Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2011 13:09 

Hardtraxxer

het lukt me maar niet de vocal van endless emotion in de maat te krijgen(150 bpm ongeveer). hoe kan ik dit het beste doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2011 13:22 

Artiest

@ Rawbin, sorry nooit gebruikt dus zou het niet weten.

@Dutch, de maat is wat anders dan het ritme/BPM he, je kunt het pitchen, als dit je vocals dusdanig snel maakt dat het klinkt als een mier kun je gewoon slicen, wat over het algemeen vaker voor zal komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2011 13:35 

Hardtraxx Addict

thedutchrages schreef:
het lukt me maar niet de vocal van endless emotion in de maat te krijgen(150 bpm ongeveer). hoe kan ik dit het beste doen?

Ik gebruik Fruity Slicer daarvoor! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2011 13:55 

Hardtraxxer

heb het geprobeert met slicer en gepitchd maar krijg m er niet lekker mee in de maat, en met fruity slicer krijg je een stotterende vocal (ook als je de ''blokjes'' in piano roll aan elkaar zet.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2011 14:08 

Artiest

thedutchrages schreef:
heb het geprobeert met slicer en gepitchd maar krijg m er niet lekker mee in de maat, en met fruity slicer krijg je een stotterende vocal (ook als je de ''blokjes'' in piano roll aan elkaar zet.)

Slicen in je playlist, of apart slicen in edison ofzo en dan opslaan als samples.
Opzich heb je de slicer niet nodig, hij zou overigens niet hoeven stotteren als je vocal maar soepel overloopt, dus de noten in elkaar schuiven zeg maar.
Slicer gebruik ik zelf overigens zelden, ik slice het in m'n playlist en kijk zo hoe en wat het waar moet staan.
Hoe wil je de vocals overigens toepassen? In een intro met kick etc of in break(s)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2011 16:39 

Donateur

Ik ben op zoek naar een VST waar je zeg maar veel kick drums in hebt.

Heeft iemand een tip voor een goede?

Tnx
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2011 17:30 

Hardtraxxer

Microtonic en Groove Agent One hebben aardig wat kickdrum samples.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2011 09:13 

Hardtraxx Addict

Hoe krijg ik 't voor elkaar dat naast m'n pitch, m'n bass ook goed pitched?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2011 09:17 

Artiest

W0uT3R schreef:

Uhm... beetje rare vraag?
Je sub, kan los gemaakt zijn, kan vast zitten in de kick door een low shelf, dus dan pitcht die automatisch mee.
Als je sub los is is het een kwestie van de noten op de juiste plaats zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2011 09:31 

Hardtraxx Addict

Skedoedelefloeps schreef:
W0uT3R schreef:

Uhm... beetje rare vraag?
Je sub, kan los gemaakt zijn, kan vast zitten in de kick door een low shelf, dus dan pitcht die automatisch mee.
Als je sub los is is het een kwestie van de noten op de juiste plaats zetten.

Ik bedoelde natuurlijk naast m'n kick, m'n bass ook goed meepitched... *vroeg*

Heb een kick gemaakt, gesampled en die pitched goed... maar als ik er een gesampled bass eraan toevoeg klinkt 't nergens naar...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2011 09:38 

Artiest

Gezien het woord sample bedoel je tail denk ik, ja dat is lastig. Pitch knop in FL zal de sound niet ten goede komen dus dan denk ik eerder dat een madshifta o.i.d. daarvoor handig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2011 09:44 

Hardtraxx Addict

Gezien het woord sample bedoel je tail denk ik, ja dat is lastig. Pitch knop in FL zal de sound niet ten goede komen dus dan denk ik eerder dat een madshifta o.i.d. daarvoor handig is.

Ok, thnx. Ik ga is ff wat rommelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2011 14:23 

Hardtraxx Veteran

Rawbin schreef:
Ik krijg Drumazon maar niet in de externe modus. Kan iemand mij dit uitleggen?

Had ik laatst ook geprobeerd maar het blijkt met een lopend issue te zijn bij drumazon. Ze zijn er dus nog mee bezig om te fixen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2011 15:30 

Donateur

ik heb een lange noot van 4 tellen in me piano rol staan. deze kan ik daar toch faden? hoe doe ik dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2011 00:41 

Hardtraxx Addict

The-Znayzer schreef:
ik heb een lange noot van 4 tellen in me piano rol staan. deze kan ik daar toch faden? hoe doe ik dat?

Faden qua volume of faden qua panning?
Kan je toch met een automation clip doen op de channel in je pattern? en die in je playlist aanpassen tot je hebt wat je wil? of zit ik op 't verkeerde spoor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2011 07:24 

Donateur

W0uT3R schreef:
The-Znayzer schreef:

Faden qua volume of faden qua panning?
Kan je toch met een automation clip doen op de channel in je pattern? en die in je playlist aanpassen tot je hebt wat je wil? of zit ik op 't verkeerde spoor?

thnx voor je reactie, ja ik bedoel de volume.
dacht wel eens ergens gezien te hebben dat het in de piano rol ook wel kon.

en dat panning, dat is toch voor het geluid naar links en rechts faden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2011 08:34 

Artiest

Ja dat is voor L/R.
Je kunt idd ook faden in je piano roll.
Bovenin de piano roll zie je een pijltje met velocity, klik daar op channel volume of wat dan ook en dan kun je onderin de piano roll je channel laten infaden, uitfaden,.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2011 08:40 

Donateur

Ja dat is voor L/R.
Je kunt idd ook faden in je piano roll.
Bovenin de piano roll zie je een pijltje met velocity, klik daar op channel volume of wat dan ook en dan kun je onderin de piano roll je channel laten infaden, uitfaden,.

ja thnx die zocht ik :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2011 01:07 

Artiest

Hoe kan ik een track in FL van tempo laten veranderen? Ik wil dit gebruiken voor een opbouw, zoals in veel tracks wordt gebruikt (bijvoorbeeld in da tweekaz - nothingness)

Ik heb een automation clip op het tempo geprobeerd, maar hiermee kan ik het bpm totaal niet secuur aansturen.. Iemand een idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2011 08:20 

Donateur

Korey schreef:
Hoe kan ik een track in FL van tempo laten veranderen? Ik wil dit gebruiken voor een opbouw, zoals in veel tracks wordt gebruikt (bijvoorbeeld in da tweekaz - nothingness)

Ik heb een automation clip op het tempo geprobeerd, maar hiermee kan ik het bpm totaal niet secuur aansturen.. Iemand een idee?

Je kunt verder inzoomen op je playlist en je automation aanpassen.
Of je kunt na het maken van je automation, deze recorden zoals je hem hebben wel (dus zelf het tempo aanpassen tijdens dit opnemen van je automation).
Echt handig is het niet, maar ik ken zo gauw geen makkelijkere optie...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2011 11:12 

Hardtraxxer

San Miquel schreef:
Korey schreef:

Of je kunt na het maken van je automation, deze recorden zoals je hem hebben wel (dus zelf het tempo aanpassen tijdens dit opnemen van je automation).

Automation clip schalen kan ook
http://www.youtube.com/watch?v=sqvgruL0 ... r_embedded
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2011 12:01 

Hardtraxx Elite

Idd met automation clip is het makkelijkst denk ik. Je moet alleen wel nauwkeurig zijn met slepen, de kleinste verandering is al een groot verschil qua tempo, bij mij thuis ieder geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2011 12:52 

Hardtraxxer

Daarom scheelt het al enorm als je 'm goed schaalt, dan kan hij niet hoger/lager dan wat jij wilt en omdat de range kleiner is, wordt het ook nauwkeuriger
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2011 08:23 

Donateur

Echo schreef:
San Miquel schreef:
Korey schreef:

Automation clip schalen kan ook
http://www.youtube.com/watch?v=sqvgruL0 ... r_embedded

Das een goeie idd! Ik zie ook net dat je bij FL 10 je waarden van je instrument kunt kopieren en plakken op je automation points.... dus bv. de begin- en eind waarde van je tempo.... nice! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2011 16:53 

Hardtraxx Veteran

ik heb een probleempje in FL9
ik wil een mashup maken maar in FL ziet hij het bpm niet helemaal goed en in FL kan ik de tracks ook alleen maar schuiven als ze op de beats blijven. maar dat ziet ie dus verkeerd. dus ik kan 2 nummers niet op elkaar gelijk leggen. omdat Fl iets verkeerds ziet.

tips?
alvast bedankt
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner