52.zippyshare.com/v/58459121/file.html

Dit komt nadat ik ohmicide erop zet, maakt niet uit hoe ik hem instel, die tail blijft zo krom.
Iemand enig idee?

Klinkt alsof je hem te 'phat' hebt gemaakt. Moet je ff btje mee knutselen.
Ik heb 't ook vaak gehad, en dan bleef er zon rare toon aanhouden aan 't eind van mijn tail. Dat kwam iig daardoor...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 14:38 

Hardtraxx Beheerder

W0uT3R schreef:
Ik heb een kick gemaakt, maar als ik 'm sample dan kan ik 'm niet laten pitchen op m'n piano roll. Hij blijft gewoon dezelfde toonhoogte, hoe kan ik dit wél doen?

druk op je channel settings van je sample, dus gewoon even in de pattern op sample klikken, dan krijg je dus dat schermpje ervoor.

nu zie je time stretching met daarachter een optie die staat op auto, deze moet je op resample zetten.
je ziet nu ook dat daarnaast een knop is genaamd time, deze knop moet je even bewegen en gewoon weer terug zetten zoals ie stond (geen idee waarom dat is maar anders werkt het niet).

als je dit hebt gedaan pitcht je kick gewoon mee in de piano roll :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 19:18 

Artiest

Case Dj schreef:
nu zie je time stretching met daarachter een optie die staat op auto, deze moet je op resample zetten.
je ziet nu ook dat daarnaast een knop is genaamd time, deze knop moet je even bewegen en gewoon weer terug zetten zoals ie stond (geen idee waarom dat is maar anders werkt het niet).

Of gewoon helemaal naar onder draaien... :)

En ik raad aan om kick te pitchen met slide notes,
Dus gewoon alle kicks op C5 en dan vlak na de punch op de gewenste toon hoogt een korte slide note te plaatsen. Hierdoor word je punch/tok niet ge pitcht. boven dien krijg je dan met de hoge tonen een lekker 'boing' (haha) geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 13:34 

Hardtraxxer

Doolittle schreef:
Case Dj schreef:

Dus gewoon alle kicks op C5 en dan vlak na de punch op de gewenste toon hoogt een korte slide note te plaatsen. Hierdoor word je punch/tok niet ge pitcht. boven dien krijg je dan met de hoge tonen een lekker 'boing' (haha) geluid.

maar op die manier verliest die wel veel power?

ik doe t liever allemaal via timestretch. dan 5-6x de sample inladen, een afstellen op alleen punch dmv de hold etc. de rest alleen op de tail dmv de attack en daarna juist pitchen met de timestretch. geeft mooie effecten en de power blijft erin. (vergeet dan niet alles op monophonic te zetten ipv auto).
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 15:17 

Hardtraxx Addict

Met slide notes gaat het echt bijzonder raar klinken bij mij :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 16:22 

Hardtraxx Beheerder

Doolittle schreef:
Case Dj schreef:

ik pitch mijn punch sws niet mee met de kick XD wie doet dat nou. normaal gesproken heb je de punkc los staan van je tail lijkt mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 21:41 

Artiest

Case Dj schreef:

ik pitch mijn punch sws niet mee met de kick XD wie doet dat nou. normaal gesproken heb je de punkc los staan van je tail lijkt mij.

Jaja, ik plak er vaak ook nog een extra punch layer over heen, maar als ik t op deze manier doe, klinkt de kick gewoon beter als je m hoger pitcht.. Probeer t 'ns zou ik zeggen:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 23:48 

Hardtraxxer

Doolittle schreef:
Case Dj schreef:

Jaja, ik plak er vaak ook nog een extra punch layer over heen, maar als ik t op deze manier doe, klinkt de kick gewoon beter als je m hoger pitcht.. Probeer t 'ns zou ik zeggen:)

kan je der is een voorbeeldje van doen? want als ik het via slide notes word, klinkt t niet beter, tenzij ik het natuurlijk fout doe =)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 21:44 

Hardtraxxer

Heb wat tutorials over een hardstyle kick gekeken op Youtube, maar het is allemaal waardeloos (lijken eerder jumpstyle kicks)

Heb FL en camelphat3, kan iemand mij een richting opsturen wat ik moet gebruiken of downloaden om een kick te maken? (zoek ik het later zelf wel uit hoe het moet)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 21:51 

Hardtraxxer

Basscow schreef:
Heb wat tutorials over een hardstyle kick gekeken op Youtube, maar het is allemaal waardeloos (lijken eerder jumpstyle kicks)

Heb FL en camelphat3, kan iemand mij een richting opsturen wat ik moet gebruiken of downloaden om een kick te maken? (zoek ik het later zelf wel uit hoe het moet)

allemaal waardeloos? misschien het eind resultaat, maar het werkproces klopt bij veel filmpjes wel, en niemand kan in 10 minuten een kick maken. dat kost tijd.

deze filmpjes hebben mij geleerd hoe het basis principe is.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pnbAxsN_lbE&feature=mfu_in_order&list=UL[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Kc8zfErXQnw&feature=mfu_in_order&list=UL[/youtube]

Camelphat
Ohmicide
EQ EQ EQ EQ EQ
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 22:00 

Hardtraxx Beheerder

Axora schreef:

fixed :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 22:51 

Hardtraxxer

Case Dj schreef:
Axora schreef:

fixed :thumbup:

aah die hele troep die erachter staat mag blijkbaar niet xd, thanks :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 00:22 

Hardtraxxer

Ok mensen bedankt voor het advies, zal het gaan kijken/proberen! :)
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner