Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 18:04 

Hardtraxx Veteran

Q-Dominic schreef:
Ik heb een vraagje (ben redelijk beginnend gebruiker):

Hoe laat ik langzaam geluiden (synths, vocals etc) opkomen of juist wegfaden (eventueel met mooie filtereffecten) in mn nummer?
Wil graag m'n synth langzaam laten opkomen in de break maar geen idee hoe :$

Hoop dat het niet een te stomme vraag is..
Alvast bedankt!

Dat kan o.a. met de "Cut-off" van je (Soft) Synth of je kan het met de "Fruity Filter" effect doen, gewoon een automation maken! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 19:25 

Hardtraxx Addict

Ik zit met een kleine ergernis.
Normaal kon ik altijd makkelijk een gebied van de WAV/MP3 selecteren zodat ik die kon cutten/kopiëren of wat dan ook, maar nu komt er een + als muis te staan en kan ik niks van de WAV zelf selecteren en verandert ie de zoom.
Waar moet ik op drukken om m'n oude muis terug te krijgen zodat ik weer een gebied van de WAV kan selecteren?

Zal wel een vage uitleg zijn maar ik kan het even niet beter uitleggen.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 19:33 

Hardtraxx Veteran

Faalhaas schreef:
Ik zit met een kleine ergernis.
Normaal kon ik altijd makkelijk een gebied van de WAV/MP3 selecteren zodat ik die kon cutten/kopiëren of wat dan ook, maar nu komt er een + als muis te staan en kan ik niks van de WAV zelf selecteren en verandert ie de zoom.
Waar moet ik op drukken om m'n oude muis terug te krijgen zodat ik weer een gebied van de WAV kan selecteren?

Zal wel een vage uitleg zijn maar ik kan het even niet beter uitleggen.

Afbeelding

Rechtsonder het dotje bij "Freeze" weghalen.................................................................... ^
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 23:24 

Hardtraxx Addict

Godsamme het kon ook weer niet makkelijker haha. :P
Thanks sjobie! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 15:44 

Hardtraxx Addict

Q-Dominic schreef:
Ik heb een vraagje (ben redelijk beginnend gebruiker):

Hoe laat ik langzaam geluiden (synths, vocals etc) opkomen of juist wegfaden (eventueel met mooie filtereffecten) in mn nummer?
Wil graag m'n synth langzaam laten opkomen in de break maar geen idee hoe :$

Hoop dat het niet een te stomme vraag is..
Alvast bedankt!

Klik in je step-sequencer met je rechter muisknop op je volume knop van je lead, kies dan voor Create automationclip. Krijg je in je playlist een automation-clip voor 't volume te staan en zo kan je je lead op laten komen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 21:20 

Hardtraxxer

Heb een nieuwe computer gekocht, install net FL weer en alle projects etc..
Maarrrrrr, in de playlist zie ik nu alleen tracks en geen patterns, wie weet hoe deze view te changen?

ziet er nu zo uit:
Afbeelding

alle tracks stonden op men oude computer als patterns (de normale grijze balkjes)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 21:24 

Hardtraxxer

Hardphonic schreef:
Heb een nieuwe computer gekocht, install net FL weer en alle projects etc..
Maarrrrrr, in de playlist zie ik nu alleen tracks en geen patterns, wie weet hoe deze view te changen?

ziet er nu zo uit:
Afbeelding

alle tracks stonden op men oude computer als patterns (de normale grijze balkjes)

Heb het gevonden xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2011 21:33 

Hardtraxx Beheerder

ik heb het ook uit staan xD ik gebruik altijd playlist. vind ik persoonlijk makkelijker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 04:13 

Hardtraxx Addict

Wanneer ik nu bijv een synth wil op laten komen, door middel van de cuttoff, record ik het via de softsynth. Maar dan kan ik 't niet lekker bewerken. Hoe kan ik een automation maken van die cutoff en gewoon rustig de hele cuttoff-lijn als het ware, kan bewerken? Zelfde geldt natuurlijk voor andere effecten...
Heb het al via de XY-controller geprobeert, maar dat werkt ook niet lekker vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 09:51 

Hardtraxx Beheerder

mr_vertigo schreef:
Wanneer ik nu bijv een synth wil op laten komen, door middel van de cuttoff, record ik het via de softsynth. Maar dan kan ik 't niet lekker bewerken. Hoe kan ik een automation maken van die cutoff en gewoon rustig de hele cuttoff-lijn als het ware, kan bewerken? Zelfde geldt natuurlijk voor andere effecten...
Heb het al via de XY-controller geprobeert, maar dat werkt ook niet lekker vind ik.

Als je aan de cutoff gedraaid hebt van de softsynth dan kun je in het menu van fl drukken op tools>last tweaked>create automation clip. nu krijg je in je playlist een automation die je goed kunt aanpassen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:18 

Hardtraxx Addict

Case Dj schreef:
mr_vertigo schreef:

Als je aan de cutoff gedraaid hebt van de softsynth dan kun je in het menu van fl drukken op tools>last tweaked>create automation clip. nu krijg je in je playlist een automation die je goed kunt aanpassen :thumbup:

Held
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 15:04 

Hardtraxx Veteran

Ik zit met een probleem,

Ik krijg vocals niet, Haperend/ distorted weet iemand toevallig een leuke plugin hiervoor??
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 17:09 

Hardtraxx Beheerder

Nuracore schreef:
Ik zit met een probleem,

Ik krijg vocals niet, Haperend/ distorted weet iemand toevallig een leuke plugin hiervoor??

bij haperend denk ik aan gross beat maar ik weet niet wat je bedoeling met die vocals is? je kunt ze ook in kleine stukjes knippen en achter elkaar plakken ofso :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 17:12 

Hardtraxx Addict

Case Dj schreef:
Nuracore schreef:
Ik zit met een probleem,

bij haperend denk ik aan gross beat maar ik weet niet wat je bedoeling met die vocals is? je kunt ze ook in kleine stukjes knippen en achter elkaar plakken ofso :)

Misschien wilt hij er een kraak in krijgen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 19:37 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Ik zit met een probleem,

Gross Beat voor het haperen e.d. idd, Ohmicide voor distortion, ook kan je wel leuke sounds maken met vocodex ! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 17:11 

Hardtraxx Veteran

Sinds gisteren kraken en laggen mijn grotere projecten ineens, en het ligt niet aan het werkgeheugen, maar aan het CPU, dat balkje bovenin geeft aan dat ie soms tegen de 99 aan zit.

Eerst deed alles het prima, maar nu kraakt alles zo erg dat ik niet meer fatsoenlijk kan werken.
Ik heb een M-Audio Fast Track Ultra geluidskaart, maar ik denk niet dat het daar aan ligt want het is een CPU probleem, werkgeheugen heb ik genoeg.

Weet iemand waar het aan ligt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 17:52 

Hardtraxx Beheerder

Josh-T schreef:
Sinds gisteren kraken en laggen mijn grotere projecten ineens, en het ligt niet aan het werkgeheugen, maar aan het CPU, dat balkje bovenin geeft aan dat ie soms tegen de 99 aan zit.

Eerst deed alles het prima, maar nu kraakt alles zo erg dat ik niet meer fatsoenlijk kan werken.
Ik heb een M-Audio Fast Track Ultra geluidskaart, maar ik denk niet dat het daar aan ligt want het is een CPU probleem, werkgeheugen heb ik genoeg.

je kunt kijken bij audio om alle instellingen op max te zette? of heb je dat al geprobeerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 20:16 

Hardtraxx Veteran

Josh-T schreef:

Gebruik je ASIO? zo ja, verwijder hem is en installeer hem eens opnieuw.
:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 13:10 

Hardtraxx Veteran

Heb de bovenstaande dingen geprobeerd, niks veranderd :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 14:33 

Hardtraxx Addict

iemand een idee hoe je met vocals zo'n effect krijgt als bijv in Headhunterz - Hard With Style:
Bringin you the music that comes from withi-i-i-i-i--i-i-i-i-i-i-i-i-i-n :P
en dat i-i-i-i-i-i dan vervolgens opeens als intro sound gebruiken... geen idee hoe ik het moet noemen of maken :D

EDIT: als ik kicks uitsample en ze vervolgens pitch krijg ik automatisch zo'n BOING tail (bijv zoals bij Neilio kicks)
iemand een idee hoe ik ze normaal kan laten pitchen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 15:09 

Hardtraxx Veteran

Josh-T schreef:

Heb FL Studio net opnieuw geïnstalleerd en ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Het vreemdste is dat taakbeheer niks vreemds aangeeft, en ik heb zo'n bureaublad gadget die het processorgebruik weergeeft en die komt ook hooguit op 54%.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 15:28 

Hardtraxx Addict

Josh-T schreef:
Josh-T schreef:

Heb FL Studio net opnieuw geïnstalleerd en ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Het vreemdste is dat taakbeheer niks vreemds aangeeft, en ik heb zo'n bureaublad gadget die het processorgebruik weergeeft en die komt ook hooguit op 54%.

Illegaal gedownloade Plugins, Vsti's o.i.d?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 16:13 

Hardtraxx Veteran

Heb m'n laatst gedownloade plugin (illegaal ja) al verwijderd om te kijken of het daaraan lag, maar hij blijft het doen.

Was Ozone
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 17:41 

Hardtraxx Veteran

Josh-T schreef:
Heb m'n laatst gedownloade plugin (illegaal ja) al verwijderd om te kijken of het daaraan lag, maar hij blijft het doen.

Was Ozone

Kan het niet echt aan liggen lijkt mij.
Is dit alleen bij een project of ook al als je fl studio leeg open hebt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2011 17:48 

Artiest

Prob gewoon een groot project met veel hocus pocus plug ins, zoals ohmicide, die vreten CPU.
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner