Presetjes van maken en die importerenJolleNL wrote:Ik had laatst een vette synth gemaakt en die apart opgeslagen als VST, en nu heb ik een redelijke kick in elkaar geflanst en ook opgeslagen, maar hoe krijg ik nou die 2 VST´s in 1 project?
Oja, en hoe krijg je eigenlijk een Mp3 bestand in FL?
Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
TDonateur
- 3777 posts member since 2009
ik zit dus ongeveer ook met het zelfde probleem.SoundTunerZ wrote:Presetjes van maken en die importerenJolleNL wrote:Ik had laatst een vette synth gemaakt en die apart opgeslagen als VST, en nu heb ik een redelijke kick in elkaar geflanst en ook opgeslagen, maar hoe krijg ik nou die 2 VST´s in 1 project?
ik heb bij het eene projectje wel een leuke intro gemaakt maar die wil ik dus bij
een andere project in plaatsen waar ik wel een leuke melodie heb gemaakt.
hoe krijg ik nou deze 2 bij elkaar in één FL bestand?
misschien een hele gekke vraag maar kan je me dat misschien uitleggen.
als ik dus iets importeer dan veranderd gelijk het helebestand in die nieuwe die ik importeer
en kan ik die ouwe dus weer niet terug vinden?
-
OHardtraxxer
- 967 posts member since 2009
- last seen Jan 2013
kan niet in FL studio,The-Znayzer wrote:ik zit dus ongeveer ook met het zelfde probleem.SoundTunerZ wrote:Presetjes van maken en die importerenJolleNL wrote:Ik had laatst een vette synth gemaakt en die apart opgeslagen als VST, en nu heb ik een redelijke kick in elkaar geflanst en ook opgeslagen, maar hoe krijg ik nou die 2 VST´s in 1 project?
ik heb bij het eene projectje wel een leuke intro gemaakt maar die wil ik dus bij
een andere project in plaatsen waar ik wel een leuke melodie heb gemaakt.
hoe krijg ik nou deze 2 bij elkaar in één FL bestand?
misschien een hele gekke vraag maar kan je me dat misschien uitleggen.
als ik dus iets importeer dan veranderd gelijk het helebestand in die nieuwe die ik importeer
en kan ik die ouwe dus weer niet terug vinden?
je kan wel alle presets en mixer presets opslaan en die dan in het andere project weer laden incl midi files.... maar dan ben je wel ff bezig.
succes
-
TDonateur
bedankt voor je reactie.
dan alles maar weer na maken in het nieuwe project
dan alles maar weer na maken in het nieuwe project
Waarom slaan jullie wat jullie gemaakt hebben niet gewoon op als .wav en importeren dat in je andere project?
zo doe ik het ook altijd,is een stuk makkelijkerMind.Illusion wrote:Waarom slaan jullie wat jullie gemaakt hebben niet gewoon op als .wav en importeren dat in je andere project?
-
DHardtraxxer
- 139 posts member since 2010
- last seen Jan 2011
+1Mind.Illusion wrote:Waarom slaan jullie wat jullie gemaakt hebben niet gewoon op als .wav en importeren dat in je andere project?
-
DArtiest
- 7488 posts member since 2010
- last seen Apr 2019
als je 2 presets in je VST hebt opgeslagen zie ik het probleem niet, open het project met je kick etc, open de plug in waar je de presets op hebt staan en klaar is kees....
maar wat als je effecten op die vst had gezet?
een kick kan je bijv. wel opslaan in je vst,
maar die effecten krijg je zeer waarschijnlijk niet meer gelijk
iemand een idee hoe ik het makkelijkst mijn FL projects overgooi in cubase?
Volledig exporteren als MIDI ofzo en dan weer opnieuw alle geluidjes koppelen in cubase?
Ik zet nu echt FL naast Cubase en begin de nummers weer in cubase vanaf scratch op te bouwen.. ik hoop dat er een snellere manier is..
Volledig exporteren als MIDI ofzo en dan weer opnieuw alle geluidjes koppelen in cubase?
Ik zet nu echt FL naast Cubase en begin de nummers weer in cubase vanaf scratch op te bouwen.. ik hoop dat er een snellere manier is..
nee...
er bestaat geen flp naar cpr converter
-
DArtiest
- last seen Apr 2019
Voor effecten op je mixer kan je de complete mixer state saven, oftewel de mixer channel waar de effecten op zitten eq etc. die sla je compleet op.SoundHound wrote:maar wat als je effecten op die vst had gezet?
rechtermuisknop mixer channel -> File -> Save mixer track state as....
en dan heb je je complete mixer channel gesaved, je kan ook bij effecten (net als bij synthesizer plug ins) het effect opslaan als preset, maar als je een complete channel van de mixer dan moet opslaan verspil je kostbare tijd.
Dus als je dit zo hebt opgeslagen open je het project waar het in moet, je opent je VST plug in, je kiest je preset, linkt je VST aan een lege mixer channel en daarop open je je gesaved mixer track state, waardoor je dus je complete sound hebt in het andere project.
Mocht je nu een volledige climax willen importen in een volledige intro dan raad ik je wel aan met WAV files te werken, simpelweg omdat je anders alles moet opslaan en dan moet openen in je intro, terwijl je anders alleen de wav file erin import, maar voor één of ietwat meer sounds kan je gewoon doen wat ik net zei
dat was ook niet de vraag.SoundHound wrote:nee...
-
Last edited by Deeltjesversneller on 07 Oct 2010 22:14, edited 3 times in total.
nee maar tis ook om aan te geven dat dat niet kan...The Axe wrote:dat was ook niet de vraag.SoundHound wrote:nee...
-
DArtiest
- last seen Apr 2019
het makkelijkst lijkt me exporte tot WAV en in cubase gooien, of lekker alles stuk voor stuk erin namaken : :')SoundHound wrote:nee maar tis ook om aan te geven dat dat niet kan...The Axe wrote:dat was ook niet de vraag.SoundHound wrote:nee...
Hoe krijg ik de toetsen die ik aansla op mn Keyboard in mn Piano Roll?
Want hij doet het wel, maar de toetsen komen niet in de Piano Roll.
Want hij doet het wel, maar de toetsen komen niet in de Piano Roll.
-
LHardtraxxer
- 855 posts member since 2010
- last seen Dec 2014
met de recordfunctie
Kan je het wat dieper uitleggen?Luxion wrote:met de recordfunctie
-
TDonateur
record functie zit boven in die balk. naast de play knop.Refuze wrote:Kan je het wat dieper uitleggen?Luxion wrote:met de recordfunctie
die druk je aan en wat je dan speelt slaat ie op
daarna weer op stop drukken
Ligt eraan wat je wilt opnemen...The-Znayzer wrote:record functie zit boven in die balk. naast de play knop.Refuze wrote:Kan je het wat dieper uitleggen?Luxion wrote:met de recordfunctie
die druk je aan en wat je dan speelt slaat ie op![]()
daarna weer op stop drukken
Audio (geluid) opnemen moet je met Edison doen (zit standaard in FL Producer Edition dacht ik.....), de recordknop boven in FL is voor automations en scores etc.
Heb even een vraagje:

Hoe kan ik bij de cutoff knop, hetzelfde effect krijgen, die ik krijg als ik bij een andere synth rechtermuisknop>edit events kies?

Hoe kan ik bij de cutoff knop, hetzelfde effect krijgen, die ik krijg als ik bij een andere synth rechtermuisknop>edit events kies?
-
DArtiest
- last seen Apr 2019
automation clips van je cutoff dus?Teknizion wrote:Heb even een vraagje:
welke fl heb je, 8 of 9? werkt in beide namelijk net iets anders.
Ik ga er vanuit dat je 9 hebt dus ik leg het voor die even uit, je beweegt gewoon je cutoff ff heen en weer
dan ga je naar het pijltje linksboven in van je VST plug in > Browse parameters > dan zie je een lijst verschijnen met je cutoff in het wit, rechtermuisknop daarop en create automation clip/ edit events, wat je zelf het fijnst vind.

-
ZArtiest
- 1062 posts member since 2008
- last seen Aug 2025
Ik zoek al een tijdje naar handige kick tutorials, maar ben de laatste tijd nog niet veel wijzer geworden. Leads maken is nu geen probleem meer maar blijf hangen bij het maken van kicks. Iemand een idee?
-
DArtiest
- last seen Apr 2019
veel tweaken en oefenen is de tip die ik je mee geef.Zirkumflex wrote:Ik zoek al een tijdje naar handige kick tutorials, maar ben de laatste tijd nog niet veel wijzer geworden. Leads maken is nu geen probleem meer maar blijf hangen bij het maken van kicks. Iemand een idee?
Gewoon kijken wat doet deze knop met mijn sound? En vind ik het mooi wat die doet? En als ik die draai wat gebeurt er dan als ik die weer draai? Etc. etc.
En gewoon je sounds opslaan als preset (die je goed vind) zodat je er altijd op verder kunt bouwen.
- Hydra
- Junglist
- Microtonic
zijn toch wel de 3 meest aan te raden voor het beginner werk qua kicks, om het zo maar te stellen.