Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2011 17:51 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
ik heb een probleempje in FL9
ik wil een mashup maken maar in FL ziet hij het bpm niet helemaal goed en in FL kan ik de tracks ook alleen maar schuiven als ze op de beats blijven. maar dat ziet ie dus verkeerd. dus ik kan 2 nummers niet op elkaar gelijk leggen. omdat Fl iets verkeerds ziet.

tips?
alvast bedankt

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat je bedoeld.
Hoezo doet de BPM meter het niet en wat is precies het probleem in FL Studio als je twee nummers over elkaar heen zet?
Zou je misschien een printscreen kunnen maken? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2011 23:57 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding
dit dus.
als ik er eentje wil slepen kan ddat alleen maar op hele beats. maardie geeft ie dus verkeerd aan
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2011 21:37 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Afbeelding
dit dus.
als ik er eentje wil slepen kan ddat alleen maar op hele beats. maardie geeft ie dus verkeerd aan

dat hoeft niet, kijk hiernaar:

Afbeelding

daar waar Line staat, klik daarop dan kun je instellen hoe je hem versleept
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2011 21:38 

Hardtraxx Veteran

ooh nice ga gelijk kijken, thx
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 16:13 

Hardtraxx Veteran

ben nu bezig aan een mash-up maar wil bij een bepaald stukje in een nummer het geluid iets zachter zetten. het nummer is geladen als track in de playlist. weet iemand hoe ik dit doe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 16:19 

Artiest

Draidy schreef:
ben nu bezig aan een mash-up maar wil bij een bepaald stukje in een nummer het geluid iets zachter zetten. het nummer is geladen als track in de playlist. weet iemand hoe ik dit doe?

Automation clip zetten op het volume van de betreffende track. Zo kun je m waar je dat wilt zachter / harder laten klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2011 14:29 

Hardtraxx Veteran

ok, en hoe doe ik dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2011 14:32 

Artiest

Draidy schreef:
ok, en hoe doe ik dat?

Volgens mij staat daar al een plaatje van @ dit topic, moet je even het topic doorspitten.
Kan me vaag herinneren dat ik plaatje had geplaatst daarover.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2011 14:45 

Hardtraxx Veteran

ok ik zal eens kijken
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2011 17:08 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
ok ik zal eens kijken

Op youtube staan ook wel wat handige filmpjes over Automation clips, zo heb ik dat ook geleerd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2011 15:25 

Hardtraxx Veteran

heb een goeie gevonden. hier is ie voor andere mensen met dezelde vraag als ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 11:24 

Hardtraxxer

GEFIXT! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2011 19:16 

Hardtraxxer

Ik ben al een ruime tijd bezig met Fruity Loops maar heb zit vaak met een probleem bij het pitchen van kicks,
ik hoop dat jullie een antwoord hebben op mijn vragen. Eerst en vooral voor de duidelijkheid: Als ik een melody
in de piano roll maak, dan moet ik mijn kick toch laten pitchen volgens de bassnootjes van de melody? En
wat ik mij dan altyd afvraag is wat ik juist moet pitchen: de punch, de bassdrum of de bassline. Ik heb ze allemaal
al eens geprobeerd en ben tot de conclusie gekome da het volgens mij de bassdrum is maar toch lijkt het dat
de kracht van de bassdrum wegvalt als ik em hoger of lager pitch :s heb wel al eens gekeken op youtube naar
tuts enzo maar toch wordt het mij maar ni duidelijk. Alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2011 19:20 

Hardtraxx Addict

De punch kun je beter niet pitchen, de tail kan je pitchen maar het hoeft niet.

Het belangrijkste is gewoon dat alles nog in dezelfde toonladder valt, anders gaat het zeker niet passen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2011 22:09 

Hardtraxx Addict

Ik weet dat het een beetje de meest voorkomende vraag is en ik weet ook dat het vooral met prutsen te maken heeft maar wat is nou de tutorial die jullie het meest hebben geholpen bij het maken van een kick?

Zou het erg op prijs stellen want het is vrij kut om door youtube heen te skippen tussen de crap door naar een goeie tutorial. :P

Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2011 22:22 

Hardtraxxer

Ik denk dat Fusion Lab 2 momenteel de beste is die de basis uitlegt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2011 22:34 

Hardtraxxer

Faalhaas schreef:
Ik weet dat het een beetje de meest voorkomende vraag is en ik weet ook dat het vooral met prutsen te maken heeft maar wat is nou de tutorial die jullie het meest hebben geholpen bij het maken van een kick?

Zou het erg op prijs stellen want het is vrij kut om door youtube heen te skippen tussen de crap door naar een goeie tutorial. :P

Alvast bedankt :)

yhimself.

al komt 95% van wat je leert over kicks door het zelf te proberen zonder hulp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2011 23:29 

Hardtraxx Elite

Zoals Martijn al zegt, kijk is ep2 van fusion labs! Kan je overigens wel aanraden om eerst je kick in zn geheel te samplen voor je gaat pitchen. Doe je dat niet, dan kan het zijn dat bepaalde delen (punch etc) niet volledig lekker meer aansluit op de rest. Je moet natuurlijk niet de punch meepitchen!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2011 19:12 

Hardtraxx Addict

Ja, maar omdat Nexus niet FL Native is kan dat niet via de rechter muisknop manier. Wat je moet doen is even aan de cutoff draaien en dan tools > last tweaked > create automation clip. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2011 16:31 

Donateur

ff vraag over openen van een flp bestand.

Heb nu meerdere flp bestanden gedownload van internet. zoals kick en synth`s.
maar kan ik deze ook in één fruity loops bestand zetten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2011 16:48 

Hardtraxxer

nee en ja. het is wel erg veel werk!

als je bijv een synth hebt, moet je die present opslaan, en de mixer present ook. dan kan je hem weer inladen in je flp waar je hem in wilt hebben. (als je meer informatie wil hoe je het moet doen zeggen)

het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je er in wilt, alles of aantal dingetjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2011 16:57 

Donateur

thedutchrages schreef:
nee en ja. het is wel erg veel werk!

als je bijv een synth hebt, moet je die present opslaan, en de mixer present ook. dan kan je hem weer inladen in je flp waar je hem in wilt hebben. (als je meer informatie wil hoe je het moet doen zeggen)

het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je er in wilt, alles of aantal dingetjes.

oke thnx voor je reactie. ga maar is ff proberen dan :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2011 17:08 

Hardtraxx Newbie

Hey,

Ik ben al een behoorlijk lange tijd aan het proberen een goeie hardstyle kick te maken.
Het lukt me wel een beetje maar het zijn allemaal van die slappe kicks of het worden jumstyle kicks
Ik wil een vette hardstyle kick kunnen maken, er zijn wel youtube filmpjes, maar ik vind deze kicks ook maar wat slap allemaal. Toch hoor ik in nummers waarvan ik weet dat ze met fruity loops gemaakt zijn af en toe wel een hele vette kick. Als iemand mij kan helpen kan hij het natuurlijk het gewoon eronder zetten of mijn msn adres even toevoegen: [email protected]
Ook kun je neerzetten welke vst's handig ervoor zijn .

Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2011 17:23 

Hardtraxxer

Ik zou zeggen, bekijk de Fusion Labs eens, nummer 2 gaat over kicks :)

Daarna is het heeeel veel oefenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2011 17:28 

Hardtraxx Newbie

ik ga het proberen! laat het zo wel even weten als ik hem heb:P
Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner