Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 22:15 

Hardtraxxer

Mix em om te beginnen eens beter af, zet de volumes wat zachter. Zet als de limiter nog aanstaat, deze zeker af. Je kan op een makkelijke manier gewoon de volumeknopjes per synth/sample verdraaien, die staan standaard(in fl werk je dus) iets minder dan 3kwart. Maar je kan ook elke synth/sample een aparta mixer track geven en daar de volumes afregelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 23:59 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Dit heb ik zelf gemaakt; http://www.megaupload.com/?d=WM58ARV5
stelt helemaal niks voor en klinkt nog erg slecht weet ik, maar had er een vraagje over. als de kick inkomt word het basslijntje zachter, is het mogelijk en zoja, hoe. om een bepaald stuk van een pattern hoger volume te geven dan de rest?

Als je afmix in orde is gebeurd dit niet. Daar moet je dus aan werken
Maar dit is dan ook weer niet te beoordelen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2011 07:21 

Hardtraxx Veteran

ok dan ga ik daar eens goed naar kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2011 23:09 

Hardtraxx Addict

Heb 2 vraagjes en jullie kunnen ze vast beantwoorden:

1. wat doet de arpeggiator? (hoe moet je er mee omgaan bedoel ik meer)
2. waar is de main swing voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2011 23:14 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Heb 2 vraagjes en jullie kunnen ze vast beantwoorden:

1. wat doet de arpeggiator? (hoe moet je er mee omgaan bedoel ik meer)
2. waar is de main swing voor?

Citaat:
In z'n simpelste vorm: je houdt een aantal noten tegelijk in (bijv. een akkoord). Bij een C-majeur akkoord is dat C-E-G.

Deze worden met de arpeggiator uit allemaal tegelijk gespeeld. Met het ding aan speelt 'ie C-E-G achter elkaar (als de modus "up" is), of G-E-C (bij down), of C-E-G-E (bij up and down). Ook kan 'ie doen alsof je over meerdere octaven deze noten ingedrukt houdt - dus C1 E1 G1 C2 E2 G2 (etc.)

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je geen synthesizer hebt die dit niet kan .

Tegenwoordig is de arpeggiator uitgebreid en kan 'ie ook patroontjes spelen (normaliter speelt een arpeggiator alle noten zonder pauze achter elkaar); het ligt er aan welke synth je hebt. Een polyfone arpeggiator kan enkele noten in het patroon ook tegelijk spelen, dus dat het inhouden van bovenstaand akkoord C, C-E, E, E-G, G tot gevolg heeft.
(bron: Synthforum - geschreven door Yoozer)

Hoe je er 'precies' mee om moet gaan, verschilt per vst.

Wat de Main swing is, weet ik echt niet.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2011 08:42 

Artiest

Komt van het italiaanse woord Arpeggio.
Zoals je weet zijn muziektermen van oorsprong altijd Italiaans (Staccato, Legato, Arpeggio etc.)
Zoals ik ooit geleerd heb komt het van hoe men de harp bespeelt. Het is in feite akkoorden los spelen (hoger of lager kan beide)
Eigenlijk is het een redelijk... nutteloze toevoeging aan VST's kun je zeggen, want je zou in principe, zonder al teveel moeite, zelf deze vorm van een gebroken akkoord bespelen.
Mooi woord dus voor gebroken akkoorden, de welbekende snelle melo's bv zijn gebaseerd op dit principe.
Kijk naar een Jack Of Sound release. De heel functie is handig, als je geen verstand hebt van zaken, je kunt prob snelheid en alles regelen en hoogte, maar als je zelf verstand hebt van zaken is het een functie die je niet snel zult gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2011 17:13 

Hardtraxx Addict

En ''swing'' is eigenlijk niets meer dan dat het ritme iets wordt verandert. Zet maar eens 4 hihats in 1 beat en hoor het verschil, dan zul je het wel snappen.

Het brengt letterlijk meer swing in je track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 12:26 

Hardtraxx Addict

Ik ben net een ochtendje bezig geweest met, voor 't eerst, een kick te maken.

Heb er tot nu toe dit uitgekegen... iemand tips en trucs voor verbetering?

http://www51.zippyshare.com/v/38060612/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 17:05 

Hardtraxx Addict

W0uT3R schreef:
Ik ben net een ochtendje bezig geweest met, voor 't eerst, een kick te maken.

Heb er tot nu toe dit uitgekegen... iemand tips en trucs voor verbetering?

http://www51.zippyshare.com/v/38060612/file.html

Eigen producties topic.... ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2011 17:08 

Hardtraxxer

Hey mensen

Zit met een probleem ben bezig met een remix van een nummer nou heb ik een schreech of deuntje dat in de mid intro zit waar je de kick bijzit wee niet pressies hoe je dat noemt.

Maar nou klink die vind ik zelf wel leuk. en tijdens het produceren render ik altijd of er geen rare dingen uit komen. maar nou voor het eerst kom er dus een heel ander geluid uit van de schreech dan dat die is in FL zelf

Weet iemand hier wat van?

Groetjes BF
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2011 18:50 

Hardtraxx Addict

Ik volg je echt niet, sorry.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2011 19:13 

Hardtraxxer

marsiascout schreef:

Nou als ik mijn nummer render waar ik mee bezig ben komt er een heel andere geluid uit van de schreech dan dat ik heb in fruity loops zelf
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2011 19:22 

Artiest

bass fucker schreef:
marsiascout schreef:

Nou als ik mijn nummer render waar ik mee bezig ben komt er een heel andere geluid uit van de schreech dan dat ik heb in fruity loops zelf

Render je toevallig niet op channel ipv song? of vice versa.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2011 20:57 

Hardtraxx Veteran

bass fucker schreef:
Hey mensen

Zit met een probleem ben bezig met een remix van een nummer nou heb ik een schreech of deuntje dat in de mid intro zit waar je de kick bijzit wee niet pressies hoe je dat noemt.

Maar nou klink die vind ik zelf wel leuk. en tijdens het produceren render ik altijd of er geen rare dingen uit komen. maar nou voor het eerst kom er dus een heel ander geluid uit van de schreech dan dat die is in FL zelf

Weet iemand hier wat van?

Groetjes BF

Heb ik ook ooit wel eens gehad, bij mij zat het verschil tussen .wav en .mp3
.wav klonk anders
.mp3 klonk hetzelfde
Misschien dat jij dat ook hebt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2011 17:39 

Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
bass fucker schreef:
marsiascout schreef:

Render je toevallig niet op channel ipv song? of vice versa.

Nee ik weet wel het verschilt tussen song en channel maar ik weet niet wat vice versa is.

Maar op mp3 klinkt die nog verkeerd zoals sjobie zegt ff proberen op wav danmaar

Edit: Wav klink ook niet zoals die hoort :(

Iemand nog een iedee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2011 19:40 

Hardtraxxer

Mastering niet goed? Als er geluiden weggedrukt worden willen ze ook nog wel eens slechter gaan klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 10:11 

Hardtraxxer

Echo schreef:
Mastering niet goed? Als er geluiden weggedrukt worden willen ze ook nog wel eens slechter gaan klinken.

Denk niet dat het door de mastering komt. lijkt net of er ineens een hele lfo of iets waar die aan gekoppeld is wegvalt.
Ik ga denk ik ook even klooten met de Automation clips misschien is er wel een die niet goed is en over het hoofd zie.
als je een schakelaatje verkeerd hebt kan het je hele nummer bederfen :P

Ieder geval bedankt gasten ik moet maar is heel veel gaan klooien
jullie horen nog wel van me
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 18:12 

Hardtraxx Addict

Ik heb meerdere synths gelayerd, en nu wil ik deze synths op een of andere manier exporten dat ik ´m als 1 channel kan laden, maar dan dus wel dezelfde sound heb. Kan dat? en zo ja, hoe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2011 19:59 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Ik heb meerdere synths gelayerd, en nu wil ik deze synths op een of andere manier exporten dat ik ´m als 1 channel kan laden, maar dan dus wel dezelfde sound heb. Kan dat? en zo ja, hoe?

Sampelen kan je proberen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 12:34 

Hardtraxx Addict

Ik had laatst een MIDI van 130 bpm, hoe doe ik die naar 150 bpm opschroeven? had het al met een automation clip probeert maar die taste heel mn track aan.

Dusssss
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 13:15 

Hardtraxx Veteran

Yoeloe schreef:
Ik had laatst een MIDI van 130 bpm, hoe doe ik die naar 150 bpm opschroeven? had het al met een automation clip probeert maar die taste heel mn track aan.

Dusssss

Als je track 150 bpm is en je stopt er een midi bij speelt je midi ook gewoon op 150?
Of ik snap je vraag niet helemaal dat kan ook :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 20:31 

Hardtraxx Veteran

hoe krijg je ingesteld dat die draaiknoppen ook echt iets doen in FL? want mij lukt dat niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2011 21:10 

Hardtraxxer

Draidy schreef:

hoe krijg je ingesteld dat die draaiknoppen ook echt iets doen in FL? want mij lukt dat niet

rechtermuisknop op de knop in de vst / effect, en 'link to midi'.

of bij bijv zebra 2 de x en de y linken aan je knopjes en dan een effect toevoegen aan die x en y
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2011 10:48 

Hardtraxx Veteran

ok thx! ga het straks proberen
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2011 16:57 

Hardtraxx Veteran

Ik krijg Drumazon maar niet in de externe modus. Kan iemand mij dit uitleggen?
Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner